Advertentie:

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/18/2019 in all areas

  1. 2 points
    Ik zou ook eerst proberen vet te verliezen. Op termijn gaat je natuurlijk testosteron ervan verhogen. Ik heb zelf op heel korte tijd een 15kg verloren door gewoon boterhammen te verbannen. Niet dat deze slecht zijn maar ik at er om te beginnen heel veel van. Om niet te vertellen wat er van beleg op ging. Choco, confituur enz. Heel veel calorieen. Dit heb ik vervangen door havermout en veel groenten en fruit. Wat je slaapstoornissen betreft en Avatar dit is ook voor jouw, raad ik aan om eens te beginnen te supplementeren met Ashwagandha. Dit verlaagt het cortisol niveau. (weeral een hormoon). Cortisol maakt in normale omstandigheden een piek in de ochtend en maakt dat je wakker wordt. Vervolgens daalt dit tot een minimum gedurende de dag. Bij veel mensen (incluis mijzelf) raakt het ritme van dit hormoon verstoord en houd je wakker 's nachts. Ashwagandha normalizeerd dit. Voor een wetenschappelijk onderbouwde uitleg kan je hier eens je licht opsteken. https://examine.com/supplements/ashwagandha/ Vergis je niet. Dit spul werkt echt en is het beste supplement dat ik ooit genomen heb. Ik ben elke dag uitgeslapen en de uitbranders van mijn baas deren mij niet meer. Wel best de KSM-66 versie nemen die gestandaartiseerd is op minstens 5% withanoliden.
  2. 1 point
    Inderdaad Avatar zelf niet te veel druk opleggen. Daar bezondig ik mezelf ook aan. De voeding ga ik mondjesmaat aanpassen want anders krijg ik figuurlijk en letterlijk het aan mijn darmen om nog maar te zwijgen van een overladen maag. Ik probeer zelf eerst het plezier van het trainen te ontdekken en niet veel te over analyseren want dan jaag ik mijn cortisol spiegel weer omhoog en dat is dan weer niet goed voor de gains. Over gains gesproken ga mij hiervoor in het begin niet te veel het hoofd op hol laten brengen dat komt wel, globaal gezien zo na 2 à 3 maanden. Het laatste in mijn geval waarschijnlijk Waar ik mij meer zorgen over maak is mijn overgevoeligheid voor blessures. Hoofd van kinesitherapie onderwierp mij aan onderzoek en concludeerde overgevoeligheid van pezen en gewrichten. Ik hoef bij wijze van spreken nog maar naar de grond te rijken en heb al een hamstringscheurtje en zo vergaat het ook met een hardnekkige schouderblessure, 2 golfellebogen enzovoort... We mogen niet mopperen zoals ze op zijn Hollands zeggen maar soms zou ik beter gaan biljarten Neen , alle gekheid op een stokje we staan er voor en we moeten er door. Dag per dag bekijken. De weg is lang maar loont de moeite. Groeten
  3. 1 point
    Leuk artikel gevonden om op natuurlijke wijze testosteron te verhogen. Wat mij betreft op termijn cola en sigaretten laten maar alles met een keer sevens zoals ze hier bij ons zeggen. https://www.menshealth.com/nl/gezondheid/a23100051/testosteron-meer/ Sportieve groeten,
  4. 1 point
    Even een simpele dag ingevuld wat het dan ivv ongeveer gaat worden, de verhoudingen kunnen allemaal 10 keer beter maar ik ga mij eerst maar richten op herstel ipv mega willen afvallen met alle ellende van dien. Fruit wisselt, ik eet in de avond ook wel eens vis en ach.... men snapt het idee wel. Gewoon normaal eten en niet overeten en zorgen dat de variatie er in blijft. Het lopen stop ik definitief mee en het fietsen ook, ben nu eindelijk van de rare trilling in mijn knie af (soort spier die om de paar seconden aan het trillen was) en wil voorzichtig zijn nu. Het liefste wil ik wel proberen om SL te blijven doen, maar dan op een heel laag pitje in gewicht en dergelijke dus daarvoor moet ik uitzoeken hoe ik dat aanpak. Gelukkig heeft Hansie al wat mooie onderwerpen aangemaakt waar ik weer goede info uit kan halen. Als ik dan een idee heb voor de sets, reps en max gewicht dan plaats ik het hier wel weer. Ik moet het toch proberen en ga niet bij de pakken neerzitten, dan maar wat langzamer en voorzichtiger, als het maar gebeurt uiteindelijk.
  5. 1 point
    Stel dat je test niet zo goed is dan is het best om een arts te zoeken die je symptomen behandeld en niet naar waarden streeft die hij op papier ziet. Van de trt community weet ik dat de meeste mannen hun vrije test ergens grofweg tussen de 400 en 650 pmol/l moet liggen om symptoomvrij te zijn. Bij sommigen zelfs wel boven de 700. Ikzelf zweef rond de onderkant van die range en ik voel dat er 1 of andere dark force aan begint te trekken. Voor het labo dat mijn bloed onderzoekt is er niets aan de hand. Hun gemiddelde referentiewaarden liggen nl een pak lager en mijn waardes komen overeen met een dertiger. Ik ben er 54. Wat als je waarde bv 300 is en je arts zegt dat dit netje binnen de referentiewaarden ligt ondanks je symptomen? Ik raad je aan om dan eens contact op te nemen met Balance My Hormones. Die zijn gevestigd in de UK maar hebben ook artsen over heel Europa. Er zit er eentje in Amsterdam
  6. 1 point
    Endocrinoloog onderzoekt hormoonhuishouding, stofwisseling en chemische processen in het lichaam. Je doet er mee wat je wilt maar zou dat niets kunnen zijn ? Groeten
  7. 1 point
    Gewoon buik nog extra erbij pakken. De focus van deadlift en de squat liggen niet op de buikspieren. Je pakt ze wel mee maar wanneer je ze los ook nog traint traint zul je met de squat en deadlift automatisch beter worden.
  8. 1 point
    Heel simpel, afwisselt. De ene keer doe ik bijvoorbeeld zitten, hier kan je inderdaad zwaarder mee gaan. De andere keer staand, hiermee pak je core en stabiliteit.
  9. 1 point
    Een beter antwoord had je niet kunnen geven. Dat is inderdaad een prima manier van dingen doen zo. Top
  10. 1 point
    Het gewicht bij straight sets is hetzelfde gedurende die oefening.
  11. 1 point
    Even skype uitgewisseld met @Shorty, blijkt allemaal best wel heel erg ingewikkeld te zijn .
  12. 1 point
    Ondertussen heb ik 1 gevonden die redelijk is maar nog net niet super (omdat er natuurlijk betaald moet worden voor alle functies). Afijn, voor nu is het wel goed: Thortspace.
  13. 1 point
    1 tot 6 reps is vragen om moeilijkheden en dat is dus inderdaad slim om bij weg te blijven.
  14. 1 point
    Collegae, Pezen, ligamenten en gewrichten zijn minder soepel en elastisch na je 40 +. Nu is er niet zoveel te lezen over spiergroei na je 40 +. Ja, compoundoefeningen en full body training zou aan te bevelen zijn. Over de rep range valt er helemaal weinig info te vergaren. Behalve dan dat wordt aanbevolen een middelmatige rep range te hanteren zo tussen 15 en 10 herhalingen en dit om juist de pezen te sparen. Nu weet ik uit het verleden dat tussen de 12 en de 6 herhalingen zowat de standaard is voor hypertrofie. Mijn licht autistisch trekje (sarcastische zelfrelativering) weerhoudt me nu om dus te zakken naar minder dan 10 herhalingen, juist om mijn toch al wel snel blessuregevoelige pezen wat te sparen. Ik train dus volgens een pyramidesysteem: 3 sets met oplopend gewicht tussen 12 en 10 herhalingen dus 12-11-10. Dikwijls gebruik ik 15 tot 20 herhalingen als eerste opwarmset , nog geen echt werkset dus. Is mijn filosofie nu de juiste of mag ik ook onder de 10 herhalingen zakken ? Graag wat advies van de gevorderden (al wat oudere) krachttrainers. Groetjes Hans
  15. 1 point
    @Avatar Helemaal goed. Ik hoor het wel van je wanneer je een gesprek wilt waarin ik je alles uit zal leggen. Je gaat me overigens nergens "op afslachten". Dat hoeft helemaal niet namelijk. We spreken elkaar wanneer je me nodig hebt.
  16. 1 point
    Mijn ervaring is dat je moet doen waar je je goed bij voelt. Bij mij hangt dit af van het moment. Soms heb ik zin om tot 15 reps te gaan. Als ik me echt goed in mijn vel voel ga ik in de 1-6 rep range. Als natty vind ik dat je op je gevoel van het moment moet vertrouwen. Heb je bijvoorbeeld een stressvolle dag achter de rug dan doe je beter geen gekke dingen. Je cortisol is dan verhoogt en die extra zwaardere training gaat je testosteron helemaal out of wack brengen. Als je wat ouder wordt verbeteren die zaken er niet op. Ik heb ooit eens een periode naar 20+ reps to failure geprobeerd maar dat kan ik niemand aanraden. Dit is enorm belastend voor je centraal zenuwstelsel. Als je aan de trt zit dan maakt dat minder uit. De testosterontoevoer is dan toch hetzelfde elke dag. Hou daar rekening mee als je sommige youtube filmpjes bekijkt.
  17. 1 point
    HCG kan prima geschikt zijn voor TRT. Geen enkele reden waarom dat niet geschikt zou zijn, als je super vruchtbaar wil blijven, heb je HCG of HMG (of beiden) nodig. Het enige waar je rekening mee dient te houden, is dat het kan gaan converteren als een malle naar oestrogeen die je niet nodig hebt. En dsn heb je die AI zeker nodig... Dan ben je dingen aan het nemen om bijwerkingen te voorkomen van dingen die je extra neemt... SHBG is MEGA relevant als het gaat om Testosteron en de werking hiervan. Die wil je zo laag mogelijk hebben. Mijn eigen persoonlijke natuurlijke spiegel is 337 (op de schaal tot 1000) en dat zouden mensen heel vaak rekenen onder een "laag" testosteron gehalte. MAAR ik heb een hele lage SHBG en dus is mijn vrije testosteron heel mooi. Heb nooit problemen gehad. Dat is al een voorbeeld, snap je wat ik bedoel of geloof je echt nog steeds dat SHBG irrelevant is? (Dat mensen er geen aandacht aan besteden in een TRT groep, wil niet zeggen dat het niet belangrijk is )
  18. 1 point
    Je kunt me eventueel een berichtje sturen, dan krijg je mijn skype naam en dan kunnen we er eens uitgebreid over praten. Als je daar interesse in hebt dan. Mondeling is dat veeeeeel makkelijker uitleggen allemaal.
  19. 1 point
    Ok. Gezien het bovenstaande filmpje ben ik nu van mening dat Cable idd veel beter is dan Db, en het grote risico van Db wordt goed uitgelegd in bovenstaande waar het mij om ging. Moraal van mijn verhaal is perfect uitgelegd in deze video.
  20. 1 point
    Avatar Denk dat cable flys relatief veilig zijn als beginneling. Zeker bij het excentrische gedeelte van de oefening. Heb zelf ook schrik voor blessures. Echt uitsluitsel heb ik niet, is gewoon een gevoel.
  21. 1 point
    Shorty, maak je niet zo druk. Je hebt wel een punt wat het aantal studiepersonen betreft. Ervaring heb ik niet, dat klopt, maar ik ken ondertussen wel enkele honderden mensen uit de trt wereld waar ik lessen van heb getrokken. Het is daar toch algemeen geweten dat je vrije test stijgt bij toediening van exogene testosteron. Dat is toch de basis? Eigenlijk is SHBG irrelevant want daar wordt geen rekening mee gehouden. Er staat in de tekst trouwens nergens dat totale T en vrije T niet omhoog gaan met HCG. Alleen de SHBG bleef hetzelfde of ging zelfs omhoog. Hieraan zie je dat SHBG irrelevant is op dit gebied. Het wordt wel relevant wanneer je toedieningen van testosteron minder frequent worden. Ik bedoel daarmee wekelijks ipv dagelijks of om de andere dag. Waarschijnlijk omdat de T serumwaarden te laag worden aan het eind vs begin van de week. Aan de andere kant is het ook zo dat mensen die HCG gebruiken in hun trt protocol zich shit blijven voelen. Dat is ook een vaststelling die ik heb gemaakt. Dit maakt dat HCG (samen met AI's) niet geschikt is voor trt. Wel als je plannen maakt voor gezinsuitbreiding.
  22. 1 point
    En de aarde is nog steeds plat zeker. Jij bent echt met mijn voeten aan het spelen he. Maar ik kan daar tegen hoor. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6683724
  23. 1 point
    Fout. Als je SHBG hoog blijft, is er geen enkele zin om de hoeveelheid Test te verhogen, dat zal namelijk net zo goed gebonden worden. En dus inactief zijn en alleen maar naar oestrogeen gaan lopen converteren. Als je een prima totale testosteron hebt, maar een lage vrije testosteron, dient alleen het SHBG niveau aangepakt te worden. Niet proberen een reden te vinden om op de TRT te gaan, als je dat wilt, moet je gewoon een spuit in je reet zetten. Do not try to fix something that is not broken. Als alleen SHBG het probleem veroorzaakt, fix je alleen dat. Punt.
  24. 1 point
    Visrestaurant altijd goed Ik ben bezig met een verhuizing, spannende tijd dus
  25. 1 point
    Bedankt @Peter Wouters ondertussen heb ik nog wat meer opgezocht en dit* gevonden wat i.d.d. te kennen geeft dat er voordelen zitten aan het gebruik van Ashwagandha m.b.t. stress en daarbij als neven effect het voordeel van beter slapen. A Prospective, Randomized Double-Blind, Placebo-Controlled Study of Safety and Efficacy of a High-Concentration Full-Spectrum Extract of Ashwagandha Root in Reducing Stress and Anxiety in Adults https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3573577/ In een notendop:
  26. 1 point
    THE INFLUENCE OF GRIP WIDTH AND FOREARM PRONATION/SUPINATION ON UPPER-BODY MYOELECTRIC ACTIVITY DURING THE FLAT BENCH PRESS https://pdfs.semanticscholar.org/b2e3/223dc4c342526e8350c17e92d53f481ad296.pdf Modeling Myoelectric Activity https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-1-4615-4299-5_12 ------- Edit: Dit is dan ook nog wel intersant en de moeite waard om eens door te nemen. Evaluation and comparison of electromyographic activity in bench press with feet on the ground and active hip flexion. https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0218209
  27. 1 point
    Wanneer je vrije testosteron op peil is, en dat gebeurd volledig gevoelsmatig, dan komt je oestrogeen vanzelf op peil. Dit duurt gemiddeld 6 tot 8 weken vooraleer je dit voelt. Soms nog langer. Cortisol is een antagonist van testosteron dus als test omhoog gaat gaat cortisol omlaag en vice versa. Soms kan het nog zijn dat je schildklier waardes nog moeten bijgestuurd worden daarna
  28. 1 point
    Hey Avatar, Belabberd energieniveau komt eerlijk gezegd door verschillende factoren waarmee ik de groep hier niet te veel mee wil vervelen. Kort samengevat: een roker (25 jaar), een piekeraar en een slechte slaper. Dat vreet energie en doet me balanceren tot bijna een vicieuze cirkel van trainen en zekere vorm van uitputting achteraf waardoor ik de tweede trainsessie in de week al eens durf uitstellen.. Mijn voeding staat min of meer op orde. In de dag snoep ik niet, buiten soms 's avonds. Alleen zou ik wat meer koolhydraten moeten kunnen eten maar ja de maag moet ook willen hé. Had vroeger nochtans een onverzettelijke geest als het op sporten aankwam. Ach komt wel goed zeker hé.
  29. 1 point
    Dat vetpercentage zal beginnen te zakken als de kcal laag genoeg zijn! Wat ik probeer te zeggen is, val eerst af in vetpercentage door minder te eten. Maar als je dan dingen eet die LEKKER zijn, is het geen straf voor je. Kipkerrie is ook hartstikke lekker, en valt ook nog eens onder het standaard rijmpje van kip, rijst en groenten. Eerst vetpercentage verlagen, dan pas proberen spiermassa te bouwen. Dan weet je ook precies waar je komt te staan met je lichaam qua spiermassa.
  30. 1 point
    Waarom is iedereen toch zo op die kwark, rijst en andere onzin? Als je dat niet lekker vind, gaan die kcal er ook niet inkomen... Ikzelf eet geen "bio pindakaas" of "magere kwark". Volle yoghurt met een plons aardbeienjam, das pas lekker! Dat eet ik niet elke dag, gewoon wanneer ik daar zin in heb... Heb ik zin in 3 bakken cornflakes in de ochtend? Dan vreet ik er 3 Dingen in je bek zitten duwen die je niet lust, werkt gewoon niet. Dat iedereen zegt dat een droge gegrillde tilapia beter is dan een moot zalm met botersaus, dat kan wel zo zijn, maar als ik het met tegenzin ga zitten opkauwen... Kokhalzend en wel... Dan betekent dat gewoon 0 gains.
  31. 1 point
    Inderdaad stap voor stap alles opbouwen lijkt me het meest haalbare. Slapen is alvast ook nog een werkpuntje. Blij dat ik niet de enigste ben die nog struggelt.
  32. 1 point
    Dat is een perfecte conclusie. Uitiendelijk voor je lichaam: eiwit = eiwit en koolhydraten = koolhydraten. Het functionele effect van die koolhydraten verandert totaal niet wanneer dat langzame koolhydraten uit een bak rijst zijn of uit een heerlijke snelle donut. Uiteindelijk wordt het allebei opgeslagen als ATP in de spieren voor energie. Als je teveel eet van de een of de ander, wordt het opgeslagen als vet. Het ENIGE verschil is HOE SNEL die koolhydraten opgeslagen worden in de spieren, suiker uit een donut wordt misschien al wel in 25 min opgeslagen en datzelfde aantal koolhydraten vanuit de rijst is pas klaar met opslaan na een uur of 3-4. Dat is het verschil.
  33. 1 point
    Klinkt goed. We horen graag meer
  34. 1 point
    Ja ik snap je vragen 😁 Het is zoals Shorty aangeeft: ik zit redelijk tegen me natuurlijke max aan en met LGD krijg je weer even een harde boost met progressie. Met aas ben ik ook bang voor de periode na de kuur. Geen zin om me klote te voelen, al wil dat niet zeggen dat dat altijd zo is natuurijk. Ik merk nu echt totaal geen verschil in me dagelijkse ‘mood’. Het is ook niet zo dat ik me leven lang sarms ga gebruiken maar ik ben benieuwd wat ik deze kuur overhoud, en wat het gaat zijn bij de volgende. Het houdt een keer op natuurlijk 😁 Gr Sander
  35. 1 point
    Ik sluit me helemaal aan bij Fit. Welkom in elk geval, als je vragen hebt over bepaalde middelen, kunnen we daarop antwoorden. Ikzelf heb ervaring met praktisch alles wat er ooit gemaakt is haha. Ik begeleid mensen er ook in en mee. SARMs werken inderdaad wel degelijk en als je jezelf niet verdiept hebt in hormonen zoals Testosteron, moet dat nog niet eens in je hoofd opkomen... Daarbij zal ik je vast uit 1 droom helpen: Alleen Nolvadex is geen nakuur en daar komt je natuurlijke productie ook niet mee op gang. Als je ooit wat wilt proberen zodra je je huidige doel bereikt hebt, zijn er vele wegen die naar Rome leiden. Of in dit geval, naar gains
  36. 1 point
    Ik spring eventjes in Avatar Het verschil tussen de rustpauzes van het gebruiken van anabolica en SARMs, is dat die bij SARMs veel korter mogen zijn omdat er nauwelijks onderdrukking plaatsvindt van de natuurlijke testosteronspiegel en de cholesterolwaarden etc. blijven ook netjes. Dus je mag na het gebruiken van SARMs en de nakuur daarvan, gewoon weer na 3-4 weken beginnen. SARMs zijn niet verslavend, anabolica en hormonen ook niet. Maar het is meer dat mensen niet meer willen trainen na JAREN keihard gewerkt te hebben voor letterlijk 100 gram spiermassa winst per jaar. Daar moet je je het hele jaar door voor uit de naad werken en altijd op je voeding letten. SARMs helpen bij het verhogen van de efficientie van je lichaam en dat heeft als gevolg dat er daadwerkelijk spiermassa winst optreedt, waar dat bij een natuurlijke atleet al heel lang gestopt was... Het is ook niet dat meerdere SARMs altijd BETER zijn dan eentje, maar het kan een hele synergistische werking hebben en dan dus ook betere eindresultaten hebben inderdaad. Vooral Cardarine stackt perfect met alles.
  37. 1 point
    Update: afgelopen zondag de laatste sarms op en maandag met mini pct begonnen. Dinsdag was de pomp al minder en nu is hij weer zoals voor de sarms. Ben pas net gestopt natuurlijk maar merk op de pomp na verder eigenlijk helemaal niks. Maandag en woensdag wederom records gebroken, dat had ik niet verwacht. Merk ook extreem goed dat de Cardarine zijn werk zeer goed doet. Vanaf laten we zeggen de tweede zware oefening zit je ineens in een modus dat je door kan rammen. Echt buitenadem raak je niet, echt heel maf. Kan het iedereen aanraden 😅 Kcal zit net iets boven onderhoud. Ben totaal geindigd op 96,5 kilo en begon op 90,5. Dat is zes kilo erop. Uiteraard ook wat vet aangeZet maar dat is zeker geen 6 kilo. Ergens hoop ik 3 kilo over te houden, dat weten we zodra het vet eraf is. Wordt vervolgd 👌🏻 Gr Sander
  38. 1 point
    Succes met je streefdoel! Motivatie is het belangrijkste de rest zal dan vanzelf volgen!
  39. 1 point
    Succes en welkom
  40. 1 point
    Update: Van de week bloed geprikt en net de uitslag gehad. Alle leverwaarden en nieren tip top in orde, alles exact het zelfde als altijd. Ik gebruik LGD, Ostarine, cardarine en n zooitje DMHA en AMP. Het geeft dus geen enkele belasting op de lever en nieren, weten we dat ook weer 😁 gr Sander