Advertentie:

Gdberghuis

Members
  • Content count

    13
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Gdberghuis last won the day on May 17

Gdberghuis had the most liked content!

Community Reputation

1 Normaal

About Gdberghuis

  • Rank
    Amateur
  1. Hallo, ik heb een vraag. Ik ben nu voor de eerste keer aan het droogtrainen alleen ik snap er niet zoveel van. Ik heb mijn caloriebehoefte voor droogtrainen berekend op 2100 maar zit inmiddels op 2000. Ik ben 173-174cm en 21 jaar en weeg nu 65kg. Ik ben in 2.5 maand tijd ongeveer 7 kilo afgevallen. Opzich prima alleen nu val ik niet meer af althans mijn vet wordt niet minder vooral aan de zijkanten van mijn lichaam en mijn buik. Nu weet ik dat dat super traag gaat maar heb het idee dat ik helemaal niks eraf train. Ik sport nu alsnog 5x in de week bij de sportschool en in doe ongeveer 3x in de week hit training voor 10 min. Kan ik nog iets veranderen of gaat het zo prima? + ik had nog een vraag. Ik ben nu 173cm en gelukkig ook ik best lang voor mijn lengte. Mensen denken niet meteen wat een kleintje als ze mij zien. Maar ik ben bang als ik te breed wordt dat ik dan breder wordt dan dat ik lang ben als jullie begrijpen wat ik bedoel. Sommige mensen in de sportschool die 165cm zijn en super gespierd vind ik echt niet mooi + ik voetbal op betaald niveau en het zou zonde zijn om mijn postuur nog meer te veranderen aangezien ik daardoor juist goed kan voetballen. Is er een maximum in hoeverre je breed kan worden? En als ik nu van schouder tot schouder een afmeting doe kan het zijn dat die afmeting als maar toeneemt naarmate ik zwaarder ga sporten? Je hebt spelers zoals c.ronaldo en depay die super gespierd zijn en afgetraind alleen niet breder worden en dat wil ik ook. Ik ben nu al best breed en het moet niet erger worden anders ga ik minder presteren in het voetbal geeft mijn trainer ook aan. Dus samenvattend: vraag 1) doe ik alles goed met droogtrainen en waar moet ik op letten zo niet? vraag 2) als ik nu een afmeting doe van schouder tot schouder wordt die afmeting als maar breder en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik gespierder wordt zoals memphis depay maar niet mijn postuur verlies wat ik nu heb (ik ben al redelijk breed) Alvast bedankt! Gr
  2. Hoe de fuck doen jullie shrugs met barbell zonder dat je tampeloeres in de weg zit . Ik moet eerlijk zijn hoewel mijn stijve plasser waarschijnlijk boven gemiddeld is, is mijn slappe redelijk klein. Hij zou niet in de weg moeten zitten maar als ik shrugs wil doen met een barbell komt de stang de hele tijd tegen mijn lul aan. Ik heb dit probleem trouwens ook met cobra pose tijdens het rekken en strekken dat mijn lul gewoon pijn doet. Alvast bedankt!
  3. Spieropbouw zonder bulken

    Klinkt niet lomp hoor, juist een nuttig antwoord. Ik kan me er dus nu niet druk om maken omdat ik niet weet of het nog veel gaat groeien of veranderd. Ik ben zeker nog niet lang genoeg bezig of zichtbaar gespierd. Gewoon keihard trainen en kijken of het veranderd. Bedankt!
  4. Spieropbouw zonder bulken

    Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik dan gewoon op mijn behoefte blijf, wat denk ik rond de 2500 zit inderdaad. Ik moet nu droogtrainen anders ben ik niet fit genoeg bij start van competitie. Ik train nu 2x per week elke spiergroep en ik doe eigenlijk altijd borst triceps schouders of biceps rug op 1 dag en dan benen en buik uiteraard. Benen train ik wel maar 1x per week anders is het niet vol te houden met voetbal. Ik had trouwens nog een vraag weet niet of dat hier kan of beter bij een nieuwe discussie. Het gaat ook om mijn traps je ziet op deze foto's duidelijk t verschil tussen een vriend van mij (die pas 4 maanden traint wel intensief) en bij mij die al 4 jaar traint intensief alleen wel tussentijds aantal keer gestopt en wel gewoon traps getraint. Ik denk namelijk dat ik mijn traps nooit meer goed kan laten aansluiten omdat dit bij mijn genen hoort. Het ziet er zo raar uit aan de achterkant en voorkant alsof ik geen nek heb. Ik vind dit oprecht heel vervelend. Ik train mijn traps wel echt goed (alleen nu thuis met lage gewichten) omdat vrienden van mij echt er veel verstand van hebben en zij misschien ook denken dat het genetisch bepaald is. Wat denken jullie? Foto van donkere jongen is mijn vriend met echt een gebogen aansluiting en ik heb hele kleine aansluiting. Ik span op een foto ook mijn rug aan en dan zie je dat de traps nog steeds niet aansluiten met mijn nek (kan ook aan mijn nek liggen) dus daarom denk ik ook aan genetisch bepaald. Ik train nu schouders en rug met oefeningen: lat pull down (lang niet meer gedaan), rows, shrugs (1x schouderbladen naar achteren en 1x normaal vind t lastig om uit te leggen), shoulder press en lateral raises en uiteraard onderrug maar dat is nu niet belangrijk. Wat denken jullie? Genetisch bepaald, ligt het aan mijn rare vorm van nek/achterhoofd of kan ik het nog goed laten aansluiten? Alvast bedankt!
  5. Spieropbouw zonder bulken

    Hallo, ik ben net 20 en al paar maanden bezig met sporten. Nu maak ik een stap met voetbal en ga ik meer geld verdienen dus moet ik altijd fit zijn. Nu merkte ik na het bulken dat ik gewoon niet meer zo behendig was en snel als daarvoor (wat logisch is na 10-12kg aankomen qua spier en vet). Nu ben ik aan het droogtrainen en merk ik dat als ik op dit niveau wil voetballen ik niet meer zo extreem kan bulken. Ik heb ook niet super veel verstand van sporten. Nu vraag ik me af wat is de beste manier om wel flink spieren op te bouwen maar toch redelijk afgetraind blijven. Het is voetballers zoals memphis depay en lewandowski ook gelukt dus moet het haalbaar zijn. Ik heb zelf nu traps die ondergetraind lijken en eigenlijk gewoon niet zichtbaar zijn dus ben ik bang als ik niet bulk ze niet gaan groeien en ik hiermee blijf lopen. Ik wil mij traps wel binnen 1 jaar zodanig kunnen verbeteren dat het weer symmetrisch is met de rest van mijn lichaam. Heeft iemand tips of een soortgelijke situatie? Alvast bedankt
  6. Hulp nodig met trainen traps/schouders

