Advertentie:

Forums

  1. Krachtforum

    1. Nieuws en mededelingen

      Hier worden al het nieuws en mededelingen geplaatst.

      127
      berichten
    2. Introductie

      Ben je nieuw op het forum en wil je een goede start? Maak dan hier een introductie van jezelf om je voor te stellen aan de rest van de leden.

      503
      berichten
    3. Algemeen

      Dit is de plek voor algemene fitness praat.

      1.176
      berichten
    4. Overige sporten

      Dit forum is bedoeld om te discussiëren over andere sporten dan fitness / bodybuilding.

      45
      berichten
    5. Praathoek

      Hier kun je over van alles discussiëren, ook niet fitness gerelateerde onderwerpen zijn toegestaan.

      139
      berichten
  2. Bodybuilding en fitness forum

    1. Oefeningen

      Dit forum is bedoeld om bijvoorbeeld vragen te stellen over een bepaalde oefening.

      502
      berichten
    2. Vetverbranding en conditietraining

      Voor vragen over het verbranden van lichaamsvet en/of het verbeteren van je conditie.

      199
      berichten
    3. Voeding

      Leer hier alles over de juiste voeding voor de allerbeste resultaten.

      1.003
      berichten
    4. Krachttraining

      Hier is alles te vinden over krachttraining

      487
      berichten
    5. Logboeken

      Hier kan je een logboek starten over je vorderingen.

      908
      berichten
    6. AAS

      Discussieer en deel informatie over het gebruik van (androgene) anabole steroïden.

      150
      berichten
    7. Powerlifting en gewichtheffen

      Discussieer over deze en andere krachtsporten.

      52
      berichten
    8. Gemoed en Motivatie

      De categorie om jezelf en je forum leden gemotiveerd te houden

      143
      berichten
  • Berichten

    • Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
    • Zoals de naam al aangeeft wordt de triceps kickback dumbbell voor de triceps gedaan maar ik merk dat het ook een goeie oefening voor de lattissimus dorsi is. Ik doe de oefening staand met een kettlebell van 8kg. 
    • Hallo Vinny, zoals ik het zie train jij met veel reps. Daar is niks mis mee. Toch zijn er een paar voorwaarden waar je je moet aan houden wil je spiergroei verkrijgen. Het gewicht waar je mee traint mag niet minder bedragen dan 40% van je 1RM. Je hoeft echter die 1RM niet te weten om te weten te komen hoeveel dit bedraagt. Kijk maar op deze link Een tweede voorwaarde is dat je to failure gaat. Dit wil zeggen dat je een set beëindigt met een rep waarvan je voelt dat er geen volgende meer uit kan. Wees hier wel voorzichtig mee. Trainen to failure is heel taxerend voor het centrale zenuwstelsel. Het best is dat je dit maar doet in de laatste set van een oefening. Waarschijnlijk wordt met deze manier van trainen de tragere spiervezels aangesproken. Probeer een minimum van 15 reps te bereiken.   Natuurlijk kan je ook zwaarder gaan trainen 60 tot 80% van 1RM. Daarvoor ga je extra gewichten moeten aanschaffen. Hierbij gaan de snellere spiervezels worden aangesproken. Hierbij wordt niet to failure gegaan.   Je kan beide manieren gaan afwisselen tijdens de week waarbij je op de ene dag de trage spiervezels aanpakt en op een andere de snellere.
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition