Advertentie:

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Hallo!

    Mijn naam is Quincy ben 22 jaar en fitness sinds mijn 15e. Mijn focus ligt op kracht en volg momenteel het 16 weken schema van calgary barbell. Ik studeer biologisch en medisch laboratoriumonderzoek en weet zelf vrij veel van het lichaam af. Naast mijn studie ben ik ook erg geïnteresseerd in voeding en heb daar redelijk wat kennis over. De rede dat ik op dit forum een account heb aangemaakt is om zelf wat bij te leren en andere te helpen. Mijn doel betreft fitness is momenteel om van 82kg te cutten naar ongeveer 76kg. Dit wil ik omdat ik misschien volgend mee wil doen aan powerlift wedstrijden in de 74kg klasse. Groeten, Quincy.
  3. Last week
  4. Helaas net een aantal weggegooid toen ik de zolder ging opruimen
  5. Slecht denkwerk van mij, dacht dat dit een verouderd product was. Bedankt!
  6. Oh ja inderdaad. Dat zou ook kunnen een Decathlon. Maar die zitten niet overal. Had er niet aan gedacht haha
  7. Is dit dumbelonderdeel ergens te verkrijgen

    Ik heb dezelfde van Decathlon.
  8. Hey Rein, Welkom op het forum! Ik heb gevonden wat je zoekt, het was letterlijk 20 seconden werk... https://www.fitness-seller.nl/standaard-schroefsluitingen/ Groeten Theo
  9. Een tijdje geleden is een vriend van mij dit onderdeel van mijn dumbels verloren. Weet iemand hier hoe ik daaraan zou kunnen komen of een andere creatieve oplossing? Ik kom er zelf niet uit. Zou super zijn als iemand dit weet en mij kan helpen groeten, rein
  10. Interesse in moedermelk?

    Dat zou natuurlijk ook kunnen! Doneren is dan altijd beter idd.
  11. S4 mogelijke bijwerking

    Dan ben jij het levende voorbeeld dat ze in jouw geval niets met de cholesterol spiegels doen! 5 dagen is namelijk nooit zat om weer te dalen naar een normaal niveau ALS ie super fucked zou zijn geweest. Trouwens! Als je nu wel last krijgt van de bijwerking en je vind hem te kut voor op de weg, kan je ook "5 dagen op - 2 dagen af" doen dan neemt de dosis S4 weer snel af in je systeem en dan gaat het weg en dan duurt het natuurlijk weer even voordat je het krijgt. Groetjes Theo
  12. S4 mogelijke bijwerking

    Hallo theo, bedankt voor de informatie, ik zie wel of ik een gele tint ga krijgen van de S4. Ik maak me alleen zorgen om die bijwerking omdat ik inderdaad veel op de weg zit. Maar ik zal het ervaren wat er gaat gebeuren Ik test altijd mijn bloed voor en 5 dagen na de kuur. Ik zie dan ook helemaal geen verschil in de bloedwaardes voor dat ik de kuur ben begonnen. Sterker nog mijn HDL was na de kuur beter dan ervoor. Dat komt dan waarschijnlijk omdat ik meer goede vetten eet tijdens de kuur. Groet, Lisa
  13. Interesse in moedermelk?

    Hallo melissa, Volgens mij weet u de wetgeving niet helemaal. Het is VERBODEN om moedermelk te verkopen, het valt namelijk niet onder de warenwet. Het is wel lekker makkelijk zo geld verdienen een beetje kolven en dat hier proberen te verkopen. Mensen weten dan niet wat ze kopen want hoe kunt u aantonen dat de melk schoon is zonder bloedtest van u zelf en de melk laten testen. Wel kunt u uw melk kwijt bij als donor, dan hebben baby’s er nog wat aan, namelijk als hun eigen mama geen melk kan produceren. Ik denk dat u beter daar terecht kan.
  14. Earlier
  15. TRT en Ostraine

