Advertentie:



All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Hey, Biedt de uitvoering van de reverse grip push down een toegevoegde waarde bij de ontwikkeling van triceps ? Neemt het "the medial " head of the triceps mee ? Is dit deel van de triceps ondergeschikt aan de ontwikkeling van de long head en lateral head m.a.w. draagt het uberhaupt iets bij tot het verkrijgen van hoefijzers van triceps of is het toch wat een overbodige oefening ?
  3. Yesterday
  4. Last week
  5. dankjewel voor jou reactie en je kan mij makkelijk bereiken op mijn emailadres ghostriders_111@msn.com via daar spreken we verder af als je dat beter vind. mvg
  6. Hey Sander, In mijn optiek is alles ondergronds (en dan vooral de bekende merken juist) keihard ondergedoseerd en het vinden van een betrouwbare en goede bron is lastig. Geld en kwaliteit gaat altijd samen en dat is voor veel ondergrondse labjes een reden om niet steriel te werken of rommel te verkopen. Slechte olie, orals die niet zijn wat je dacht gekocht te hebben etc. Nu heeft dit forum een eigen bron en schiet je meteen in de roos. Als je contact wil met die bron, stuur me een berichtje. Dan breng ik je in contact.
  7. Even voorstellen!

    Super, dankjewel!
  8. beste ik heb ervaring met anabolen van mactropin. de anabolen vond ik goed. niet super maar gewoon goed. nu hoorde ik viavia dat golden gear en british dragon toch beter zijn. wat is jullie ervaring. alvast bedankt.
  9. Even voorstellen!

    Welkom, heb je vragenlijst ingevuld
  10. Even voorstellen!

    Beste mede-sporters, Ik zal mezelf even kort voorstellen: Ik ben Steven Modderman, 25 jaar en al een kleine 10 jaar fan van krachtsport: bodybuilding om specifiek te zijn! Ik doe zelf ook mee aan wedstrijden echter ligt dit door COVID even stil. Daarnaast studeer ik aan de HAN en ben ik bezig met een afstudeeronderzoek. Dit wil ik graag grootschalig uitvoeren, daarom probeer ik ook zo veel mogelijk mensen te benaderen. Omdat het onderzoek zich richt op mannelijke krachtsporters probeer ik ook via deze weg mensen te zoeken die hier aan bij willen dragen. Dus: ben je bereid te helpen, zou dit mij ook enorm helpen. Alvast bedankt! Beste sporter,De hogeschool van Arnhem en Nijmegen doet samen met de Universiteit Utrecht onderzoek naar het sportleven van jonge mannen die aan fitness of een andere vorm van krachttraining doen. We zijn vooral geïnteresseerd in uw activiteit op social media, hoe u naar uw eigen lichaam kijken, en het eventuele gebruik van supplementen.Via onderstaande link kunt u een, volledige anonieme, online vragenlijst invullen (invultijd 5 – 10 minuten). Bij deelname aan dit onderzoek maakt u kans op een van de volgende prijzen:· Earbuds (oordopjes) van JBL;· Een half jaar gratis whey eiwit;· Een analyse en advies van je voedingsinname door een diëtist en sportvoedingskundige;· Een compleet handboek over gezond en effectief fitnessen;· Een geldbedrag van €50.U kunt via deze link de vragenlijst invullen: https://survey.uu.nl/jfe/form/SV_4OABu5ZQhA7mil7Meer informatie over de achtergrond van het onderzoek vindt u hier: https://blog3.han.nl/sportenbeweegp...eeld-en-het-gebruik-van-voedingssupplementen/Het onderzoek zelf gaat ook gepubliceerd worden in een wetenschappelijk dagblad, je bijdrage zou dus enorm worden gewaardeerd!Bij voorbaat dank!
  11. Earlier
  12. ACE-031 / ACVR2B en FST-dHBS-hFc

    Hey kerel! Nou kunnen we daar heel kort over zijn, en dat is simpelweg dat er nog helemaal geen bewijs is dat zoiets werkt. Alleen op een rat en dan een bepaalde dosis, en om die te repliceren, moet je zo verschrikkelijk veel euro's spenderen... dat je beter af bent een mooie tweedehandse auto te kopen in mijn optiek Het klinkt allemaal wel heel mooi, maar zoals @Peter Wouters ook al zegt, is Myostatine beperken ook niet altijd wat goeds...
  13. Waar betrouwbare Ostarine bekomen

    Hoi kerel! Dikke tip hier. Heb je een berichtje gestuurd Groeten!
  14. Waar betrouwbare Ostarine bekomen

    Goedemiddag allemaal, Op het web wordt je overspoeld door aanbieders. Echter welke zijn betrouwbaar? Tips zijn welkom
  15. ACE-031 / ACVR2B en FST-dHBS-hFc

    Het gaat hier om zogenaamde myostatine blockers. Myostatine vertraagd de spiergroei en wanneer je dit afremt zou je spiergroei bevorderen. Bij mijn weten zijn hier nogal nadelen aan verbonden. Die zijn te vinden in de eerste link. Zware krachttraining resulteerd in een tijdelijke onderdrukking van myostatine. Deze onderdrukking neemt in kracht af naarmate we ouder worden. Creatine heeft voor zover ik weet mild myostatine blokerende eigenschappen.
  16. ACE-031 / ACVR2B en FST-dHBS-hFc

    Wat weten jullie betreft ACE-031 / ACVR2B en FST-dHBS-hFc ACE-031 / ACVR2B https://www.professionalmuscle.com/forums/index.php?threads/ace-031-review-what-are-the-results.146862/ FST-dHBS-hFc https://www.professionalmuscle.com/forums/index.php?threads/danish-research-new-effective-follistatin-analogue-fst-dhbs-mfc.156230/ https://ergo-log.com/follistatin-analogue-muscles.html https://faseb.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1096/fj.201801969RR *Ander ding, de twitter-emoticons die ook op andere fora worden gebruikt zijn iets uitgebreider, ik kon mijn :thinking: emoticon niet vinden. Maar dat is bijzaak. Wat weten jullie betreft ACE-031 / ACVR2B en FST-dHBS-hFc
  17. Sportiviteit in de vechtsport: de onderbelichte kant.

    Respect, zelfontplooiing, zelfbeheersing zijn de rode draad door deze prachtige sporttak. Zowel een uitlaatklep voor mensen die door een moeilijk levenspad hun opgestapelde frustraties kunnen kanaliseren als een zegen voor de introverte man/vrouw die hun zelfbeeld kunnen opvijzelen door vaardigheden tot een kunstvorm te verheffen.
  18. Sportiviteit in de vechtsport: de onderbelichte kant.

    Helemaal waar Fit. Mooi gezegd!
  19. Sportiviteit in de vechtsport: de onderbelichte kant.

