Advertentie:

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/06/2022 in all areas

  1. 1 point
    Hallo iedereen! Na flink wat gegoogle kwam ik telkens uit op dit forum, dus dan moet ik toch maar een accountje maken want alles wat ik tot nog toe heb gelezen hier is zeer hulpvol. Ik val maar gelijk met de deur in huis: ik zoek een goede bron voor SARMs. Ben 27 jaar oud, ~84kg en nu rond de 10% lichaamsvet, train al een tig aantal jaren (on and off sinds mijn 16e en serieus sinds mijn 22e) en heb het gevoel dat ik een beetje aan mijn max zit. Of najah, misschien kan er nog 5 a 6 kilo droge massa aan over de komende jaren maar de progressie valt nu gewoon enorm tegen (en ik denk dat 90kg met een redelijk laag vetpercentage wel echt de natuurlijke max is als ik zie hoe langzaam de progressie het laatste jaar is). Uiteindelijk wil ik een 'echte' kuur gaan doen maar nog ff een paar jaartjes wachten, just in case. Toen viel mijn oog op SARMs. Altijd wist ik wel dat ze bestonden, maar ik dacht dat het van die vage research chemicals waren die ook wel een beetje hier en daar werken maar extreme bijwerkingen (kunnen) hebben. Dat laatste is misschien wel waar voor sommige (Cardarine bijvoorbeeld), maar na een beetje onderzoek kwam ik er uiteraard achter dat er genoeg SARMs zijn die echte goeie results geven (zonder dat ze misschien kankerverwekkend zijn, en dan kijk ik weer naar Cardarine). Ben tot de conclusie gekomen dat MK-677, Ostarine en LGD perfect zijn met misschien nog een kuurtje RAD-140 in de toekomst. Eerst bulken met 10mg LGD per dag voor 8 tot 10 weken, 8 tot 10 weken pauze en daarna 8 tot 10 weken cutten (eerder een recomp) met 20-25mg Ostarine per dag. De MK-677 zou ik dan van week 1 tot 16 gebruiken (niet zeker of ik nou 10mg of 20mg per dag moet nemen). Nou, op naar Google en een bron zoeken. Oh, het zijn tientallen vage onbekende websites die het verkopen terwijl het technisch gezien toch legaal is. Veel mensen online zeggen op te moeten passen waar je bestelt want blijkbaar lichten veel verkopers je op. Najah, dan maar bij een oude bekende uit mijn studententijd bestellen (opereert in NL en Engeland, handelt voornamelijk in andere research chems en letterlijk naar het Nederlands vertaald heet het PlezierPillen) Dus, zodoende. Heb hier mijn 3 potjes SARMs staan van het enige merk wat ze verkopen (en een potje Nolvadex van een maat van me die al jaren cycled), neem de eerste dosis, ga sporten, en thuis Google ik nog meer en je raad het waarschijnlijk al: ik ben niet meer zeker of de shit die ik gekocht heb überhaupt wel echt is. Dus, mijn vraag is: hoe kom ik er in vredesnaam achter wat nou een goede bron is? Het is legit makkelijker om een goede bron voor Tren te vinden dan voor SARMs... (en ja, ik heb de meerdere posts gezien die aanraden om Shorty te berichten, maar blijkbaar kan dat niet meer) Oh, en kritiek op mijn "cycle" wordt ook zeer gewaardeerd
  2. 1 point
    Besloten hier een logboek aan te maken. In mijn introductie al over mijn hernia gehad. Een forse hernia, grote uitstulping. Met kracht en verlammingsverschijnselen. Hier loop ik nog steeds mee rond enkel zit er nu wel veel verbetering in. Na 8 jaar eindelijk passende hulp gevonden in een intensief fysio traject. Waar gemeten was dat mijn complete rechterbeen een achterstand had van +/ 2 jaar. Alsof die 2 jaar niet gebruikt was. - Met 2x per week intensieve fysio waarmee ik in April 2022 begonnen ben. Mobiliteit van 0 had. Kracht in mijn benen van 0 en rechterbeen in de min. Zijn we langzaam aan begonnen met allerlei lichte bewegingen. Veelal op matjes. Proberen controle te krijgen over de benen. Eerste 3 maanden vooral op beweging en mobilieit gefocussed. Toen langzaam met de 2/4kg en restrictie banden gewerkt. En daarna ging het eigenlijk erg hard. Kwa mobiliteit kon ik toen na 3 maanden op de 30" steunkussen door me knieen zakken. Dat was wat ik zelfstandig kon. Na veel oefenen richting de 24" en uiteindelijk zonder steunkussen door me knieen zakken. Daarna sinds Juni ging het hard. Begonnen met de Hexbar squads. Eerst enkel met de bar. Daarna met gewicht. Elke week a 2 weken kon er meer gewicht op. En binnen 2 maanden kon ik al met 2 platen van 20kg plus de Hexbar squatten. Enkel was dit erg zwaar voor mijn armen en schouders. Ik deed verder nog geen krachttraining in de gym. Puur enkel 2x per week intensieve fysio. Daarna zijn we overgestapt op de normale squat met stang. Uiteraard ook leg press mee begonnen, crab walk, lunges en nog tal van andere oefeningen. Mijn levenstijl was destijds nog slecht. Veelal fast food. Avonden altijd wel een zak chips, koek of weet ik veel wat er te pakken was. Dronk amper water, veelal frisdrank of sapjes en sliep ook zeer matig. In September besloten het roer compleet om te gooien. - Vanaf 9 September begonnen met naar de sportschool te gaan. Gestopt met frisdrank drinken. Ik rook niet en drink ook nooit alcohol. Ben gezond gaan eten. En naast gezond ook al mijn macro's gaan bijhouden. Gezond en gefocust op protiene inname. Ik drink eigenlijk voor 99% water. Heb in deze 3 maanden 3x een Redbull gedronken. Eigenlijk puur omdat ik echt die craving had. En dat moet ook wel kunnen. Ik ben zelf 1.87, en nooit dik geweest. Enkel kreeg ik wel een buikje en de lovehandles waren zeker wel aanwezig. Kwa vet op de benen of armen was echt nihil. Hier zijn mijn gains in de sportschool. Bijgehouden vanaf dag 1 (9 September 2022), ik begon dus helemaal vanaf 0. - 9 Sep - 7 Oct: Gewicht: 96.4kg - 92.4kg (Upper body / Lower body) • Latt pulldown: 33kg - 47kg • Seated row: 30kg - 40kg • Shrugs: 10kg - 12kg • Reverse fly: 14kg - 21kg • Bankdrukken (incline): 40kg - 50kg • Dumbell chestpress: 12kg - 14kg • Chest fly: 35kg - 42kg • Bicep cable curl: 15kg - 20kg • Triceps pushdown: 15kg - 20kg • Tricep pressdown rope: 15kg - 20kg • Squad: 50kg • Leg press (individueel): 60kg • Leg Extension (individueel): 15kg - 20kg • Prone hamstring curl: 30kg - 50kg • Hip abductors: 30kg - 45kg • Calf raises: 10kg - 20kg Voortgang 8 weken: - 7 Oct - 4 Nov: (Push / pull / legs) * Begonnen met Creatine. Gewicht: 92.4 - 93.8 • Latt pulldown: 47kg - 54kg • Seated row: 40kg - 50kg • Shrugs: 12kg - 16kg • Reverse fly: 21kg - 28kg • Bankdrukken (incline): 50kg - 55kg • Dumbell chestpress: 14kg - 20kg • Chest fly: 35kg - 49kg • Bicep cable curl: 20kg - 35kg • Triceps pushdown: 20kg - 35kg • Tricep pressdown rope: 20kg - 30kg • Squad: 50kg - 60kg • Leg press (individueel): 60kg - 65kg • Leg extension (individueel): 20kg - 25kg • Prone hamstring curl: 50kg - 