Advertentie:

Mathijn

Members
  • Content count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Normaal

About Mathijn

  • Rank
    Amateur
  1. voorstellen en hulp gevraagd.

    Dag Sander, thanks voor de tips. Ik heb het afgelopen week vooor het eerst gedaan : dinsdag: benen, rug en biceps woensdag: borst, schouders, triceps zaterdag: full body Ik zal eerlijk bekennen dat ik full body wel erg pittig vind, heb dan ook 1,75 uur nodig om alles in te doen maar het voelt wel effectief:) Jij hebt dan ook flinke beperkingen, maar mooi om te lezen dat je nog gemotiveerd bent om te blijven sporten. Bij mij werkt het juist als drijfveer om nog meer te gaan sporten;)
  2. voorstellen en hulp gevraagd.

    Thanks jongens! Ik ben aan het tellen gegaan. Zie mijn berekening: Energiebehoefte behoud is 3000 kcal. Energiebehoefte cutten is 2500 kcal. 1,8 gr. Per kg lichaamsgewicht eiwitten (105x1,8=189 gram) 1 gr. Eiwit = 4 kcal. 189 gr. X 4 = 756 kcal. 0,6 gr. Per kg lichaamsgewicht vetten (105 x0,6= 63 gram) 1gr. Vet = 9 kcal. 63 gr. X 9 = 657 kcal. 756 +657=1323 kcal. 2500-1323=1177 kcal over. 1 gr. Koolhydraten is 4 kcal. 1177:4= 294 gr. Koolhydraten over. Voorbeeld dagmenu 07.00: 330 gr. Magere franse kwark, 40 gr. Eiwitpoeder, 30 gr. Noten 10.00: sinaasappel 12.00: 2 volkoren boterhammen, halvarine, achterham, kaas, eiwitshake 15.00: appel, 30 gr. Noten 17.00: 200 gr. Kipfilet, 200 gr. Aardappels, 200 gr. Groentes 20.00: cracker met rookvlees, kiwi Dit is 2026 kcal, waarvan 215 gr. Koolhydraten, 210 gr. Eiwitten en 64 gr. Vetten. Dan heb ik nog bijna 500 kcal te gaan, maar dit is een basisplan, dan weet ik dat ik iets extra's kan nemen. Is dit een mooi beginsel? Ik train op dinsdag en woensdagavond, en 1 dag in het weekend. anders verspreiden lukt me niet door werk en gezinsleven. Vind 3x per week al een mooie basis met 2 kinderen. Total bodyworkout word dus lastig, daarin zal ik even moeten gaan puzzelen. Zou je dan bijv. als je 2x per week je rug traint andere oefeningen doen? bijv. de enige keer pull up bar, andere keer de dumbel row doen? Ik ga het eetplan zeker even 3 weken proberen en zien wat er gebeurd.
  3. voorstellen en hulp gevraagd.

    Bedankt voor jullie reactie. Ik voelde me tijdens het vasten wel goed, maar het is voor mij persoonlijk bijna niet vol te houden op lange termijn. Net zoals alle andere diëten. Ik heb me wat in zitten lezen in het cutten. Welke verhouding koolhydraten, eiwitten en vetten adviseren jullie om te doen? Ik heb weleens in de sportschool al mijn waardes laten uitrekenen, ik heb zo een 2700 kcal nodig voor mijn energiebehoefte, is dan bijv. 2200 kcal een mooi streven? Lijkt me niet streng en goed vol te houden. Ik zal mijn schema eens bekijken zodat ik de spieren vaker train. nu train ik bijv. 1,5 uur alleen benen, ik kan ook 0,75 uur benen combineren met 0,75 uur rug en biceps en dat bijv. 2 x per week doen, is dat wat je daarmee bedoeld?
  4. voorstellen en hulp gevraagd.

    Dag allemaal, Ik ben mathijn, 30 jaar. Vader van 2 kinderen. Ik train nu zo ongeveer 14 jaar. Nooit tevreden geweest met het resultaat. Ik denk toch dat ik iets verkeerd doe, aangezien ik altijd 3x per week 1,5 uur sport. Thuis een homegym gemaakt (squatrack waarmee je ook kunt bankkdrukken, verstelbare dumbelset tot 24 kg en pull up bar). Ik ga 1x per week naar de basic fit voor uitgebreide beentraining, 2x per week train ik thuis. (1x rug en biceps, 1 x borst, schouders en triceps). Ik heb 2x een half jaar niet gesport door drukte met werk en een verbouwing thuis, in die periodes 2x een hernia gehad. Verlamming aan mijn rechtervoet aan overgehouden (klapvoet). Daaraan ben ik geopereerd waardoor ik weer kan lopen zonder spalk (1 jaar in een revalidatiekliniek gezeten om te kunnen herstellen). Besloten nu nooit meer een training over te slaan, gezien ik dit blijkbaar echt nodig heb. Nu ben ik lid geworden van dit forum in de hoop dat er mensen zijn die mij wat advies kunnen geven. Ik ben niet heel sterk maar ben wel fors gebouwd. Ik bouw snel spieren op, verlies ze ook heel snel als ik wat minder sport. Ik kom ook snel aan en val snel af. Mijn grootste probleem is wat heel veel sporters hebben volgens mij: ga ik training op spiergroei (8 tot 12 herhalingen) word ik snel groot, maar kom ik ook aan in buikvet. Ziet er niet mooi uit, al voel ik me wel heel sterk. Ga ik op kracht training, word ik sneller sterk maar zie je vooral dat ik dikker word. Ga ik op veel herhaling zitten (12 tot 20) voel ik mijn kracht snel verliezen waardoor ik niet lekker in mijn vel zit. Kunnen jullie me advies geven over hoe ik een balans kan vinden om er strakker uit te zien met behoud van mijn kracht. Nu train ik met herhalingen van 8 tot 12. Squaten durf ik door mijn rug niet met veel gewicht te doen, dus doe ik setjes van bijv. squaten:5x12 herhaling 60 kg, legg press machine 5x12 120 kg. Bankdrukken 5x15 herhaling met 60 kg (ik heb momenteel niet meer gewicht en vind 60 kg een prima gewicht om op te blijven hangen. Ik weeg nu zo een 105 kg, ongeveer met een spiermassa van 82 kg. Ik ben 1,91 m lang Vetpercentage is zo een 25%. Die wil ik haar graag naar de 18 % brengen. Ik kan door mijn rug niet goed cardiosessies doen, en heb er ook een hekel aan. Ik heb zowat alle dieten al geprobeerd : vasten, ketogeen, combi van die twee, etc, etc. maar niks blijft werken. Alleen effect voor 2 maanden en daarna niet meer vol te houden. Hebben jullie advies voor mij?