Advertentie:

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/29/2018 in all areas

  1. 1 point
    Ik weet niet of ik jullie vraag goed begrepen heb, maar er zijn 2 punten die ik 'verrassend' vond in mijn initiele zoektoch naar een gezondere levensstijl. Je zou die 2 punten als handvaten kunnen zien. 1) Dat cardio minder en krachttraining meer belangrijk is dan wat meeste mensen denken. Veel mensen die vet willen verliezen beginnen met joggen. Terwijl het eigelijk meer belangrijk is om spiermassa bij krijgen om consistent en op lange termijn vet te verliezen. 2) Dat het echt noodzakelijk is om minstens enkele weken in detail je voeding te tracken. Hierdoor krijg je een beter zicht op welke dingen veel 'dode' calorien toevoegen aan je dieet. En welke dingen ontbreken. Dat was voor mij de eye-opener om zetmeel (brood, aardappel,..) drastisch te verlagen en groenten en eiwitten te verhogen. Als je dat niet eens enkele weken bijhoudt, heb je geen idee hoe slecht je eigelijk eet. Dan besef je pas hoeveel impact de kaas op je spagetti, een glas bier of de chocopast op je boterham is. Meten is weten.
  2. 1 point
    Ondertussen lekker in mijn vel na enkele maanden, doe al paar maanden een omscholing op eigen kosten. en ondertussen denk ik meer om mijn eten en fitness ik bewuster. dagelijks leven voelt 'voller' en 'vetter' aan. Na 4 weken had ik weer een weegmoment en ik was 2 kilo afgevallen en er was wat spiermassa bij gekomen (100 gram) mooie beloning na al die maanden dus bedankt voor het advies!
  3. 1 point
    Hey jelle, dat klinkt inderdaad confornterend en ik zou hierdoor ook mijn leven omzwaaien. een fitness-dieet bestaat in alle kleuren en maten. Sommigen gaan erg strikt (clean) en eten 's morgens havermout met whey shake en de rest van de dag kip/kalkoen + groene groenten en eventueel rijst of zoete aardappel. Anderen beweren dan weer dat je op pizza- cornflakes en junkfood kan overleven via IIFYM (if it fits your macro's). alles klopt inderdaad wel, want het enige die telt is energiebalans. je valt af als je minder energie opneemt dan dat je verbrand die dag. Waar je die energie uithaalt, maakt op zich nx uit. natuurlijk kan je raden dat ke sneller aan je calorieen zit met junkfood door hoog vetgehalte en dat dit voor je gezondheid (vitaminen etc) niet ideaal is. zelf hou ik meer van een 80-20 verhouding van 80% clean eten en 20% pleziertjes. ik zie dit als het meest haalbare voor de mentale toestand. om een goed dieet te behalen, moet je eerst uitrekenen wat je onderhoudscalorieen zijn (veel calculators online te vinden via google) en dan hier 15% onder gaan eten om gezond af te vallen. volg je gewicht goed op. Als je sneller dan 1kg per week afvalt, eet je te weinig. Houdt er wel rekening mee dat je de eerste 14 dagen sneller kan verliezen door vochtverlies. val je niet af, dan moet je nog wat minder gaan eten. een ideaal dieet wordt dan achteraf op basis daarvan opgesteld. En dat is voor elk persoonlijk. Haal je eiwitten voornamelijk uit ei, kip, kalkoen, mager rood vlees, witte vis, vette vis. koolhydraten uit zoete aardappel, gewone aardappel, zilvervliesrijst, volkorenpasta,quinoa, havermout, groenten, fruit,... vetten uit noten zoals cashew en pindanoten, pindakaas, avocado, eigeel,olijfolie of olijven, kokosolie,... ik zeg hier inderdaad voornamelijk, en af en toe kan je eens iets anders inpassen zoals een overschotel met gehakt of chocolade of zelfs eens ijsje in dit warme weer. hopelijk kan je hier al wat mee verder. als je vragen hebt, stel ze gerust. indien je liever een schema op maat hebt en waarin alles berekend is, kan je me altijd een PM sturen of via mn website aankopen. succes alvast! P2I
  4. 1 point
    Whey is meer voor spierbehoud/opbouw. Pre-workout voor extra energie. Ik denk daarom dat whey niet echt nodig is voor jou doel. Wat je wel zou kunnen proberen is een fat burner erbij. Deze is mij altijd wel bevallen hij heet ripped.