Advertentie:

Forums

  1. Krachtforum

    1. Nieuws en mededelingen

      Hier worden al het nieuws en mededelingen geplaatst.

      130
      posts
    2. Introductie

      Ben je nieuw op het forum en wil je een goede start? Maak dan hier een introductie van jezelf om je voor te stellen aan de rest van de leden.

      565
      posts
    3. Algemeen

      Dit is de plek voor algemene fitness praat.

      1,221
      posts
    4. Other sports

      Here you can discuss other sports then fitness / bodybuilding.

      49
      posts
    5. Praathoek

      Hier kun je over van alles discussiëren, ook niet fitness gerelateerde onderwerpen zijn toegestaan.

      175
      posts
  2. Bodybuilding and fitness forum

    1. Oefeningen

      Dit forum is bedoeld om bijvoorbeeld vragen te stellen over een bepaalde oefening.

      537
      posts
    2. Vetverbranding en conditietraining

      Voor vragen over het verbranden van lichaamsvet en/of het verbeteren van je conditie.

      204
      posts
    3. Voeding

      Leer hier alles over de juiste voeding voor de allerbeste resultaten.

      1,055
      posts
    4. Krachttraining

      Hier is alles te vinden over krachttraining

      530
      posts
    5. Logboeken

      Hier kan je een logboek starten over je vorderingen.

      920
      posts
    6. AAS

      Discussieer en deel informatie over het gebruik van (androgene) anabole steroïden.

      272
      posts
    7. Powerlifting en gewichtheffen

      Discussieer over deze en andere krachtsporten.

      53
      posts
    8. Gemoed en Motivatie

      De categorie om jezelf en je forum leden gemotiveerd te houden

      144
      posts
  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors