Advertentie:

Muscle Starter Pack

Forums

  1. Krachtforum

    1. Nieuws en mededelingen

      Hier worden al het nieuws en mededelingen geplaatst.

      130
      berichten
    2. Introductie

      Ben je nieuw op het forum en wil je een goede start? Maak dan hier een introductie van jezelf om je voor te stellen aan de rest van de leden.

      521
      berichten
    3. Algemeen

      Dit is de plek voor algemene fitness praat.

      1.193
      berichten
    4. Overige sporten

      Dit forum is bedoeld om te discussiëren over andere sporten dan fitness / bodybuilding.

      45
      berichten
    5. Praathoek

      Hier kun je over van alles discussiëren, ook niet fitness gerelateerde onderwerpen zijn toegestaan.

      153
      berichten
  2. Bodybuilding en fitness forum

    1. Oefeningen

      Dit forum is bedoeld om bijvoorbeeld vragen te stellen over een bepaalde oefening.

      515
      berichten
    2. Vetverbranding en conditietraining

      Voor vragen over het verbranden van lichaamsvet en/of het verbeteren van je conditie.

      199
      berichten
    3. Voeding

      Leer hier alles over de juiste voeding voor de allerbeste resultaten.

      1.026
      berichten
    4. Krachttraining

      Hier is alles te vinden over krachttraining

      495
      berichten
    5. Logboeken

      Hier kan je een logboek starten over je vorderingen.

      918
      berichten
    6. AAS

      Discussieer en deel informatie over het gebruik van (androgene) anabole steroïden.

      204
      berichten
    7. Powerlifting en gewichtheffen

      Discussieer over deze en andere krachtsporten.

      53
      berichten
    8. Gemoed en Motivatie

      De categorie om jezelf en je forum leden gemotiveerd te houden

      144
      berichten
  • Berichten

    • Uiteraard is het ook belangrijk wat Peter hier zegt. Vooral proteïne en vetten hoog houden.
    • Welk type van training je ook doet, ik denk dat het belangrijker is om je proteine inname hoog te houden tijdens het cutten. Dit zorgt voor behoud van spiermassa. Er zijn zelfs aanwijzingen dat je spiermassa kan opbouwen tijdens het cutten op die manier. Waarschijnlijk remt proteine de spierafbraak(catabolisme).
    • Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee maar ik vind dat het soort training nog belangrijker is. Van de trage type 1 spiervezels is geweten dat die veel gevoeliger zijn voor anabole steroïden dan de snellere type 2. Dat is volgens mij ook de reden waarom bodybuilders voornamelijk de focus leggen op een hoog aantal reps. Ze hebben ook meer spiermassa in vergelijking met powerlifters die voornamelijk sterker zijn en weinig reps doen.  Wat ook niet wil zeggen dat je de type 2 vezels moet gaan verwaarlozen. Je mag alleen niet in de valkuil trappen om elke training je 1RM max gaan te bepalen.
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition