Advertentie:



marko

Members
  • Content count

    1
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Normaal

About marko

  • Rank
    Amateur
  1. Beste krachthelden, Ik zit met enkele vragen en start normaal gesproken nooit echt een forum maar nu kan ik wel wat raad gebruiken van meer ervaren mensen in dit vakgebied. Ik ben 23 jaar, ongeveer 188 cm en ben op mijn 17de ongeveer gestart met fitness/bodybuilding. Heel mijn leven voetbal ik al dus ik houd van sporten. Zoals meerdere mensen het denk ik hadden, begon ik heel fanatiek met sporten en zag ik snel verschil en groeide ik hard. Daarvoor was ik altijd heel erg dun maar iemand met een grote maag. Door het sporten groeide ik veel, maar zowel in spiermassa als in vetmassa omdat ik alles at wat ik wilde (heel veel Nutella....). Fitness ging ik altijd met pieken en dalen, want na bijvoorbeeld een week carnaval kwam ik bijna niet meer terug in het ritme (erg slecht ik weet het). Inconsistentie is een van de grootste kwalen om een doel te bereiken. Nu ben ik weer een tijdje goed aan het sporten in een Push- en pullschema. Het probleem is echter, ik weeg ongeveer 88 kilo en heb ongeveer een vetpercentage van 18 tot 22%. Ik heb wel een gespierde bouw en de vormen, maar de armen zijn relatief een stuk kleiner geworden. Vet zit ongeveer gelijkmatig verdeeld over mijn lichaam met wat extra's op de love handles. Als je dus van de zijkant kijkt zie je een best breed/lang lichaam met smalle armpjes eraan en als ik ga zitten komt het vet goed te voorschijn. Mijn vraag is wat ik nu het beste kan doen volgens jullie? Trainen in bijvoorbeeld een fullbody workout en aparte dagen voor cardio en dus onder mijn caloriebehoeften gaan, of toch push en pull. Misschien zelfs bulken wegens de afgenomen spiermassa (of absoluut niet? :P). Ik ben redelijk open minded en heb niet bepaalde voorkeuren maar ben benieuwd naar andermans inzichten. Wel spreekt een split schema mij het minste aan denk ik. Verder houd ik van touwtje springen en wil ik het liefst wel een beetje atletisch en lenig zijn. Dus niet te veel herhalingen geloof ik of zit ik fout? Ik doe thuis wel eens aan yoga en stretchen wat voornamelijk goed is voor de lenigheid. Dus atletisch sterk is een beetje het vooruitzicht. Succes met lezen en ik ben benieuwd naar jullie inzichten! mvg, Marco