Advertentie:

Alle bezigheden

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

  1. Yesterday
  2. DHEA supplementen. (testosteron test) Jullie ervaringen?

    Hoi Arnie, of DHEA veel effect heeft op testosterone weet ik niet zeker. De conversie zou volgens onderstaande link heel zwak zijn. Toch niet bij mannen. Vrouwen zouden er meer baat bij hebben. Het is in elk geval geen muscle builder. Wel een gezondheidspromotor. Het zou cortisol verlagen en de arteriele stijfheid verbeteren doordat het NO (nitric oxide ofwel stikstofmonoxide) produktie verhoogt. http://www.brinkzone.com/general-health/dhea-hormone-facts/ Waarom je (vrije) testosterone laag ligt kan ik alleen maar naar gissen. Het is voor een specialist zelfs een hele opgave. Een mogelijkheid die volgens mij nogal voorkomt is te fanatiek sporten(hoge volumes) en/of diëten. Lees hier maar eens het verslag van zo'n geval. http://www.brinkzone.com/bodybuilding/natural-t-rebound-a-case-study/
  3. Beste medeforummers, Ik ben nu ongeveer een jaar fanatiek bezig en heb mijn levensstijl drastisch veranderd. Ook ben ik verschillende supplementen gaan nemen waaronder DHEA 50mg(laatste 4 maanden). Ik vind zelf dat mijn resultaten niet in verhouding staan daarom heb ik drie keer mijn testosteron laten testen. Sowieso vind ik de waardes te laag maar de arts zal hier nooit iets voor gaan geven omdat alles nog net binnen de waardes valt. Sinds ik DHEA ben gaan gebruiken is mijn totale T iets toegenomen maar ook mijn SHBG en is mijn vrije testosteron lager Kan dit door de DHEA komen ? Ik ben overigens 36 jaar 1,90 en 90kg en mijn lichaamset blijft schommelen tussen de 18% - 20%. Ik zal hier onder de uitslagen geven van de laatste drie keer: Juni 2018 Testosteron 14 nmol/l Vrij Testestosteron (FAI) 27,5 % (25-95) SHBG 51 nmol/l Albumine niet gestest December 2017 Testosteron 13 nmol/l Vrije Testo Index 0,42 (0.20 - 1.00) SHBG 31 nmol/l Albumine niet gestest Oktober 2017 Testosteron 13.2 nmol/l Vrij Testo Index 0.32 (0.20 - 1.00) SHBG 42 nmol/l Albumine 42 nmol/l Ik ben erg benieuwd naar jullie mening !
  4. Afgelopen week
  5. Expander

    Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
  6. Triceps kickback dumbbell

    Zoals de naam al aangeeft wordt de triceps kickback dumbbell voor de triceps gedaan maar ik merk dat het ook een goeie oefening voor de lattissimus dorsi is. Ik doe de oefening staand met een kettlebell van 8kg.
  7. Trainingsschema

