Advertentie:

Alle bezigheden

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

  1. Today
  2. Fitness handschoenen

    Beste @Fit / lezers, Na lang zoeken ben ik uiteindelijk op 3 handschoenen uitgekomen. Ik zou graag hulp van jullie hierbij kunnen gebruiken! Geef enkel aan welke jij het er stevigst uit vind zien en geef ook aan waarom. Zo zouden jullie mij erg kunnen helpen! 1: https://www.wehkamp.nl/nike-elemental-lightweight-fitness-handschoenen-16113772/?Ntt=nike fitnesshandschoenen&type=manual&PI=1&NavState={"pl"%3A"C24"%2C"Ntt"%3A"nike fitnesshandschoenen"%2C"type"%3A"manual"%2C"PI"%3A"1"}&Ns=P&PrI=3&Nrpp=96&ms=true 2: https://www.wehkamp.nl/nike-ultimate-heavyweight-fitness-handschoenen-16113735/ 3: https://www.perrysport.nl/product/blauw-nike-lock-down-trainingshandschoenen-grijsblauw/749505_perrysport/?cm_mmc=googleshop-_-PPC-_-Google-_-__keyword__&aid=1100&source=plusbox&keyword_id=&remote_ad_id=&matchtype=&keyword=&gclid=Cj0KCQiA3b3gBRDAARIsAL6D-N8TDhxLcp5-CDklhlgizb78FmBgc9HS0AqUwCLJmfFZsAf2CoRjWoYaAoxiEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Met vriendelijke groet, Joris
  3. Yesterday
  4. Fitness handschoenen

    Hi Joris, Ik gebruik zelf geen handschoenen, maar ik denk dat dit meer een persoonlijke keuze is. Ik zou als ik jou was even uitzoeken welke gewoon stevig zijn en lang mee gaan. Er zullen vast wel reviews over te vinden zijn. Succes!
  5. Fitness handschoenen

    Beste lezers, Ik was de laatste tijd aan het experimenteren met fitness handschoenen en ben erachter gekomen dat ik deze erg fijn vind om te gebruiken. Het werd voor mij dus tijd om een duurder & beter paar te kopen. Nu kwam ik verschillende paren tegen maar ook verschillende soorten. Zo zag ik leren handschoenen maar ook stoffen handschoenen. Toen kwam bij mij de vraag op: welke zijn beter? Heeft iemand hier ervaring mee die mij kan helpen? Met vriendelijke groet, Joris
  6. Afgelopen week
  7. Zwaarder worden

    Je zegt 90kg bij 179 cm en 90kg bench en 130kg deadlift. Is dat niet eerder zwaar voor die lengte en die kracht ? Heb je dan niet een erg hoog vetpercentage? Ik ben ongeveer even groot, en toen in 90kg kon benchen en 130 kg kon deadliften woog ik 65 kg ! Dus ofwel heb je hele zware spieren, ofwel heb je toch eerder veel vet, :-) Ik dacht dat de algemene regel was om niet te starten met bulken wanneer je niet onder 10-12% vet zit. Dat wil zeggen dat je buikspieren beginnen zichtbaar te worden. Vergeet niet dat bij een laag vetpercentage je lichaam meer testosterone heeft en dat de verhouding van spieraanmaak versus vetaanmaak beter ligt als je als start van een laag vetpercentage. Daarboven op is veel eten bij een hoog vetpercentage ongezond. Zelfs als je veel sport. Met andere woorden, bulken voor het bijkrijgen van spiermassa is enkel interessant als je start van een laag vetpercentage. Weet je je vetpercentage ongeveer ?
  8. Zwaarder worden

    Ik zal eerder kijken naar de lange termijn. Stel je gaat nu een paar maanden elke week 1-2kg aankomen. Je lifts gaan omhoog je kweekt wat spieren, maar het grootste deel van jouw gewichtstoename is vet (en op het begin wss ook veel vocht). Doe je dit voor een lange tijd dan gaat je vetpercentage echt hoog worden. Een hoog vetpercentage is natuurlijk niet gezond, je voelt je zeker niet fit en het is na een tijdje ook niet goed voor het opbouwen van spiermassa en dus kracht. Dit komt doordat een hoog vetpercentage zorgt voor een hogere oestrogeen waarde en lagere testosteron waarde. Vervolgens moet je flink gaan cutten om je vetpercentage weer op een fatsoenlijk niveau te krijgen om daarna weer te kunnen bulken. Tijdens het cutten kan je kracht verliezen of in een beter scenario je kracht behouden maar niet verhogen. Het komt er eigenlijk dus op neer dat je beter minder had kunnen eten en beter had kunnen kiezen voor een aanpak waarbij je voornamelijk spiermassa aankomt en een klein beetje vet. Ik zou eerder gaan voor maximaal 0.5kg per week, met uitzondering van de eerste maand. De eerste maand ga je sowieso wat meer aankomen omdat je weer begint met sporten. Je spiermassa kan de eerste maand sneller terugkomen, omdat je eerder hebt getraind. Daarnaast ga je vocht vasthouden als je begint met meer eten / meer sporten.
  9. Effetjes voorstellen

