Advertentie:



Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/04/2020 in all areas

  1. 3 points
    De vechtsport sluipt er uit. Steeds vaker blessures. Langere hersteltijd. 't Ouder worden. Heb een behoorlijk aantal maanden lopen vechten met een duivels dilemma; wordt 't òf kracht- òf vechtsport. Begonnen rond m'n vijftiende als krachtsporter, heb ik tijdens m'n vechtsportperiode altijd aan ondersteunende krachttraining gedaan. In eerste instantie was 't ontzettend moeilijk om een keuze te maken. Veel afwegingen gemaakt over de voor- en nadelen van beide sporten. Uiteindelijk, in deze corona tijd, heb ik een definitieve keuze kunnen maken. Met m'n naderende 62e verjaardag heb ik gekozen voor de sport waar 't allemaal mee begonnen is: krachttraining. De oude kennis en vaardigheden zijn in no time weer actueel en.......geloof me......ik voel me fantastisch. Heerlijk om na de training dat oude vertrouwde gevoel van een soort oerkracht te hebben. Had me voorgenomen rustig te beginnen............forget it. Na de eerste setjes kwam de bekende energy flow op gang en was er geen houden meer aan. Hoewel ik een mooie periode in de vechtsport scene afsluit, heb ik er geen moment spijt van dat ik heb gekozen voor hetgeen altijd deel van me is geweest en zal blijven: de krachttraining. Ook top op deze site te zijn. Met alle kennis en betrokkenheid op dit forum ben ik er van overtuigd dat ik de goede keuze heb gemaakt: back to basics!
  2. 3 points
    Welkom Boy ! Hier zit wat kennis bijeen en de tendens qua omgangsvormen vriendelijk en gemoedelijk dat telt ook vind ik. Geen sterallures.
  3. 2 points
    Heey guys, Begonnen aan een LGD kuur van 12 weken. Inmiddels in week 3. Om te beginnen kan ik zeggen dat voor mij een DIRECT effect heeft gehad ik lees veel verhalen over een aanloop echter was dit voor mij niet van toepassing. Energie levels zijn top verder heb ik vooralsnog nul last van negatieve bijwerkingen en alle health markers worden in de gaten gehouden. Stats 185cm 88 kilo 12 / 13% vet 10+ jaar trainings ervaring Week 1 Hyped Pomp en sterk Belachelijke pomp Belachelijke pomp Kracht minder ( kramp in rug en borst) waterinname, kalium, & sodium verhouding aangepast en opgelost. Volheid blijft verder stabiliseert alles Status, quik responder hahah Bloeddruk gemiddeld 120 / 65 week 2 Volheid constant een zieke refeed pomp 24/7 Iets meer zweten Gewicht omhoog Lichte Water retentie (surpluss) energie levels zijn perfect. Mensen zien de volheid. Onrustig ( caffeine minderen) Belachelijke pomp Belachelijke pomp Bloeddruk gemiddeld 122 / 68 week 3 hardheid blijft gewicht klimt langzaam Meer honger Vol en de pomp blijft continue aanwezig Zichtbaar voller (valt op door andere mensen) Belachelijke pomp wat lager in energie (slaap gerelateerd) Alles stabiliseerd verder en voel me oprecht erg goed. Bloeddruk gemiddeld 116 / 68 Gewicht 1,5 kilo omhoog ( zal ook komen noor de nitro retentie) ik hanteer een zeer licht postieve energebalans om de gains relatief clean te houden(150kcal+), Keep you guys posted. @Shorty
  4. 2 points
    Hmm. Zien er niet echt goed en stevig uit. Dat zie je ook duidelijk aan de prijs. Als je een beginnend lifter bent en 60kg bankdrukt prima, maar dit lijkt mij niet stabiel genoeg om 100+ te benchen. Al die poespas ook niet nodig. Koop een standaard bench (bankje + standaard voor de stang) en een barbell (hoeft niet per se olympisch) als je geld wilt besparen. Wat gewichten en je komt een heel eind.
  5. 1 point
    Misschien had je het zelf al gevonden, maar: Recepten met cottage cheese Natuurlijk kun je hüttenkäse gewoon op je boterham doen, maar wie minder koolhydraten probeert te eten, zal waarschijnlijk liever voor een andere optie kiezen. Probeer dan bijvoorbeeld eens plakjes komkommer met hüttenkäse, of maak bijvoorbeeld courgetterolletjes met een vulling van cottage cheese en kruiden. Ook als dressing in een salade kan cottage cheese een heerlijk frisse smaak geven! En wil je een zoete snack wat eiwitrijker maken? Probeer dan bijvoorbeeld eens een portie aardbeien of partjes appel met een lepel cottage cheese en wat kaneel – een heerlijk tussendoortje waar je zonder schuldgevoelens van kunt genieten. Bron; Www.drogespieren.nl
  6. 1 point
    Ben blij dat ik niet de enige ben. Ja het is echt ranzig zowel van smaak als van structuur.
  7. 1 point
    Je slaat de spijker op zijn kop Geert. HIIT heeft geen ''extra zin'' als je wilt cutten of ''afvallen'' in de simpele volksmond.... Dan dien je alleen simpelweg minder kcal in te nemen dan dat je verbrandt. En dan kan je dat op 2 manieren doen: 1. De vork/lepel neerleggen en minder eten. 2. Of dus meer kcal verbranden en exact hetzelfde blijven eten. Beiden zullen ervoor zorgen dat je in een calorie ''min'' komt te zitten en DAARDOOR val je af. Beiden tegelijk kan natuurlijk ook, dat zal het verder versnellen. Simpel hoofdrekenen is het eigenlijk.
  8. 1 point
    Lekker uitgebreide log ik volg!
  9. 1 point
    Hallo Bastiaan, ik probeer me voor te stellen hoe jij die Barbell vastneemt. Ik vraag me af of je die breed genoeg neemt. Op die wijze staan je ellebogen altijd naar buiten. Kijk maar op onderstaande figuur. Ik vermoed dat je deze te smal neemt maar ik kan mis zijn.
  10. 1 point
    How Peter wat een studies. De moeite, maar krijg dit niet op één dag uitgelezen. Heb een stukje gedestilleerd wat toepasselijk was en ja, je hebt gelijk. Voldoende eiwtinname bij een vrij calorie-arm dieet blijkt inderdaad voor propere spiermassa te zorgen, allee dat is wat ik er toch uit begrepen heb.
  11. 1 point
    Thanks for the tip. Heb er van 15-25-35-45 kg. Ben hier wel een tijdje mee zoet maar bij sommige oefeningen zou een maatje er tussen beter uitkomen.
  12. 1 point
    Misschien met zwaardere weerstandsbanden trainen. Bij Decathlon heb je weerstandsbanden vanaf 5 tot en met 60kg. Ik heb er zelf ook met wisselende intensiteit. Ik gebruik ze vooral als assistentie bij pull ups. Ideaal om op te warmen en op die manier verhoogt m'n volume. https://www.decathlon.be/nl/search?Ntt=weerstandsbanden+domyos+crosstraining
  13. 1 point
    Klopt helemaal Hansie. Never a dull moment. Dat is ook 1 van de pijlers van motivatie. Zoals bij iedere sport ervaren starters vaak het gevoel dat hun nieuwe uitdaging saai en/of eentonig is. Lastige fase. Hierin is een taak weggelegd voor meer ervaren collega sporters en (goede!) instructeurs. Eenmaal voorbij de basale periode gaat 't om stimuleren van eigen inzicht, experimenteren en aan den lijve ondervinden wat een bepaalde oefening met je doet. Vanaf dit moment is de nieuwe krachtsporter geboren. Idd Hansie, een sport met oneindig veel mogelijkheden en uitkomsten. Behalve je lijf wordt ook je creativiteit geprikkeld. Letterlijk een sport voor het leven.
  14. 1 point
    Half Rack van Pivot, incl. Weightstack voor boven en beneden kabel oefeningen. Dip Bar zit er ook bij. Was een beste investering, maar (voor mij) tot nu toe helemaal waard
  15. 1 point
    Ben ik het mee eens, ik heb voorheen de onderste thuis staan, na aanschaf eigenlijk al meteen spijt van. Het was het allemaal net niet. Ik ben vrij lang, dus die Fly functie past al niet. Het lat pulley gedeelte liep stroef. De staande stangen zaten precies in de weg met bankdrukken. Als ik de Lat pulley omdraaide voor de Face pull of andere trek oefeningen, schoof het bankje elke keer naar me toe. Dus al met al was ik daar niet zo tevreden over. Plus dat je niet kan squatten. Heb je al trainings ervaring? Zo ja hoe lang al? Wat is je doel. Ik heb sinds een maand een half rack aangeschaft, daarin kan je alle grote oefeningen uitvoeren, incl. Squat, pull/Chin up, wat je bij die andere niet kan.