    Ben zelf geen vechtsporter maar ik snap waarom mensen dit als negatief kunnen zien. Echter brengt sport vaak juist het mooiste naar boven en in dit geval ook dus het compleet tegenovergestelde van wat de meeste hierbij denken...
  20. 't Is vechten tegen de bierkaai. Dweilen met de kraan open. Dat is wat je meer dan eens te horen krijgt wanneer je een willekeurige vechtport in een positief daglicht probeert te stellen. De vooroordelen kennen we allemaal wel; die ga ik hier dan ook niet benoemen. Zoveel tijd van leven heb ik niet. Behoudens dat ik met m'n werkzaamheden -het verzorgen van sportlessen t.b.v. jeugdigen en jongvolwassenen met sociale/maatschappelijke problematieken- heel goede resultaten behaal met elementen uit de vechtsport, is de algemene mening nog steeds negatief. Daar ga ik geen tijd meer in stoppen. Waar ik wel aandacht aan wil besteden is de sportiviteit en saamhorigheid van de atleten onderling. Meningen die meestentijds buiten de gym gevormd worden op basis van eenzijdige informatie, houden geen stand wanneer men aan den lijve de sfeer in een sportschool geproefd heeft. Dit 'wij'-gevoel vind men uiteraard in de meeste verenigingen terug en heeft een niet te onderschatten sociale functie. Het geeft een boost aan het zelfvertrouwen, verruimt het blikveld en maakt assertiever, hetgeen ten goede komt aan de sociale vaardigheden. Zoals in elke sociale groepering zijn in sportverenigingen verschillende individuen vertegenwoordigd met een zelfde doel. Zo ook in de vechtsport. Het gestelde doel is onmogelijk in je eentje te bereiken; je hebt er anderen voor en bij nodig: van trainer tot sparringsmaatje. Geen ruimte dus voor patserij, showboating en zelfverheerlijking. Wil je je vereniging in stand houden met een bestendige toekomst, zul je dat samen moeten doen. Het geduld opbrengen om een nieuweling keer op keer de basis disciplines en vaardigheden bij te brengen; een zwakker lid bij het sparren niet te molesteren maar adviseren en respect opbrengen voor de vrouwelijke collega's door gepaste ingetogenheid te tonen. Wat ik daarmee bedoel ligt in het vlak van de fantsoensnormen, niet in dat van fysieke differentiatie. In de afgelopen decennia heb ik heel wat sportscholen, gym's en aanverwante lokalen gezien en als lid meegedraaid. Zelden of nooit sprake van onregelmatigheden. Deze zijde van de vechtsport is absoluut onderbelicht en waar weinig licht is blijft het schemerig.............vooral voor diegenen die geen eigen lampje durven te gebruiken.
  21. Goed werk heeft tijd nodig!

    Sportvrienden. Eigenlijk een oud maar nog steeds actueel gegeven: haastige spoed is zelden goed. Zeker voor wat betreft de sportbeoefening in het algemeen en de krachtsport in het bijzonder. Zolang ik me kan herinneren word er bij krachtsporters een beeld gewekt van -vooral- stevige schouders met een paar kolossale armen daaronder. Inderdaad indrukwekkend; maar de rest dan? Wil je een sterk, uitgebalanceerd en harmonieus lichaam ontwikkelen, begin dan ook met de basis. Deze basis is al heel lang bekend en als zodanig erkend maar wordt door allerlei oorzaken meer dan eens niet serieus genomen. Nog steeds zie ik -vooral beginnende- atleten met een schema werken dat zo ongeveer een universitaire opleiding vraagt om daar chocola van te maken. Wat die basis is? De drie fundamentele oefeningen: SQUAT, BENCH PRESS en DEADLIFT. Dat is al heel lang zo geweest, is nog steeds actueel en zolang wij niet in een split second een totaal ander lijf krijgen, zal dit voorlopig ook zo blijven. De genoemde drie-eenheid heeft meerdere functies. Ten eerste zijn het oefeningen bij uitstek om je vertrouwd te maken met de principe werking van de krachtsport. Niet het domweg tillen van zoveel mogelijk gewicht, maar aan den lijve voelen hoe je op weerstandstraining reageert. Je technische vaardigheden en 'ijzergevoel' ontwikkelen. Daarbij zijn de squat, de bench press en de deadlift ook nog eens compound oefeningen; je zet dus meerdere spiergroepen aan het werk tijdens één beweging. Je genereert meer motor units en de onderlinge communicatie binnen je spierstelsel krijgt een positieve boost. Je gaat dus efficiënter trainen. Hierdoor bespaar je energie die je weer kunt gebruiken om het aantal reps, sets of de weerstand te verhogen. Last but not least leggen de 'grote drie' de basis voor alle oefeningen die betrekking hebben op de ontwikkeling van je body. Bouw een mooi huis, maar zorg eerst voor een solide fundament!
  22. Ademen, om eens even bij stil te staan.

