Advertentie:

Lt.

Members
  • Content count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Normaal

About Lt.

  • Rank
    Amateur
  1. Ontstoken pijnlijke schouders

    Bedankt voor de bijdragen. Persoonlijk dacht ik ook al lichte gewichten ipv 12 reps max 20. Rustige oefeningen en kijken welke oefening tot welke hoogte gaat. 2x pw doe ik totaal body workout. Ik bouw als heel rustig op eigenlijk een na 2-3mnd ga ik andere schema trainen. Kijken hoe het gaat. Thanx
  2. Beste weet iemand ook goede oefeningen voor de schouders als men ontstekingen in de schouders heeft? Ben sindskort aan het fitness en als warming-up doe ik 20min of langer rowen. Wil een begin maken nu aan juiste krachttraining maar heb terugkerende pijnlijke schouders. Terug cortisone spuiten wil ik niet. Dacht train er rustig licht doorheen. Iemand hier ervaring mee? Welke oefeningen hielpen of juist niet? Thanx
  3. Hallo

    Bedankt peter maar ik neem geen supplementen. Vroeger wel eens shakes. Maar dit wordt afgeraden door verschillende diabetes specialisten die ik gesproken heb waaronder mijn eigen endocrinoloog. En ben beetje terug bij af en begin pas terug met krachttraining momenteel. 2-3x per week. Ik sport nu puur voor mijn gezondheid. Afvallen en mooi gespierd lichaam komt vanzelf wel weer maar ligt niet de focus op. Eerst gezonder worden. Focus ligt nu op 10k lopen daarna 10 miles.
  4. Hallo

    Dank u beiden voor uw reacties. Ik heb er al eens vaag gehoord Lantus. Binnenkort afspraak met de endocrinoloog specialist zal het eens voorleggen. Momenteel gaat het wat minder. Sport alleen ochtend vroeg rest van de dag beetje naar de klote helaas. Komt goed. Waardes ca 300-400 dus veels te hoog ook. Spuit komen momenteel novorapid tresiba en ozempic.
  5. Hallo

    Bedankt voor uw reactie. Idd ben ook gestart met 2-3x full body workout. 10-15 reps per oefening. Ik heb een bench press staan met Olympische bar. Treadmill semi prof , dip bars. Concept 2 rowErg rower. Lose dumbells. Om te beginnen goed genoeg voor mijn. Ik loop meestal op een loopband, af en toe buiten. Tot 10km ga ik op de loopband lopen binnen hoofdzakelijk. Woon in Antwerpen centrum dus kans de kaai loop ik af en toe.
  6. Hallo

    Beste mensen.. ik heb mijn aangemeld op dit forum omdat ik momenteel de weg een beetje kwijt ben met trainen. Al vanaf mijn jeugd ben ik fysiek actief geweest. Martial arts jeugd. Vanaf 17 leger ingegaan '8jr para commando's', 5jr speciale eenheid anti terreur nationale politie. Mede eigenaar special security militaire bedrijf opgezet met cameraden en mijn aandeel verkocht na xx jaren. Ik heb nogal wat hoogtepunten maar vooral ook diepe dalen gekend fysiek. 2 dochters verloren 2012-2019. Vorig jaar goede form. Liep marathon afstand en was heel veel afgevallen. Werkte PMC. en ineens auto accident met mijn partner. Gelukkig zij niets helaas ik veel fysieke beperkingen. Nu ben ik na alle shit toch terug gaan sporten. 5km start to run afgemaakt nu 10k training bezig. Begin gemaakt krachttraining. Heb 'basic' mijn eigen homegym gemaakt. Jaren diabetes wat het voor mijn persoonlijk best wel moeilijk maakt het trainen. Sinds 1jr insuline aan spuiten waar ik erg veel last van heb (en afvallen erg moeilijk maakt). Waarden schieten van zeer hoog ineens naar..enfin.. Ben midden 40 nu. Wil terug gaan krachttraining goed opbouwen. Ondanks al mijn trainingen en ervaring.. Ben gewoon ineens de weg volledig kwijt. Weet niet meer hoe te beginnen hoe te trainen. Al body workout of toch 5x pw krachttraining. Focus voor mijn moet liggen op conditie hardlopen, afvallen, spier opbouw terug. Hopende op wat hulp en advies.