Advertentie:

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/04/2020 in all areas

  1. 2 points
    Beste sportvrienden, Ik wens jullie in deze bizarre tijd veel kracht en wijsheid toe. Zorg goed voor jezelf en je dierbaren!!! Take care, Geert.
  2. 2 points
    Sluit ik me helemaal bij aan Fit (Be ripped)! Succes Hansie!!!
  3. 2 points
    Dat is al VEEL beter joh! Dat gaat je stukken helpen. Echt goed gedaan zo!
  4. 1 point
    hahaha creatief.. mijn oplossing "Mijn Home Gym" voor de komende periode..
  5. 1 point
    Gooi die dumbbells bij elkaar in een kussensloop Hansie. Kun je toch wat spelen met de totaalbelasting.
  6. 1 point
    Ik las dat sommige op bol.com ook gewoon de goedkope versie verkopen met de dure als afbeelding, dus let goed op en lees ook op bol.com de reviews.
  7. 1 point
    Ja precies zat ook al te denken dit is ook handig met een vakantie o.i.d.! Ps; voor de mensen die ook geinteresseerd zijn, laat je niet oplichten door alle drop shippers die deze banden aanbieden voor 3-4x zo duur. Je kunt ze gewoon op ali bestellen. https://nl.aliexpress.com/item/33000474818.html
  8. 1 point
    Heb een set weerstand banden gekocht die je in de deur kunt klemmen, daar kan ik iedegeval iets mee doen tijdelijk!
  9. 1 point
    Yep. Wanneer je wilt, wat je wilt en hoe je wilt!
  10. 1 point
    Nergens last van. Ik train altijd thuis
  11. 1 point
    Hetzelfde geert! Pas goed op jezelf en de mensen om je heen!
  12. 1 point
    Gelukkig heeft deze 'oude' man vaker met ongewenste situaties te maken gehad. Afgebrande gym, familiaire omstandigheden etc.. Stukje bij beetje een bescheiden home gym opgebouwd. Noem 't maar een noodrantsoen. Wanneer je je verveelt: zie instructiefilmpjes DIY HOME GYM (Do It Yourself). Ga aan de slag, verdrijf de tijd en ben toch met de sport bezig! Zorg goed voor jezelf mensen!
  13. 1 point
    Same problem here.... zelf net thuis wat geprobeerd maarja vind dit maar niks zo.
  14. 1 point
    Lekker trainen in mijn home gym,een sportschool heb ik voor niks nodig...
  15. 1 point
    Nou Jiggie, die banden en zo geven nogal wat weerstand als je het goed doet. Daarmee pak je het allemaal wel aan hoor
  16. 1 point
    idd. en gebruik me Dumbell gewoon unilateraal.
  17. 1 point
  18. 1 point
    Dat is klote,was benieuwd naar jou bevindingen... Misschien omdat het nog niet het seizoen van de kersen is...ūüėČ
  19. 1 point
    State of mind van " naar de fitness slepen" was misschien wat te plastisch geformuleerd. Betrap mij er soms op iets te lyrisch te schrijven wat verkeerdelijk kan ge√Įnterpreteerd worden. Nadeel van het geschreven woord. Eens ik daar was had ik toch deugd van mijn training. Heb het schema gebruikt dat door Shorty goed werd bevonden hoor om alle misverstanden uit de wereld te helpen. Heb alleen de reprange wat verlaagd omdat ik met daar beter mee voelde. Het is maar mijn tweede schema, vorige kwam te kort in werksets wat Shorty al aangaf. Wel klopt het dat het internet soms mijn hoofd op hol brengt en dat ik sneller te raden moet gaan bij de experts hier. In ieder geval het schema dat ik nu juist heb opgepakt heb ik gedestilleerd uit alles wat ik hier heb opgestoken en mijn eigen bevindingen. Mijn doel was en is 3 dagen trainen in een full body routine met oog op hypertrofie. Meer frequent gaan trainen 4 √† 5 keer per week gaat niet voor mij. Ga nu dit schema na 1 dag al niet opgeven. Ik sta er ook volledig achter en ga dit op zijn minst 6 weken de kans geven. Als dit niets wordt vraag ik zeker aan de mannen een goed basisschema ! Merci in ieder geval voor de bezorgdheid.
  20. 1 point
    Hansie kerel, Logisch dat je gefrustreerd raakt. Je hopt van het ene schema naar het andere en laat je door veel te veel meningen be√Įnvloeden. Kijk eerst eens naar je persoonlijke wensen/ wat wil je bereiken?/ wat is daar voor nodig?/ welke oefeningen zet ik in om m'n training aangenaam te maken?/ enz. Niet te veel op internet maar beperk je tot bv. de raad van gevorderden als Shorty (bro science) of Peter Wouters die enorm wat expertise in huis heeft. Bouw een voor jou aantrekkelijk schema en hou je daar de komende tijd aan. Pas over langere tijd kun je wat aanpassingen/veranderingen aanbrengen zodat je op den duur een op het lijf geschreven schema hebt. Vraag de guys om een basis schema en ga aan de slag!!! P.S. Fit kan je wellicht ook verder helpen. Deze mensen hebben de site gelanceerd en zullen zeker bereid zijn je te helpen!
  21. 1 point
    Hoi hoi, Om een idee te geven wat ik zo'n 4 maanden aan het klooien ben mijn schemaatje: dinsdag: barbell bench press: 12 -11-10 x 52,5 kg lat pull down medium grip: 12-11-10 x 50 kg goblet squat: 12-11-10 x 20 kg lying leg curl: 12-11-10 x 20 kg seated dumbell shoulder press: 12-10 x 14 kg/dumbell EZ-bar drag curl: 12-10 x 20 kg triceps rope push down: 12-10 x 20 kg lying leg raises: 12-11-10 zaterdag: incline dumbell press: 12-11-10 x 20 kg/dumbell seated cable row: 12-11-10 x 45 kg straight leg press: 12-11-10 x 100 kg romanian deadlift: 12-11-10 x 45 kg lateral dumbell raises: 12-10 x 8 kg/dumbell spider curl dumbell: 12-10 x 12 kg/dumbell lying triceps extension ez bar: 12-10 x 22,5 kg cable crunches: 12-11-10 x 25 kg mijn zeer bescheiden stats: borst: 112 cm taille: 98 cm (veel te vet dus) armen koud gespannen: 39 cm benen: 56 cm Nog veel werk aan de winkel, maar was er 4 maanden geleden veel slechter aan toe. Langzaam timmeren aan de weg hé. Sportieve groeten
  22. 1 point
    Welkom, Geniet nog maar van je broodjes kipfilet tijdens de middag maar probeer er al eens 3 te eten ipv 4 dat scheelt al weer. Probeer aardappelen met mate te eten of misschien eens te vervangen door zoet aardappel, daar zit minder zetmeel in. Zoete aardappel is echt supergezond en uitstekend bodybuilding food. Eiwitshake zou ik ook gewoon doen, is een gemakkelijke bron om aan je eiwitbehoefte zo'n 2gram/kg lichaamsgewicht te komen. Cola is een afschuwelijk produkt. Hoe meer je er van drinkt hoe meer je lichaam dat nodig zal hebben. Daarbij maakt het ook je tanden en je botten kapot. Kom zelf van 1.5 liter per dag naar 0.5 liter. Eigenlijk nog te veel. Veel succes
  23. 1 point
    Ik denk dat zolang het totale weekvolume per spiergroep hoger ligt er altijd wel een voordeel is. Wat ook van belang is is dat er onderscheid moet gemaakt worden tussen wel of niet anabolengebruik. Naturals hebben meer trainingfrequentie nodig dan anabolengebruikers.
  24. 1 point
    Ja dan hebben we een ander idee. Supersets hoeven ook helemaal niet op antagonisten te gaan. Het gaat erom dat je in de tweede set een spiergroep pakt die je in de eerste set niet pakt. Dat is juist het hele idee. Dus dat kan inderdaad biceps-triceps zijn, maar ook schouders-triceps, of kuiten-borst. Whatever you want Maar je hebt wel gelijk op het gebied van split training denk ik persoonlijk. Je kunt op die manier veel beter focussen op je zwakke plekken en spiergroepen dan tijdens een full body training die maar all-over-the-place is. (In mijn optiek dan weer, wil niemand over de zeik brengen haha)
  25. 1 point
    Merci en ik ga jouw expertise zeker nog wel dikwijls nodig hebben. Inderdaad effe terug het plezier in trainen terugvinden. Deze week rotweek gehad en maar één keer geweest maar volgende week terug met goede moed. Groetjes
  26. 1 point
    Als jullie bedoelen wat er nodig is om mensen te motiveren om meer te gaan bewegen, lijkt 't me allereerst voor de hand liggen om een goede algehele gezondheid te bewerkstelligen. Opstapjes kunnen zijn: je beter voelen, er beter uitzien, positiever in het leven te staan, minder geld kwijt aan medische trajecten die te wijten zijn aan overgewicht. Als sportinstructeur/PT weet ik dat mensen erg moeilijk te motiveren zijn om te gaan sporten en dit ook over langere tijd vol te houden. Het is dus zaak om de mensen de positieve effecten van bewegen ZELF te laten ervaren en langzaam maar zeker een mentaliteitsverandering te cre√ęren. Eenmaal overtuigd behoeft men vaak geen aansporing meer. Leg de nadruk vooral op de fun factor van sporten en ben vooral de eerste tijd niet zuinig met complimenteren om het zelfvertrouwen te vergroten. Verhoog het zelfbewustzijn om een meer positief zelfbeeld te genereren. Wijs de overgewichtigen er regelmatig op dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de invulling van hun leefstijl en de gevolgen daarvan.
  27. 1 point
    Merci Geert. Het schema dat ik afwerkte was wel een full body schema hé met al tal van compoundoefeningen in verwerkt. Het probleem was dat ik de 3e keer in de week trainen die bij dat schema paste altijd skipte, deels door energiegebrek. Ben eerlijk. Wist wel dat met die 2 dagen full body, ik aan te weinig volume kwam door te weinig sets. Heb zeker de raad ter harte gepakt van de collega's hier en mijn schema hieraan aangepast. (meer sets) In de jaren 90 trainde ik met split programma maar ben de mening toegedaan dat gezien mijn middelbare leeftijd ('bijna 47) full body iets beter is dan split training. Blij dat je terug bent man. Groetjes
  28. 1 point
    Rekening houdend met het advies van de collega's hier en na zelf alle bagger gefilterd te hebben in mijn hoofd kom ik tot mijn volgende schema. Ook in acht genomen met mijn realiteit, namelijk een gevoelig energiepeil, mijn leeftijd en het feit dat ik train als natty. Toch nog graag jullie feedback want die stel ik enorm op prijs: dinsdag: barbell bench press: 12 -11-10-10 lat pull down medium grip: 12-11-10 -10 goblet squat: 12-11-10 lying leg curl: 12-11-10 seated dumbell shoulder press: 12-10-10-8 EZ-bar drag curl: 12-10-8 triceps rope push down: 12-10 -8 lying leg raises: 12-11-10 donderdag: incline dumbell press: 12-11-10 -10 seated cable row: 12-11-10-10 straight leg press: 12-11-10 romanian deadlift 12-11-10 lateral dumbell raises: 12-11-10-10 spider curl dumbell: 12-10 -8 lying triceps extension ez bar: 12-10-8 cable crunches: 12-11-10 zaterdag: dumbell flys (around the world cfr Maik WIedenbach) 12-11-10-10 barbell rows 12-11-10-10 reverse lunges 12-11-10 hyperextensions met nadruk op hamstrings 12-11-10 face pulls 12-11-10-10 preacher curls 12-10-8 californian press (verbeterde versie small bench) 12-10-8 side planks 3x 30 à 60 sec. Allicht heeft dit schema niet het perfecte volume voor maximum gains maar stel mij liever realistische doelen. Kom nu uit aan 12 sets voor de grote spiergroepen per week en 9 sets voor de armen maar die hebben toch al wat prikkels met rug en borst te trainen (armstrekken triceps en armbuigen biceps). Benen krijgen 18 sets per week maar vermits die achterstaan op mijn bovenlichaam maal ik daar niet om. Groeten
  29. 1 point
    Nee hij bedoelt inderdaad verdeeld over 2 dagen En ja, dan heb je nou eenmaal 2 dagen per week voor elke spiergroep, maar als je dat nou niet redt? Dikke boeien Dan doe je toch gewoon 2 dagen per week als dat alle tijd is die jij hebt, maar elke dag dat je gaat, doe je 2 spiergroepen, met elk dus zeg maar 9 sets per spiergroep. En dat je dan gewoon de volgende week die spiergroep niet pakt, omdat je twee andere pakt en de tweede dag van die week benen bijvoorbeeld, dan is dat maar zo! Maar dat heeft altijd meer zin dan dit schema volgen. Dit is meer zonde van de tijd denk ik persoonlijk. Er is voor niemand een schema wat 100% werkt. Het is altijd een beetje aanpassen voor iedere persoon apart natuurlijk!