Advertentie:

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. natuurlijk testosteron verhogen

    Inderdaad Avatar zelf niet te veel druk opleggen. Daar bezondig ik mezelf ook aan. De voeding ga ik mondjesmaat aanpassen want anders krijg ik figuurlijk en letterlijk het aan mijn darmen om nog maar te zwijgen van een overladen maag. Ik probeer zelf eerst het plezier van het trainen te ontdekken en niet veel te over analyseren want dan jaag ik mijn cortisol spiegel weer omhoog en dat is dan weer niet goed voor de gains. Over gains gesproken ga mij hiervoor in het begin niet te veel het hoofd op hol laten brengen dat komt wel, globaal gezien zo na 2 à 3 maanden. Het laatste in mijn geval waarschijnlijk Waar ik mij meer zorgen over maak is mijn overgevoeligheid voor blessures. Hoofd van kinesitherapie onderwierp mij aan onderzoek en concludeerde overgevoeligheid van pezen en gewrichten. Ik hoef bij wijze van spreken nog maar naar de grond te rijken en heb al een hamstringscheurtje en zo vergaat het ook met een hardnekkige schouderblessure, 2 golfellebogen enzovoort... We mogen niet mopperen zoals ze op zijn Hollands zeggen maar soms zou ik beter gaan biljarten Neen , alle gekheid op een stokje we staan er voor en we moeten er door. Dag per dag bekijken. De weg is lang maar loont de moeite. Groeten
  3. natuurlijk testosteron verhogen

    Interessant; natuurlijk weten we het grootste gedeelte wel hoe het moet en is dit 1 van de 1000 artikelen die hetzelfde verteld, maar nog een keer inprenten kan geen kwaad. Roken is ook echt een dingetje waar ik mee wil stoppen in de toekomst maar al het goede komt langzaam. Dat is ook nog 1 van de dingen waar ik flink winst uit zou kunnen halen op termijn. En vakers exen of er aan denken is iets wat ik echt bewust doe ivm test, dat is iets wat ik vaak heb gelezen dat het echt een enorme boost kan geven. Mooie onderwerpen Hansie! --- Ik las een poosje terug nog een stuk over overtraining hoe snel dat kan gaan en dat je dan ook een enorme test daling kunt krijgen. Zelfs het continu bezig zijn met het moeten trainen is al een groot nadeel, dus meer leuke dingen doen
  4. Leuk artikel gevonden om op natuurlijke wijze testosteron te verhogen. Wat mij betreft op termijn cola en sigaretten laten maar alles met een keer sevens zoals ze hier bij ons zeggen. https://www.menshealth.com/nl/gezondheid/a23100051/testosteron-meer/ Sportieve groeten,
  5. Domweg loggen.

    Goed, ik ga dit gewoon proberen en begin dan heel voorzichtig en mag hopen dat dit wel goed gaat. Dan pak ik morgen de training weer op en geef ik mij vandaag nog 1 goede dag rust. Mocht ik er achter komen dat iets te zwaar is of ik weer extreem uitgeput raak en niet herstel dan moet ik het maar weer bijstellen, maar dat mag ik nu toch echt niet verwachten! Geen lopen, geen fietsen en niet proberen ver onder mijn onderhoudt te gaan eten. Edit: Beetje twijfel, want ergens wil ik aan het einde van de middag (of vanavond) nog wel even sporten en een poging doen. Edit: Kon het niet laten en voelde mij nu fit dus wou het ook doen en het ging gewoon lekker voor mijn gevoel. En nu 48 uur rust. Tevreden en gewoon zwaar genoeg, Bp was te licht dus volgende keer 25 kilo., Bor was echt lekker en voelde prima, Squad was zwaar maar wel goed met langzame beweging van zakken en mooi diep. Drie sets zouden echt te weinig zijn dus alles lekker 4 gedaan.
  6. Domweg loggen.

    Even een simpele dag ingevuld wat het dan ivv ongeveer gaat worden, de verhoudingen kunnen allemaal 10 keer beter maar ik ga mij eerst maar richten op herstel ipv mega willen afvallen met alle ellende van dien. Fruit wisselt, ik eet in de avond ook wel eens vis en ach.... men snapt het idee wel. Gewoon normaal eten en niet overeten en zorgen dat de variatie er in blijft. Het lopen stop ik definitief mee en het fietsen ook, ben nu eindelijk van de rare trilling in mijn knie af (soort spier die om de paar seconden aan het trillen was) en wil voorzichtig zijn nu. Het liefste wil ik wel proberen om SL te blijven doen, maar dan op een heel laag pitje in gewicht en dergelijke dus daarvoor moet ik uitzoeken hoe ik dat aanpak. Gelukkig heeft Hansie al wat mooie onderwerpen aangemaakt waar ik weer goede info uit kan halen. Als ik dan een idee heb voor de sets, reps en max gewicht dan plaats ik het hier wel weer. Ik moet het toch proberen en ga niet bij de pakken neerzitten, dan maar wat langzamer en voorzichtiger, als het maar gebeurt uiteindelijk.
  7. Domweg loggen.

    Gisteren en afgelopen nacht heb ik voor mijn doen goed geslapen, en de rust van niets doen heeft nu ook een positief effect en merk vandaag ook wel het verschil dat ik denk dat het weer de goede kant op gaat. Laat ik nu niet dom zijn en direct weer proberen te trainen als een gek. Ik wil mijn voeding aanpassen omdat ik met voeding ook gewoon moet kunnen afvallen, dus dan maar iets minder eten ter compensatie van minder sport en beweging. Wil toch de positieve fibe er weer in brengen en goed doen wat wel zou moeten lukken. Tijd om een schema voor voeding te maken vandaag en zet hem blind op 2000 calorieën om te zien wat er dan gaat gebeuren. Dan maar een paar weken extra onderweg om te kunnen trainen er vanuit gaande dat alles wel goed komt.
  8. Yesterday
  9. De leuke dingen in het leven.

    Zo, ik ben echt asociaal goed en lekker uit eten geweest. Mijn ouders wisten verder niet hoe of wat en ikzelf ook niet en het was echt top geregeld. Bij binnenkomst direct de eigenaar die naar ons toekwam om even hallo te zeggen en drankjes brengen. Vervolgens een koude visschaal met garnalen, zalm, paling en forel (stokbroodjes en etc erbij natuurlijk). Vervolgens een warme schaal met mosselen, gebakken gamba's en gefrituurde garnalen. Daarna een visschaal met gebakken zalm, forel, sliptong en ....... nog twee dingen waarvan ik niet meer weet wat het was. Lekkere groenten en aardappel soorten erbij en rauwkost salade. En als toetje ijs met warme chocolade likuur en vruchten. Uiteraard heerlijk kopje koffie en alles aan drinken tussendoor. Tussendoor de chefkok die even vertelde hoe of wat en of er nog dingen extra bij moesten komen of iets. Ja dit was wel erg geslaagd en een goede verrassing.
  10. rust tussen training full body

    Meen te verstaan uit het artikel dat 2x full body training in de week nog altijd beter is dan 1x per week een spiergroep aanpakken in een split routine. Zo is de groei bij 3x per week full body nog groter. Nu wat niet uit het artikel blijkt is hoe nefast te weinig rust respecteren tussen full body routine is voor het herstel van spieren, pezen, ligamenten ... en dit voor 40 plussers. Weet dat voor 50 plussers minstens 2 dagen rust voorzien moeten worden tussen de trainingsdagen bij full body. Over de ideale traininggfrequentie voor 40 plussers heb ik nergens info gevonden. Achterliggende reden dat ik dit graag wil weten is dat ik deze week ondervond dat mijn golfelleboog heet aanvoelde na de training en eigenlijk constant. Nu deze golfelleboog speelt mij al 12 jaar regelmatig parten maar nu speelt hij deze week weer op. Geen noemenswaardige pijn maar wat heet aanvoelend. Nu spelen er 2 mogelijkheden: hier wat doorheen trainen of trainingsfrequentie van 3 naar 2x per week laten zakken. Heb nu een interessante link gevonden die alle elementen goed weergeeft ivm rust en spiergroei bij 40 plussers https://fitguide.nl/bodybuilding/trainen-en-herstel-met-veertig-plus/
  11. rust tussen training full body

