Advertentie:

Gdberghuis

Members
  • Content count

    31
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Gdberghuis last won the day on May 17 2021

Gdberghuis had the most liked content!

Community Reputation

3 Normaal

About Gdberghuis

  • Rank
    Amateur
  1. Buikspieren vragen

    Goedeavond, Ik heb zoveel op internet gezocht naar ab workouts en hoe het precies werkt maar ik begrijp er niks van. Sinds een aantal weken worden mijn abs steeds zichtbaarder door minder vetpercentage en ik vind ze echt lelijk. Dit komt denk ik ook omdat ze nu echt net vetblokjes lijken omdat ik precies tussen bulk en cut zit (steeds minder vet maar nog steeds wat op de buik) Nu staan ze ook wat scheef. Nu heb ik een aantal vragen: 1) kun je je buikspieren recht trainen? Ik denk dat ik dit antwoord wel al heb gevonden op dit forum en dat is nee het is echt genetisch 2) als het daadwerkelijk genetisch is wat bedoelen youtubers dan met meer developed? Je hebt buikspieren of je hebt ze niet toch? Of kun je ze wel veranderen in vorm/grootte en dus toch wat symmetrischer maken? 3) kun je je buikspieren verzieken in de zin van: als je alleen borst incline doet voor je hele leven komt je borst er raar uit te zien - kan dit ook met abs zijn dat je maar 2 ab oefeningen doet en dat 2 blokjes bijv heel dik worden en de andere totaal niet? Of is dit met abs niet het geval? Ik vind ze nu niet mooi maar het is voor mij even afwachten tot ik zo droog ben als ik wil. Ik heb deze week ook buik overgeslagen omdat ik denk dat ik misschien enkele delen train En ik me dus eerst goed wil inlezen Thanks
  2. Intermittent fasting en suikerziekte

    Oke dan weet ik genoeg bedankt voor de duidelijke reacties. Fasting is echt niks voor diabetes patienten ik ben in 1 week tijd met warme weer thuis gaan sporten in de tuin en ik ben 2x flauwgevallen vanwege lage bloedsuiker. Ik had op 1 dag zelfs maar 1x insuline nodig met 150+ koolhydraten. Het zou mogelijk moeten zijn maar het is echt te lastig voor nu.
  3. Intermittent fasting en suikerziekte

    Ik ben ermee begonnen omdat het fijn is. Ik vast liever de eerste uren van de dag om vervolgens de laatste uren te eten. Ik lees veel dat cardio (wandelen) het beste helpt op een lege maag. En als ik dan persee iets moet eten in de ochtend voordat ik ga wandelen vind ik dat best klote want dan is het dus niet meer op een lege maag. En voor de duidelijkheid het maakt dus niet uit dat ik soms nog 900kcal rond 9-half 10 eet ?
  4. Intermittent fasting en suikerziekte

    Goedeavond, Ik heb problemen met het vasten. Ik probeer alles te eten tussen half 2 en half 10. Nu zit ik met het probleem dat ik diabetes heb. Als ik s'ochtends wakker wordt zit ik al tegen een lage bloedsuiker aan. Als ik wil wandelen (wat nodig is voor afvallen en alleen tijd in de ochtend) moet ik meeste dagen wat eten. Nu ben ik al bij vraag 1) ga ik ervanuit dat een 100 kcal geen probleem is met intermittent fasting of verstoord dit het proces al? Nu wil ik het liefst om half 2 iets kleins eten en dan bijna al mijn kcal tussen 5 en 9 uur omdat ik dan helemaal los kan gaan met eten. Dit voorkomt ook dat ik lage bloedsuikers krijg in de middag (meestal) Vraag 2) is dit slecht om bijna 75% van je calorieën inname op een dag rond de avond te doen of moet ik dit beter verspreiden voor vet verlies/spieren behouden etc. Dit is mijn eerste keer droogtrainen en ik moet zeggen diabetes is echt makkelijk om mee te leven. Ik ga niet lopen zeiken als er vrienden zijn van mij die kanker hebben. Diabetes is echt prima te doen alleen nu met diëten is het echt lastig. Ik zit zo vaak op mijn max calorieën en dan kom ik opeens laag te zitten met bloedsuiker om 10 uur. Dan MOET ik dus eroverheen gaan en suiker nemen en meestal is dat ook al snel 200kcal erboven. Vraag 3) stel ik ga eroverheen of ik kom snachts met een lage bloedsuiker. Moet ik die kcal van snachts dan de volgende dag er al afhalen? Laten we zeggen ik kom om 4 uur snachts laag te zitten en moet 200kcal innemen. Mag ik dan de volgende dag -200kcal aanhouden of moet ik dan gewoon verder gaan met normale kcal inname? Dit gebeurt me namelijk echt nog wel 2 keer in de week dat ik eroverheen moet gaan en als ik een slechte week heb wel 4 of 5x. Soms is het met veel bewegen en voeding of beweging aanpassen niet te voorkomen. Alvast bedankt !
  5. Chest probleem

