Advertentie Bodyengymshop

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 18-01-18 in all areas

  1. 3 points
    Aaaah, eindelijk. Woensdag de sleutel van de nieuwe woning waar de PT studio wordt gebouwd. Eerste zondag van februari de grote verhuis en dan starten we eraan. Volgende zaken komen er in te staan: - Power cage - cable crossover - krachtstation - bench press - losse bank - back extension - verstelbare dumbbelss (waar je aan moet draaien) - lat pulldown - pull up bar - dip station - leg extension en leg curl We zullen zien wat dit geeft en hoe druk het wordt. Ik wil voldoende overzicht en vrije vloer behouden om bodyweight te doen. Ideen welkom
  2. 2 points
    Om extra gemotiveerd te blijven gebruik ik altijd de ''don't break the chain'' techniek. Het idee is dat je elke keer als je een dag gezond bezig bent geweest een kruisje zet op je kalender, zodra je eenmaal een serie van kruisjes hebt wil je deze absoluut niet breken door een dag ongezond te leven. Een klein psychologisch trucje dat heel goed werkt ;-). er bestaat ook een video van:
  3. 2 points
    Vooruitgang is zeker goed te zien!
  4. 2 points
    Leptine is het verzadigingshormoon. Het verteld ons lichaam wanneer we genoeg energie hebben opgeslagen door onze voeding. Het regelt tevens ook onze vetverbranding. Wordt er te weinig Leptine geproduceerd(voedselschaarste), dan gaat ons lichaam zuiniger met energie omspringen. Er wordt dan minder vet verbrand. Dit verklaart ook het jojo effect dat optreed na een sterk dieet. Mensen die problemen hebben om gewicht te verliezen zijn dikwijls Leptine-ressistent. Ondanks de grote hoeveelheden Leptine die geproduceerd wordt reageert hun lichaam er niet op. De hersenen aanzien dit als een Leptine-tekort en gaat in spaarstand wat betreft energieverbruik. De oplossing voor deze ressistentie is lichaamsbeweging, genoeg slaap, gezonde voeding en vezels. Video: Philip Ghezelbash
  5. 1 point
    Momenteel even geswitcht naar 5x5 schema. Wil weer even wat kracht opbouwen. Stats momenteel: 140 squat 170 deadlift 135 bench
  6. 1 point
    Het beste is om wel voldoende rust te nemen, dus niet elke dag rug.
  7. 1 point
    Ligt eraan wat je doel is , bulken is in princiepe natuurlijk enkel een calorie overschot waardoor je aankomt ( zwaarder word ). Hierdoor bouw je spiermassa op. Zowel mannen als vrouwen doen dit.
  8. 1 point
    Mooie vooruitgang @Jolien! En uiteraard met veel plezier. Ik zie er naar uit naar het eindresultaat!
  9. 1 point
    We zijn weer een maand verder. Opzich niet zo lang, maar reeds 3 weken train ik nu met schema's van @P2I en volg ik ook zijn voedingschema's. Kort samengevat: goed eten en 6x per week kapot gaan in de fitness met tot nu toe dit als resultaat Ikzelf ben tevreden met deze progressie op zo korte tijd (zeker mijn glutes en hamstrings) en het geeft enorm veel motivatie om te blijven gaan voor die wedstrijd. @P2I nog eens via dit bericht een enorm dikke merci voor je hulp!!!
  10. 1 point
    Calorieën en macronutrienten zijn belangrijk, maar micronutrienten al even belangrijk. Die micronutrienten hangen uiteindelijk vast aan wat je eet. Zoals @Fit zegt, is wat je eet belangrijk voor je hormonenbalans. Maar die essentiele vetten moeten bereikt zijn ALS je met correcte macronutrienten eet. Supplementen zijn in mijn ogen niet noodzakelijk, maar kunnen wel enig effect hebben. Caffeine en pre workout vind ik zelf echter niet noodzakelijk. Voldoende rust en herstel + goede voeding zullen voldoende energie geven voor de workout. Als je natuurlijk, zoals vele "fitnessmodellen" doen, je koolhydraten schrapt, heeft je lichaam niet veel energie meer en dan heb je die boost inderdaad nodig...
  11. 1 point
    Denk zelf ook dat wat je eet een veel grotere invloed heeft dan hier wordt aangehaald. P2I heeft voor mij een volledig voedingsschema gemaakt (hierover ga ik snel eens een uitgebreide update doen in dat topic). Mijn eetgewoontes zijn zelfs niet drastisch veranderd en toch voel en zie ik al een heel groot verschil!
  12. 1 point
    Niet volledig mee eens, wat je eet is ook belangrijk. Waarom? Simpelweg als je altijd hetzelfde eet heb je een grote kans dat je bepaalde noodzakelijke stoffen mist in je voeding. Dit kan weer negatieve effecten hebben op je hormoon huishouding. Wat natuurlijk weer effect heeft op je groei / metabolisme. Ik heb zelf ondervonden dat dit al vrij snel kan gebeuren wanneer je voedingsschema niet helemaal correct is en bijvoorbeeld belangrijke vetten mist. Supplementen ook niet volledig mee eens. Waarom? Bepaalde supplementen kunnen je mentaal een boost geven. Denk hier bijvoorbeeld aan pre workout of caffeine. Deze kunnen er bij juist gebruik voor zorgen dat je trainingen beter verlopen en je dus betere resultaten hebt. De rest kan ik wel bij inkomen zoals bij wanneer je eet. Echter moet het totaal aantal calorieen wel kloppen.
  13. 1 point
    Mijn vriend heeft dit jaar mijn goed geluisterd naar mijn hints en mij een koptelefoon cadeau gedaan! De zwarte met oranje afwerking. Een kleur die ik zelf nooit zou kiezen, maar waarvan ik echt heel blij ben! Ben ook heel tevreden van de koptelefoon zelf: goed geluid, fijne pasvorm en blijft goed zitten. Zeker een aanrader voor wie een nieuwe wil aanschaffen!
  14. 1 point
    Hi Fit! Ik ben zelf aan het trainen om meer lean muscle te krijgen. Probeer ook vaker in de sportschool te zijn en thuis HITT trainingen te doen. Maar zelf weet ik van ervaring dat voeding bijna 99% de factor is die je succes of geen succes gaat geven. Ik ben ook geintresseerd in iedereen zijn ervaringen met eten, ik werk zelf bij een online supermarkt voor gezond eten (ik denk niet dat ik de naam mag zeggen). En ben benieuwd hoe iedereen hier tegenaan kijkt, wat is nou belangrijk en wat voor producten worden gebruikt Hoi Peter, Dankjewel! Mijn voedingschema was heel erg gebasseerd op welke fase ik op dat moment zat. Ook trainde ik meer dan 7 uur per dag dus voedsel vinden waar je ook echt van houdt is denk ik de grootste tip om motivatie te houden. Ik haal heel er veel plezier uit lekker eten, dus lekker gezond en 'lean' eten vinden was mijn grootste missie. De beste pre workout was voor mij gek genoeg een pakje light chocomelk, beste combinatie van mager en eiwitrijk. Natuurlijk bij hele zware periodes of rondom wedstrijden heb je wat extra's nodig, maar zoveel mogelijk pure schone ingredienten is een must!
  15. 1 point
    Oh leuk een vraag over een belt! Er is helaas niet meer heel veel activiteit op het forum maar ik heb een 3 delige “belt” video gemaakt. 1. Waarom trainen met een belt 2. Hoe gebruik je een belt 3. Welke soorten bestaan er / “moet” jij kopen. Tot dusver is alleen deel 1 nog online kan ik hier iemand blij mee maken?