Advertentie:

Bart.BB

Members
  • Content count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Normaal

About Bart.BB

  • Rank
    Amateur
  1. Mactropin Nep?

    Lekker ongefundeerde opmerking, scoor je vast punten mee. Ik begrijp dat je een negatieve/slechte ervaring heb met de producten van jou 'bron'. Als je feedback wilt geven, prima. Maar dit is roeptoeter gedrag van de eerste orde. Maar goed, voelt het fijn? Ben je opgelucht? Ik pak ondertussen een bakje popcorn voor de show.
  2. Ontstoken pijnlijke schouders

    Ik sluit mij aan bij de heren hierboven. De schouders zijn heel gevoelig voor blessures; overleg goed, en train met lichte gewichten op meer reps. Juist voor schouders een uitstekende manier om ook kracht en volume te krijgen. In verband met lichte schouder klachten ben ik de gewichten gaan verminderen, maar meer reps. Gevolg is een heerlijke burn zonder overbelasting en ben blij met de resultaten tot nu toe.
  3. Is teveel sporten voor puber gevaarlijk?

    Krachttraining en goede voeding is nooit slecht voor je, ook niet als je pas 14 bent. Als hij nu leert wat een reële calorie intake is en dit leert toepassen op zijn lichaam, is de kans op overgewicht juist veel minder (zo lijkt mij). Ik heb sinds ik train meer geleerd over voeding dan in de 40 jaar er voor. Wat bedoel je precies met "zoveel in de sportschool?". Zolang hij de spiergroepen, voldoende (en onder begeleiding) traint is het goed. Over-trainen en blessures krijgen hierdoor, dat is dan wel weer teveel. Dan moet je echter wel weten waar hij zich mee bezig houd; 3 tot max 4 dagen in een split training kan een prima schema zijn. 5x Full body is echt teveel van het goede. (om snel iets te roepen). Zorg wel dat zijn visie helder blijft en hij zich niet gek laat maken door alle onzin die verspreid word. Breed worden gebeurd niet vanzelf, ook niet met BCAA's of whatever onzinnig supplement er via de socials verspreid word. Daarentegen, laat jezelf ook niet gek maken door alle onzin die er verspreid word Persoonlijk zou ik graag hebben dat mijn zoon begeleiding krijgt op die leeftijd, zodat er goed op de uitvoering en zijn lichaam word gelet. wat ik zou doen; raak betrokken, stimuleer zijn passie en leer hem dat socials zo scheef zijn als maar kan mbt body image en realistische doelen. Wie weet, misschien doe je binnenkort zelf mee en worden jullie samen sterk en breed! BB is erg verslavend (zoals je merkt bij je zoon) bron: https://www.fit.nl/krachttraining/krachttraining-jongeren
  4. Lichaams verandering en slaaphouding

    Dankjewel voor de tips! Ik ga met lagere gewichten trainen, en meer reps. Ook ben ik bezig met een nieuw kussen, misschien zelfs een nieuw matras... maar eerst dit even testen
  5. Wat als spierfalen niet lukt?

    Push Pull Legs of Push Pull bij push pull pak je telkens ook je benen mee en breek je je schema anders op. Meer spiergroepen per training, maar minder oefeningen per groep. PS: Ik ben 41, dus de ook de jongste niet meer
  6. Nu ik een tijd aan het trainen ben, veranderd mij lichaam nogal; van onderuitgezakt, slap maar wel zo mobiel als kan zijn (altijd vechtsport gedaan en lenig geweest ik alle gewrichten). Naar een lichaam wat door spier ondersteunt word, maar best wel stijf. Uit pure ellende ben ik dagelijks gaan stretchen om te kunnen draaien/flexen zonder dat ik rek-pijn ervaar. 'Hoort er bij' denk ik dan, met name omdat ik te mobiel was. Maar (!) sinds kort wordt ik enkele malen per nacht wakker omdat ik simpelweg pijn heb aan mijn schouder. Ik slaap op mijn zij, waar ik voorheen op mij buik/zij sliep. Mijn schouders willen eigenlijk allebei liever niet meer dat ik op mijn buik of zij slaap en op mijn rug slaap ik zo licht dat ik elke minuut bewust lijkt mee te maken, en ik draai me dan weer op mijn zij. Mijn matras is zacht, dus een te harde ondergrond is het niet... Deze week gaf mijn rechter schouder ook al 2 x op , op een gewicht wat ik in de weken ervoor wel haalde (toegegeven, ik haalde het maar net. maar het geeft wel aan dat de kracht nu minder is dan voorheen. Links drukt meer weg dan recht, ik ben ook links) Hebben jullie iets vergelijkbaars meegemaakt, wat was jullie ervaring/oplossing? Voor mij is het nieuw, en aangezien slapen mijn 2e hobby is naast BB is echt wel een beetje balen. Geintje natuurlijk maar slapen en voeding zijn belangrijk voor een goede progressie, en in de nacht pijn hebben is gewoon kak.
  7. Wat als spierfalen niet lukt?

    Hey, Ik ben van nature ook hypermobiel en heb vaak last gehad van instabiliteit hierdoor. Ik heb er minder en minder last van, door de training, maar merk (nog steeds) dat soms een spier in eens 'op' is en ik niet tot falen kan gaan. Bij mij zijn dat mijn armen (triceps, biceps en mijn rechter schouder). Wat voor mij werkt is om altijd te trainen tot die spier in eens op is, en dan met een zo kort mogelijke pauze weer reps te maken, totdat de serie af is. Dit heeft er toe geleid dat de conditie/reserves in mijn spieren beter is geworden en ik beter sets af kan maken en zo nu en dan echt tot falen kan trainen, zonder dat dit direct een grote invloed heeft op alle vervolg oefeningen. Als ik voorheen tot falen zou gaan op een dumbell press, zou ik daarna geen oefening met triceps belasting nog kunnen halen op een gewicht wat de spiergroep nodig heeft. Ik train 3x in de week en ben ik afgestapt van P/P/L schema en gegaan naar Push/Pull, ook dit is voor mij een veel effectiever schema (door minder belasting per spiergroep, per training). Edit: bijna vergeten; trainen tot spierfalen is voor een beginner echt niet nodig en zoals ik heb ervaren werkte het zelfs averechts.
  8. Hoi hoi!

    Hoi allemaal! Bart, 41 jaartjes jong en sinds kort bloedje fanatiek met BB. Altijd interessant gevonden, maar door overgewicht dit steeds uitgesteld. Advies (destijds) was cardio "want van BB val je niet af", maar ik heb er een broertje dood aan. Ik houd van explosief, kort, krachtig, etc. Nadat ik was afgevallen, de wens om te gaan BB uitgesproken en dit ook gaan doen! De bedoeling was om lekker te trainen en spier op te bouwen wat ik over dat ik over de jaren was verloren. Toen wist ik nog niet hoe verslavend BB is. Ik hoor me nog zeggen; "eerst trainen, die shakes en supplementen, dat zal wel", maar mijn lichaam gaf al snel aan dat het proteines wilde, en veel! Inmiddels ben ik strak aan trainen, volg voedingschema's (onder begeleiding) en lees vanalles mbt voeding, supplementen, herstel, etc. Het lijk soms wel een halve medische opleiding. (en er staat wel heel veel onzin op the interwebz mbt BB/Krachtraining/fitness) Uiteindelijk een account aangemaakt om alles goed te kunnen lezen en vragen te kunnen stellen.