    "Acceptabel" inderdaad, niet echt hoog hoor. Ik persoonlijk zou een keer meer smeren, maar dat ben ik. 13 is niet om over naar huis te schrijven of iets. Ik zou eens vragen of je niet iets meer mag smeren. Wat is je VRIJE Testosteron? DAT is belangrijk eigenlijk. Totale testosteron maakt niets uit als je vrije testosteron niet hoog is, want dan betekent het simpelweg dat je SHBG te hoog is. En dan heb je dus niets aan alle Testosteron gels etcetera, want het is geen actieve testosteron als het gebonden wordt door die SHBG. De Ostarine erbij is, zoals al eerder gezegd, een hele mooie toevoeging.
  16. TRT en Ostraine

    Hoi, bedankt voor jullie reacties, ik smeer dagelijks 60 mg ( 3 pompjes ) van het merk androgel , de laatste keer bij een bloed meting was de waarde 13 dus op dit moment is die acceptabel volgens mijn arts
  17. TRT en Ostraine

    Zoals je het nu hebt Corstiaan, is het perfect! Gewoon de TRT door blijven doen, als je hiermee stopt zal het zelfs slecht voor je zijn! Wat is je TRT dosis als ik vragen mag? Die krijg je wel wekelijks als het goed is? Veel artsen hebben helaas geen verstand van hormoonvervangingstherapie... Kan je me vertellen wat voor Testosteron je krijgt, hoeveel en hoevaak? Groeten Theo
  18. TRT en Ostraine

    Valt te bezien wat Corst zijn TRT-protocol inhoud. Als zijn circulerend testosteron 100% van injecties komt gaat er niets gebeuren. Als er ook maar iets van eigen produktie bij is of doordat er bijvoorbeeld alleen maar Clomiphene wordt gebruikt dan denk ik dat dat toch beinvloed gaat worden. Niet?
  19. TRT en Ostraine

    Bedankt voor de snelle reactie.. maar het kan dus verder ook geen kwaad wat Hormone betreft en zo
  20. TRT en Ostraine

    Hi Corst, Sterker nog je hebt eerder geluk, normaal zakt met sarms je eigen test productie, maar omdat jij aan TRT doet zal dit niet gebeuren.
  21. TRT en Ostraine

    Heren en Dames, Nog een paar weken en dan ga ik van start met MK2866... toch zou ik graag nog wat input hebben,, momenteel gebruik ik ook een TRT op dokters advies niet veel , genoeg om mijn Test niveau op te krikken naar normale waarden ( wat normaal is volgens de artsen dan), zou ik deze kunnen blijven gebruiken of heeft dat totaal geen effect tijdens de 12 weken kuur... Gr C
  22. Interesse in moedermelk?

    Beste Theo, Ja daar heb je ook helemaal gelijk in. Heb ik ook over nagedacht hoor. Ook dat opsturen enzo wel erg veel gedoe is omdat het gekoeld moet blijven, dus dat omgeving Arnhem wel handig zou zijn. Je wilt niemand ziek maken- maar mijn zoontje op de allereerste plaats natuurlijk al niet. Daarom gebeurt het kolven ook zo steriel mogelijk. Zoonlief is uitstekend gezond hoor! Ik rook en drink sowieso helemaal niet. Ook geen drugs. Wel koffie met mate. HIV of besmettelijke ziektes? Gelukkig niet! Heb al 10 jaar dezelfde partner en ben tijdens zwangerschap op hepatitis en HIV etc getest. Ik ga verder niet mijn medische geschiedenis/ eetpatroon hier online plaatsen maar dat kan ik per email wel uitwisselen natuurlijk. Pasteuriseren kan wel, alleen dan mis je weer juist de stoffen die je wilt. Antilichamen overleven de 70 °C niet. Misschien is het ook wel teveel gedoe. Of durft men het niet aan, wat ik ook volledig snap. Ik wilde het alleen eens polsen. Ik check hier af en toe eens of iemand interesse heeft.
  23. Interesse in moedermelk?