    Hallo Vinny, zoals ik het zie train jij met veel reps. Daar is niks mis mee. Toch zijn er een paar voorwaarden waar je je moet aan houden wil je spiergroei verkrijgen. Het gewicht waar je mee traint mag niet minder bedragen dan 40% van je 1RM. Je hoeft echter die 1RM niet te weten om te weten te komen hoeveel dit bedraagt. Kijk maar op deze link Een tweede voorwaarde is dat je to failure gaat. Dit wil zeggen dat je een set beëindigt met een rep waarvan je voelt dat er geen volgende meer uit kan. Wees hier wel voorzichtig mee. Trainen to failure is heel taxerend voor het centrale zenuwstelsel. Het best is dat je dit maar doet in de laatste set van een oefening. Waarschijnlijk wordt met deze manier van trainen de tragere spiervezels aangesproken. Probeer een minimum van 15 reps te bereiken. Natuurlijk kan je ook zwaarder gaan trainen 60 tot 80% van 1RM. Daarvoor ga je extra gewichten moeten aanschaffen. Hierbij gaan de snellere spiervezels worden aangesproken. Hierbij wordt niet to failure gegaan. Je kan beide manieren gaan afwisselen tijdens de week waarbij je op de ene dag de trage spiervezels aanpakt en op een andere de snellere.
  8. Ik had begrepen dat het best is om elke spiergroep 2x per week te trainen. Persoonlijk vind ik het zeer moeilijk om alle spiergroepen 2x per week te trainen als je maar 4 keer per week traint. Dan moet je namelijk alle oefeningen doen op 2 sessies. Ik veronderstel dat je dan best een upper/lower split doet. Dus 2 keer per week benen en 2 keer per week bovenlichaam. Ik ben zelf overstapt naar 6 keer per week trainen en dus de oefeningen te spitsen in 3 sessies. Ik pas de volgende split toe: 1) borst+triceps 2) schouders+squat+kuiten 3) pull-up+biceps+deadlift Vroeger deed ik deadlift en squat op dezelfde dag, maar dat vond ik veel te zwaar.
  9. Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier, maar sport ondertussen al een tijdje best fanatiek. Echter, heb ik me nooit heel erg verdiept in fitness schema's en het combineren van spiergroepen. Nu heb ik besloten alles weer is om te gooien en meer spiergroepen te combineren op één dag. Voorheen deed ik maandag: Borst, dinsdag: Rug, woensdag: Rust, donderdag: Triceps & Biceps, vrijdag: Benen & schouders. Ik ben nu van plan de spiergroepen te combineren, maar wel net zoveel dagen te gaan. Bijvoorbeeld maandag: Incline bench press (Borst), flat bench press (Borst), Lateral raises (Schouders), Front raises (Schouders), Cable face pull (Schouders) en dan twee triceps oefeningen bijv. Dips en Reverse pushdowns. Om vervolgens later in de week deze groepen nog een keer te pakken, maar dan met andere oefeningen. Hoe kijken jullie hier tegen aan? En sowies wat is het beste voor massa? Bij voorbaat dank!
  10. Trainingsschema

    Ik fitness al jaren door pushups, situps, en plank oefeningen uit te voeren en ben dan ook gemiddeld gespierd. Nu heb ik onlangs dumbells, barbell en een bench gekocht om thuis met gewichten te trainen. Het boek "gespierde god" van Glen Goossens heb ik aangekocht om meer te weten te komen over welke oefeningen ik kan uitvoeren om iedere spier in mijn lichaam goed te kunnen trainen. Ik volg daarbij het 3 daags trainingsschema op di,do, za. Op woensdag en zondag ga ik ook nog hardlopen. De voorbije weken heb ik wellicht de fout gemaakt door op de trainingsdagen te lang en te veel verschillende oefeningen uit te voeren. Op dinsdag is het schema als volgt, buik-borst-biceps-trapezius. Voor iedere spiergroep doe ik dan meerdere en waarschijnlijk ook te veel oefeningen. Om een voorbeeld te geven! Voor borst voer ik na 3x30 pushups, 3x15 dips nog 5 a 6 verschillende oefeningen uit met dumbells. Nadat alle spiergroepen getraind zijn ben ik dan ook al snel 2 tot 2,5 uur bezig geweest. Ik ben natuurlijk supergemotiveerd om iedere spier super goed te trainen maar ik heb niet het gevoel dat ik op deze manier veel spiermassa ga bijkomen. Ik eis waarschijnlijk te veel van mijn lichaam. Ik sta wel lekker droog maar met kledij aan oog ik waarschijnlijk ook te scherp en te mager, hoewel 78kg voor 1,78m niet zo slecht is vermoed ik. Wat is de beste manier om spiermassa bij te komen maar daarbij ook iedere spier in bv. de borst te trainen? In het 3 daags trainingsschema komt de borst 2 maal aan training toe. Als het aantal oefeningen moet beperkt blijven en daarbij telkens dezelfde oefeningen uitgevoerd worden dan kan ik mij voorstellen dat de borst niet optimaal getraind wordt. Ik besef dat ik anders ga moeten trainen door met zwaardere gewichten en kortere sessies te trainen maar weet niet hoe ik mijn 3 daag schema moet invullen. Wie kan mij op de goede weg helpen?
  11. Even voorstellen