  16. 1 point
    Leuk om te horen Geert! Succes met je kracht training!
  17. 1 point
    Veel succes met je trainingen! Volg je een bepaald schema?
  18. 1 point
    Welkom op het forum !
  19. 1 point
  20. 1 point
    Welkom man! Kunt hier een hoop leren, dus ook van onze kant komt het goed!
  21. 1 point
    Toffe video he! Ik zag dit topic en wilde deze video hier eigenlijk gaan posten
  22. 1 point
    Beste, lieve, slimme mensen, Ik maak dit bericht omdat ik me soms zorgen maak over de informatie die op internet te vinden is en mensen die bepaalde informatie verkondigen. Ik zit op het moment in een Facebook groep en in die groep zitten mensen die een testosteron vervangingstherapie doen en nodig hebben omdat hun eigen lichaam niet voldoende aanmaakt om goed te functioneren. Nou is dat simpelweg op te lossen met kennis en genoeg middelen om vervolgens over te gaan naar een prikje van een bepaalde Testosteron ester. (Maar tot een bepaalde hoogte is Testosteron toedienen gezond vanaf daar gaat het naar ongezond bezig zijn en niet weten wat je doet...) Nu weet ik dat er mensen hier van het forum ook in die groep te vinden zijn. En vooral voor die mensen geldt dit bericht ook sterk... Ikzelf heb VEEL ervaring met alle compounds in de wereld en heb allerlei soorten doseringen geprobeerd en weet exact wat ze doen. In die Facebook groep zijn mensen die in de medische wereld actief zijn maar totaal geen verstand hebben van anabolica in de echte wereld. (Op papier wel maar uiteindelijk hebben we daar geen ene kut aan) Er wordt daar bijvoorbeeld gezegd dat je 350mg per week aan Testosteron een "therapie dosis" mag noemen en dat "echte cycles" pas beginnen vanaf 500mg Testosteron... De mensen die al wel eens 350mg Testosteron genomen hebben, of zelfs 250mg, weten precies dat dat TOTALE BULLSHIT is en dat je als een koe groeit op 350mg. (en zelfs al op 250mg per week) Vervolgens heb ik daar mijn mening over gegeven qua wat ik vond van die absurd hoge doseringen, en nu ben ik geblokkeerd in de groep en kan ik alleen nog lezen. Zo zie je dat mensen niet graag praten en hun ongelijk toegeven en dan doen ze zulke kinderachtige dingen. Het is simpelweg levensgevaarlijk als doorsnee mensen bijna 3 keer de dosis nemen als een IFBB bodybuilder... Dat gaat echt mijn pet voorbij. Ik wil hierbij mijzelf compleet open stellen voor vragen over allerlei compounds, kuren etc. Ik wil mensen hier graag mee helpen die WEL een aantal hersencellen hebben die actief zijn. Zodat mensen gezond kunnen blijven tijdens hun kuurtjes en erna. ALLES mag gevraagd worden en op ALLES wordt antwoord gegeven, uit ervaring EN literatuur perspectief. (Op papier kan iets namelijk A zeggen, maar in het lichaam B doen.) Super bedankt voor jullie tijd om het berichtje te willen lezen en ik zie graag vragen komen over alles SARMs, Steroids en andere dingen gerelateerd! Groeten!
  23. 1 point
    Zonder reclame te willen maken denk ik dat je met een basic fit abonnement van 21,95 Euro /maand veel beter gesteld bent dan met een hoop dumbell schijven en stangen. Nadeel van thuis trainen is dat je de neiging hebt om het trainen uit te stellen. Lekker gemakkelijk en je moet niet van huis. Eens je buiten bent moet je wel trainen. Daarbij andere mensen zien trainen geeft je soms meer motivatie. Had heel die handel ook: stangen, dumbells, bankjes en schijven maar heb het boeltje verkocht daar het toch maar stof stond te vergaren.
  24. 1 point
    Enkel erheen kan een stap zijn, maar als je er eenmaal bent altijd knallen !
  25. 1 point
    En nog veel meer... Het voordeel van die sportschool is dat je al die dingen niet hoeft te kopen en dat je dan gebruik kunt maken van HEEL veel apparaten en gewichten. Eigenlijk is een sportschool niet zo duur als je het zo bekijkt toch?
  26. 1 point
    Ik zou me om dat tempo niet te druk maken. Rustig aan opbouwen op jouw tempo. De rest komt wel.
  27. 1 point