52.5kg • Hip abductors: 45kg • Calf raises: 20kg - 30kg Voortgang 12 weken: - 4 Nov - 2 Dec: Gewicht: 93.8 - 91.6 • Latt pulldown: 54kg • Seated row: 50kg - 60kg • Shrugs: 16kg - 20kg • Reverse fly: 28kg - 35kg • Bankdrukken (incline): 55kg • Dumbell chestpress: 20kg - 22kg • Chest fly: 49kg - 56kg • Bicep cable curl: 35kg - 40kg • Triceps pushdown: 35kg - 40kg • Tricep pressdown rope: 30kg • Squad: 60kg • Leg press (individueel): 65kg • Leg extension (individueel): 25kg • Prone hamstring curl: 52.5kg • Hip abductors: 45kg • Calf raises: 30kg Dit is niet alles wat ik doe, soms pak ik een variatie ervan met dumbels die er niet tussen staat. Uiteraard pak ik van alles 3x 10/12 of 4x 10/12. Ik zit nu dus bijna op 12 weken. Ik ben van 96.4kg naar 91.6kg gegaan. Ondanks dat de weegschaal zegt dat ik weinig afval, en een periode zelfs aankwam. Merk ik vooral aan me middel dat ik blijf afvallen. Omdat die toch nog smaller word. Ik zit de laatste 2 weken iets onder mijn normale calorieen inname. Ik eet nu rond de 2000kcal per dag met een protiene inname van 160-200 gram per dag. Ik merk wel dat ik daardoor iets aan kracht inlever. Maar hoop zo iets sneller af te vallen. Mijn dagelijke kcal stond op +/- 2300. (MyFitnesspall op 0.75 per week afvallen. Op de foto was dan een erg stricte week. Desondanks met 2000kcal val ik ongeveer een halve kg tot 750gram per week af. De laatste 2 weken heb ik iets minder benen gedaan dit omdat ik me toch wel erg zwak en vermoeid voelde in de benen. Ik denk dat dit bij mij te maken heeft met de kou. Dus die pakte ik 1x per week deze maand. Dat word wel weer 2x uiteraard. Al met al zeer tevreden. Ik had zelf niet gedacht ooit nog aan kracht training te kunnen doen. Cardio doe ik bewust nog niet. Daarmee zal ik later beginnen. Zodat ik niet al mijn middelen in 1x inzet. En nog wat achter de hand heb als ik straks wat extra moet verbranden. Ben erg trots op hoe ik in een paar maanden van amper zelfstandig door me benen kan zakken. Naar 60kg squads doen. Ik heb de wilskracht en die drang naar meer zit er zeker in. Ik ben erg benieuwd hoe ik er voor sta als ik eind Feb mijn 6 maanden klaar heb. Ik doe 5/6 keer sportschool per week. En pak dus 2x per week mijn spiergroepen. Push, pull, legs en mocht ik me kwa benen erg zwak voelen neem ik een extra rustdag erbij. Dit is voor nu een mooie opener. En zal proberen hier wat vaker een update te geven. Edit: ik heb wel nog een vraag. Ik twijfel erg om gewoon mijn maintainace kcal te eten. Of zelfs 200/300 erboven te zitten omdat dit mijn kracht en spiergroei bevorderd. Is dat slimmer dan nu iets eronder te zitten. En proberen dat extra beetje af te vallen. Gezien ik pas 11 weken train en ik dan nog onder de newbie gains val. Tenminste daar ga ik van uit. Ik optimaliseer mijn voeding en slaap wel. Mijn trainingen ook. Dus ik twijfel of 200/300 eronder zitten zoals nu of 200/300 erboven zitten. Wat zouden jullie doen? Myfitnesspall staat ingesteld op 750 gram per week verliezen. Dat is +/- 2300kcal. Maar met 2300kcal merk ik dat ik eigenlijk op gewicht blijf. Met 2600kcal kom ik elke week wat aan. Nu zit ik dus op 2000/2100kcal per dag +/-. De app zelf zegt dat 3000kcal voor maintainace is maar ik denk dat dat niet klopt. Gezien ik bij 2600kcal al licht aankom.
  3. 1 point
    Vanochtend dus die Inbody meting gedaan. Zodat ik weet hoe ik er nu voorsta. En meer inzicht krijg over mijn lichaam. Ik ben dus op 9 September begonnen met krachttraining. Na dik 8+ jaar zonder krachttraining. Wel deed ik vanaf April fysio. Ivm hernia en spieruitval rechterbeen. Waar ik sinds me 23ste mee loop. Dus veel rek en strek oefeningen en langzaam opbouwend op lichaams gewicht en extra gewicht. Op 9 September begon ik met een bodyfat percentage van 23%. Vandaag 12 weken later op 2 December een bodyfat percentage gemeten van 18%. Een vermindering van 5%. Meer dan ik verwacht had. Aangezien je jezelf toch altijd anders ziet in de spiegel. Gister toch nog herberekend en gekeken naar hoeveel kcal ik nou binnen moet krijgen. Ik zat de laatste 2 weken op 2000 +/- en zat ervoor op 2300/2400. Wel met 160-200gram protiene uiteraard. Ik zag vandaag dus dat mijn lichaamsonderhoud 2000kcal is. Dus zonder activiteiten etc. Ik kwam gister al tot de conclusie dat ik rond de 2500kcal wil zitten en was daar gister al mee begonnen. Dit omdat ik voelde met 2000 zat ik echt low on energie en had moeite om mijn setjes te voltooien. Had gewoon extra rust nodig tussen setjes. Dus dat pak ik op, ik zal wat oefening veranderen in mijn workout. Verder nog te zien dat mijn rechterbeen nog was minder is kwa volume en spiermassa. Dit is al erg bijgetrokken voor een been dan jaren niet echt gebruikt is en met een forse achterstand begon. Ik zal na elke 4 weken die meting weer doen en bijhouden het gaat. Ook een goede motivatie en geeft gewoon duidelijk inzicht. Edit: Hier nog de restultaten van de laatste 4 weken: Gewicht: 92.4 - 92.2 (18% bodyfat) • Latt pulldown: 54kg • Seated row: 50kg - 60kg • Shrugs: 16kg - 22kg • Shoulder press: 25kg - 30kg • Reverse fly: 28kg - 35kg • Bankdrukken (incline): 55kg - 65kg • Dumbell chestpress: 20kg - 22kg • Chest fly: 49kg - 63kg • Bicep cable curl: 35kg - 40kg • Triceps pushdown: 35kg - 40kg • Tricep pressdown rope: 30kg • Squad: 60kg • Leg press (individueel): 65kg • Leg extension (individueel): 25kg • Prone hamstring curl: 52.5kg • Hip abductors: 45kg • Calf raises: 30kg Benen op behoud getraind. Niet zwaarder gegaan, dit omdat ik me best vermoeid voelde in de benen. Aankomende weken weer pushen. Gister 91.8, vanochtend 92.2 dat schommelt toch altijd wel van dag tot dag. Op de Inbody meting was na ontbijt en met joggingsbroek en tshirt + trui aan.
  4. 1 point
    Vanochtend een Inbody meting gedaan. Ik zal thuis even de oude percentages erbij pakken. Zodat ik kan vergelijken wat de verschillen precies zijn. Zal dit elke maand doen. En daarnaast is het vandaag de laatste dag van de 4 weken. En moet de laatste progressie van de 4 weken even posten.
  5. 1 point
    Heel interessant, kende Ashwagandha al wel maar nooit gebruikt. Ik ga er eens in verdiepen!
  6. 1 point
  7. 1 point
    Welkom op het forum! succes met je doelen!
  8. 1 point
    Is het discriminatie? Ja. Is het eerlijk? Nee. Ben ik geweigerd in een sportschool binnenliep "omdat ik eruit zag alsof ik iets gebruikte"? Ja. Is toen zomaar mijn abonnement geannuleerd zonder mijn weten? Jep. Maar moet ik daar dan mee zitten? Nee. Want het is hun tekortkoming. Fuck die lul met zijn sportschool omdat ie jaloers is, sukkel haha. Dus andere sportschool gekozen en klaar. Er zal ALTIJD onderscheid gemaakt worden, dus je kunt er maar beter niks van vinden, want dat kost energie waar je niks mee kunt. Lekker trainen en aan jezelf werken! Verder lekker schijt hebben haha.
  9. 1 point
    Helemaal eens! Mass gainers zitten vaak bomvol met goedkope koolhydraat bronnen. ( rommel dus )
  10. 1 point
    Mass gainers kunnen je helpen als je ve kcal op een dag naar binnen moet werken maar persoonlijk ben ik veel meer fan van zelf een mass gainer shake te maken ipv te kopen. Meer controle over ingrediënten die erin gaan. 25 gram whey 50 gram ultra fine oats bijv van myprotein etc 300 ml melk 1 banaan of 2 bananen 35 gram 100% pindakaas. Eventueel zelf nog extra dingen toevoegen en afwisselen altijd prima. Kcal rijk en kwaliteit producten. Prijs per shake ligt ook stuk lager als je ze zelf maakt ipv koopt.
  11. 1 point
    Hoi Yasmin, Normaal gesproken is het advies, om zoveel mogenlijk uit je voeding te halen. En gewoon meer te eten. Maar in jouw situatie zou ik het wel proberen als ik jouw was. Probeer dan wel te zoeken naar gainers met ook beetje voedingstoffen en niet alleen suikers 😉 Zoiets bijv. https://xxlnutrition.com/nl/weight-gainers/complex-carb-gainer Succes💪
  12. 1 point
    Beste, lieve, slimme mensen, Ik maak dit bericht omdat ik me soms zorgen maak over de informatie die op internet te vinden is en mensen die bepaalde informatie verkondigen. Ik zit op het moment in een Facebook groep en in die groep zitten mensen die een testosteron vervangingstherapie doen en nodig hebben omdat hun eigen lichaam niet voldoende aanmaakt om goed te functioneren. Nou is dat simpelweg op te lossen met kennis en genoeg middelen om vervolgens over te gaan naar een prikje van een bepaalde Testosteron ester. (Maar tot een bepaalde hoogte is Testosteron toedienen gezond vanaf daar gaat het naar ongezond bezig zijn en niet weten wat je doet...) Nu weet ik dat er mensen hier van het forum ook in die groep te vinden zijn. En vooral voor die mensen geldt dit bericht ook sterk... Ikzelf heb VEEL ervaring met alle compounds in de wereld en heb allerlei soorten doseringen geprobeerd en weet exact wat ze doen. In die Facebook groep zijn mensen die in de medische wereld actief zijn maar totaal geen verstand hebben van anabolica in de echte wereld. (Op papier wel maar uiteindelijk hebben we daar geen ene kut aan) Er wordt daar bijvoorbeeld gezegd dat je 350mg per week aan Testosteron een "therapie dosis" mag noemen en dat "echte cycles" pas beginnen vanaf 500mg Testosteron... De mensen die al wel eens 350mg Testosteron genomen hebben, of zelfs 250mg, weten precies dat dat TOTALE BULLSHIT is en dat je als een koe groeit op 350mg. (en zelfs al op 250mg per week) Vervolgens heb ik daar mijn mening over gegeven qua wat ik vond van die absurd hoge doseringen, en nu ben ik geblokkeerd in de groep en kan ik alleen nog lezen. Zo zie je dat mensen niet graag praten en hun ongelijk toegeven en dan doen ze zulke kinderachtige dingen. Het is simpelweg levensgevaarlijk als doorsnee mensen bijna 3 keer de dosis nemen als een IFBB bodybuilder... Dat gaat echt mijn pet voorbij. Ik wil hierbij mijzelf compleet open stellen voor vragen over allerlei compounds, kuren etc. Ik wil mensen hier graag mee helpen die WEL een aantal hersencellen hebben die actief zijn. Zodat mensen gezond kunnen blijven tijdens hun kuurtjes en erna. ALLES mag gevraagd worden en op ALLES wordt antwoord gegeven, uit ervaring EN literatuur perspectief. (Op papier kan iets namelijk A zeggen, maar in het lichaam B doen.) Super bedankt voor jullie tijd om het berichtje te willen lezen en ik zie graag vragen komen over alles SARMs, Steroids en andere dingen gerelateerd! Groeten!
  13. 1 point
    Hey, leuk dat je een log doet 1 dikke tip: niet elke dag wegen! Je lichaam kan letterlijk kilo's fluctueren in 24 uur tijd. 1 keer per week op dezelfde dag van de week wegen. Dat geeft je de beste "steady" meting. Blijf je dan hetzelfde wegen 1 weging na de andere? Dan ga je weer meer kcal eten Verder, super gedetailleerd en blijf lekker loggen
  14. 1 point
    Leuk om te volgen! Veel succes komende periode!