    Bedankt!
  7. Hulp nodig met trainen traps/schouders

    Dus u zegt mijn rhomboïdeus is ondertraind of kan ik hem aanpakken? Iets aan mijn achterkant voelt niet natuurlijk of uit balans. Van de voorkant ben ik al best afgetraind maar mijn achterkant blijft niet getraind of nogmaals uit balans. Ligt dit aan mij of moet ik gewoon blijven trainen en zie ik dingen die er niet zijn? Bedankt voor het vorige antwoord ik zou zeker de bend over lateral raises proberen.
  8. Ik heb niemand om het te vragen helaas dus doe ik het hier. Ik heb 2 foto's toegevoegd om mijn situatie te verduidelijken. Ik ben nu net 20 en sport iets meer dan 6 maanden sinds de kerst, na bulken 10kg bijna aangekomen. Nu verdiep ik me meer in hoe je lichaam echt het mooist krijgt en symmetrisch. Mijn borst train ik al erg goed voor mijn gevoel. Daar was ik ook bang voor aangezien een vriend van mij jarenlang delen van zn borst heeft overgeslagen en een hele rare vorm heeft gekregen. Nu heb ik t gevoel vooral bij de laatste foto dat ik delen van mijn schouders of nek niet train omdat erg ondergetraind lijkt vooral op de laatste foto, of ligt dit gewoon aan de vorm van mijn nek,hoofd of lichaam? Ik doe meestal de oefeningen (nu even thuis straks weer basic-fit) voor schouders: dumbbell shrugs, lateral raises en shoulder press met dumbbells ook. Nogmaals de vraag: ligt dit aan mijn vorm van mijn hoofd/schouders of waar kan ik nog meer op letten tijdens het trainen dat het wat gespierder wordt of mooier/normaler gevormd? Alvast bedankt!
  9. Polsen/onderarmen trainen

    Hallo, Ik heb niet echt een probleem maar ben benieuwd. Ik ben een aantal maanden geleden begonnen met sporten en meteen bulken en toen vond ik het vervelend dat mijn polsen zo dun waren. Nu heb ik research gedaan en kwam ik erachter dat je je onderarmen alleen kunt trainen en bij je polsen eigenlijk niet, dit is min of meer botstructuur en is dus niet dikker te maken. Nu zijn ze toch gegroeid. Ik kon vroeger mijn hand om mijn pols leggen en dan had ik nog ruimte over (als jullie dat begrijpen) en nu raken mijn vingers elkaar niet meer aan. Kan het zijn dat ik nog aan het groeien ben qua lengte/botten omdat ik 20 ben of kan ik het toch op een of andere manier per ongeluk hebben getraind? Alvast bedankt ! Gr gijs
  10. Traps te weinig getraind

    🤣 ga ik zeker doen. Sportscholen mogen ook al weer bijna open dus dat scheelt weer met gewichten. Bedankt voor de reactie
  11. Traps te weinig getraind

    Heel erg bedankt voor je nuttige antwoord!
  12. Traps te weinig getraind

    Ik heb een probleem. Ik ben 19 en ben nu 1.5 jaar sinds corona bezig met krachttraining en bulken. Bulken is tussentijds gestopt dus ik ben niet teveel aangekomen wel een goede 10kg. Nu heb ik dus de afgelopen maanden thuis gesport met te lichte gewichten voor bijvoorbeeld traps wat ik normaal gesproken veel zwaarder kan tillen. Nu zijn mijn traps eig bijna niet aanwezig en ziet het er wat raar uit aan de bovenkant van mn Schouders en vast en zeker ook van de achterkant. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb nu zwaardere gewichten en de sportscholen gaan weer open + ik ben op dit moment aan het droogtrainen (min of meer verplicht omdat ik diabetes type 1 heb en mijn bloedwaarde te hoog is door het vele eten). Kan ik nu met deze zwaardere gewichten + droogtrainen de achterstand inhalen of moet ik per see bulken om het goed te maken? Alvast bedankt! Gr gijs
  13. Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb een probleem qua motivatie. Ik wil zeker breder worden en veel sporten alleen ik ben bang om mijn nek te trainen. Ik heb een foto van mijn nek en achterhoofd gemaakt zodat jullie het kunnen zien. Ik ben nu een tijdje aan het bulken (5 maanden) al dus mijn nek kan wat dikker zijn geworden door het vet maar ik denk zeer weinig. Ik vind mijn achter aanzicht erg lelijk omdat mijn nek bijna net zo breed is als mijn hoofd. Nu ben ik bang dat als ik mijn nek/schouders ga trainen mef shrugs bijvoorbeeld daf mijn nek straks breder wordt dan mijn hoofd of precies even breed waardoor het nog gekker eruit ziet. Heeft iemand hier oplossingen voor? Alvast bedankt