Advertentie:



Fit

Administrators
  • Content count

    1,580
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    159

Everything posted by Fit

  1. Proteine ijs

    Iemand al koupe proteine ijs bij de Jumbo geprobeert? Schijnt erg lekker te zijn en natuurlijk gezonder dan normaal ijs. Dit betekend nog niet dat teveel er van eten gezond is. Maar dat is met alles. Maar zo lang het in je dieet past... waarom niet?
  2. Proteine ijs

    Haha ja niet te vreten, die ken ik niet heb je linkje?
  3. Proteine ijs

    Ik ben ook altijd bang dat het chemisch smaakt... hetzelfde geldt voor diverse producten zoals whey, bars etc..
  4. Sarms

    Hier kan @Shorty je zeker meer over vertellen
  5. Sarms

    Welke sarm wil je gaan gebruiken?
  6. Me even voorstellen...

    Goedemiddag Fraben, Welkom op het forum!
  7. minimale dosering test+e en tren+e

    Om de week injecteren is echt maximaal vanwege de opname tijd. Om de week heeft geen zin zoals @Shorty al aangeeft. Voor afvallen kun je een stack van test, tren, mast gebruiken. Het ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit: 600 test, 400 tren, 400 mast. Test 12 weken Mast 12 weken Tren 10 weken Je kunt in plaats van tren ook kijken naar iets als clen of t3. Clen heeft voor sommige mensen wel wat vervelende bijwerkingen zoals hoofdpijn en trillende spieren, aangeraden word dus om laag te beginnen en langzaam op te bouwen. Hier zijn diverse schema' s voor te vinden.
  8. Supplementen

    Zou het zelf ook bij de bewezen supplementen houden, eiwitten, creatine, multivit en wellicht een pre workout. Hier haal je sowieso het meeste uit. Ik zie in je voorbeeld bijvoorbeeld een test booster? Die zijn namelijk al verwaarloosbaar omdat ze te weinig boosten. Het is niet te vergelijken met iemand die test spuit, die doet 2-3x zoveel als eigen aanmaak. Wellicht doet een test booster net 5% als je geluk hebt. Is dus zeker niet het geld waard
  9. Voorstellen

    Hi @Wes Welkom op het forum !
  10. Welke spiergroepen samen trainen?

    Zeker ervaring mee, werkt ook gewoon prima en lekkere pomp! Je kunt zelfs upper/lower body overwegen.
  11. Wat is een goeie workout?

    Hoi Timo, Omdat je nog jong bent zou ik niet zwaar gaan trainen, je bent nog niet volgroeid dus dit zal nadelige effecten voor je opleveren op late leeftijd. Bij je biceps kun je denken aan: - bicep curl - preacher curl - dumbell curl - hammer curl Borst: - bankdrukken - flys - dumebll press - dips Rug: - barbell row - shrugs - pull ups Zoek onderstaande oefeningen eens op youtube, hier vind je dan gelijk de juist uitvoering. Als je nog meer vragen hebt laat het gerust weten.
  12. Hulp bij schema vetverlies

    Hoi Jill, 200-300 kcal onder je onderhoud is het aantal kcal wat je nodig hebt. Voor afvallen kun je het beste 50% eiwitten, 30% vetten en 20% koolhydraten. Dan zijn dan de macro's die je in je schema dient te verwerken. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag
  13. 4-daags split schema geschikt?

    4 dagen split is een prima schema. Zou zelf alleen minder letten op het aantal reps. Time under tension is belangrijker. Dus hoe lang je de spier belast tijdens de set. Dit zou hoger moeten zijn dan 45 seconden. Daarop is eigenlijk 12 reps gebaseerd.
  14. Voorstellen. Het begin

    Athleanx is inderdaad ook een goeie die volg ik ook!
  15. Voorstellen. Het begin

    Beste, Allereerst laat je nooit tegenhouden! Iedereen begint onderaan. Ik raad je aan om bijvoorbeeld op fitness kanalen op youtube te abonneren, hier leer je zeer veel van bepaalde oefeningen waarvoor ze zijn en hoe je ze uitvoerd. Bekijk bijvoorbeeld dit kanaal eens: https://www.youtube.com/user/ScottHermanFitness Spiermassa aankomen ga je alleen doen wanneer je voldoende eet, dit gaat dus niet lukken als je 1200 kcal eet. Bekijk eens deze link om af te vallen tot je doel: https://krachtforum.nl/topic/129-handleiding-om-te-cutten/ Daarna kun je gaan kijken om spiermassa op te bouwen via de volgende link: https://krachtforum.nl/topic/128-handleiding-om-te-bulken/ Voor beide doelen is het belangrijk dat je een goed voedingsschema maakt: https://krachtforum.nl/topic/46-voedingschema-maker/ Als je nog vragen hebt horen wij het graag! Fit
  16. Ongelijke bouw

    Hi! Heb je ook een foto van de borst? Voor de aanvullende informatie
  17. ook maar even voorstellen

    Hoi Jair! Welkom op het forum!
  18. tot wat fitness al niet kan leiden

    Haha gaaf hoor hou ons op de hoogte!
  19. Droogtrainen

    Helemaal eens met @Rik, we zien graag meer informatie tegemoed
  20. tot wat fitness al niet kan leiden

    Nog nieuwe wedstrijden op de planning?
  21. tot wat fitness al niet kan leiden

    Dat is echt ontzettend leuk om mee te maken via het forum! @Jolien en @P2I
  22. Droogtrainen

    Welkom Danny, hoe vaak sport je? En heb je al een voedingsschema?
  23. Willen de mensen hier meer info over SARMs?

    De eerste 2 zou ik mee beginnen - Ostarine (MK-2866)- Ligandrol (LGD-4033)
  24. Miami pro

    Ben zelf na mijn problemen met gezondheid ook niet echt met voor een wedstrijd trainen bezig. Wellicht in de toekomst weer!
  25. Whey proteine

    Wat is whey proteïne Whey is eigenlijk een rest product wat overblijft na het maken van kaas. Eerder werd deze rest productie weggegooid omdat het als afval werd gezien. Nadat dit afval onderzocht werd is gebleken dat het juist een hele goede voedingsbron is. Het blijkt namelijk een hoogwaardige eiwit bron te zijn met een hoge biologische waarde. Het voordeel hieraan is dat het lichaam de stoffen zeer efficiënt kan gebruiken om weefsel op te bouwen. Her productie of namaak supplementen zullen daarom nooit hetzelfde resultaat geven wat een echt Whey product kan bereiken. Het product wat voorheen de hoogste biologische waarde had was het eiwit uit het ei van een kip. Deze waarde is in het verleden 100 toegekend. Na de ontdekking van Whey , het rest product van kaas, bleek dat de waarde 100 van het kippen ei overschreden zou worden. Uit onderzoek is gebleken dat de waarde van Whey minimaal 104 is. Daarom is Whey is Whey efficiënter dan het eiwit van een kippen ei. Whey wordt niet alleen gemaakt van kaas afval. Hier zijn verschillende onderzoeken naar geweest en ze kunnen het nu herproduceren vanuit koeienmelk. Dit is het meest commerciële eiwit supplement die momenteel op de markt te vinden is. Wat doet whey proteïne Whey proteïne zorgt voor het herstel van spier weefsel en de opbouw van spier weefsel. Zoals eerder genoemd is het grote voordeel dat het een grote biologische waarde heeft en daarom niet schadelijk is voor je lichaam. Je lichaam zit het als een natuurlijke boost en niet als iets wat er niet thuis hoort. Tijdens de trainingen (en dan met name de kracht training) beschadig je het spierweefsel. Hier ontstaan kleine scheurtjes die je lichaam na verloop van tijd weer hersteld. Dit zorgt ook voor de groei van je spieren. Wat Whey doet is dat je spieren sneller herstellen omdat ze meer eiwitten hebben. Eiwitten zorgen voor de opbouw van spieren, haren, botten, nagels, celmembranen, hersenweefsel en enzymestemen. Doordat Whey ervoor zorgt dat je een grote eiwit shot in een keer binnenkrijgt gaat het herstel van het weefsel een stuk sneller. Let er wel op dat je niet te veel Whey tegelijk inneemt. Hoe vaak, wanneer en hoeveel Whey proteïne neem je? Wanneer neem je een Whey shake? Hierover zijn de meningen verdeeld. Vele vertellen dat je het voor het sporten moet innemen om zo het meeste uit je lichaam te kunnen halen tijdens het sporten. Eigenlijk maakt het helemaal niet uit wanneer je Whey neemt. Eiwitten zorgen namelijk voor het herstel van je spieren en het belangrijkste is dat je genoeg eiwitten hebt voor het herstel. Dus al je nou een shake voor, na of tijdens de training neemt geeft weinig verschil. Als je lichaam maar voldoende eiwitten heeft om te herstellen na de training. Voordat je Whey neemt kijk dan wel even naar je eigen voedingsschema of informeer hier even naar. Wanneer je je niveau in sporten gaat verhogen en ook een speciaal voedingsschema hebt dan zitten hier vaak al veel eiwitten in meegenomen. Denk bijvoorbeeld en ei en kip. Hier zitten al veel eiwitten in en dan heb je dus al een grotere hoeveelheid in je lichaam aanwezig dan dat er normaal zou zijn. Hierdoor is het in de meeste gevallen niet eens nodig om Whey te gebruiken. Het klinkt heel spannend maar het effect is er gewoon niet en het scheelt je ook nog eens in de portemonnee. Wanneer je overdag niet op je eiwitten let en dus Whey gebruikt dan is er wel een opstelling gemaakt van het gebruik van Whey. Wanneer voor de training? Voor de training neem je Whey wanneer je overdag weinig eiwitten hebt gehad. Je neemt drie kwartier voor je training een shake en op die manier zorg je dat er genoeg aminozuren aanwezig zijn in je lichaam zichzelf te laten herstellen. Wanneer tijdens de training? Tijdens de training is de inname van eiwitten niet zo belangrijk. Het is belangrijker om op te letten dat je genoeg vocht binnen krijgt. Wanneer na de training? Na de training neem je een shake als je tot 3 uur voor je training geen eiwitten hebt gegeten of gedronken. Het wordt daarom aanbevolen om na training een shake te nemen om te zorgen dat je lichaam voldoende stoffen heeft om snel te herstellen. Je lichaam herstel namelijk sneller als het niet alleen direct na het sporten over voldoende eiwitten en aminozuren beschikt maar ook in de uren erna. Je lichaam is niet na een uurtje alweer herstel van de intensieve training die vooraf is gegaan. De opname voor aminozuren in je spieren kan wel tot 24 uur verhoogd zijn na een goede training. Voordelen en nadelen van het gebruik van whey proteïne De voordelen zijn hierboven uitgebreid beschreven. In het korst zorgt het voor een verhoging van eiwitten en aminozuren in je lichaam zodat je lichaam snel herstel na een intensieve training. Op die manier kun je je spieren weer sneller aan het werk zetten en werken aan een snelle groei in je spiermassa. Dit is het uiteindelijke doel van de meeste sporters. Alleen zitten er aan Whey ook een aantal keerpunten. In een whey shake zitten niet zo heel veel calorieën maar als je het elke dag gaat gebruiken dan is de kans aanwezig dat je een calorie overschot gaat opbouwen en dat kan zorgen voor een ongewenste gewicht toename. Nu is het zo dat deze calorieën voornamelijk uit eiwitten bestaan, dan nog is het geen garantie dat het wordt omgezet in spiermassa. Houd hier dus rekening mee. Naast een calorie overschot kan het ook zorgen voor een hoog cholesterol gehalte. Dit komt omdat het een bij product is van melk en kaas zoals in het eerste kopje besproken. Bij elke whey shake krijg je ongeveer 11 procent van je dagelijkse hoeveelheid cholesterol binnen. Meer dan 10 procent dus! Een hoog cholesterol gehalte kan leiden tot onder andere hart en vaatziekten en andere cardiovasculaire problemen. Ga dus niet onzorgvuldig om met het gebruik ven Whey proteïne.