Advertentie:

Gdberghuis

Members
  • Content count

    44
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Gdberghuis last won the day on May 17 2021

Gdberghuis had the most liked content!

Community Reputation

3 Normaal

About Gdberghuis

  • Rank
    Amateur
  1. Heeft onthouding van masturberen zin?

    Ik heb hier veel over gelezen maar elk artikel zegt weer wat anders. Ik doe het zelf al 1-2 jaar. Kans op seks (ben vrijgezel) pak ik wel als die komt maar ik doe masturberen eigenlijk max 1 dag per week terwijl ik doordeweeks vaak enorme drang heb. Ik merk wel dat ik veel fitter en energieker ben geworden en ik wil niet zo'n zielig mannetje zijn (helaas is dit gemiddelde vrijgezelle man in nederland) die zich 5x per week aftrekt zoals ook al mijn vrienden. Ik wil eigenlijk proberen om naar 1x in 2 of 3 weken te gaan. Zou ik hier verschil in kracht gaan zien of juist niet?
  2. Goedeavond, Ik heb het hele jaar door serieuze klachten gehad en nu is er eindelijk iets uitgekomen namelijk: allergieën op tarwe, soja en pinda. Soja en pinda zijn makkelijk op te vangen al ga ik pindakaas enorm missen. Tarwe is echt al 2 jaar een groot onderdeel van mijn voedingsschema met: tonijn/kip wraps, brood 4-5 sneetjes, pannenkoeken, muesli, havermout, pindakaas, beschuit en ga zo maar even door. Nu is mijn huid het probleem enorm veel irritatie en jeuk en dit moet weggaan. Huidkliniek en dermatoloog geeft aan beperkt zuivel te eten. Nu zit ik dus met glutenvrije producten opgescheept dus brood en wraps is op te vangen en de rest helaas niet. Zuivel is gelimiteerd tot 400gr kwark per dag of 1 plak kaas. Nu is het behalen van eiwitten geen enkel probleem zit altijd wel x2 lichaamsgewicht en ik eet op behoefte (+-2300kcal) en daar gaat het mis. Hebben jullie tips hoe ik zonder pindakaas en tarwe aan mijn kcal kom. Ik kook al 2x per dag maar ik wil niet elke avond brood met kipfilet eten. En misschien Voedingtips en gerechten? Ik zoek gerechten buiten het avondeten om want ik eet meestal al 2x kip met rijst op een dag of aardappelen in de avond met tonijn in de middag. Ik zoek variatie in mijn eten zonder dat het tarwe bevat. Ik had zelf al hamburgers in gedachte met glutenvrije bol. En zijn dagelijks suikers slecht? Misschien kan ik ondanks dat ik al 2 jaar amper suiker eet Misschien toch elke dag 1 snee met hagelslag of chocopasta eten of zouden jullie dit niet adviseren? Alvast bedankt
  3. Hier was ik al bang voor inderdaad. Misschien toch maar weer gaan bulken maar ik blijf komende maanden wel zo eten en onderhouden en gewoon goed nadenken want ik zit niet lekker in mijn vel als ik vet op mijn buik heb.
  4. Goedemorgen, Ik ben zelf al een beetje gaan zoeken op internet maar zie veel uiteenlopende artikelen en niet echt duidelijkheid. Ik begin nu een eindstation te naderen voor mijn lichaam na het droogtrainen. Ik ben redelijk tevreden alleen wil mijn traps en armen nog groter hebben. Echter wil ik wel proberen om op dit vetpercentage te blijven. Tijdens de bulk heb ik mij vaak vooral mentaal heel vervelend gevoeld. Het droogtrainen was ontzettend zwaar in combinatie met mijn suikerziekte kwam het vaak voor dat ik laag met bloedsuiker kwam en op die dagen eigenlijk meer moest eten maar het niet deed. Kortom: ik voel me enorm gelukkig met dit lichaam en wil dit jaren behouden op deze vetpercentage (voor nu) maar wil wel langzaam spieren opbouwen (traps en armen). De rest wil ik ook nog wel verder opbouwen behalve mijn borst. Die zal ik dan ook maar eens in de 2 weken trainen. Dit is mijn plan: Ik wil het bijhouden door op behoefte te eten met maximaal 1x vet per kg lichaamsgewicht en 2x eiwitten per kg. Maximaal 1x cheat *maaltijd* per week dus geen hele cheatdagen. Mijn doel is wel om spieren op te bouwen en te blijven sporten 5-6 keer in de week. Ik weet dat spieropbouw dan traag gaat maar ik kan sowieso qua kracht weer wat opbouwen. Ik merk dat mijn lichaam niet meer verder wilt afvallen en blokkeert. Is dit een goed plan om op vetpercentage te blijven of pak ik het dan helemaal verkeerd aan denken jullie? Dit is de eerste keer dat ik zo ga eten en eerlijk gezegd heb ik er enorm veel zin in. Iets minder letten op mijn voeding want ben de afgelopen maanden zo obsessief bezig geweest met perfecte voeding en totaal niet cheaten wat uiteindelijk wel geleid heeft tot een lichaam waar ik echt blij mee ben maar nog niet 100% tevreden. Hopelijk kan ik met deze doelen en eindelijk weer meer eten en wat meer cheaten mijn lichaam afmaken zoals ik hem wil hebben Alvast bedankt
  5. Operatie en voeding/sporten hulp

    Skyr is inderdaad een goede tip? Bedankt. Linzensoep kan ik vinden maar ik vind geen goede dingen zoals boordevol eiwittwn. 4 eiwitten per 250ml en ook erg veel zout. 2 weken lang zoveel zout is nooit goed.
  6. Goedemorgen, Ik heb een vraag en misschien heeft een van jullie wel iets soortgelijks meegemaakt. Ik zit momenteel aan het einde van het droogtrainen. Misschien ben ik nog een paar weken bezig maar ik het is voor mij lastig inschatten omdat dit de eerste keer is en ik niet weet bij welk vetpercentage het mooiste is om te stoppen. Nu heb ik een kaakoperatie over iets meer dan een maand en ik mag dan alleen vloeibaar eten of zacht voedsel iig niet kauwen. 2-3 weken lang daarna kan ik weer zacht kauwen. Nu heb ik nooit aan shakes, supplementen of wat dan ook gedaan en doe ik dit eigenlijk liever niet. Maar ik weet maar niet hoe ik aan mijn kcal moet komen. Nu zijn mijn vragen: 1)kan ik iets doen om spierverlies te minimaliseren bijv door komende weken te stoppen met cutten en iets meer te eten om gewichtsverlies te handhaven of iets anders aan te passen aan mijn schema van sporten 2) hebben jullie tips of misschien recepten voor soep met veel eiwitten of shakes? - ik ben wel lactose intolerant. Als jullie aangeven dat het zonder kwark en melk bijv niet te doen is met eiwitten kan ik best 2 weken lang elke dag 1 bak kwark eten. Krijg ik wel nare gevolgen door maar niet minder naar dan spieren verliezen 3) nog andere tips of dingen die ik moet weten? Na 2 weken mag ik weer sporten alleen niet te zwaar. Ik wil graag geen spieren verliezen en het liefst precies op dit niveau blijven qua vetpercentage zodat ik verder kan gaan waar ik was gebleven. Alvast bedankt!
  7. Wat vinden jullie van mijn nieuwe sportschema?

    En hoeveel setjes per week is onderhoud? Ik deed altijd incline (dumbbell press) decline met opdrukken of dips, flat dumbbell press en flyes al weet ik niet voor welk deel flyes is eerlijk gezegd misschien is die dan overmatig? Misschien moet ik dan naar 1 set van deze per week gaan voor onderhoud?
  8. Wat vinden jullie van mijn nieuwe sportschema?

    @Bart.BBik heb je trouwens ook een persoonlijk bericht gestuurd. Alvast bedankt
  9. Wat vinden jullie van mijn nieuwe sportschema?

    Ja ik blijf horen dat niet onderhouden is achteruitgang maar als dat zo zou zijn zou het top zijn. Maar je kan je spieren niet terughalen waar ze waren toch? Ook hoor ik veel je moet ook genieten maar ik ben begonnen met sporten omdat ik vroeger echt een botje was. Elke dag hoorde ik het van iedereen, en ook terecht dat terzijde. Nu had ik een ideaal beeld hoe ik het zou willen en misschien kan ik nog erg tevreden worden maar borst wil ik gewoon niet groeien. Ik wil geen bodybuilder zijn zoals de meeste op dit forum die echt zo groot mogelijk willen worden. Ik wil juist een atletisch lichaam. Ik zie wel goede tips en ik denk ook dat armen teveel worden getraind wat iemand ook aangaf. Ik heb ook alleen maar complimenten gekregen over mijn lichaam maar toch ben ik nog niet tevreden, misschien komt dat ook omdat ik te perfectionistisch ben. Ik ga proberen om juist iets minder hard te trainen en iets meer armen trainen en kijken hoe het gaat. Ik weet dat ik.om advies vraag maar ga toch negeren over dat jullie aangeven blijf in ieder geval incline borst doen want ik durf het gewoon simpelweg niet. Als die nog groter wordt word ik alleen maar meer en meer ontevreden. Van het niet trainen kan het die in ieder geval niet groter worden en dat is het belangrijkste voor mij. Mocht ik nou toch na een tijdje mijn lichaam lelijk vinden of niet in proportie kan ik mijn chest altijd nog trainen.
  10. Wat vinden jullie van mijn nieuwe sportschema?

    Ik probeer een schema te maken met 3x biceps 3x triceps en 3x shrugs en niet per see rug 3x trainen echt alleen shrugs omdat mijn armen en traps achterlopen de rest. Maar als jij aangeeft dat 3x per week te veel is voor rug en biceps hoe moet ik het dan aanpakken Ik heb een schema nodig zonder borst en dat biceps triceps en traps extra hard getraind worden. Moet ik dan meer sets gaan doen voor biceps en triceps dus ipv 6-8 per dag naar 8-10 gaan? Of kan ik biceps en triceps wel 3x per week trainen maar traps niet omdat ik dan automatisch 3x per week rug train? Ik zie t even niet meer zitten😅 ik probeer een schema te maken maar telkens zit er niet genoeg tijd en rust tussen de spiergroepen. Het lietst blijk ik alles 2x per week trainen behalve benen niet per see nodig maar kan altijd. Of ik ga precies zo door als nu alleen dus 1 of 2 sets extra met biceps triceps en shrugs?
  11. Wat vinden jullie van mijn nieuwe sportschema?

    Waarom zou ik borst dan wel trainen als ik hem niet meer wil laten groeien?
  12. Ik sport nu al zo'n 4 jaar vanaf mijn 17e maar pas 1.5 jaar echt consistent. Nu heb ik al een aantal forums gestart of mensen gesproken omdat mijn borst te groot is. Niemand deelt deze mening maar ik heb een bepaald doel voor ogen en ik vind een aanwezige borst niet mooi. Nu is mijn streven om dit lijf van voetballer Marcos Llorente te behalen, niet exact natuurlijk dat is onmogelijk. Ook weet ik dat deze foto's vaak in perfecte staat zijn genomen en dat het niet exact mogelijk is. Nu is mijn borst vrijwel groter dan die van hem alleen armen en traps (denk ik traps of frontdelts) ik weet niet hoe je ze noemt (aangegeven op foto met rode cirkels) een stuk groter dan de mijne. Ook is hij een stuk droger en ik ben op dit moment ook bezig met droogtrainen. Ik kan nog iets vet verliezen maar ik ben bang ook niet veel meer dan dit volgens vrienden dus borst gaat denk ik niet minderen. Je ziet mijn abs nog niet goed genoeg dus misschien komt dat doordat ik ze vaker moet trainen of dat ik nog redelijk wat vet kan verliezen. Ik heb ook een foto van mijn huidige fysiek maar het is een onduidelijke foto door de belichting en hij is iets van onderen genomen zodat t lijkt alsof mijn frontdelts/traps (geen idee nogmaals) stuk kleiner lijken dan ze daadwerkelijk zijn en ook lijkt mijn borst daardoor heel ietjes anders/groter dan op ooghoogte. Op mijn foto vanaf de zijkant vind ik mijn borst dan wel redelijk mooi maar vanaf de voorkant te bol of te aanwezig ik vind het lastig uit leggen Ik wil nu dit schema gaan volgen ik deed voorheen jarenlang eigenlijk per week: OUDE SCHEMA 2x rug biceps en voorarmen 2x triceps schouders borst 1x benen en buik Nu wil ik dit gaan doen: NIEUWE SCHEMA Ma: biceps rug (4 oefeningen rug 2 biceps met 3 sets elk) Di: schouders triceps (triceps 6 sets totaal) Wo: biceps benen Do: schouders triceps Vr: rug biceps net als maandag Za: rust Zo: triceps benen en buik Zo kom je op triceps en biceps beide 18 sets per week (6x3) En schouders doe ik overhead press 9 sets per week (3x3) en shrugs precies t zelfde omdat ik dus die traps/frontdelts groter wil hebben Verder blijf ik rug zo trainen als nu en doe ik met schouders nog side raises erbij maar 3 sets per week en niet dubbel zoals overhead press en shrugs omdat ik mijn frontdelts wil laten groeien. Ook weet ik dat met droogtrainen het lastig is om spieren aan te maken dus zodra ik op een bepaalde vetpercentage zit wil ik ook weer gaan bulken en verder gaan met dit schema is dit te veel of gaat dit juist groei tegen? Of moet dit prima kunnen door de 48 uur rust? Zoals je ziet helemaal geen borst. Vrienden van mij gaven aan dat je je spieren niet minder kan maken. Aangezien ik mijn borst in geen enkele mogelijkheid groter wil hebben ga ik ze helemaal niet trainen. Ik denk dat wel trainen alleen maar negatief effect heeft op mijn zelfbeeld. En ik ga ervanuit dat het niet trainen ervan ervoor zorgt dat ze juist groter lijken door meer vet en minder spier maar ik weet niet of jullie daar anders over denken? Wat denken jullie hiervan? Alvast bedankt
  13. Ik zit met een lastig verhaal na mijn eerste cut. Ik sport al 4 jaar maar pas 1.5 jaar consistent. Ik heb eigenlijk al die tijd droog getraind, vaak viel ik niet af en stuitte ik op problemen wat logisch is omdat alles nieuw is voor mij. Nu begin ik eindelijk bij een eindresultaat te komen en ik ben best tevreden. Ik had een einddoel voor ogen en daar lijkt het erg op. Ik wil nog een aantal spiergroepen laten groeien na de cut en sommige helemaal niet. Mijn vragen zijn: 1) moet je gewoon je kcal behoefte aanhouden elke dag om op t zelfde gewicht/spiermasse te blijven? 2) ik wil eigenlijk alle spiergroepen op hetzelfde niveau houden behalve mijn armen. Ik vind mijn lichaam nu echt perfect qua balans. Alles is symmetrisch alleen mijn armen zijn wat klein. Mijn borst past goed bij mijn lichaam ondanks dat ik hem persoonlijk al te groot vind. De rest mag nog groter worden zoals schouders maar is niet per see nodig. Ik wil wel graag 5x in de week blijven sporten. Hoe zorg ik ervoor dat mijn armen groter worden en dat mijn borst in geen enkele mogelijkheid groter wordt dan dit? Helemaal niet trainen of maar 2 sets van upper, lower etc.? Ik heb zo'n voorgevoel dat als ik mijn borst helemaal niet meer train het dan in de loop der jaren meer vet wordt dan spier en dat het dan langzaam menboobs worden. Ze hebben nu een maximaal formaat, als ze nog zouden groeien of meer vet dan spier zou het erg lelijk staan. Kan ik bulken zonder mijn borst te trainen? Of groeit mijn borst ook door andere rug oefeningen bijv dat ik mijn borst toch belast met bepaalde oefeningen en dan toch groeit? Ik snap dat het lastig is te begrijpen maar ik had een bepaald doel voor ogen en daar ben ik eigenlijk qua borst al overheen gegaan. Ik heb nu echt informatie nodig over wat ik nu moet doen om op dit niveau te blijven en evt enkele spiergroepen toch groter te maken ipv mijn hele lichaam met een bulk. Alvast bedankt
  14. Buikspieren vragen

