Advertentie Bodyengymshop

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 19-09-17 in all areas

  1. 3 points
    Gisteren weer even een weeg momentje gehad, 86kg op 12%. Het doel is om nu clean naar 90 te bulken. En vanuit daar licht te cutten naar +- 10%. Vanavond zijn de benen weer aan de beurt, deze ga ik RPT aanpakken, oftewel van zwaar naar lichter. Squat, leg press, leg extensions, hamstring curl, en daarna nog lekker de kuiten.
  2. 1 point
    Het is maar net waar jou voorkeur ligt, ik heb zelf bakjes welke toen een keer bij de lidl waren geloof ik. Sluiten goed en zitten stevig dicht. Dat was voor mij 1 van de punten waarom ik deze koos. Heb ook wel eens van action gehad en deze gingen telkens open, je raad het al dat is drama. Ik bewaar hier soms ook de bakjes van de chinees van (weg werp), deze neem ik dan mee als ik ergens naartoe ga en kan ze dan makkelijk weggooien daar.
  3. 1 point
    LOL, ja dat is een probleem dat je als geest altijd zal hebben, mischien als je een laken omdoet ?
  4. 1 point
    De sportschool viel juist een beetje tegen, veel spiegels natuurlijk dus hij leek op internet veel groter Wel mooie machines en zag er verder keurig uit. ( http://www.club-sportsartfitness.nl/algemeen/impressie-club/ )
  5. 1 point
    Hoi, leuk dat je het vraagt. Nog steeds bezig bij de Fysio, ondertussen een tricepsoefening toegevoegd en vandaag begonnen met borst (weet niet hoe die machine heet). iedere week gaat nog steeds zwaarder, soms in twee weken om het aantal reps wel gelijk te houden. Verleden week ff in de sportschool wezen kijken of het me wat leek, kom ik toevallig mijn fysio tegen die aan het trainen was. Best groot ! Nu met hem aan het verzinnen hoe mijn schema in elkaar kan zitten, wil het in drie delen verdelen, waarvan twee delen dus bij de fysio want daar ben ik toch. Stoppen met roken was voor mij nooit een probleem, ik ben niet nicotineafhankelijk. Ik vond het gewoon lekker en gezellig en vaak een gewoonte.
  6. 1 point
    Satelliet cellen zijn eigenlijk stamcellen die ingezet worden om reparaties in te zetten van oa spiervezels. Ze kunnen ook zowel actieve als niet-actieve satellietcellen reproduceren. De actieve worden zowel ingezet voor beschadigde spiervezels als voor de vorming van nieuwe spiervezels. Kortom, geen satelliet cellen geen groei. 'Slow speed' reps worden gepromoot door oa Fred Hahn, Dr Mercola en Dr Doug McGuff. Echter bestaat er weinig onderzoek naar deze methodes. In volgend onderzoek werd er gezocht welke veranderingen satelliet cellen ondergaan alsook dat van het myonucleair domein tijdens een trage rep snelheid vs een normale rep snelheid gedurende 6 weken. 34 ongetrainde vrouwen werden ingedeeld in groepen van ofwel 1) trage snelheid en 2) uithoudingsvermogen gericht. Beiden trainden aan 40 - 60% 1RM. Groep 3) krachttraining, trainde aan een normale snelheid met 80 - 85% 1RM. 4) de controlegroep deed niets. 3 sets van zowel leg press, squat, en knee extensions werden uitgevoerd gedurende 2 dagen per week in de eerste week en 3 dagen per week voor de volgende 5 weken. Groep 1 deed 6–10 reps maximum (6–10RM) voor elke set met 10-seconden concentrisch en 4-seconden excentrische contracties voor elke rep. Groep 3 en 2 deden 6–10RM and 20–30RM, respectievelijk, aan “normale” snelheid (1–2 seconden per con en exc contracties). Groep 1 en 2 trainden aan dezelfde intensiteit (40–60% 1RM), terwijl groep 3 trainde aan 80–85% 1RM. Spier biopsies werden genomen zowel voor als na het onderzoek. De hoeveelheid satelliet cellen van het type I, IIA, IIAX, en IIX spiervezels namen veelbetekenend toe in groep 3. In groep 1 namen alleen satelliet cellen toe in type IIAX en IIX vezels en er was geen verandering in groep 2 en 4. Myonuclear domain van het type I, IIA, IIAX, and IIX vezels namen toe in groep 3, terwijl MND van alleen type IIA vezels toenamen in groep 1. Er was geen verandering in groep 2 en 4. Conclusie: Trainen aan een trage snelheid met 40 - 60% 1RM laat de hoeveelheid satelliet cellen en myonucleair domein meer toenemen dan trainen met hetzelfde gewicht aan een normale snelheid. Echter, trainen met zwaardere gewichten aan een normale snelheid produceerde de hoogste mate aan aanpassingen in alle types spiervezels. http://journals.lww.com/nsca-jscr/Fulltext/2015/11000/Early_Phase_Satellite_Cell_and_Myonuclear_Domain.15.aspx
  7. 1 point
    Als je spiermassa wil aankomen is het beste om te trainen volgens het daily undulating periodization(dup). Bijvoorbeeld dag1= 30%RM en 20-30 reps; dag2= 60 - 80%1RM en 8-12reps; dag3= 80 - 100%1RM en 1-6 reps. Training alleen heeft eigenlijk maar weinig impact op vetverlies. Wel als je het combineert met een dieet.
  8. 1 point
    Voor mezelf. Je leest veel claims dat het wel of niet kan. Dus test ik het eventjes zelf. Dan weet ik wat ik kan geloven
  9. 1 point
    Jazeker dit is veel! 15% is ook niet continue vol te houden. Net als 6% bij mannen ook zeer ongezond is om continue te hebben. Het lichaam heeft nou eenmaal vet nodig voor bepaalde lichaams eigenschappen. Maar met een goed dieet, en juiste combinatie van kracht en cardio / hiit is het zeker haalbaar. Alleen zoals ik al beschrijf is dit enkel een aantal weken voor de wedstrijd omdat het zeer ongezond is. Houd ons op de hoogte! Ik heb ook als doel om een keer een wedstrijd mee te pakken, gewoon om eens mee te maken. Heb echter nog wel even te gaan!
  10. 1 point
    Geweldig resultaat man,
  11. 1 point
    Daar kunnen vele sportscholen ook nog van leren haha!
  12. 1 point
    Zo zou de boodschap toch duidelijk moeten zijn dat je je gewichten moet opruimen, steeds een handdoek moet meebrengen, de toestellen moet reinigen en propere schoenen dragen
  13. 1 point
  14. 1 point
    En omdat we gewoob altijd groter willen zijn natuurlijk 😁
  15. 1 point
    Dat vind ik idd een hele goede van je thanks is wel weer een leuke uitdaging
  16. 1 point
    Ziet er goed uit mooie progressie 👍
  17. 1 point
    Hebben ze geen kooi? Daar kan je ze wel aanhangen. Ik zoek even een foto, of maar er desnoods ene. De lat pulldown zoals @Peter Wouters zegt is goed voor de ontwikkeling van de lats, maar niet voor techniek. En bik zware gewichten gaan velen ook teveel achterover leunen. Dus gewoon oefenen met resistance band + lat pulldown + eventueel body rows enzo.
  18. 1 point
  19. 1 point
    alvast voor volgende week, gaat in de vriezer 2 of 3 meals met rijst, lekker makkelijk