    Menno Henselmans schreef hierover een interessant artikel. https://mennohenselmans.com/high-resistance-training-frequency-enhances-muscle-thickness-resistance-trained-men/
  12. Wetende dat het afhankelijk is van je eigen lichaam zit ik toch te worstelen met de vraag of dat één dag rust tussen 2 dagen full body training na je 40 ste niet te weinig is. Dit voor de frequentie van 3x per week volgens het maandag-woensdag-vrijdag trainen ritme. Zou niet graag overtraint geraken wat de al zo moeilijke gains in de weg zou staan. Ben afweging aan het maken of dat 2x per week op mijn 46e niet voldoende is. Nu zal ik daar in het begin niet veel last van ondervinden van die 3x maar twijfel aan het lange termijn effect.
  13. Domweg loggen.

    Ik neem de HA maar niet te serieus is mijn gedachte, toen ik vroeg om LH en FSH lachte hij een beetje dom omdat het vrouwelijke hormonen waren en niets met Test te maken zou hebben. Op dat punt ben ik dan al zover om verder geen moeite meer te doen voor het gesprek. Volgende week kan ik het nog met de psychiater bespreken die veel meer kennis van dit soort zaken heeft, maar het is alvast intersant om een paar waarden te weten denk ik dan maar. Als het goed is heb ik dinsdag de uitslag en weet dan alvast iets meer. Laat ik nog niet op dingen vooruitlopen en even afwachten en dan volgende week nog eens een gesprek om te zien hoe die beste man over alles denkt.
  14. Domweg loggen.

    Stel dat je test niet zo goed is dan is het best om een arts te zoeken die je symptomen behandeld en niet naar waarden streeft die hij op papier ziet. Van de trt community weet ik dat de meeste mannen hun vrije test ergens grofweg tussen de 400 en 650 pmol/l moet liggen om symptoomvrij te zijn. Bij sommigen zelfs wel boven de 700. Ikzelf zweef rond de onderkant van die range en ik voel dat er 1 of andere dark force aan begint te trekken. Voor het labo dat mijn bloed onderzoekt is er niets aan de hand. Hun gemiddelde referentiewaarden liggen nl een pak lager en mijn waardes komen overeen met een dertiger. Ik ben er 54. Wat als je waarde bv 300 is en je arts zegt dat dit netje binnen de referentiewaarden ligt ondanks je symptomen? Ik raad je aan om dan eens contact op te nemen met Balance My Hormones. Die zijn gevestigd in de UK maar hebben ook artsen over heel Europa. Er zit er eentje in Amsterdam
  15. Domweg loggen.

    Endocrinoloog onderzoekt hormoonhuishouding, stofwisseling en chemische processen in het lichaam. Je doet er mee wat je wilt maar zou dat niets kunnen zijn ? Groeten
  16. Domweg loggen.

    Lekker in de wachtkamer bij de huisarts, ben benieuwd. Edit: Wel, echt enthousiast was de beste man niet en hij zag er allemaal geen nut in. Bleef opperen om naar een sport fysiotherapeut te gaan. Bloedonderzoek: Volledig (standaard basis) Ck Pakketje Test TSH BSE CRP Lever, nieren en vitaminen zijn nog niet lang geleden onderzocht dus die niet nog een keer.
  17. Last week
  18. Squat en deadlift relatie core

    Gewoon buik nog extra erbij pakken. De focus van deadlift en de squat liggen niet op de buikspieren. Je pakt ze wel mee maar wanneer je ze los ook nog traint traint zul je met de squat en deadlift automatisch beter worden.
  19. zittende of staande shoulder press

    Simpel is goed. We zijn niet allemaal dokters en advocaten hé.
  20. zittende of staande shoulder press

    Soms zijn de antwoorden heel simpel he
  21. zittende of staande shoulder press

    Heel simpel, afwisselt. De ene keer doe ik bijvoorbeeld zitten, hier kan je inderdaad zwaarder mee gaan. De andere keer staand, hiermee pak je core en stabiliteit.
  22. Heb mijn handen vol aan het full body schema voor beginners. Nu lees je dat deadlift en squat ook de core spieren aanpakt. Is het dan nog noodzakelijk extra buikspier oefeningen te doen of is dit als absolute beginneling toch te veel van het goede ? Allicht zullen betere buikspieren de DL en SQ helpen voor een correcte houding. Kip of het ei discussie. Groeten
  23. Goedemiddag, Welke shoulder press prefereren jullie: de zittende of de staande. Heb de indruk dat de staande zwaarder aanvoelt. Denk wel dat je als beginner je toch zwakkere core spieren mee aangesproken worden wat zeker je houding ten goede komt. Desondanks voelt een zittende wel beter voor je rug maar is gemakkelijker altijd beter, dat is de vraag.
  24. Met de beste techniek trainen.

    Exact dat soort dingen ja😂
  25. Domweg loggen.

    Vandaag heb ik eens goed nagedacht over mijn klachten en een soort som gemaakt waar ik geen last van heb (keer wat anders). - Libido kan beter maar is niet per definitie slecht (langzaam slechter maar niet dramatisch zoals eerder). - Ik heb veel zin in trainen en leuke dingen doen (maar de uitputting maakt het erg lastig tot onmogelijk het laatste jaar). - Financieel zit ik goed (net een nieuwe auto sinds een paar dagen). - Mijn huis is mooi en ben van mening dat ik het goed heb (ik vind het luxe maar geen rijk iemand) - Ik heb fijne relaties om mij heen. - Ik doe nog steeds leuke dingen waar ik mij op verheug. - Ik heb veel hobby's dus vervelen doe ik mij niet. - Ik eet vaak lekker en gezond (kook nog steeds graag maar wel te moe het laatste jaar). - Ik heb een mooie tuin (volkstuin opgezegd omdat het niet meer wou) - Ik ben altijd tevreden geweest met mijn stats: 70Bp, 95Sq en 100Dl. (maar het laatste 1,5 jaar verzwakt). - Ik heb verschrikkelijk veel zin in oud en nieuw (100% vuurwerk freak en alweer veel te veel gekocht). - Ik heb goede basis bloedwaarden dus dat is heel fijn. - Ik heb nog steeds fijne dromen voor de toekomst wat ik wil meemaken of doen. - Ik heb geen ziekte of iets. Ik zou toch verdomt wel een goede basis moeten hebben om normaal fit te kunnen zijn....... En als mijn hormonen goed zijn dat wil ik gewoon een goede psycholoog of iets. Als ik naar mijn ergste klachten kijk op dit moment: - ik verzwak weer enorm de laatste paar jaar. - Ik slaap verschrikkelijk slecht. - Ik vermager maar zet wel vet aan. (buik / borsten) - Ik ben pisnijdig en gefrustreerd dat ik geen energie meer heb. - Intense opvliegers met zweetaanvallen. Als ik van alle klachten 1 ding moet kiesen wat het ergste is: - Pijn! Mijn lichaam doet constant pijn alsof ik elke dag eindeloos sta te trainen. Het gevoel hebben dat ik constant een lichte koorts heb. ( en mijn ontsteking waarden zijn goed, ik heb dit laten testen). Alsof mijn spieren worden opgevreten en verteren. Als ik kijk naar wat Nebido deed: - Het was te sterk naar mijn idee. - Ik kreeg mega energie naar mijn gevoel. - Ik viel met gemak af. - Ik voelde mij geestelijk heel erg sterk (gezond sterk). - Ik kreeg weer in tig jaren een ODOL. - Ik voelde mij 10 jaar jonger. - Het leven werd heel erg makkelijk en hoefde niet meer op mijn tenen lopen. - Ik sliep als een baby en werd zonder pijn wakker. - Het was een wonder middel. - Het gevecht was voorbij.
  26. Domweg loggen.

    Dank je, ik hoop dat alles gewoon goed is natuurlijk en dat de psychiater mij dan doorverwijst naar een goede psycholoog of iets. Of dat 1 lullig dingetje niet helemaal goed is maar dat het met iets "simpels" opgelost kan worden. Zit er natuurlijk om eerlijk te zijn niet op te wachten dat er echt iets mis is. Wie weet heb ik gewoon reuma of iets (zit in de familie) waardoor alles pijn doet in de spieren, pezen en ik daardoor ook niet herstel van activiteiten, en reuma kan iemand ook helemaal uitputten. En als wel alles goed is, dan moet een psychiater mij ook gewoon doorverwijzen naar mijn idee. Dan mag hij wel zeggen dat het geen zin heeft, maar voor hetzelfde geld heb ik wel echt een burn-out.
  27. straight sets of piramide

    Een beter antwoord had je niet kunnen geven. Dat is inderdaad een prima manier van dingen doen zo. Top
  1. Load more activity
  • Berichten

    •   Inderdaad Avatar zelf niet te veel druk opleggen. Daar bezondig  ik mezelf ook aan. De voeding ga ik mondjesmaat aanpassen want anders krijg ik figuurlijk en letterlijk het aan mijn darmen om nog maar te zwijgen van een overladen maag. Ik probeer zelf eerst het plezier van het trainen te ontdekken en niet veel te over analyseren want dan jaag ik mijn cortisol spiegel weer omhoog en dat is dan weer niet goed voor de gains. Over gains gesproken ga mij hiervoor in het begin niet te veel het hoofd op hol laten brengen dat komt wel, globaal gezien zo na 2 à 3 maanden. Het laatste in mijn geval waarschijnlijk Waar ik mij meer zorgen over maak is mijn overgevoeligheid voor blessures. Hoofd van kinesitherapie onderwierp mij aan onderzoek en concludeerde overgevoeligheid van pezen en gewrichten. Ik hoef bij wijze van spreken nog maar naar de grond te rijken en heb al een hamstringscheurtje en zo vergaat het ook met een hardnekkige schouderblessure, 2 golfellebogen enzovoort... We mogen niet mopperen zoals ze op zijn Hollands zeggen maar soms zou ik beter gaan biljarten Neen , alle gekheid op een stokje we staan er voor en we moeten er door. Dag per dag bekijken. De weg is lang maar loont de moeite.   Groeten
    • Interessant; natuurlijk weten we het grootste gedeelte wel hoe het moet en is dit 1 van de 1000 artikelen die hetzelfde verteld, maar nog een keer inprenten kan geen kwaad.    Roken is ook echt een dingetje waar ik mee wil stoppen in de toekomst maar al het goede komt langzaam. Dat is ook nog 1 van de dingen waar ik flink winst uit zou kunnen halen op termijn. En vakers exen of er aan denken is iets wat ik echt bewust doe ivm test, dat is iets wat ik vaak heb gelezen dat het echt een enorme boost kan geven.    Mooie onderwerpen Hansie!    ---   Ik las een poosje terug nog een stuk over overtraining hoe snel dat kan gaan en dat je dan ook een enorme test daling kunt krijgen. Zelfs het continu bezig zijn met het moeten trainen is al een groot nadeel, dus meer leuke dingen doen  
    • Leuk artikel gevonden om op natuurlijke wijze testosteron te verhogen. Wat mij betreft op termijn cola en sigaretten laten maar alles met een keer sevens zoals ze hier bij ons zeggen.   https://www.menshealth.com/nl/gezondheid/a23100051/testosteron-meer/   Sportieve groeten,
  • Sponsors