    Toch beetje schaamrood op de kaken, was vergeten update te plaatsen. Gewicht zit inmiddels of 74kg, en had vooraf (kom van 95kg) verwacht dat vet dan wel weg zou zijn maar helaas zit er nog wel een aardig randje aan. We gaan dan nog maar even rustig door met cutten. Mijn aangepaste "lifestyle" begint overige steeds natuurlijker te voelen, daar ben ik wel blij mee.
  12. Interessepeiling: Informatie over alle SARMs

    Ook prima! Doe ik dat kerel! Je ziet ze verschijnen. Het is veel werk dus kan niet beloven hoeveel tijd er tussen zit telkens!
  13. Wellicht is het makkelijker om per SARM een apart topic aan te maken. Dat houd het overzichtelijk en dan kun je makkelijk alles in het topic schrijven.
  14. Opeens een kwark allergie?

    Nee ik eet de kwark gewoon zo op zonder extra toevoeging. Yogurt heb ik nog niet geprobeerd.
  15. Heb je hetzelfde effect bij yohurt ? Het kan misschien extra informatie geven als dit wel of niet hetzelfde effect geeft. Doe je nog iets bij die kwark ? Zoetstof ?
  16. LGD-4033 staat niet in het lijstje hierboven. Ik had begrepen dat dit net de meeste geschikte SARM is voor spieropbouw. Die mag dus niet ontbreken.
  17. Interessepeiling: Informatie over alle SARMs

    Dan zullen we die eerst eens aanpakken! Ik zal ze schrijven in Word-Documenten en dan toevoegen als Bijlage
  18. Hoi Shorty, zeker interesse! - MK-677 - S4 - Cardarine - Y11 Deze hebben mijn interesse gewekt.
  19. Opeens een kwark allergie?

    Ik eet al zeker 2 jaar elke dag een pot magere franse kwark, merk verschilt al die tijd al net waar ik boodschappen doe. Bij alle kwark krijg ik last opeens
  20. Eerder
  21. Opeens een kwark allergie?

    Misschien ligt het niet aan de kwark maar aan een ander vreemd bestanddeel dat is toegevoegd. Heb je al eens een ander merk geprobeerd?
  22. Opeens een kwark allergie?

    Je kan allergisch worden aan een bestanddeel, maar lijkt me erg straf. zware eiwitten kunnen wel lastig zijn voor de maag. eet je er iets anders bij? halfvol/ vol?
  23. Hoi mensen! Ik weet dat er een hoop onzin op internet staat wat betreft steroiden, supplementen maar ook over de wat nieuwere markt: SARMs. Dit is de afkorting voor Selectieve Androgene Receptor Modulator. Dat wil zeggen dat die stoffen hechten aan de receptor die verantwoordelijk is voor kracht, spiermassa bouw en uithoudingsvermogen. (Maar alleen aan die receptoren en ze hebben dus eigenlijk geen van de nare bijwerkingen van bijvoorbeeld steroïden.) Geweldige producten met zeer lage risico's. (Mits natuurlijk gebruikt in normale doseringen, zoals met alles!) Er zijn een aantal SARMs op de markt verkrijgbaar en ik vroeg me af of mensen hierover informatie willen zien in dit deel van de website. Ik heb veel ervaring (kleine 3 jaar gebruik ik ze nu zelf) met alle SARMs en kan jullie er alles over vertellen. De voordelen maar ook (als ze er zijn) de nadelen natuurlijk. Graag hoor ik of jullie geinteresseerd zijn, en zo ja. Welke willen jullie eerst zien verschijnen? Groeten Shorty!
  24. Opeens een kwark allergie?