    Ja opzich heb je wel een punt ben er te veel mee bezig. Alleen het is wel belangrijk om goed naar je lichaam te kijken en dat alles wel proportioneel groeit. Ik zie zoveel mensen met enorme armen, borst en dan dunne benen of met enorme armen en hele lage schouders. Ik streef gewoon naar een bepaald doel en ik wil er wel 'normaal' uitzien. Een grote chest heb ik nooit mooi gevonden vooral niet bij mijn lengte, ik ben 173cm. Zac efron is net zo groot als mij en heeft een goede chest alleen de rest van zijn lichaam is zo gespierd wat ik niet heb dat het wel staat. Ik wil niet straks in een situatie komen waarbij mijn chest te groot is en ik dus verplicht ben om de rest groter te maken. Ik ga het zien en heb echt nog wel flink wat vet dus misschien gaat er nog genoeg af. Mijn borst voelt in ieder geval niet voor 100% spier en vooral kwabbig als ik hem niet aanspan. Weet niet of mensen die volledig droog zijn of droger zijn dan ik dat ook nog steeds hebben? Bedankt voor het reageren
  6. Ik heb een aantal foto's toegevoegd waarbij mijn vetpercentage hopelijk duidelijk wordt. Je begint al langzaam abs te zien en in een goede belichting zijn ze al heel goed te zien. Nu maak ik me zorgen om mijn chest. Ik ben bang dat ik te goede genen heb in mijn borst en dat mijn borst veel groter is geworden dan ik eigenlijk zou willen. Ik richtte op een bepaald doel qua spieren, ik wil meer voetballer gespierd zijn zoals Memphis Depay, Marcos Llorente, etc. dan echt een bodybuilder. Nu kijk ik in de spiegel en is mijn chest gewoon veel groter dan ik had gehoopt. Hij is nog wel wat vettig als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik kan van de onderkant ertegen aan slaan en dan lijkt er nog redelijk wat vet aan te zitten alleen niet meer zoveel als eerst. Nu zijn mijn vragen: 1) adhv mijn foto's denken jullie dat er nog flink wat borst verloren zou gaan in het verdere droogtrainen? 2) stel het is niet zo en mijn borst is inderdaad te groot geworden. Zijn er manieren om je borst op een verstandige manier minder gespierd te maken. Ik ben bang als ik volledig stop met trainen dat het er dan heel raar gaat uitzien na een tijdje. Alvast bedankt
  7. Berekenen van calorieën geeft problemen

    Ja ik begrijp het niet. Ik heb altijd ook 70kg gewogen na de bulk zelfs bijna 80kg. Ik was op mijn 17e bijna 45 kilo dus ik ben echt enorm vooruit gegaan en ik heb nog een groeispurt gemaakt naar 173cm. Op elke site bereken ik mijn caloriebehoefte en daar kom ik uit op 2450 ongeveer. Mijn doel is om 0.3kg per week af te vallen. Maar jij zegt dus dat ik 1800kcal moet eten? Dit zou dan 700 onder mijn behoefte liggen. Ik val nu wel af alleen heel erg traag en soms een hele maand helemaal niet. Ik ken genoeg mensen trouwens die beweren dat ze 175cm+ zijn en een kop kleiner als mij. Zoveel mensen liegen over hun lengte zelfs beroemdheden. Ben een keer met Zac efron op de foto gegaan aantal maanden geleden en hij is ongeveer net zo groot als mij. Naast hem stond een andere gast die ik niet kende blijkbaar ook beroemd was 178cm en is 1 kop kleiner dan mij. Daarom twijfel ik over die caloriebehoeftes op internet mensen schatten zichzelf altijd 5cm+ in maar ik weet 100% zeker dat ik 173cm ben. Wat nu te doen? 1900kcal of nog minder? Of 1900 kcal en meer cardio? En hoe moet ik dan mijn vetten/eiwitten verdelen. Ik doe nu ongeveer 46 gram vet en 120-150 eiwitten per dag. Als ik nu naar 1800-1900 moet gaan waar moet ik dan in minderen? Alvast bedankt
  8. Berekenen van calorieën geeft problemen