    Hallo leden, Na een beetje te hebben rondgekeken als gast heb ik na het lezen van wat leuke topics besloten om een account aan te maken. Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Rik, 21 jaar en nu zo ongeveer 3 jaar serieus aan het trainen. Ik begon op mijn 18e en woog toen 56kg (ik ben 170cm lang). Het zwaarste wat ik de afgelopen 3 jaar gewogen heb is 78kg. Dit was wel zwaar voor mijn bouw, lengte en spiermassa destijds. Nu schommel ik tijdens de bulk/cut zo rond de 74-64KG. Momenteel ben ik bezig met een bulk en weeg ik 71KG. Ik eet nu rond de 2800-3000 kcal per dag. Mijn huidige lift-stats: Squat: 144kg voor 4 reps Deadlift: 170kg voor 5 reps (tijd niet gedaan, doe momenteel deficit deadlifts en zit daarbij op de 155kg voor 5 reps) Bench press: 84kg voor 4 reps Ik hoop op dit forum mijn kennis over voeding en fitness te kunnen vergroten en verspreiden. Hierbij wil ik graag mensen met vragen kunnen helpen en als ik zelf met vragen zit de mogelijkheid hebben om deze hier te kunnen stellen.
  10. Zwaarder worden

    Ja die vent gained wel heel snel moet ik zeggen... dat t niet allemaal 100% spier is oke, maar dat is met bulken voor powerliften niet heel erg toch?
  11. Eerder
  12. Zwaarder worden

    Ik wil je vast uit deze YouTube illusie halen... 4 kg in 1 week aan massa is niet mogelijk met eten en shakes. Zelfs 1-2 kg per week niet. Ik heb video verder nog niet bekeken omdat ik nu in de gym zit. Maar dat wou ik even vast kwijt
  13. Zwaarder worden

    Hoi jongens, ik ben een man van 27 en ik weeg momenteel zo n 90 kg en ben 179 lang. Ik bankdruk nu ong 90 kg, squat 130 kg, Deadlift 130 kg en OHP 70 kg. Ik deed altijd een beetje aan bodybuilding maar heb nu een tijdje niks gedaan maar ik wil weer beginnen met trainen en dan wel met powerlifting. Mijn doelen zijn 150 kg bankdruk, 180 kg squat, 220 kg deadlift en 100 kg OHP. Ik weet dat voor deze resultaten ik een hoop zal moeten aankomen maar nu is mijn vraag: hoeveel zal ik moeten aankomen en hoe snel moet ik hierin zijn? Na het bekijken van een aantal powerlifting voeding en dieet videos werd deze video mij aangeraden in de rechterbalk: https://www.youtube.com/watch?v=qBPJ8iwksCE&t=158s Hij doet een soortgelijke barbell training als ik, en hij zegt dat hij in 1 week 4,3 kg in gewicht is toegenomen dmv veel eten en shakes. Is dit haalbaar en zoja, heeft het nut? zal ik dit ook proberen? het lijkt me een redelijke prestatie... Of zal ik meer richting 1-2 kg per week gaan. Ik ga sws de komende 8-10 maanden een programma van Starting Strength volgen en de coach daarvan, Rippetoe raad beginners aan om tot wel 8000 calorien per dag te eten! Bedankt
  14. SARM lgd-4033 log