    Ik weet niet hoe het zit met legaliteit, maar als je dat alsnog wilt doen, lijkt het me ook slim even te noteren wat je zoal eet op een dag, of je eventueel zelfs iets aan je lijf hebt. Klein voorbeeldje: Als je bijvoorbeeld hepatitis hebt of rookt bijvoorbeeld, zou de ontvanger van jouw melk dat ook binnenkrijgen. (Je zoontje ook trouwens natuurlijk he) Dat gebeurt omdat de melk niet gepasteuriseerd wordt etc. Ikzelf heb geen interesse, maar als iemand hier wel interesse in heeft, moeten we diegene wel even een 100% veilige manier geven van doen en laten. Groeten Theo
  24. Even voorstellen :)

    Hoi Peter, korter kon ik hem niet maken alle info staat er nu wel en zo hoop ik gerichter antwoord op mijn vragen te krijgen. ik ben nu twee jaar afgestapt van full body. Ik denk dat de meeste beginners, starten met full body. De split tussen bovenlijf (in mijn geval borst, triceps, biceps, schouders en nek) en onderlijf (benen + rug) bevalt mij en valt ook prima in mijn dagelijkse routine in te passen. Tijdens de training zelf wissel ik af tussen borst en biceps zodat ik bijvoorbeeld mijn borst tussendoor rust geef. Idem met benen en rug. Zie mijn huidige schema, dat is zo’n beetje de volgorde die ik standaard afloop. Van de week heb ik voor het eerst samen met iemand de focus gelegd op alleen schouders, dan ga je toch met spierpijn en een voldaan gevoel naar huis. Gisteren alleen borst en triceps getraind. Dat voel ik nu vandaag ook. Eerder had ik dat met mijn upper/lower body schema niet. Iemand anders kwam met de tip om max 60 minuten te trainen.
  25. Even voorstellen :)

    Hallo Ciedric, Wauw wat een lange voorstelling. Een interessant topic dat jij geopend hebt. Ik doe zelf ook een 2x full body in de week. De reden dat ik dit al een tijdje doe is omdat er in het verleden een studie was door Brad Schoenfeld die aantoonde dat 3x dezelfde spiergroep trainen niet beter was dan 2x in de week. Een belangrijk punt hierin was dat het totaalvolume bij zowel de 2x groep als de 3x groep hetzelfde was. Het totaalvolume (sets x reps x gewicht/week) is dus belangrijk. Of je dit nu doet via een full body of een split programma zoals jij nu doet maakt niet volgens mij niet uit. Zolang het totaalvolume maar hetzelfde is. Het gaat er maar om hoeveel tijd je er wil insteken. Dat is de basis. Ondertussen is er nog een 2e studie geweest die 5x full body vergeleek met 1 a 2x split per week in het voordeel van de 5x full body. Een review hiervan vind je in onderstaande link. Heel interessant om te lezen. https://mennohenselmans.com/high-resistance-training-frequency-enhances-muscle-thickness-resistance-trained-men/
  26. Interesse in moedermelk?

    Aangezien ik teveel melk heb voor mijn zoontje, en ik vernam dat topsporters en builders soms aan suppletie met moedermelk doen, wil ik hier even polsen of er hier interesse voor is. Mijn zoontje groeit er in ieder geval als kool op, binnen 4 maanden 5 kilo aangekomen en enorm gegroeid. Hij is ook erg sterk. Ik slik zelf omega 3 visolie van Minami (MorEPA Platinum afwisselend met MorDHA), heb het idee dat dit de kwaliteit van de melk erg ten goede komt. Ook elke dat beginnen we met een groente en fruit smoothie met havervlokken. Volgens Consultatiebureau super goede melk gezien de groei van onze man. Mocht er interesse zijn lees ik het graag! Via email kan ik meer vertellen. Misschien een beetje gek dit maar het lijkt me dat het een win-win situatie kan zijn. Voor mij ook nieuw dat volwassen mannen en vrouwen moedermelk drinken .
  27. S4 mogelijke bijwerking

    Hey Lisa, De pharmaceutische industrie heeft hier niks mee te maken. Die wil alleen winst maken, en nu wordt er gewoon geld verdiend aan Testosteron, Proviron etc. Die mogen gewoon nog verkocht worden en voorgeschreven, en zijn vele malen goedkoper. Dus voorlopig blijven ze in die status. Die cholesterol issues heb je echt niet met echte SARMs... 50% reductie van HDL heb je met Winstrol bijvoorbeeld wel, en dat is een van de lompste roids op je cholesterol spiegels... Een SARM zal dat niet doen, omdat S4 ook selectief is in de dingen die het doet. (Alleen actief op receptoren van pezen, spieren en botten.) De bijwerking van S4 is inderdaad dat je MOGELIJK een gelige tint in je zicht kunt krijgen. (Dit is dosisafhankelijk en ook of je daar genetisch gevoelig voor bent) De dosis begin je altijd op 50mg per dag, gesplit in 2 keer 25mg. Halfwaarde is heel kort, dus neem een dosis van 25mg een uur of 3-4 voor het sporten en dan zit ie al meerendeels in je systeem. (Je kunt opbouwen na een paar weken in dosis naar 62.5mg of 75mg per dag) Als je veel op de weg zit overdag zoals jij, is dat niet erg. Maar als je veel in de nacht zou rijden, kan het zijn dat het irritant is qua kleuren van lampen etc. Misschien is dan het wennen aan de lampen ook minder. (Ikzelf krijg deze bijwerking niet, ook niet op 75mg. Lucky me) Groetjes Theo
  28. Even voorstellen :)