    Hallo thanks voor het reageren zie het nu pas verschijnen excuses. Ik ben net 21 jaar, 173cm en ik weeg nu nog maar 59 kilo. Ik woog bijna 70kg bij de bulk. Dingen die misschien belangrijk zijn: Voor de bulk trainde ik heel erg consistent maar minder reps, sets en lichtere gewichten Tijdens het droogtrainen was ik zo bezorgd om het eindresultaat dat ik zwaarder en langer ben gaan trainen en nog steeds super consistent. Ik ben voor mijn gevoel echt al meer dan 6 maanden bezig miss zelf al 8 maanden of langer en heb nog steeds een vet laag. Wel enorm afgevallen. Ik heb foto's toegevoegd van mijn vetlaag. Ik heb niet het gevoel dat ik spieren verlies en denk zelfs dat ik spieren heb aangemaakt tijdens het droogtrainen als dat überhaupt mogelijk is (door het zwaardere trainen). Ik eet ongeveer 120-140 eiwitten op een dag en rond de 47 vetten. Vetten waren sinds 2 maanden geleden veels te laag omdat ik dacht dat ik dat niet of zo min mogelijk moest eten. Koolhydraten tel ik voor suikerziekte wel maar eetschema niet. Waarschijnlijk rond de 200 per dag. Nu eet ik tussen de 1900-2000kcal per dag ik werk de hele dag thuis en probeer tijdens werk uren door het huis te lopen om wel in beweging te blijven met rek en strek oefeningen. Ik doe ook 1x per week cardio tijdens trainen van buikspieren. Ik denk dat ik gewoon zo stil zit met werk en veel meer dagelijks moet gaan bewegen al is dit erg lastig want ik probeer al zoveel mogelijk te bewegen. Meer dan dat zou ik 30 min moeten gaan lopen in mijn pauze of 2 cardiotrainingen extra per week. Cheat days doe ik misschien eens in de 2 weken 1 dag en dan eet ik 400-600 calorieën meer dan normaal op 1 dag dus 2500kcal en maar 1 cheatmaaltijd dus pizza, kipschotel (niet echt cheaten), en een ijsje na de maaltijd. Rest van de dag eet ik gewoon gezond altijd 2 stuks fruit op een dag en genoeg eiwitten en vetten. Waar gaat het fout? Bedankt Toevoeging: ik train 6x per week. 2x biceps rug, 2x schouders triceps borst en 1x benen, 1x buik+cardio en 1 rustdag. Per workout: Biceps: 2 oefeningen 3 sets per oefening rug: 4 oefeningen van elk 3 sets 2 voor lats 2 voor upper back + 1 oefening onderrug 3 sets borst: incline/upper en midden de ene dag en de andere dag lower chest/decline en flyes allemaal 4 sets omdat ik lagere gewichten heb en thuis train tussen werk door. Sportschool komt wel weer Triceps: zelfde als biceps Schouders: 1x per week flyes, 1x per week shoulder press en 2x per week traps omdat die wat ondertraind waren merkte ik ook 4 sets allemaal per oefening Benen zit wel goed.
  9. Bezorgd over schouders

    Goedemiddag, Ik ben een beetje bezorgd over mijn schouders. Sinds 2-3 maanden kwam ik erachter dat mijn traps onder ontwikkeld waren of zo'n gevoel had ik. Nu ben ik mijn schouders meer gaan trainen en zwaarder. Nu heb ik sinds vorige week na een shoulder press oefening dat mijn schouders in elkaar zakte. Sinsdien let ik erg goed op mijn schouders en is mij opgevallen of denk ik dat er iets verkeerd zit bij mijn schouders. Het botje wat loopt naar de schouders wat begint bij de borst lijkt verkeerd te zitten of Misschien is er nog steeds iets onderontwikkeld of vergeet ik iets te trainen of ik train ik iets TE veel. Voorheen lette ik nooit zo goed op mijn lichaam dus ik heb geen flauw idee of dit er altijd al was. Ik heb geprobeerd te vergelijken met mensen op internet die ongeveer net zon lichaam hebben als mij maar elk lichaam is anders dus misschien kan een van jullie iets kwijt over mijn schouders. Ik heb 2 fotos toegevoegd misschien kunnen jullie zien wat er fout is met het botje, onderontwikkeld is of ik me verkeken heb en bezorgd ben om niks. Ik heb ook een foto van M llorente toegevoegd wat echt mijn doel is om dat lichaam te bereiken. Niet meer of minder gespierd dan dat. En zon vriendin erbij zou ook niet verkeerd zijn
  10. Berekenen van calorieën geeft problemen