    3.4 kilo en geen massaverlies tijdens een korte cut. Vind ik persoonlijk fucking awesome! Ga je ooit nog een andere SARM proberen, zoals S4? Geweldige krachtwinst en overal adersūüėā
  15. Einde van de kuur bereikt. Conclusie: Mijn beste schatting is dat er 3.4 kg spieren is bijgekomen op ~4 maand (12 weken kuur + 4 weken nakuur (waarvan 2 cutten) + 2 weken cutten). Dat is dus inclusief de tijd om te cutten, waar er dus geen spierwinst was. Geen 4 kilo, maar met mijn genen ben ik best tevreden met 3.4 kg. Extra kracht is op 90-100% gebleven.
  16. Ik weet niet of ik jullie vraag goed begrepen heb, maar er zijn 2 punten die ik 'verrassend' vond in mijn initiele zoektoch naar een gezondere levensstijl. Je zou die 2 punten als handvaten kunnen zien. 1) Dat cardio minder en krachttraining meer belangrijk is dan wat meeste mensen denken. Veel mensen die vet willen verliezen beginnen met joggen. Terwijl het eigelijk meer belangrijk is om spiermassa bij krijgen om consistent en op lange termijn vet te verliezen. 2) Dat het echt noodzakelijk is om minstens enkele weken in detail je voeding te tracken. Hierdoor krijg je een beter zicht op welke dingen veel 'dode' calorien toevoegen aan je dieet. En welke dingen ontbreken. Dat was voor mij de eye-opener om zetmeel (brood, aardappel,..) drastisch te verlagen en groenten en eiwitten te verhogen. Als je dat niet eens enkele weken bijhoudt, heb je geen idee hoe slecht je eigelijk eet. Dan besef je pas hoeveel impact de kaas op je spagetti, een glas bier of de chocopast op je boterham is. Meten is weten.
  17. Vet Verlies & Spiermassa behouden (bulken & cutten)

    Hallo Noah, Je bent 17 jaar en eigenlijk nog volop in de groei. Neem erbij de intensiteit waarmee je traint, dan denk ik dat je weinig zorgen moet maken over vetverlies. Dat zou spontaan moeten komen. Om volop te kunnen profiteren van spiergroei zou je wel proteine aan 2gr/kg per dag moeten komen. Proteine vertraagd spierafbraak, versneld spieropbouw en zorgt tevens voor een hoger thermisch effect. Dit laatste wil zeggen dat er meer energie moet worden verbruikt, dus kcal-en, om de proteine af te breken en in de bloedbaan te brengen. Wat op zich bijdraagt aan vetverlies.
  18. Hallo, Wij zijn Joey ophof en Maarten Relker, wij zijn 2e jaars sportkunde studenten. Vanuit ons opleidingsprofiel Sportkunde hebben wij de opdracht gekregen concreet met maatschappelijke problemen bezig te gaan en hier oplossingen voor te bedenken. Onze gekozen doelgroep is Sport en Gezondheid. Het vraagstelling die wij hebben gekozen luidt ‚Äúwelke handvatten mensen nodig hebben om te kunnen werken aan een gezondere leefstijl‚ÄĚ. Met deze vraag willen wij graag een antwoord vinden op het stijgende percentage van overgewicht en obesitas in Nederland. We hopen dat u ons kunt helpen met het inventariseren welke handvatten dit kunnen zijn. Er is in ons inzien heel veel informatie beschikbaar over dit onderwerp, alleen zien veel mensen door de grote hoop van informatie geen juiste aanpak. Daarom willen wij inventariseren wat mensen nou graag willen zien in een online platform. Wij hopen dat jullie ons hier verder mee kunnen helpen!
  19. Hallo geachte leden van KrachtForum, Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de vÔĽŅoedingsschema's en dieet zelf op internet. Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces. Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 √° 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief. Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Altijd na de training drink ik prote√Įne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)? Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie! Bij voorbaat dank! Groet, Noah (Skxd)
  20. Nieuwe vergelijking

    Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
  21. Ik zit nu aan een tempo van 100 gr per dag. Dat is -700 kcal per dag. Ik had gelezen dat je best maximaal 1% per week telt. Dus dat klopt ongeveer. Is dat te snel ?
  22. Tijdens cutten zeker je koolhydraten hoog genoeg houden. deze zorgen voot voldoende energie om wrl nog hard te trainen. Dasrbij sparen ze proteinen. Best om enkele oefeningen zware reps te doen en dan over te gaan naar hogere reps. de eerste oefeningen kan je nog alles geven. erna zijn je spieren meer "op" haal je meer uit je hogere reps Niet te eentonig denken
  23. Uiteraard is het ook belangrijk wat Peter hier zegt. Vooral prote√Įne en vetten hoog houden.
  24. Welk type van training je ook doet, ik denk dat het belangrijker is om je proteine inname hoog te houden tijdens het cutten. Dit zorgt voor behoud van spiermassa. Er zijn zelfs aanwijzingen dat je spiermassa kan opbouwen tijdens het cutten op die manier. Waarschijnlijk remt proteine de spierafbraak(catabolisme).
  25. Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee maar ik vind dat het soort training nog belangrijker is. Van de trage type 1 spiervezels is geweten dat die veel gevoeliger zijn voor anabole stero√Įden dan de snellere type 2. Dat is volgens mij ook de reden waarom bodybuilders voornamelijk de focus leggen op een hoog aantal reps. Ze hebben ook meer spiermassa in vergelijking met powerlifters die voornamelijk sterker zijn en weinig reps doen. Wat ook niet wil zeggen dat je de type 2 vezels moet gaan verwaarlozen. Je mag alleen niet in de valkuil trappen om elke training je 1RM max gaan te bepalen.
  26. Bedankt voor de info, maar wat bedoel je met ''zak je bijna niet terug in massa " ? Bedoel je spiermassa of de massa van het gewicht waarmee je traint ?
  27. Tijdens cutten kun je het beste zwaar met weinig reps blijven trainen. Als je je spieren het opeens "makkelijker" gaat maken dan zul je dus massa verliezen en dat is niet de bedoeling. Een combinatie is altijd mogelijk, 1x per week reps en 1x kracht.
  28. Persoonlijk zou ik gaan voor 2 keer per week. 3x is gewoon overkill, wellicht wel handig als een bepaalde spiergroep iets achter loopt om dit eens met die spiergroep te proberen. 2x is prima zowel on als off. 1x is te doen, maar vind ik persoonlijk wel weinig. Als je on bent zak je bijna niet terug in massa vandaar dat dit wel werkt maar naar mijn weten niet ideaal.
  29. Tijdens het gebruik van anabolisch stimulerende middelen: Is het dan beter om elke spiergroep meer te trainen per week of niet ? Of net minder. Ik lees artikels die beide aanraden. Stel je start van 2 maal elke spiergroep trainen per week. 1) Schema aanpassen om elke spiergroep maar 1 maal per week te trainen. Er wordt soms gezegd dat die soort schema's beter is wanneer steriodes worden gebruikt. Maar de logica er achter is mijn niet duidelijk. Of 2) Schema aanpassen om elke spiergroep 3 maal per week te trainen. Het herstellen gaat sneller. Dus je zou kunnen zeggen dat je meer keren per week dezelfde spiergroep kan trainen. Dit lijkt mij logischer. Wat is het beste ? Of gewoon houden op 2 keer per week ?
  1. Meer bezigheden laden
  • Berichten

    • Beste @Fit¬†/ lezers, ¬† Na lang zoeken ben ik uiteindelijk op 3 handschoenen uitgekomen. Ik zou graag hulp van jullie hierbij kunnen gebruiken! Geef enkel aan welke jij het er stevigst uit vind zien en geef ook aan waarom. Zo zouden jullie mij erg kunnen helpen! ¬† 1:¬†https://www.wehkamp.nl/nike-elemental-lightweight-fitness-handschoenen-16113772/?Ntt=nike fitnesshandschoenen&type=manual&PI=1&NavState={"pl"%3A"C24"%2C"Ntt"%3A"nike fitnesshandschoenen"%2C"type"%3A"manual"%2C"PI"%3A"1"}&Ns=P&PrI=3&Nrpp=96&ms=true ¬† 2:¬†https://www.wehkamp.nl/nike-ultimate-heavyweight-fitness-handschoenen-16113735/ ¬† 3:¬†https://www.perrysport.nl/product/blauw-nike-lock-down-trainingshandschoenen-grijsblauw/749505_perrysport/?cm_mmc=googleshop-_-PPC-_-Google-_-__keyword__&aid=1100&source=plusbox&keyword_id=&remote_ad_id=&matchtype=&keyword=&gclid=Cj0KCQiA3b3gBRDAARIsAL6D-N8TDhxLcp5-CDklhlgizb78FmBgc9HS0AqUwCLJmfFZsAf2CoRjWoYaAoxiEALw_wcB&gclsrc=aw.ds ¬† Met vriendelijke groet, Joris¬†
    • Hi Joris, ¬† Ik gebruik zelf geen handschoenen, maar ik denk dat dit meer een persoonlijke keuze is. Ik zou als ik jou was even uitzoeken welke gewoon stevig zijn en lang mee gaan. Er zullen vast wel reviews over te vinden zijn. ¬† Succes! ¬†
    • Beste lezers, ¬† Ik was de laatste tijd aan het experimenteren met fitness handschoenen en ben erachter gekomen dat ik deze erg fijn vind om te gebruiken. Het werd voor mij dus tijd om een duurder & beter paar te kopen. Nu kwam ik verschillende paren tegen maar ook verschillende soorten. Zo zag ik leren handschoenen maar ook stoffen handschoenen. Toen kwam bij mij de vraag op: welke zijn beter? ¬† Heeft iemand hier ervaring mee die mij kan helpen? ¬† Met vriendelijke groet, Joris
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition