Advertentie Bodyengymshop

P2I

Supporters
  • Aantal bijdragen

    401
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    59

P2I last won the day on December 7

P2I had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

122 Heel goed

Over P2I

  • Rang
    Professional

Persoonlijke informatie

  • Gewicht
    87
  • Vetpercentage
    11
  • Lengte (in cm)
    180
  1. Mijn progressie

    Eerst even massa opbouwen. Dan zien waar je staat, dan beginnen in een klein energietekort zodat je eventueel nog wat spieren kan opbouwen en toch vet verbranden. Dan steeds dieper gaa. En focussen op voldoende spierstimulatie dat deze behouden worden en echt vet verbrand wordt. De laatste week echt de focus leggen op vachtafdrijving om zo droog mogelijk te staan en dan 1 a 2 dagen op voorhand aan carb loading doen.
  2. Mijn progressie

    Je hebt een mooi startpunt. Ik zou in de 1e fase echt de nadruk leggen op de lats en schouders zodat je taille mooier uitkomt. En dan verder op hamstrings en billen. Je quadriceps zijn al goed ontwikkelt en die mogen niet teveel overheersen. Succes!
  3. Calisthenics

    Heb ik nog nooit gedaan eerlijk gezegd. Ik blijf daar graag van weg voor blessures. Inde video is het nog assisted. Ik bouw dit verder tot ik gemakkelijk 2x6 / kant kan doen. Dan ga ik naar de volgende stap. Het gezicht van die zware bodybuilders is wel fantastisch als je dit plots doet 😁
  4. Calisthenics

    Ja, calisthenics is erg leuk, maar wordt heel vaak onderschat. Je mag dan 100kg benchen, die 1 arm push up is echt een skill die heel veel balans vraagt. Ook die pistol squat vraagt superveel balans. Maar het geeft echt een voldoening als die begint te lukken. Vandaag ook weer verder gewerkt aan de 1 arm pull-up progressie. TRIM_20171209_100504.mp4
  5. Calisthenics

    Wie doet ook graag bodyweight / calisthenics in z'n routines? Ik hou wel van de afwisseling, het explosief zijn, het trainen van een skill. In onderstaand filmpje kan je de training van de pistol squat zien. Ik heb deze bijna onder de knie. 2017-12-7-21-51-27.mp4
  6. De energiebalans: de vergeten basis?

    Inderdaad, ze worden tegengewerkt,daarom moet je overschot of tekort groot genoeg zijn. 100-200kcal onder of over eten geeft weinig effect. Het is uiteraard allemaal complexer en mensen reageren nog anders op de macronutrienten. Maar dat is alweer specifieker. Ik heb dit, zoals eerder gezegd, simplistisch gehouden. Als ik teveel in details ga en over uitzondering ga praten, haken 95% van de lezers af. De uitzonderingen die ook besproken worden in de video zijn minuscuul en zal bij 80-90% van de mensen echt niet het grote verschil maken. Maar dat is het probleem tegenwoordig. Simpele uitzonderingen die mss voor 1% effect hebben zoals maaltijdtiming, supplementen, soorten voeding,... Worden overroepen tegenwoordig en de simpele basis wordt vergeten. Deze discussie toont dit alweer heel goed. Er wordt altijd wel ergens 1 of ander "wetenschappelijk" artikel erbij gehaald. Het feit dat deze basis hoofdzakelijk bij iedereen werkt, wordt vergeten. Alsof het niet gemakkelijk mag zijn. Mensen moeten speciaal zijn...
  7. De energiebalans: de vergeten basis?

    Je hoort vaker de meest gekke zaken als mensen praten over afvallen! Onlangs vroeg 1 van mijn FB vriendin openlijk om "hulp" door te vertellen dat ze graag 3 kg wil afvallen. Enkele antwoorden: 1) je moet herbalife drinken 2) je moet een vetverbrandende kruid drinken 3) je moet je koolhydraten schrappen 4) je moet 3x / week glutenvrij eten 😱 Toen ik zei: minder eten en of meer bewegen, was dit precies het domste antwoord ertussen. Mensen zijn duidelijk de basis vergeten! Zijnde: de energiebalans. Daarom dacht ik dat het tijd was om een nieuwe blogpost te schrijven hierover. Je kan deze hier nalezen: http://progress2improve.be/2017/12/02/energiebalans/ Dit is simplistisch neergeschreven omdat niet iedereen die op mijn website komt een wetenschappelijke uitleg verlangt of het vakjargon kent. Maar zoals altijd, ben ik altijd benieuwd naar jullie bevindingen! Grtz P2I
  8. En jullie?

    Klopt! En in het begin heb ik mij daar aan geërgerd dat mensen het zoveek goedkoper deden en het meeste volk daar naartoe ging. Maar dat zijn shoppers die niet 100% gemotiveerd zijn. Mijn prijzen liggen nu hoger, maar mensen die dat willen neertellen, doen dan ook echt wat je hen zegt en wat je van hen verwacht.
  9. En jullie?

  10. gewichten opruimen na oefening of niet

    Ja, klopt. Ik doe het meestal wel. Teveel mensen gebruiken geen handdoek, of gaan naar het toilet en wassen hun handen niet,...
  11. IFBB Comeptitie

    Thanks. Ik ben benieuwd! Houd ons zeker op de hoogte van je voorbereiding en progressie. We leven mee
  12. IFBB Comeptitie

    Cool, ik ga mn best doen om te komen kijken Waar vind je dit? Ik zie die nergens staan in Belgie. Nornaal moet je dit zeker halen om klaar te staan. Kan je ook best wel uitrekenen als je je huidig gewicht en vetpercentage weet. Dan bereken je je vetvrijemassa en tel je er het vetpercentage bij die je wilt behalen tegen dan. Dan kijk je naar dat totaal gewicht - je huidig gewicht en kan je uitrekenen hoeveel je moet gaan verliezen per week om je doel te behalen. Niet te snel je koolhydraten gaan schrappen. Dit doe je pas op het laatste zodat je dat beetje extra watergewicht dan nog kwijt kunt raken om extra droog te staan
  13. IFBB Comeptitie

    Ja, ik zou al gaan bulken met de feestdagen. Feestmaaltijd is 1 maaltijd die hoger zal liggen in 5-7 dagen. Dat zal echt het verschil niet gaan maken, en met een bulk is het minder erg om eens teveel te eten.
  14. IFBB Comeptitie

    Als je prep daarmee niet in gedrang komt wel, anders zou ik gewoon mn prep 4 weken uitstellen of rustiger aan doen. Maar je gaat mss 1-2 kg spiermassa aankomen in 4 weken. Je zal daar zo goed als niets van zien vrees ik
  15. IFBB Comeptitie

    Succes Jolien, TNT heeft thans bakken ervaring met vrouwen ook. Zijn eigen vriendin heeft hij ook tot kampioen getraind enkele jaren terug Buffbunny ken ik niet (rare naam trouwens). Waarom 4 weken bulk eerst? In 4 weken kan je namelijk weinig spiermassa opbouwen vrees ik. Hopelijk ben je er goed mee. Succes allesinds en houdt ons op de hoogte!