    Dank je Hansie. Dat 'goed' ademen valt nog niet mee. Wanneer je tijden lang niet correct geademd hebt, is 't een zware opgave om dit ten goede te keren. Niet te moeilijk maken; zo af en toe een stukje zelfcorrectie doet al veel. Bijvoorbeeld bij het bankdrukken diep inademen vóór het uitstoten en gelijk met de inspanning (uitstoten) krachtig uitademen. Gaat bijna vanzelf, verhoogt de prestatie en brengt je spelenderwijs op de juiste (lucht)weg. Dank je wel voor deze aanvulling. 't Bovenstaande was mij niet bekend maar zeker de moeite waard. Weer een stukje kennis dat aangeeft hoe poly functioneel de ademhaling is. En voor wat betreft die insecten: wetenschappers wijzen op de voedingswaarde en beschikbaarheid van insecten als toekomstige voedingsbron. Dus helaas kerel :).
  23. Ademen, om eens even bij stil te staan.

    Als ik me niet vergis is een hond het enige dier dat niet door zijn neus ademt. In de neus en sinussen wordt stikstof(NO) afgegeven aan de ingeademde lucht. Dit gas is kiemdodend en relaxeerd de luchtwegen en bloedvaten. Je heb er dus baat bij dat je je mond zoveel mogelijk dicht houd. Je kan dit trainen bij inspanningen ook. Ik rijd elke dag met de fiets naar mijn werk en ben jaren geleden beginnen op te letten of ik mijn mond kon dicht houden de hele rit. Ondertussen is dat een automatisme geworden. Bijkomend voordeel is ook dat je niet per ongeluk 1 of ander insect inslikt
  24. Ademen, om eens even bij stil te staan.

    Interessant stuk Geert. Alles begint bij een goede neus-buikademhaling anders ga je inderdaad lijden aan chronische hyperventilatie wat resulteert in ijlhoofdigheid, CO2 opstapeling en zelfs verzuring in de spieren. 's Nachts door de neus ademen zou ook zorgen dat je meer uitgerust wakker wordt. Over het algemeen zou je heel de dag door door je neus moeten ademhalen behalve bij zware sportinspanningen natuurlijk De theorie is mij wel gekend maar zou het zelf ook nog in praktijk moeten omzetten.
  25. A

    Hoi Jilmer, Ten eerste heeft Niels niets vermeld over z'n klassering. Ten tweede geeft hij aan op eigen titel te willen meedoen (geen coach of trainer). Ten derde vraagt hij om advies / mening voor wat betreft z'n schema, hetgeen ik interpreteer als (nog) onvoldoende kennis van methodieken, technieken en -heel belangrijk- de opbouw van de periodisering. Ik ben de laatste die hem er van weerhoud om te participeren in wat voor krachtmeting dan ook. Mijn antwoord is meer een uiting van bezorgdheid teneinde hem een frustratie en een of meerdere blessures te besparen. Gezien de geringe voorbereidingstijd en beperkte kennis van zaken is zelfs het meedoen aan de sub-junior kwalificatie een afrader. Groet, Geert.
  26. A

    Beste Giel, ik zie dat hij 17 is, waardoor ik aanneem dat hij meedoet bij sub-junioren. Dit kan denk ik alleen nog dit jaar. De totals liggen daar volgens mij ook niet zo hoog. Groet Jilmer
  27. A

    Zelf bedacht schema? Geen coach of trainer? Nog twee maanden te gaan en dan al een kwalificatie poging voor een top event? Beste Niels, bespaar jezelf en je lichaam een flinke knauw. Ga eerst eens aansluiting zoeken bij een relevante vereniging, neem een paar jaar de tijd, werk hard en serieus en probeer 't dan nog 'ns!
  28. Ademen, om eens even bij stil te staan.

    Je moest 'ns weten Peter hoeveel mensen in het dagelijkse leven 'verkeerd' ademen. Oppervlakkige ademhaling, vaak veroorzaakt door een vorm van spanning (stress), leidt meer dan eens tot hyperventilatie. Inspanningen van betekenis zijn in de huidige maatschappij schaars. Allerlei hulpmiddelen en de aard van de werkzaamheden nemen de noodzaak van het effectief ademhalen een heel eind weg. Bij fysieke arbeid (dus ook sport) heb je geen andere keuze dan je ademhaling zo efficiënt mogelijk te gebruiken. Alleen al daarom is regelmatige sportbeoefening een must. Fijn weekend.
  1. Load more activity