Advertentie:



Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/29/2020 in all areas

  1. 1 point
    Cacao en zijn afgeleide produkten zijn rijke bronnen van polyfenolen zoals flavanolen. Deze verbindingen oefenen antioxiderende en ontstekingsremmende activiteiten uit, die verantwoordelijk zijn voor de gezondheidsbevorderende effecten van cacao. Cacaopolyfenolen worden echter slecht opgenomen in de darmen en de meeste van hen kunnen de systemische circulatie in hun natuurlijke vorm niet bereiken. In plaats daarvan zijn hun secundaire bioactieve metabolieten biologisch wel beschikbaar. In feite, zodra ze de darm bereiken, werken cacaopolyfenolen bidirectioneel samen met de darmflora. Deze verbindingen kunnen de samenstelling van de darmflora moduleren door prebiotische mechanismen uit te oefenen. Ze bevorderen de groei van nuttige darmbacteriën, zoals Lactobacillus en Bifidobacterium, en verminderen het aantal pathogene bacteriën, zoals Clostridium perfringens. Aan de andere kant kunnen bioactieve cacaometabolieten de darmgezondheid verbeteren, ontstekingsremmende activiteiten vertonen, de immuniteit positief beïnvloeden en het risico op verschillende ziekten verminderen. Deze review heeft tot doel de beschikbare kennis van de bidirectionele interactie tussen cacaopolyfenolen en darmmicrobiota samen te vatten met hun verschillende gezondheidsresultaten. Bron:https://www.mdpi.com/2072-6643/12/7/1908/htm
  2. 1 point
    Beste sportvrienden, Eindelijk, de sportscholen mogen weer gaan draaien. Voor de 'thuiswerkers' zoals ondergetekende veranderd er niet veel, maar de mensen die zich de afgelopen tijd hebben moeten behelpen met alternatiefjes is het een blijde boodschap. Toch wil deze oude man een kleine kanttekening maken; vooral voor de startende en minder ervaren krachtsporters. Na de maanden van 'drooglegging' zul je je lijf weer moeten resetten en laten wennen aan de training. Weliswaar zal je spiergeheugen je daarbij onbewust ondersteunen, maar houd wel rekening met je huidige belastbaarheid. De relatief lange termijn van zekere inactiviteit heeft gegarandeerd gevolgen gehad voor de belastbaarheid, tonus en uithoudingsvermogen van je spierstelsel. Begin dus rustig aan, hou je koppie erbij en houd je grenzen van DIT moment in de smiezen. Dit bespaart je een hoop frustraties en brengt je binnen no time weer op het peil van voor de lock-down! Wens ik jullie allemaal veel trainingsplezier en dat je de doelen mag halen die je voor ogen hebt! Geert.