Advertentie:



Cruz

Members
  • Content count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Normaal

About Cruz

  • Rank
    Amateur
  1. introductie en advies

    Dank u Scato
  2. push up hulpmiddel

    Misschien op een heel later stadium kan ik dat eens proberen, maar voorlopig geen echte optie dit omwille dat de gewrichten in mijn handen ook pijn doen door de ziekte, en daar nog eens volle kracht en druk erop (als ik nu bvb eens duw op een tafel doen deze al serieus pijn lol)(het is een zoektocht naar allerlei zaken door die chronische ziekte, maar ik geef het niet op alvast. )
  3. push up hulpmiddel

    ja, dat voel ik ook. Al heb ik geen idee waar die ik die 7 kg al verloren heb lol, maar ik voel het in het wandelen dat ik eerst 10min en nu toch al bijna 2u aankan. Al is het een grappig gezicht hoe ingeduffeld ik tijdens een wandeling ben doordat de koude de ziekte pijnlijker maakt, maar het geeft erna wel de nodige resultaten op dalend gewicht.
  4. push up hulpmiddel

    Sinds kort doe ik aan krachttraining (+vermageren). Nadat ik met tijd wat meer kracht in de armen terug begin te krijgen (wegens mijn chronische ziekte is dit volledig beneden peil gegaan) zou ik ook graag push ups beginnen te doen. Maar wegens dus die chronische ziekte heb ik altijd veel pijn in mijn polsen. (al geprobeerd een push up maar de polsen wijken altijd) Mijn vraag is de volgende. Heeft er iemand ervaring met push up hulpmiddelen? Zijn deze goed in gebruik en werken ze ook wel? Ik zou namelijk mij het volgende willen aanschaffen: https://www.bol.com/nl/p/12-in-1-push-up-bord-pushup-bars-opdrukken-muscle-bands-opdruksteunen-thuis-sporten-materiaal-fitness-sport-set-krachttraining-inclusief-oefeningen-workout-set-hometrainer-opdruksteun-push-up-grips-board-homegym/9300000008107941/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002040-G-114879727339-S-1002614812982-9300000008107941&gclid=Cj0KCQiA9P__BRC0ARIsAEZ6irgT9pAPyFKngEafhBUOKT4SC01k8C5S2Q-9FlijWjvWpQ6iwYRWOXEaAi-YEALw_wcB
  5. introductie en advies

    Bij deze even een introductie over mezelf. Ik ben bijna 40 jaar, en uiteindelijk de eerste keer in mijn leven dat ik ergens intensief sport. Ik reed wel eens met de fiets vroeger maar dat was het vooral. Even kort uitleggen wat de reden is dat ik de beslissing maakte om tot krachttraining over te gaan. Sinds 2 jaar ben ik thuis met chronische pijn (fibromyalgie). Na ruime testen gedaan, werd dus fibromyalgie als diagnose gesteld. Maar door bepaalde testen, werd mij geen toegang verleend tot groepsessies waarin ook mijn fysiek terug op punt werd gesteld. Daarom besliste ik om dit op mezelf te doen. Samen met mijn huisdokter werd er vanuit gegaan dat ik toch een 30 kg beter zou vermageren om zodoende minder belasting op mijn knieën te krijgen. Even enkele data: bijna 40 jaar, 1m96 , 122.5kg (sinds 1.5maand werk ik aan vermageren en krachttraining waar ik voorheen 129.7 kg woog 1.5mnd geleden)(mijn doel is 100kg) Wat ik tot nu kan: biceps curls: 10kg - benchpress: 35 kg - diverse oefeningen op lat pulley: 25kg ik weet dat dit niet veel is, mijn spieren waren tot 2 jaar geleden heel veel sterker (7j in confectie gewerkt waar iedere week 15 ton rollen stof met hand in container moest gooien (mss geen belangrijke info) , en zijn daarmate enorm afgezwakt. Dit ter info: vorig jaar in februari kon ik nog geen leeg bord opheffen met 1 hand, zo zwak waren mijn spieren, maar ik train iedere dag 2u , en wat cardio op de roeier die ik bezit. Tevens heb ik zo een universele halterbank van Gorillasport waar ik thuis op oefen. Ik bekijk regelmatig video's op yt hoe bepaalde oefeningen gedaan moeten worden, maar er is zoveel aan info (soms goeie, soms verkeerde aanwezig) , tevens info omtrent hoe men dingen moet aanpakken omtrent mijn chronische ziekte is in heel mindere mate tot nihiel aanwezig. Daarmee dat ik zelf eraan wil werken om mijn lichaam terug in conditie en fit en vooral sterk te krijgen, beperkt weliswaar in wat ik kan. Met mij op dit forum in te schrijven, hoop ik mensen tegen te komen die mij de juiste raad kunnen geven bij oefeningen. Mij te wijzen op fouten die ik bega van oefeningen, en dergelijke meer. mvg Kris