    Hoi ik ben Rick en train nu zon 5,5 jaar bij de sportscholen met oranje kleuren Ik ben begonnen met 2x een uurtje in de week full body training met m'n broertje en moeder, dit was alles behalve serieus. Na zo'n anderhalf tot twee jaar hielden zij ermee op en ben ik alleen doorgegaan aangezien de sportschool op nog geen vijf minuten loopafstand van m'n huis lag. Ik ging serieuzer trainen en bleef langer in de sportschool al bleef het bij een full body work-out en maar 2x per week. In het nieuwe jaar werd ik gemotiveerd door één van de medewerkers om eens 3x ipv 2x in de week te sporten. Al snel werd dat 4x per week en een maand lang zelfs 5x per week maar dat hield ik niet vol. Ik werk namelijk fulltime, moet vroeg op en heb de slechte gewoonte om te laat naar bed te gaan. Mijn werk zelf is fysiek niet zwaar, maar psychisch soms wel. Een voordeel van vaak trainen is in gesprek raken met mensen die serieus trainen en soms uit zichzelf tips geven en zo besloot ik van mijn full body training af te stappen en te splitten in 2x in de week borst, armen, schouders, nek en 2x in de week benen en rug te trainen. Upper body 1,5 tot 2 uur per sessie en lower + back 1 tot 1,5 uur per sessie. Het advies was dat ik zo spiergroepen rust kon geven wat in mijn full body programma niet ging. Het was voor mij best een beetje spannend om tussen de grote jongens de free weight zone in te stappen, eerder had ik dit ook nog nooit gedaan. Oefeningen haalde ik van Youtube. Op dat moment besloot mijn vrouw haar voeding bij te houden aangezien ze na haar zwangerschap en bij het geven van borstvoeding moeilijk op gewicht kon komen. Bij de meeste vrouwen is het andersom maar goed dit zette mij wel aan het denken en ging ook de app Food gebruiken die tevens een trainings app heeft Virtuagym die ook met elkaar synchroniseren. Een voedingsplan met de app Food was snel gemaakt en ik begon meer eiwitten te eten. Elke ochtend een proteïne shake met halfvolle melk (dan smaakt het beter) en 's avonds voor het slapen een bak magere kwark 500 gram. Al snel zat ik aan het aantal gram eiwitten en vetten was ook niet zo moeilijk. Waar ik wel mee achterblijf is koolhydraten. Ik ben een zeer lastige eter wat natuurlijk niet handig is. Virtuagym zit ook vol oefening en ik maakte al snel een eigen schema die erg leek op onderstaand huidig schema, al snel zag ik resultaat voornamelijk mijn borst. Ik bleef namelijk net zo lang in de sportschool als eerst maar deed nu meer oefeningen per spiergroep. Om mij heen werd het door sommige ook opgevallen. Ik ben van mijzelf vrij tenger en ben met mijn 1,82 ook niet echt klein. Mijn kcal behoefte is volgens mijn huidige voedingsplan 2282 kcal. Inmiddels ben ik verhuisd en train ik al ruim een jaar op een andere en kleinere locatie met minder en ouder materiaal. Het scheelt mij in totaal 40 minuten reistijd en dat heeft mijn doen besluiten om toch hier te blijven trainen en niet terug te gaan naar mijn oude sportschool. Ik trainde voornamelijk in de avonduren gezien mijn baan (8 tot 17) en mijn gezin. Gezien het in de avond erg druk is train ik nu al een jaar op de zondag- en woensdagmiddag de upper body en de dinsdagavond en donderdagavond m'n benen + rug. Ik neem meer tijd voor mijn bovenlijf omdat ik dat fijner vind trainen. Huidig schema Zondag + woensdag · Bench press barbell – 15x 20kg – 12x 25kg – 12x 25 kg – 10x 30 kg · Bench press dumbbells – 15x 14kg – 15x 16kg – 15x 16 kg – 12x 18kg – 12x 18kg · Concentration curl right – 12x 14kg – 12x 14kg – 12x 14kg – 12x 14kg · Concentration curl left – 12x 14kg – 12x 14kg – 12x 14kg – 12x 14kg · Triceps extention seated 1 dumbbel – 15x 14kg – 15x 14kg – 15x 14kg – 15x 14kg · Butterfly dumbbells – 15x 14kg – 15x 14kg – 15x 14kg – 15x 14kg · Shoulder side raise seated dumbbels – 10x 10 kg – 10x 10 kg – 10x 10kg – 10x 10kg · Shoulder front raise alternated dumbbels - 10x 10 kg – 10x 10 kg – 10x 10kg – 10x 10kg · Triceps push down pulley (cable tower) – 15x 15kg – 15x 17,5kg – 15x 20kg – 15x 22,5kg – 12x 25kg · Triceps overhead extension pulley (cable tower) – 15x 15kg – 15x 17,5kg – 15x 20kg – 12x 22,5kg · Preacher curl barbell – 15x 10kg – 12x 15kg – 12x 15kg – 12x 15 kg · Upright row barbell – 15x 10kg – 12x 15kg – 12x 15kg – 12x 15 kg · Front raise plate – 15x 15kg – 15x 15kg– 15x 15kg – 15x 15kg · Shrugs standing plates – 12x 20kg – 12x 20kg – 12x 20kg – 12x 20kg Dinsdag + donderdag · Air squat - 5x 15 reps · Cal fraise box - 5x 30 reps · 45 degree leg press - 15x 40kg – 15x 80kg – 15x 120kg – 12x 130kg – 10x 140kg · Vertical traction machine (free weight) - 15x 40kg – 15x 80kg – 10x 100kg – 12x 90kg · Squat Smith Machine – 15x 20kg – 15x 40kg – 15x 50kg – 15x 60kg · Calf raise machine seated (Smit Machine + bench) – 20x 40kg – 20x 40kg – 20x 60kg – 20x 70kg – 15x 70kg · Horizontal row narrow grip – 15x 40kg – 15x 60kg – 15x 60kg – 15x 60kg · Leg curl seated – 15x 40kg – 15x 45kg – 15x 50kg – 12x 55kg – 10x 60kg · Lat pull wide grip – 15x 35kg – 15x 40kg – 15x 45kg – 15x 50kg – 10x 55kg · Seated leg extension - 15x 40kg – 15x 45kg – 15x 50kg – 12x 55kg – 15x 60kg · Back extension machine – 15x 30kg – 15x 35kg – 15x 40kg – 15x 45kg · Calf Machine - 15x 35kg – 15x 40kg – 15x 45kg – 15x 50kg – 10x 50kg · Vertical Traction face forward – 15x 60kg – 15x 60kg – 15x 60kg · Vertical Traction – 15x 60kg – 15x 60kg – 15x 60kg Voor mijn gevoel groei ik langzaam tot niet en mis ik nog een stuk kracht Nu ben ik gekomen dat ik een volgende stap wil maken en zit ik te denken om te splitten naar een 3 tot 4x in week sessie Zondag: borst + triceps Dinsdag: benen + rug Woensdag: biceps + schouders + nek Donderdag: borst + triceps Mijn doel is meer kracht en meer zichtbare spiermassa. Ik hoef geen bodybuilder te worden aangezien fitness voor mij niet eens mijn eerste hobby is en al helemaal geen lifestyle. Je mag gerust weten dat ik in die 5,5 jaar zelden met plezier naar de sportschool ga. 9 van de 10 keer heb ik geen zin en dwing ik mijzelf om te gaan, baal ik dat ik er best een half uur tot uur eerder had kunnen zijn, maar werk ik wel netjes mijn schema af. Ik heb wat last van buikvet, voor de rest ben ik slank. Ik sta nu al een tijd stabiel rond de 70 kg en ben zo'n 1,80/1,82 lang. Ik ben op advies wel eens gaan bulken en kwam toen binnen no time op 75 kg en bleef daar ook op staan. Ben toen weer gaan afvallen omdat ik wat buikvet kwijt wil gezien ik destijds een vetpercentage van 21% had. Wat mij opvalt is dat wanneer ik zak in vetpercentage het spierpercentage mee zakt. Stijgt het vetpercentage dan doet het spierpercentage dat ook. Dit is mijn huidige fysieke staat gemeten met een bluetooth weegschaal de Onyx Ik stelde mijn nieuw schema voor aan een zeer fanatieke 2 bij 2 sportschoolfiguur. Hij raadt het mij af en stelt voor om weer full body te gaan trainen en noemde compound trainen waarbij ik elke trainingssessie altijd een benchpress en een squat doe. Ik vraag mij af of dit mijn spieren dan wel rust geeft? Dat is de grote reden van aanmelden hier en ben dan ook opzoek naar tips. Handig om te weten ik train alleen en heb niet altijd een vaste trainingspartner, dat is soms nadelig met bijvoorbeeld een benchpress of shoulderpress.
  1. Load more activity
  • Berichten

    • Mijn naam is Quincy ben 22 jaar en fitness sinds mijn 15e. Mijn focus ligt op kracht en volg momenteel het 16 weken schema van calgary barbell. Ik studeer biologisch en medisch laboratoriumonderzoek en weet zelf vrij veel van het lichaam af. Naast mijn studie ben ik ook erg geïnteresseerd in voeding en heb daar redelijk wat kennis over. De rede dat ik op dit forum een account heb aangemaakt is om zelf wat bij te leren en andere te helpen. Mijn doel betreft fitness is momenteel om van 82kg te cutten naar ongeveer 76kg. Dit wil ik omdat ik misschien volgend mee wil doen aan powerlift wedstrijden in de 74kg klasse.    Groeten, Quincy.
    • Helaas net een aantal weggegooid toen ik de zolder ging opruimen  
    • Slecht denkwerk van mij, dacht dat dit een verouderd product was.   Bedankt!
  • Sponsors