Advertentie:



All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Progressie in armen

    Beide eigenlijk, weegschaal niet extreem veel, ik denk afgelopen 5/6 weken zo’n 4/5 kilo aangekomen, maar voonamelijk indd in de spiegel en mensen die het zeggen.
  3. Even voorstellen,en graag adviezen

    Hoi Frederique, In elk geval welkom op het forum! Hoop dat we je wat kunnen helpen. Het is goed dat je je man hebt laten meten, want dat is een goed uitgangspunt, dan kan je ook de daadwerkelijke veranderingen zien gebeuren. Allereerst wil ik je vertellen dat het alleen mogelijk is om extra spiermassa te bouwen als je meer eet dan dat je verbrandt. En dat is natuurlijk wel te doen, meer eten dan je nodig hebt en keihard trainen. Maar! Jij doet ook aan hardlopen, en DAT maakt het moeilijker voor jou. Want dat verbrandt stiekem veel kcal die je lichaam eigenlijk nodig zou hebben om te groeien in spiermassa. Je kunt best wat cardio doen naast je krachttrainingen, maar als je op de meest efficiënte manier wilt groeien, zal je de hardloopsessies toch even wat omlaag moeten schroeven. OF dat, of VEEL meer eten. En dat tweede is op een gegeven moment toch lastig, zeker naast een baan etc. Het is een beetje afwegen wat je het liefst wilt.
  4. Progressie in armen

    Lijkt het of je groeit in de spiegel of gebeurt er op de weegschaal ook iets?
  5. Today
  6. Progressie in armen

    Bedankt voor je reactie! Nee ik begrijp dat je met 1 eiwit shake niet aan de dagelijkse hoeveelheid eiwitten komt, dit vul ik aan met ander eten als kwark, ei, kip, groentes en vis. Wat betreft het eten, ik denk niet dat ik altijd perfect eet op elke dag, soms erg veel kcal en eiwitten, soms wat minder (soms skip ik ontbijt) Dit is indd een puntje waar ik beter op moet letten, maar ik vind het raar dat ik wel bijvoorbeeld in mijn schouders en borst groei. Wat betreft volume, ik doe borst: benchpress, 5 sets met max gewicht dat me lukt incline benchpress, 4 sets max wat me lukt kabels van boven naar beneden en andersom, 3 sets zowel boven als onder Dan soms nog de benchpress machine of incline machine welke vd twee ik niet echt voel. Vervolgens doe ik nog 2 oefeningen voor mn schouders, en dan triceps 2/3 oefeningen Rug is de zelfde volume maar dan natuurlijk rug oefeningen en biceps :). Wel dezelfde hoeveelheud oefeningen en sets. Groetjes Rob
  7. Goede morgen, Ik ben Frederique 39 uit Almere. Graag zou ik willen kijken wat voor mij met betrekking tot massa haalbaar is in ongeveer anderhalf jaar,om van daaruit te kijken wat ik verder wil. Momenteel loop ik gemiddeld 2 x hard in de week 1 x interval en 1 x duurloop(beide trainingen 1 uur tot 1.5 uur)en soms een wedstrijd(run) van 5 of 10 km. Daarnaast ga ik 1 a 2 x in de week naar de sportschool. Aangezien het moment aangebroken is dat ik het (veel)serieuzer aan wil pakken met krachttraining en voeding,ik wil meer massa en mijn buik zou ik ook graag strak willen.Hoe ik dat precies moet aanpakken met voeding hardlopen en krachttraining,dat weet ik niet precies,mede daarom mijn aanmelding hier. Mijn man heeft vanmorgen de metingen gedaan: Nek-omtrek 34 cm Buik-omtrek 77 cm gewicht 60 kg Graag jullie adviezen voor voeding en training als dat mogelijk is, hierbij foto's van deze ochtend
  8. Yesterday
  9. Progressie in armen

    Hi Rob, Wat eet je zoal op een dag? totaal aantal kcal en verdeling van koolhydraten/eiwitten/vetten? Een eiwitshake per dag zorgt er namelijk niet voor dat je je eiwitten die je nodig hebt binnenhaalt. Hoeveel volume doe je tijdens je rug en borst training?
  10. Last week
  11. ff Voorstellen

    Voor massa is het inderdaad niet optimaal
  12. ff Voorstellen

    Ik sluit me helemaal aan bij Peter. Een simpele toevoeging: Je hebt snelle koolhydraten NODIG, want je hebt die insuline-piek nodig voor groei. Geen hoge insuline-piek = geen gains. Niet bang zijn voor suiker.
  13. ff Voorstellen

    Voor zover ik weet heeft een keto dieet alleen voordelen bij duursporten. Wanneer je doel is om spiermassa te bekomen ben je beter af om je koolhydraten te verhogen. De reden hiervoor is dat elk deeltje glycogeen 3 delen water vasthoud waardoor je spieren zowiezo al opzwellen zonder je er iets voor doet. Het ideale dieet dat zowel gezond als spieropbouwend is is volgens mij een dieet met een lage glycemische lading. Dus veel groenten(vezels) en fruit. Een typisch dieet voor diabetici maar wel het gezondste. Ook voor niet-diabeten.
  14. ff Voorstellen

    In het begin moet je inderdaad onder de 20gram zitten, na 1 jaar of zo kan je het wat verhogen naar tussen de 25 en 50 gram, alles daarboven is lowe carb tot 100 gram of zo
  15. ff Voorstellen

    Volgens mij raak je niet in ketose als je meer dan 25 gram koolhydraten per dag eet, maar dat kan ik fout hebben!
  16. Progressie in armen

    Beste leden van dit forum, Mijn naam is Rob en ik ben 21 jaar en sport nu ongeveer 1,5 jaar (4x in de week). Ik heb een vraag over hoe ik het beste progressie kan maken met mijn armen. Ik ga sinds de laatste tijd best lekker, mijn gewichten gaan lekker omhoog en ik ga steeds zwaarder. Ook is dit in mijn fysiek wel te zien. Echter is het probleem bij mij dat mijn armen niet echt mee gaan. Ik sport 4x in de week, waarvan ik 2x mijn rug doe en eindig met biceps (wanneer ik erg zwaar ga met rug wil ik nog wel eens wat minder bicep oefeningen doen) en 2x mijn borst waarbij ik triceps doe (ook wanneer ik erg zwaar ga ik wil ik nog wel eens wat minder oefeningen doen). Dus zowel mijn biceps als triceps worden 2x in de week getraind maar ze groeien niet. Voor biceps doe ik vaak: - Rug oefeningen waarbij mijn biceps automatisch mee worden gepakt - Rond de 3 verschillende bicep oefeningen van ongeveer 3/4 setjes Voor triceps geldt hetzelfde. Wanneer ik mijn armen heb gedaan, vooral met biceps, zijn de volgende dag mijn armen vaak juist kleiner. De dag erna zijn ze iets groter en die dag erna lijken ze soms iets groter (maar niet altijd). Echter is het dan weer tijd voor biceps en worden ze weer kleiner. Triceps heb ik minder dat ze de volgende dag kleiner zijn, maar in het algemeen mijn armen worden gewoon niet groter. De ene dag lijken ze wat groter, de andere juist weer echt tegenvallen. En het begint een beetje uit verhouding te lopen met de rest van mijn lichaam. Heeft iemand tips om mijn armen te vergroten? Ik weeg nu 70kg, en kan zeggen dat ik amper vet heb, eigenlijk alleen maar spier wat je ziet. Van bicep tot tricep is mijn arm op zich nog redelijk te doen (denk zo’n 10-12cm) maar in de breedte zijn ze echt veel te dun. Misschien komt dat omdat ik totaal geen vet heb? Maar goed, heeft iemand goede tips om dit te veranderen, bijvoorbeeld goede oefeningen die goed werken, of dat ik misschien niet mijn armen moet trainen in combinatie met rug en borst maar juist een dag moet pakken waar ik alleen mijn armen pak? ps. Ik neem elke dag eiwit shake, dus ik kom wel goed aan mijn dagelijkse hoeveelheid eiwitten. Groeten, Rob
  17. ff Voorstellen

    Klopt dat ze niet de vijand zijn,, en overal zitten ze in dus ik krijg ze binnen via groenten en zuivel..ik kom alleen niet hoger dan 50gr per dag en ik voel me er goed bij,, scheelt ook dat ik geen diabetes meer heb daardoor 😁 En de energie haal ik dus uit de ketonen niet meer uit glucose of bijna niet meer uit glucose, je lichaam maakt het altijd zelf nog aan wat nodig is
  18. Schema advies gezocht

    Als je met 4 dagen alles 2x wilt doen moet je wel meer oefeningen doen. Wat je nu in je schema hebt is gewoon simpelweg te weinig. Upper lower body is een goed voorbeeld maar is wel tijdrovend. Over hoe meer dagen je schema verspreid zit hoe minder lang je bezig bent. Maar reken toch wel op 3 oefeningen per spiergroep per training.
  19. ff Voorstellen

    Hey Corst, Waarom geen koolhydraten? Die zorgen juist voor de energie die je nodig hebt om te trainen! Ze zijn niet de vijand Het is alleen belangrijk om de balans tussen het totaal aantal kcal per dag! Heeft niets met koolhydraten te maken
  20. Informatie SARM Cardarine / GW-501516