    Hoe waarschijnlijk kan het zijn dat je opeens een allergie voor bepaalde voeding ontwikkeld? Ik heb sinds enige tijd last van mijn maag direct tijdens het eten van kwark. Bij andere producten als melk heb ik dit bijvoorbeeld niet ( wat je dan wel zou denken ).
  25. Rugspieroefeningen

    Breedte en stevigheid
  26. Rugspieroefeningen

    Misschien "Bent–Over Rear Delt Raises" ? Werkt meer op de bovenrug en schouders. Het is misschien minder belastend voor scoliose in de onderrug. Ik doe ze door op mijn knien op een bankje te gaan zitten. Dus met de borst tegen de knieen. Zo kan je toch zware gewichten heffen met de bovenkant van je rug zonder dat je al dat gewicht op je onderrug moet trekken.
  27. Rugspieroefeningen

    Ik doe de shrugs en de dumbell rows.
  28. Intermitting fasting tips?

    Ik adviseer altijd zolang mogelijk zonder shakes te doen. je lichaam heeft geen enkele moeite om die eiwitten af te breken aangezien die al zo klein mogelijk zijn gemaakt om snel op te nemen. Dus heel snelle vertering, weinig stimulatie van het metabolisme,... als je gewone eiwitten (vaste voeding) eet, heeft je lichaam ongeveer 30-50% van deze calorieen al opnieuw nodig om dese te verteren/af te breken tot bouwstoffen. bij een shake is dit slechts 2-5% dus shakes zijn slechter op dit vlak. maaltijden vervangen door een shake is nog slechter aangezien de opname van kolhydraten met eiwitten de correcte enzymes stimuleren om deze goed af te breken, dus efficientie en de vetten zorgen voor een voller / verzadigend gevoel. intermittent fast werkt, net zoals elk ander dieet, enkel en alleen maar als je minder eet dan dan je verbrand. je kan evengoed bulken met intermittent fasting, dus geen wondermiddel!
  1. Meer bezigheden laden
  • Berichten

    • Hoi Arnie, of DHEA veel effect heeft op testosterone weet ik niet zeker. De conversie zou volgens onderstaande link heel zwak zijn. Toch niet bij mannen. Vrouwen zouden er meer baat bij hebben. Het is in elk geval geen muscle builder. Wel een gezondheidspromotor. Het zou cortisol verlagen en de arteriele stijfheid verbeteren doordat het NO (nitric oxide ofwel stikstofmonoxide) produktie verhoogt. http://www.brinkzone.com/general-health/dhea-hormone-facts/   Waarom je (vrije) testosterone laag ligt kan ik alleen maar naar gissen. Het is voor een specialist zelfs een hele opgave. Een mogelijkheid die volgens mij nogal voorkomt is te fanatiek sporten(hoge volumes) en/of diëten. Lees hier maar eens het verslag van zo'n geval. http://www.brinkzone.com/bodybuilding/natural-t-rebound-a-case-study/    
    • Beste medeforummers,   Ik ben nu ongeveer een jaar fanatiek bezig en heb mijn levensstijl drastisch veranderd. Ook ben ik verschillende supplementen gaan nemen waaronder DHEA 50mg(laatste 4 maanden). Ik vind zelf dat mijn resultaten niet in verhouding staan daarom heb ik drie keer mijn testosteron laten testen. Sowieso vind ik de waardes te laag maar de arts zal hier nooit iets voor gaan geven omdat alles nog net binnen de waardes valt. Sinds ik DHEA ben gaan gebruiken is mijn totale T iets toegenomen maar ook mijn SHBG en is mijn vrije testosteron lager Kan dit door de DHEA komen ? Ik ben overigens 36 jaar 1,90 en 90kg en mijn lichaamset blijft schommelen tussen de 18% - 20%.   Ik zal hier onder de uitslagen geven van de laatste drie keer:   Juni 2018   Testosteron 14 nmol/l Vrij Testestosteron (FAI) 27,5 %   (25-95) SHBG 51 nmol/l Albumine niet gestest   December 2017   Testosteron 13 nmol/l Vrije Testo Index 0,42 (0.20 - 1.00) SHBG 31 nmol/l Albumine niet gestest   Oktober 2017   Testosteron 13.2 nmol/l Vrij Testo Index 0.32 (0.20 - 1.00) SHBG 42 nmol/l Albumine 42 nmol/l   Ik ben erg benieuwd naar jullie mening !    
    • Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition