Advertentie:



Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/05/2020 in all areas

  1. 4 points
    Beste sportvrienden, Eindelijk, de sportscholen mogen weer gaan draaien. Voor de 'thuiswerkers' zoals ondergetekende veranderd er niet veel, maar de mensen die zich de afgelopen tijd hebben moeten behelpen met alternatiefjes is het een blijde boodschap. Toch wil deze oude man een kleine kanttekening maken; vooral voor de startende en minder ervaren krachtsporters. Na de maanden van 'drooglegging' zul je je lijf weer moeten resetten en laten wennen aan de training. Weliswaar zal je spiergeheugen je daarbij onbewust ondersteunen, maar houd wel rekening met je huidige belastbaarheid. De relatief lange termijn van zekere inactiviteit heeft gegarandeerd gevolgen gehad voor de belastbaarheid, tonus en uithoudingsvermogen van je spierstelsel. Begin dus rustig aan, hou je koppie erbij en houd je grenzen van DIT moment in de smiezen. Dit bespaart je een hoop frustraties en brengt je binnen no time weer op het peil van voor de lock-down! Wens ik jullie allemaal veel trainingsplezier en dat je de doelen mag halen die je voor ogen hebt! Geert.
  2. 2 points
    Interessante link gevonden over de interactie van de darmbacteriën en gelukshormonen zoals serotonine en dopamine. Zoals @Peter al aanhaalt. Hoogstwaarschijnlijk is er een verband tussen depressie en darmflora voor de mensen die dit interessant zouden vinden. Check this out: https://radio1.be/vlaamse-wetenschappers-vinden-langverwachte-link-tussen-darmflora-en-depressie
  3. 2 points
    Ik heb nog nooit gehoord dat eiwit shakes slecht voor je vruchtbaarheid zouden zijn, maar ik snap dat als je ouders hier geen ervaring mee hebben dat ze dit gelijk als boosdoener zullen zien.
  4. 2 points
    Hallo Brian, Welkom op dit forum. Ik heb nog nooit gehoord dat eiwitshakes de vruchtbaarheid zouden beinvloeden. Wat wel een invloed kan hebben is het gebruik van anabolen. Deze gaan het follicle stimulerend hormoon (FSH) onderdrukken. Ook alcohol, stress en mogelijk andere factoren kunnen een invloed hebben.
  5. 1 point
    Cacao en zijn afgeleide produkten zijn rijke bronnen van polyfenolen zoals flavanolen. Deze verbindingen oefenen antioxiderende en ontstekingsremmende activiteiten uit, die verantwoordelijk zijn voor de gezondheidsbevorderende effecten van cacao. Cacaopolyfenolen worden echter slecht opgenomen in de darmen en de meeste van hen kunnen de systemische circulatie in hun natuurlijke vorm niet bereiken. In plaats daarvan zijn hun secundaire bioactieve metabolieten biologisch wel beschikbaar. In feite, zodra ze de darm bereiken, werken cacaopolyfenolen bidirectioneel samen met de darmflora. Deze verbindingen kunnen de samenstelling van de darmflora moduleren door prebiotische mechanismen uit te oefenen. Ze bevorderen de groei van nuttige darmbacteriën, zoals Lactobacillus en Bifidobacterium, en verminderen het aantal pathogene bacteriën, zoals Clostridium perfringens. Aan de andere kant kunnen bioactieve cacaometabolieten de darmgezondheid verbeteren, ontstekingsremmende activiteiten vertonen, de immuniteit positief beïnvloeden en het risico op verschillende ziekten verminderen. Deze review heeft tot doel de beschikbare kennis van de bidirectionele interactie tussen cacaopolyfenolen en darmmicrobiota samen te vatten met hun verschillende gezondheidsresultaten. Bron:https://www.mdpi.com/2072-6643/12/7/1908/htm
  6. 1 point
    Inderdaad interessante link Hansie. Ook de artikels die in de zijbalk verschijnen. Een sleutelwoord dat je dikwijls tegenkomt rond dit thema is 'onsteking'. Ontstoken darmen,, onsteking van het zenuwstelsel, onstoken brein.
  7. 1 point
    Ik denk dat je het zo wel kan stellen. Het komt er op neer dat we de optimale voedingsbodem dienen te creeren om de groei van voordelige bacterieen te stimuleren. Dit is een boeiende wereld en dankzij @Hansie heeft dit mijn aandacht gekregen. Wist je dat onze hormonen een wisselwerking hebben met onze darmbacterieen? Als het bij de ene niet goed gaat gaat het bij de andere ook niet goed. Wat te denken dan van een ernstige dysbiose wat veel voorkomt bij obese mensen. Dat legt de leydig cellen gedeeltelijk lam waardoor ze bijna geen testosteron produceren. Vanavond ga ik enkele interessante stukjes posten over dit onderwerp.
  8. 1 point
    Hoewel ik thuis trainen prefereer, ben ik afgelopen woensdag toch naar de sportschool van een sportvriend geweest. Prima geregeld allemaal. Om en om op de heavy bags volgens de H.I.I.T.-formule (High Intensity Interval Training). In één woord geweldig! Punches, kicks, strikes en de devastating combo's. Tong op de schoenen, schuim op de mond en door jutteren. Heerlijk! En inderdaad, dan is inhouden moeilijk, zo moeilijk, maar 't gevoel......................:)!!! Veel plezier mensen, geniet van de ultieme voldoening van een stevige work-out (wat door veel mensen niet begrepen wordt) en tot ziens op deze site! Geert.
  9. 1 point
    Vers van de pers. Protein is an important component of a healthy diet and appears to be integral to enhancing training adaptations in exercising individuals. The purpose of this narrative review is to provide an evidence-based assessment of the current literature examining increases in dietary protein intake above the recommended dietary allowance (RDA: 0.8 g/kg/d) in conjunction with chronic exercise on body composition (i.e., muscle, fat and bone). We also highlight acute and chronic pre-sleep protein studies as well as the influence of exercise timing on body composition. Overall, a high-protein diet appears to increase muscle accretion and fat loss and may have beneficial effects on bone when combined with exercise. Pre-sleep protein is a viable strategy to help achieve total daily protein goals. Importantly, there appears to be no deleterious effects from a high-protein diet on muscle, fat or bone in exercising individuals. https://www.mdpi.com/2072-6643/12/6/1890/pdf#:~:text=Overall%2C a high-protein diet,achieve total daily protein goals.
  10. 1 point
    Goed advies van Shorty. Endocrinoloog is de man die je moet hebben. Succes in ieder geval en het zal allemaal wel in orde komen !
  11. 1 point
    De kwaliteit van sperma kan WEL beinvloed worden doordat je dieet misschien teveel EDC's bevat. Endocrine Disruptive Chemicals. Even googlen en kijken wat je precies eet door een week heen. Veel rommel zit in ons eten, zonder dat we het weten!
  12. 1 point
    De hoeveelheid aspartaam in Whey-shakes zal puur op zich zelf allicht niet bepalend zijn voor slechte spermakwaliteit en aspartaam is inderdaad slechts één van de vele mogelijke oorzaken van het probleem maar het goedje is wel niet erg bevorderlijk voor de zaadcellen. Toch vond ik deze site effe interessant om te vermelden. https://www.opednews.com/articles/Aspartame-s-Mitochondrial-by-Stephen-Fox-92-Symptoms-Of-Aspartame-Poisoning-According-To-Fd_Betty-Martini_Brain-Tumors-Caused-By-Ajinomoto-Aspartame_Epidemiology-180624-936.html Groetjes
  13. 1 point
    Welkom beste kerel, Overbezorgde ouders ik ken er alles van. Toen ik in de jaren 90 begon met eiwitshakes of weightgainers dachten de brave mensen ook dat dit kunstmatig opdrijven van spieren was. Heb zojuist de ingrediënten van je shake Gold Standard Whey van Optimum Nutrition eens nagezien en nu is er één ding dat de kwaliteit van het sperma ZOU kunnen aantasten en dat is aspartaam. In hoeverre en welke dosis aspartaam schadelijk zou kunnen zijn kan ik niet zeggen maar in ieder geval zijn er verschillende artikels te vinden online met vermelding van dokteronderzoeken die de negatieve relatie sperma-aspartaam verduidelijken. Nu zal die hoeveelheid in je shake wel meevallen maar misschien gebruik je cola light of andere zaken. Het is maar een denkpiste hé man, wil hier ook geen onrust zaaien. Groetjes Hansie
  14. 1 point
    Hoe pak je sporten op na corona? Dit is een vraag wat ik veel voorbij hoor komen, hoe kom je weer het snelst op je oude niveau? Houd er sowieso rekening mee dat dit minimaal de helft van de tijd gaat duren dat je niet getraind hebt. Heb je 3 maanden niet getraind? Denk dan zeker aan 1.5 maanden voordat je weer op oude niveau zit. Wanneer de sportscholen op 1 juli weer open gaan zullen mensen weer voluit aan de slag gaan, no pain no gain right? In dit geval is dit niet verstandig... wanneer je direct 100% geeft zal je je lichaam zo erg belasten dat een enorme hersteltijd nodig hebt en dus niet direct je train doelen haalt. Wanneer je dus weer aan de slag gaat kun je dus het beste 2 weken beginnen op maximaal 60% van voor dat je stopte, op deze manier overbelast je je lichaam niet en is je hersteltijd niet te lang waardoor je wel je hele schema kunt doen. Uiteraard speelt voeding ook een grote rol voor je herstel, maar dit gaat vooral om je trainen weer op gang te helpen. Even een voorbeeld: Zit bankdrukken in je schema en deed je dit eerst op 100kg? Dan begin je nu op 60kg en bouw je dit langzaam weer op naar je oude niveau. Je zult zien dat dit erg snel gaat. Ook heb je op deze manier je lichaam niet overbelast en kun je gewoon 2 x per week een spiergroep trainen. ( wat optimaal is voor opbouw en in dit geval snel terug komen op je oude niveau ). Wat gebeurt er als je wel direct maximaal gaat? Hoogst waarschijnlijk overbelast je je lichaam, heb je 2 weken spierpijn en kun je de rest van de week je overige oefeningen niet meer doen. Dit heeft dus niet enkel effect op de spiergroep die je al gedaan hebt en dus niet 2x die week kunt doen, maar ook op de oefeningen die je nog moet doen. Zoals je hier al uit zult begrijpen is dit totaal niet optimaal. Wanneer je nog meer vragen hebt, stel ze hieronder!
  15. 1 point
  16. 1 point
    20 procent van een 1770 kcal inname is wat weinig. Dat zou 88 gram eiwit zijn. Probeer eens die wat naar 110 te doen. (Als dat betaalbaar is. En dan iiiieeetsje minder koolhydraten of vetten. (Wat je kiest maakt niets uit, als het maar om ongeveer die 100kcal gaat die je aan eiwitten omhoog gaat) Verder gewoon aanhouden kerel! Op 1770 kcal moet je praktisch altijd in een deficiet eten dus je zult afvallen
  17. 1 point
    Als ik een link naar mijn blog plaats bij een relevante reactie wordt al heel snel de conclusie getrokken dat het daarvoor te doen is, maar bij een daadwerkelijke obvious rep van een website niet?
  18. 1 point
    Hey kerel! Welkom op het forum! Doe je positieve ervaring met deze reacties man! Een webshop is lastig! Probeer producten te hebben die zin hebben, creatine etc en dan vooral de prijs en je Google vindbaarheid is belangrijk! (SEO vindbaarheid heet dat volgens mij) In deze industrie is het wel lastig denk ik, dus ik wens je veel succes man! Hoop dat het vorm krijgt!
  19. 1 point
    @Hansie Begrijp me niet verkeerd. Probiotica kan zinvol zijn maar wat ik bedoel is dat wanneer deze probiotica niet de juiste voedingsbodem krijgt (waardoor ze uiteindelijk in aantal toeneemt) niet veel gaat helpen. In de darmen zijn grofweg 2 groepen aanwezig. Enerzijds de 'bacteroiden' die gepromoot worden door vleeseters en anderzijds de 'Prevotella' die talrijk is bij vegetariers. Deze laatste zijn de stam(men) die je het meest wil hebben. In een studie die 6 dagen duurde zag men een verschuiving naar de goede bacterieen simpel door de voedselkeuze te veranderen. Quote: Pre-biotics don't support probiotics, it's the other way around. Probiotics can support and accelerate the desired permanent change the regular consumption of prebiotics will bring about. Long story short: All the current hoopla about probiotics, the tons of "enriched" products on the shelves of the supermarket, the capped super-*place your favorite strain here* with bazillions of "life-bacteria" in them and for which you would have to spend half your monthly salary, if you wanted to consume enough of them to override the baseline effect your diet, all of them are about as useful as a stimulant based fat burner on a hypercaloric diet.You are what you eat, not what your supplement! The same goes for the composition of the bugs in your gut and if you want them to produce short chain fatty acids for you you better make sure they get the raw materials on a consistent basis. That this works like a charm within no more than 6 days is evidenced by the study publication of which triggered this lengthy discussion. Bron:https://suppversity.blogspot.com/2013/02/gut-bacteria-modulation-ramp-up-your.html Nog meer leesvoer: https://selfhacked.com/blog/gut-microbiome-factors/ https://selfhacked.com/blog/gut-bacteria-microbiome/ https://selfhacked.com/blog/a1probiotics-good-bacteria/ https://selfhacked.com/blog/health-benefits-inulin/
  20. 1 point
    Ik zag dit voorbij komen en dacht dit misschien interessant is voor de geintereseerden https://www.theguardian.com/science/2020/jun/05/vitamin-k-could-help-fight-coronavirus-study-suggests?fbclid=IwAR0qyuE9OysZVd0pmaKH14u-3ahZSUP_O7AJMb5phisxqc4Fl1zMCVpqTZI
  21. 1 point
    Welkom terug. ik ben kritisch/sceptisch in veel dingen, dus eens op je site gekeken, behoorlijk wat zaken vallen me op (maar ook rode vlaggen, waarom ik nooit hier zou bestellen).. - Heb je je site laten testen en bekijken door andere (tekst is deels in Engels en Nederlands) - maar 4 producten en ook nog te duur geprijsd (creatine voor 14,00 euro excl.btw en ex. verzendkosten van 6,75 - Bij bodylab zelf 12,99 +4,90) - Trainings Schema's voor 15 euro. Ik zelf zou nooit een schema aanschaffen, maar ja wie ben ik - nergens een KVK. nr te vinden, Algemene voorwaarden, etc. - en zo kan ik nog wel even doorgaan. Begrijp me niet verkeerd, snap dat het lastig is om iets op te starten, maar als ik op deze website zou komen, zou ik niet eens even rond kijken en meteen verder kijken.. Sorry, maar Ik hou het bij mijn regulieren website om te bestellen. Uiteraard wens ik je veel SUC6
  22. 1 point
    Welkom op het forum! Ik heb je linkjes even verwijderd dit is wel heel voorbarig in je eerste post net als je schema die je voor 15 euro wilt verkopen. Ik snap dat je klanten wilt trekken maar om dat in je 1e post op een forum te doen is niet de juiste plek hiervoor Ik heb toevallig dezelfde studie gedaan als waar jij momenteel mee bezig bent! Succes met het opstarten van je webshop!
  23. 1 point
    @Peter Wouters, idd. dat begrijp ik ook niet, zeker dat er toch vaak over is gesproken en geschreven over een tekort aan vit.D en Corona https://www.gezondheidsnet.nl/coronavirus/link-gevonden-tussen-vitamine-d-tekort-en-coronavirus maar ja af en toe weet je niet meer wat je nog moet geloven.. Bleek schijnt ook goed te zijn
  24. 1 point
    Toch dan wat meer spinazie en broccoli eten voor de vitamine K. Baat het niet dan kunnen de longen er maar goed bij varen.
  25. 1 point
    Hallo Noah, Je bent 17 jaar en eigenlijk nog volop in de groei. Neem erbij de intensiteit waarmee je traint, dan denk ik dat je weinig zorgen moet maken over vetverlies. Dat zou spontaan moeten komen. Om volop te kunnen profiteren van spiergroei zou je wel proteine aan 2gr/kg per dag moeten komen. Proteine vertraagd spierafbraak, versneld spieropbouw en zorgt tevens voor een hoger thermisch effect. Dit laatste wil zeggen dat er meer energie moet worden verbruikt, dus kcal-en, om de proteine af te breken en in de bloedbaan te brengen. Wat op zich bijdraagt aan vetverlies.