    Ahh helemaal duidelijk!
  21. ff Voorstellen

    Goedenavond Allemaal Bij deze wil ik me even voorstellen.. Ik ben een man van momenteel 48..sport hoofdzakelijk kracht training , ga nu mijn 4de jaar in.. Op dit moment is mijn gewicht 72 kilo gram.. 3 jaar geleden was dat 114 kilo.. door Keto dieet , calorie tellen en diverse suplemente zoals creatine,whey en D3 en nog wat meer is het me gelukt om meer dan 40 kilo kwijt te raken.. Het probleem waar ik nu tegen aanloop is massa.. geen of weinig massa dus.. ver percentage is ook nog 21% , ik kan /Wil geen Koolhydraten (Ivm suiker) er bij nemen ik denk zelf ook niet dat dat nodig is . Rede van inschrijven is dat ik graag meer informatie eens over bv Sarms , rede daarvoor mag duidelijk zijn.. snel masa Op bouwen omdat mijn huid momenteel zeer slap is.. Training schema op dit moment 3x Perweek 1ste jaar 5, 2de jaar 4, 3de jaar 3, hier wil ik graag op blijven omdat ik de rust nodig heb,,, 2 weken geleden trouwwna gestart met egym, Ik hoop dat ik antwoorden op dit forum vindt.. alvast bedankt voor iedere input Gr Corst
  22. Schema advies gezocht

    Oh ja zo, maar dan is het geen upper body lower body
  23. Schema advies gezocht

    Ja natuurlijk wel. Als je bijvoorbeeld een split doet van rug + biceps, of borst + triceps, of biceps + triceps + schouders Ik doe niet anders
  24. Informatie SARM Cardarine / GW-501516

    Klopt, maar die studie kan je het raam uitgooien. Dat waren doseringen van omgerekend naar menselijk gewicht van meer dan 2.3 gram per dag... dat is 2300mg per dag of meer! Wij gebruiken 20mg per dag, en in die dosering zeggen artsen dat het juist kankerbestrijdend werkt! Geen zorgen hierom dus!
  25. Schema advies gezocht

    je kan toch niet per spiergroep 3 oefeningen doen voor je bovenlichaam in een training. Dat is 15 oefeningen.
  26. Even voorstellen

    Goedemiddag iedereen, Ik ben een jongeman van 26 jaar 1.80m en 97kg 10 a 12% vet. Sport ongeveer tussen de 3 tot 6 keer per week als mn werk dat toelaat haha en ben verder een rustige kerel. Heb enige ervaring met AAS en doe zo nu en dan een klein kuurtje maar dat is al enige tijd geleden nu. Ik ben me momenteel aan het oriënteren over sarms, dat heeft toch mijn interesse gewekt om meer op een veiligere en gezondere manier te trainen met vooral de gedachte om zolang mogelijk te kunnen genieten van onze passie met dat kleine beetje meer. Ben inmiddels een hoop sites door gebladerd en reviews ervan gelezen en ben tot de ontdekking gekomen dat er nogal wat rommel in de omloop is en thank God dat ik nog niks besteld heb wat mijn gezondheid kan schaden. Daarom heb ik hier een account aangemaakt om het een en ander wijzer te worden met de informatie van andere. Greetz
  27. Informatie SARM Cardarine / GW-501516

    Op ratten had hij volgens mij een nare bijwerking. Maar dit is op mensen volgens mij niet bewezen. Maar dacht dit is wellicht wel verstandig te melden
  28. Schema advies gezocht

    3 keer per week wil niet zeggen dat het beter is. Je doet 3x 1 oefening per spiergroep. Ik zou liever 2x per week 3 oefeningen per spiergroep pakken dan 3x per weer 1 oefening.
  29. Schema advies gezocht

    Face pulls is voornamelijk trapezius, rear delts doen daar weinig. Te weinig in elk geval.
  1. Load more activity
  • Berichten

    • Beide eigenlijk, weegschaal niet extreem veel, ik denk afgelopen 5/6 weken zo’n 4/5 kilo aangekomen, maar voonamelijk indd in de spiegel en mensen die het zeggen.
    • Hoi Frederique,

      In elk geval welkom op het forum!  Hoop dat we je wat kunnen helpen.
      Het is goed dat je je man hebt laten meten, want dat is een goed uitgangspunt, dan kan je ook de daadwerkelijke veranderingen zien gebeuren.

      Allereerst wil ik je vertellen dat het alleen mogelijk is om extra spiermassa te bouwen als je meer eet dan dat je verbrandt. En dat is natuurlijk wel te doen, meer eten dan je nodig hebt en keihard trainen. Maar! Jij doet ook aan hardlopen, en DAT maakt het moeilijker voor jou. Want dat verbrandt stiekem veel kcal die je lichaam eigenlijk nodig zou hebben om te groeien in spiermassa. 

      Je kunt best wat cardio doen naast je krachttrainingen, maar als je op de meest efficiënte manier wilt groeien, zal je de hardloopsessies toch even wat omlaag moeten schroeven. OF dat, of VEEL meer eten. En dat tweede is op een gegeven moment toch lastig, zeker naast een baan etc.  

      Het is een beetje afwegen wat je het liefst wilt.
    • Lijkt het of je groeit in de spiegel of gebeurt er op de weegschaal ook iets?
  • Sponsors