    Ik zit nu trouwens even te kijken maar alles wat ongekookt is is echt enorm verschil van de werkelijkheid. Ik kijk nu naar volkoren pasta op de verpakking 350kcal en 70 koolhydraten per 100 gram. Als ik daar voor insuline zou spuiten zou ik binnen 1 uur in het ziekenhuis liggen. Spaghetti op verpakking 65 koolhydraten per 100 gram ook veels te veel.
  11. Berekenen van calorieën geeft problemen

    Maar nu ga je dus uit dat ik dat niet doe. Ik weeg inderdaad alles bereid en zoek het op voedingscentrum op. Het mooie is ik heb suikerziekte dus als ik niet goed weeg kom ik laag te zitten met mijn bloedsuiker. En mijn diëtist geeft aan voedingscentrum te gebruiken en alles bereid op te zoeken en bereid te wegen. Ik zit erg goed met waardes dus ik reken de koolhydraten goed uit dus dan zou calorieën ook goed moeten zijn Als ik een eitje bak reken ik 110 per ei + olijfolie apart. Voor kipfilet bereid reken ik 159 per 100 gram dit komt ongeveer het zelfde neer als 120 per 100 gram + 10gr olijfolie Dus ik doe niks anders dan jij zegt. Een vriend van mij sport al meer dan 10 jaar is ook personal trainer en hij denkt dat ik spieren aanmaak, het is ongebruikelijk maar zeker niet onmogelijk. Het kan ook niet anders. Ik reken mijn calorieën ontzettend goed uit en nogmaals als ik het verkeerd zou doen zouden mijn waardes van suikerziekte ook slecht moeten zijn. Waar het misgaat? Geen flauw idee. Ik ben ook gewoon weer 2000 kcal gaan eten want 1900 lijkt me toch wel erg weinig.
  12. Ik heb een aantal weken geleden een post gedaan over het trage droogtrainen wat ik meemaak. Ik val bijna niet af. Ik zit inmiddels op 1900kcal en toch blijf ik aankomen. Nu moet ik erbij zeggen ik train de laatste weken nog harder en meer dan tijdens het bulken en niet lichter. Dit komt omdat ik maanden thuis heb getraind vanwege het oppassen van kleine kinderen en dat doe ik nog steeds en ik kan niet zwaarder met borst en shrugs de rest van oefeningen kan ik wel nog zwaarder doen. Nu vroeg ik me af hoe rekenen jullie olijfolie/wokolie uit? Bijv met gebakken ei is 110kcal moet ik daar de olijfolie nog bij op gooien of niet? Zelfde geld voor kip bereid is 158 kcal per 100 gram is dit MET of ZONDER wokolie? Ik weet eigenlijk bijna zeker dat ik altijd op 1900kcal uitkomt of ietsjes meer maar ik zou gewoon moeten afvallen. Zou dit misschien evt kunnen komen dat ik maanden met zelfde gewichten train en dus aankom in spieren ondanks dat ik aan het droogtrainen ben? Het lijkt alsof mijn vet wel steeds minder wordt alleen super langzaam en soms weken geen verschil? Alvast bedankt
  13. (Foto) is dit genetisch bepaald of slechte trainingschema?

    Ik heb er heel beperkt last van als je het al 'last' kan noemen. Het is natuurlijk en t valt idd amper op bij mij. Thanks mannen!
  14. Ik heb een foto toegevoegd van Haaland. Ik heb hetzelfde "probleem" als hem. Je ziet op de plek waar zijn borst gescheiden wordt een Asymmetrie. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Naarmate ik ga trainen zie ik ook een kleine Asymmetrie van mijn borst aan de onderkant van de chest waar de chest zich split naar de zijkant. Ik heb ook op andere gespierde atleten gelet en de meeste hebben dit ook. Is dit gewoon een vorm van te weinig van de borst trainen op een bepaalde Oefening of is dit genetisch zoals de buikspieren? Een vriend van mij zijn buikspieren staan ook helemaal scheef hier kan je ook niks aan doen. Alvast bedankt!
  15. Problemen met cutten

    Dankje voor de berichten, hier kan ik wat mee top! Ik blijf zakken met gewicht alleen vet lijkt niet minder te worden. Hopelijk komt er snel verandering heb nieuwe weegschaal gekocht kan ook veel veranderen betere metingen