Advertentie:



Forums

  1. Krachtforum

    1. Nieuws en mededelingen

      Hier worden al het nieuws en mededelingen geplaatst.

      144
      posts
    2. Introductie

      Ben je nieuw op het forum en wil je een goede start? Maak dan hier een introductie van jezelf om je voor te stellen aan de rest van de leden.

      776
      posts
    3. Algemeen

      Dit is de plek voor algemene fitness praat.

      1,463
      posts
    4. Other sports

      Here you can discuss other sports then fitness / bodybuilding.

      65
      posts
    5. Praathoek

      Hier kun je over van alles discussiëren, ook niet fitness gerelateerde onderwerpen zijn toegestaan.

      248
      posts
    6. Marktplaats

      Heb jij trainingsmateriaal wat je wilt verkopen of ben jij juist op zoek naar trainingsmateriaal? Dan is dit de categorie die jij zoekt.

      7
      posts
  2. Bodybuilding and fitness forum

    1. Oefeningen

      Dit forum is bedoeld om bijvoorbeeld vragen te stellen over een bepaalde oefening.

      719
      posts
    2. Vetverbranding en conditietraining

      Voor vragen over het verbranden van lichaamsvet en/of het verbeteren van je conditie.

      251
      posts
    3. Voeding

      Leer hier alles over de juiste voeding voor de allerbeste resultaten.

      1,196
      posts
    4. Krachttraining

      Hier is alles te vinden over krachttraining

      641
      posts
    5. Logboeken

      Hier kan je een logboek starten over je vorderingen.

      970
      posts
    6. AAS

      Discussieer en deel informatie over het gebruik van (androgene) anabole steroïden.

      562
      posts
    7. Powerlifting en gewichtheffen

      Discussieer over deze en andere krachtsporten.

      110
      posts
    8. Gemoed en Motivatie

      De categorie om jezelf en je forum leden gemotiveerd te houden

      162
      posts
  • Berichten

    • Hoi Camilla,   Allereerst welkom op deze site. Als je een oefening niet kunt uitvoeren, zou ik 'm zeker NIET doen! Zeker niet als de oorzaak een blessure is. En zo te lezen heb je een serieuze beperking.  Maar er zijn zeker alternatieven. Voor je (boven)benen zijn plyometrische oefeningen (bv springen) uit den boze. Mogelijkheden liggen in wat meer statische maar zeker effectieve oefeningen zoals de squat en variaties daarvan. Om je enkels te ontlasten ga je met je hakken op een verhoginkje staan (plank, halterschijven) en zak je met rechte rug door je benen tot een hoek van ongeveer 90 graden. Je bovenlijf blijft verticaal, dus niet voorover buigen. Om e.e.a. te onderzoeken i.v.m. je blessures, zou ik beginnen met enkel je lichaamsgewicht. Gaat dit goed, dan belasten. Om te beginnen met een licht gewicht, bijvoorbeeld een kleine kettlebell die je tussen je benen laat zakken. Later kun je de oefening nog verzwaren door de work out explosief uit te voeren: 3 tellen zakken en in 1 tel omhoog. Krachtig uitademen bij het omhooggaan. Voor wat betreft planking: je zou je (onder)benen kunnen ondersteunen door ze op een rol te leggen zodat je enkels niet belast worden. Ook kun je revers planken waarbij je hakken/onderbenen op een verhoging liggen en je bovenlichaam op de schouders steunt.   Hoop dat je hier iets mee kunt Camilla en by the way.............een instructeur die geen tijd heeft voor uitleg??????   Groetjes van een 60 +er die wel fanatiek is en al 3x 20 is geweest ;).
    • Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.   Ik sport al 2 jaar, en probeer 2x per week circuit training te doen. Door blessures aan mijn knie (binnenband letsel en meniscus problemen) en enkel (pees scheuring) kan ik niet springen en hardlopen. In de circuit training zijn er vaak burpee, plank en mountain climbers oefeningen. Ik loop daarmee zo te klooien omdat het niet lukt door mijn beperkingen. De instructeur heeft eigenlijk geen tijd om mij daarin te begeleiden. Hebben jullie misschien een idee wat ik als alternatief kan doen?   Oh ja, en ik zit aan de verkeerde kant van de veertig, dus echt heel fanatiek zoals iemand van 20 ben ik niet meer. 😁   Alvast bedankt voor de reacties!   Camilla  
    • Ja supersets had ik er al ingepland, met het - ertussen is supersets.   Bedankt voor je input, ga het vanavond veranderen!
  • Sponsors