    Goedeavond, Ik heb zoveel op internet gezocht naar ab workouts en hoe het precies werkt maar ik begrijp er niks van. Sinds een aantal weken worden mijn abs steeds zichtbaarder door minder vetpercentage en ik vind ze echt lelijk. Dit komt denk ik ook omdat ze nu echt net vetblokjes lijken omdat ik precies tussen bulk en cut zit (steeds minder vet maar nog steeds wat op de buik) Nu staan ze ook wat scheef. Nu heb ik een aantal vragen: 1) kun je je buikspieren recht trainen? Ik denk dat ik dit antwoord wel al heb gevonden op dit forum en dat is nee het is echt genetisch 2) als het daadwerkelijk genetisch is wat bedoelen youtubers dan met meer developed? Je hebt buikspieren of je hebt ze niet toch? Of kun je ze wel veranderen in vorm/grootte en dus toch wat symmetrischer maken? 3) kun je je buikspieren verzieken in de zin van: als je alleen borst incline doet voor je hele leven komt je borst er raar uit te zien - kan dit ook met abs zijn dat je maar 2 ab oefeningen doet en dat 2 blokjes bijv heel dik worden en de andere totaal niet? Of is dit met abs niet het geval? Ik vind ze nu niet mooi maar het is voor mij even afwachten tot ik zo droog ben als ik wil. Ik heb deze week ook buik overgeslagen omdat ik denk dat ik misschien enkele delen train En ik me dus eerst goed wil inlezen Thanks
  15. Intermittent fasting en suikerziekte

    Oke dan weet ik genoeg bedankt voor de duidelijke reacties. Fasting is echt niks voor diabetes patienten ik ben in 1 week tijd met warme weer thuis gaan sporten in de tuin en ik ben 2x flauwgevallen vanwege lage bloedsuiker. Ik had op 1 dag zelfs maar 1x insuline nodig met 150+ koolhydraten. Het zou mogelijk moeten zijn maar het is echt te lastig voor nu.