Advertentie Bodyengymshop

Alle bezigheden

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

  1. Yesterday
  2. Mijn progressie

    Top instructies! Wil jullie alvast allemaal bedanken voor jullie reacties, ben er zeker van dat deze mij gaan helpen!
  3. Mijn progressie

    Eerst even massa opbouwen. Dan zien waar je staat, dan beginnen in een klein energietekort zodat je eventueel nog wat spieren kan opbouwen en toch vet verbranden. Dan steeds dieper gaa. En focussen op voldoende spierstimulatie dat deze behouden worden en echt vet verbrand wordt. De laatste week echt de focus leggen op vachtafdrijving om zo droog mogelijk te staan en dan 1 a 2 dagen op voorhand aan carb loading doen.
  4. Mijn progressie

    Goeie tips! Ga er morgen direct mee aan de slag! En dankje Dankje! En gebeurt droogtrainen niet vooral in de laatste paar weken? Ik zeg bv, 3 maanden.
  5. Mijn progressie

    Nette basis al hoor! Zou ook goed op het droogtrainen letten. Het gaat natuurlijk niet enkel om massa
  6. Mijn progressie

    Je hebt een mooi startpunt. Ik zou in de 1e fase echt de nadruk leggen op de lats en schouders zodat je taille mooier uitkomt. En dan verder op hamstrings en billen. Je quadriceps zijn al goed ontwikkelt en die mogen niet teveel overheersen. Succes!
  7. High frequency training

    De uiteindelijke studie. De opzet van de studie wijkt wat af, in die zin dat sommige spiergroepen 1 vs 2x en andere 2 vs 4x per week werden getraind. Waarom is me een vraagteken. Volgende link vind je een analyse over dit onderzoek. https://bayesianbodybuilding.com/comparison-equated-volume-frequencies-body-composition-trained/
  8. Afgelopen week
  9. Mijn progressie

    Foto's van vandaag, gewoon om een beeld te krijgen vanaf waar ik start op mijn weg naar mijn eerste bikini wedstrijd. Geef gerust feedback op welke punten ik zeker extra aandacht moet vestigen! Het doel is om binnen 3 maanden er voldoende spiermassa op te krijgen om dan te cutten. Momenteel weeg ik 55.4kg en meet 1m67. Wat is volgens jullie een mooi resultaat na bulken?
  10. IFBB Comeptitie

    De eerste stap is gezet: Voor 2018 officieel lid van het Belgium IFBB! In mijn progressie-topic post ik ook nog even foto's van vandaag, gewoon om een idee te krijgen van de fysiek waarmee ik nu start.
  11. Calisthenics

    Heb ik nog nooit gedaan eerlijk gezegd. Ik blijf daar graag van weg voor blessures. Inde video is het nog assisted. Ik bouw dit verder tot ik gemakkelijk 2x6 / kant kan doen. Dan ga ik naar de volgende stap. Het gezicht van die zware bodybuilders is wel fantastisch als je dit plots doet 😁
  12. Calisthenics

    Waaaauw, echt chique! Ik ben al blij als ik gewoon 2x kan optrekken
  13. Calisthenics

    Dit heb ik zeer goed gekunnen toen ik jonger was. Dit is vooral een neurale oefening en lukt pas heel goed wanneer je vooraf lat pull downs tegen 1RM max gedaan hebt.
  14. Calisthenics

    Ja, calisthenics is erg leuk, maar wordt heel vaak onderschat. Je mag dan 100kg benchen, die 1 arm push up is echt een skill die heel veel balans vraagt. Ook die pistol squat vraagt superveel balans. Maar het geeft echt een voldoening als die begint te lukken. Vandaag ook weer verder gewerkt aan de 1 arm pull-up progressie. TRIM_20171209_100504.mp4
  15. Calisthenics

    Bodyweight training maakt het voornaamste uit van wat ik doe. Een pistol squat heb ik altijd knap gevonden dat je zoiets kunt. Heb het zelf nooit onder de knie gekregen maar dit filmpje motiveert me weer. Calisthenics is het nieuwe fitness en kan intenser zijn dan gewichttraining aangezien je bewegingen dikwijls ook op onstabiliteit gebaseerd zijn. Kijk ook eens naar video's van Ido Portal. Die zweert bij de gymnastic rings als onderdeel van je training wegens de onstabiliteit.
  16. Ghost

    Inmiddels zijn we weer een stuk verder en komen er dingen naar boven die ik al wel wist en er is nu een "tijdelijke" diagnose gesteld: https://nl.wikipedia.org/wiki/Dissociatieve_identiteitsstoornis Ik erken dit! De diagnose van autisme is er nu uit en past niet meer, ik was het er ook niet mee eens en heb hem slechts gespeeld. Het kost tijd om hem terug te halen en het gaat niet makkelijk.
  17. Calisthenics

    Doe het eerlijk gezegd niet vaak zelf. Misschien toch eens verandering in brengen Sterk van je dat je het bijna onder de knie hebt!
  18. Calisthenics

    Wie doet ook graag bodyweight / calisthenics in z'n routines? Ik hou wel van de afwisseling, het explosief zijn, het trainen van een skill. In onderstaand filmpje kan je de training van de pistol squat zien. Ik heb deze bijna onder de knie. 2017-12-7-21-51-27.mp4
  19. Eerder
  20. De energiebalans: de vergeten basis?

    Inderdaad, ze worden tegengewerkt,daarom moet je overschot of tekort groot genoeg zijn. 100-200kcal onder of over eten geeft weinig effect. Het is uiteraard allemaal complexer en mensen reageren nog anders op de macronutrienten. Maar dat is alweer specifieker. Ik heb dit, zoals eerder gezegd, simplistisch gehouden. Als ik teveel in details ga en over uitzondering ga praten, haken 95% van de lezers af. De uitzonderingen die ook besproken worden in de video zijn minuscuul en zal bij 80-90% van de mensen echt niet het grote verschil maken. Maar dat is het probleem tegenwoordig. Simpele uitzonderingen die mss voor 1% effect hebben zoals maaltijdtiming, supplementen, soorten voeding,... Worden overroepen tegenwoordig en de simpele basis wordt vergeten. Deze discussie toont dit alweer heel goed. Er wordt altijd wel ergens 1 of ander "wetenschappelijk" artikel erbij gehaald. Het feit dat deze basis hoofdzakelijk bij iedereen werkt, wordt vergeten. Alsof het niet gemakkelijk mag zijn. Mensen moeten speciaal zijn...
  21. De energiebalans: de vergeten basis?

    Hall en Guo maakten onlangs een meta-analyse over dit onderwerp. Het blijkt dat de energiebalans in de praktijk complexer is dan gedacht. Quote: "We begrijpen nu dat energie-in en energie-uit onderling afhankelijke variabelen zijn die dynamisch worden beïnvloed door elkaar en het lichaamsgewicht. Pogingen om de energiebalans te veranderen door dieet of beweging worden tegengewerkt door fysiologische aanpassingen die weerstand bieden tegen gewichtsverlies." Ook blijkt het dat bij eenzelfde calorierestrictie er nogal variatie zit in hoeverre individuen reageren op de ratio tussen koolhydraten en vet. Zie figuur 2b. Het gemiddelde loopt licht in het voordeel van een 'low fat' dieet. http://sci-hub.bz/10.1053/j.gastro.2017.01.052
  22. De energiebalans: de vergeten basis?

    Je hoort vaker de meest gekke zaken als mensen praten over afvallen! Onlangs vroeg 1 van mijn FB vriendin openlijk om "hulp" door te vertellen dat ze graag 3 kg wil afvallen. Enkele antwoorden: 1) je moet herbalife drinken 2) je moet een vetverbrandende kruid drinken 3) je moet je koolhydraten schrappen 4) je moet 3x / week glutenvrij eten 😱 Toen ik zei: minder eten en of meer bewegen, was dit precies het domste antwoord ertussen. Mensen zijn duidelijk de basis vergeten! Zijnde: de energiebalans. Daarom dacht ik dat het tijd was om een nieuwe blogpost te schrijven hierover. Je kan deze hier nalezen: http://progress2improve.be/2017/12/02/energiebalans/ Dit is simplistisch neergeschreven omdat niet iedereen die op mijn website komt een wetenschappelijke uitleg verlangt of het vakjargon kent. Maar zoals altijd, ben ik altijd benieuwd naar jullie bevindingen! Grtz P2I
  23. En jullie?

    Volledig mee eens! Je bent tenslotte met je eigen lichaam bezig en dan mag het geld kosten vind ik. Als je je geld niet geeft aan een kwalitatieve trainer ben je het na een tijd misschien wel kwijt aan dokters, kinesisten of ziekenhuisbezoeken.
  24. En jullie?

    Klopt! En in het begin heb ik mij daar aan geërgerd dat mensen het zoveek goedkoper deden en het meeste volk daar naartoe ging. Maar dat zijn shoppers die niet 100% gemotiveerd zijn. Mijn prijzen liggen nu hoger, maar mensen die dat willen neertellen, doen dan ook echt wat je hen zegt en wat je van hen verwacht.
  25. En jullie?

    Goede vergelijking word helaas niet zo door iedereen gezien. Iedereen wil natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Maar het is wel zo dat je voor kwaliteit vaak moet betalen. Hetzelfde geld voor voedingsschemas die je online kunt kopen...
  26. En jullie?

  27. I would use creatine later, when your more advanced and use dumbells / weightlifting.
  28. HGH Genotropin

    Hoi ik verkoop zelf ook genotropin is de beste hgh die er bestaat succes.
  1. Meer bezigheden laden