Advertentie:

Bart.BB

Members
  • Content count

    20
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Everything posted by Bart.BB

  1. advies nodig voor Anabool/Steroids gebruik

    Een buik krijg je alleen weg door een laag vetpercentage (Dieeten dus) en niks, maar dan ook niks anders. Een StrongMan heeft meer Abs dan wij spieren in ons hele lichaam, maar je ziet ze niet door hun Vet%. Wat betreft AAS, heb je wel je bloed laten checken ivm je leverwaardes? 2x een oral (afgebroken door de lever) en en een extra klap op je HDL/LDL is best wel iets voor je lichaam. Dit kan zelfs van invloud zijn op je spiermassa; Je test is naar de Kl@t3, dus zodra je stopt verlies je spiermassa, dus ook geen winst als je gestopt bent met kuren. Er is een kans dat je minder Testosteron hebs dan je oma, en dus evenveel spiergroei.
  2. Hallo

    Nou, bij deze! Maar ook veel plezier, en moge de endorfines je om de oren slaan
  3. Wat vinden jullie van mijn nieuwe sportschema?

    Onderhoud, want stilstand is achteruitgang. Met deze oefening (inclined bench/dumbell press) train je je front delts en werkt je borstspier secundair mee. Hoe rechter op je zit, hoe meer je de schouders belast. Ik begrijp je vraag en snap wat je bedoelt! Al vind ik je borst niet te groot, hij is mooi aanwezig en duidelijk een sterker punt van je. Dat je je schouders in verhouding wilt hebben, begrijp ik ook (willen we allemaal toch?). Alleen, als oude zeur, heb ik geleerd dat de snelweg naar Rome, altijd vaststaat met mensen met haast! Bodybuilding is een reis, en het uitzicht wordt mooier naarmate je langer reist! Je focus en training is heel specifieke spieren, maar spiergroepen werken nu eenmaal graag samen. Omdat je kosten wat kost je borst wil vermijden, ga je veel isolatie ofeningen doen. Ik verwacht dat je daarna weer andere isolaties gaat doen, omdat je een andere spiergroep niet mooi genoeg (meer) vind. Isolatie oefeningen zijn ideaal voor herstel en die ene (of 2) spiergroepen die minder makkelijk groeien of omdat je ze extra groot wilt hebben. Als je compound traint, dan groeit alles in verhouding en tegelijk. Ook kan je hierdoor zwaarder trainnen en stimuleer je spiergroei meer dan tijdens isolatie. Daarnaast zijn je benen zijn de motor van onze verbranding (Squats/deadlift). Mijn trainer hamert hier dan ook op als je goed wilt groeien (alles trainen bedoel ik dan, en benen niet op bare minimum of slacken). Compound traint óók je benen. Leg workouts can stimulate the release of large amounts of hormones. Working your legs helps to produce hormones such as cortisol, testosterone, and human growth hormone (HGH). Cortisol helps your body to respond to stress and increase fat metabolism. Testosterone helps your body to repair damaged muscle proteins and build skeletal muscle. HGH promotes muscle growth, boosts immunity, and boosts fat metabolism. bron: https://www.healthline.com/health/exercise-fitness/never-skip-leg-day#benefits-of-leg-days Gisteren nog in een gesprek: "Ik train al <lang> en in eens schiet ik omhoog. Is dat echt omdat ik benen ben gaan trainen?". Dus ik snap je, echt wel, maar wil je toch aanraden om een alround schema te maken en simpelweg 2 oefeningen per week extra te doen voor je schouders. Ikzelf ben alleen tijdens Push Dagen (legs is in pull en push verwerkt) 2 schouder oefeningen (side en rear) extra gaan doen in een superset. Dit is genoeg om die extra impuls te geven en mooie rondere schouders te krijgen. (eerste effect is goed zichtbaar door de pomp tijdens trainen)
  4. Wat vinden jullie van mijn nieuwe sportschema?

    Het is lastig zeggen, zonder de oefeningen te benoemen of je een goed schema hebt (trouwens, ook met ben ik geen expert - lol). Een gebied opnoemen is makkelijker dan de juiste oefeningen doen voor een gebalanceerde opbouw. Als ik mag gokken denk ik dat je geen compound oefeningen doet, anders waren de schouders beter in verhouding met je borst. Ook zouden je traps (die dingen bij je nek ) moeten groeien van bijv een Deadlift. Voor de meeste zijn de front delts iets wat overmatig wordt getraint omdat ze in veel oefeningen meedoen; bench & dumbell press (ook de inclined varianten voor de schouders), machine shoulder press, Arnold press, overhead press etc. Schouders hebben 3 groepen die je moet trainen; front, side en rear. Jonni Shreve heeft gisteren een video released over de schouders; Borst helemaal overslaan, zou ik zelf niet doen. Hoogstens minder focus, maar wel meenemen door bijv een Inclines bench press te doen op 30%.
  5. begonnen met de sportschool

    Wat is meer als je niet eerder hebt getraint? Als je tevreden bent met wat je bereikt dan is het goed. Wel is het echt belangrijk om te onthouden dat het bij Bodybuildling gaat om de reis, niet het doel! Je doel blijf je vaak aanpassen en het is nooit genoeg. Geniet van wat je hebt bereikt en staar je niet kapot of wat nog 'moet' of kan. Compounds zijn idd erg goed/nuttig/lekker!
  6. begonnen met de sportschool

    Welkom! Goed besluit om te gaan trainen! Heb je voor jezelf een doel? Ik bedoel, ga je voor kracht of voor spiervolume? Ik heb begin maakt het niet heel veel uit, want je maakt in beide gevallen veel progressie. Toch kan het helpen met focus na een paar maanden. Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor een WeightGainer (Carbs met Eiwit) ipv Whey Isolaat? Met name omdat je aangeeft in je profiel, een Vet % van 18% te hebben. Lijkt mij dat je dan genoeg reserves hebt om spier aan te maken, mits je natuurlijk voldoende eet. Ikzelf zou namelijk dicht groeien Explosie maakt gebruik van andere vezels dan de duursporten, waarmee je een 'nieuw' terrein begeeft voor je spieren. Ze wennen er vanzelf aan, elke week een beetje beter . Mijn tips: meet Vet % en gewicht afzonderlijk om een goed beeld te krijgen van progressie en schrijf alles op in je schema (progressie kan je ooit niet zien of voelen, alleen lezen).
  7. Dumbell stang aanpassen

    Vroeger deden we een tennisbal op de trekhaak... Geen idee, maar ik moest er meteen aan denken Al vallen ze dan nog steeds om. Bedoel je zoiets? https://www.amazon.nl/capper-verstelbare-standaard-ondersteuning-schouders/dp/B08C37W575
  8. Voorstellen

    Hoi Frederick, welkom! Goed nieuws; alles is mogelijk. Zelfs mij is het gelukt. Slecht nieuws; dit gaat echt wel een jaartje duren. Zoals gezegd, ga voor kleine stappen en voor de lange termijn. Met een kalorie tekort, veel proteines en lekker sporten kom je er zeker. Je lijf zal moeten wennen om vet om te zetten in energie ipv andersom, dit gaat even duren. De eerste weken is het resultaat vaak een tegenvaller.. tot je 'in eens' gaat afvallen als een malle. Mijn persoonlijke ervaring is dat slaap, voeding en een helder koppie net zo belangrijk zijn als trainen. Stress is een bitch als je wilt afvallen; veel meer honder & weinig verzadiging. De verschillen in de spiegel komen wel, alleen uit ervaring gaat vet altijd weg op de plekken waar je niet kijkt Houd voor jezelf een log bij, zodat je kan lezen wat de verschillen zijn. Ennuh... niet te vaak zoeken naar progressie. want ze zeggen niet voor niks; Water waar je naar kijkt, raakt nooit aan de kook.
  9. Pct yk-11 ?

    Via internet is het echt lastig. Derek (MPMD) heeft links naar fabrikanten & prijzen.. Punt is alleen dat een SARM niet legaal geïmporteerd mag worden. De kuur die je aanhaalt zijn alleen Vitamines (D/E/B-6/Zink/Magnesium) en een bosje konthaar. Dit doet niks voor je herstel.
  10. SARMs

    Cardrine en LGD worden vaak aangeraden voor een cut/ MK+LGD voor bulk. Ik had shorty gePMed ivm MK667, leek goed aan te sluiten bij mijn wensen. Maar de ervaring is dat cutten lastig word als je steeds honger hebt (logisch achteraf, maar ik heb ervaring met vreetbuien en kan er redelijk tegen. Toch luister ik netjes, anders, moet ik ook niet om advies vragen). Ben wel benieuwd naar ervaringen met LGD.
  11. Cutten in puberteit

    Gezien je nog groeit, in alle opzichten, zou een dieet niet hoeven (cutten dus ook niet). Als je gezond en goed eet en ook aan sport doet, kom je vanzelf in vorm als gevolg. Of het je groei beïnvloed? Yup, als je te weinig voedingstoffen krijgt, kan je lichaam een groeiachterstand krijgen. Gebeurd dit zomaar? Nee! Dan moet je wel heel heftig diëten voor een langere tijd. Zoals je het beschrijft, maar ik me geen zorgen. Toch even dit: Je bent nog te jong om te denken aan 'cutten' of bulken. Let op je voeding, ga sporten (beweeg) en dan komt alles helemaal goed. Echt waar! Je lijf is nu nog heel flexibel in alle opzichten en zorgt nog voor jouw. Later (jaartje of 10) draaien de rollen langzaam om en moet jij gaan zorgen voor je lichaam
  12. SARM in combinatie met medicatie

    Hey Jeroen, Wat was voor jou de rede om Rad140 te nemen bij de LGD, en natuurlijk; wat merkte je als verschil? Beide lijken erg op elkaar qua omschrijving, dus ik ben benieuwd naar de praktijk.
  13. Mactropin Nep?

    Lekker ongefundeerde opmerking, scoor je vast punten mee. Ik begrijp dat je een negatieve/slechte ervaring heb met de producten van jou 'bron'. Als je feedback wilt geven, prima. Maar dit is roeptoeter gedrag van de eerste orde. Maar goed, voelt het fijn? Ben je opgelucht? Ik pak ondertussen een bakje popcorn voor de show.
  14. Ontstoken pijnlijke schouders

    Ik sluit mij aan bij de heren hierboven. De schouders zijn heel gevoelig voor blessures; overleg goed, en train met lichte gewichten op meer reps. Juist voor schouders een uitstekende manier om ook kracht en volume te krijgen. In verband met lichte schouder klachten ben ik de gewichten gaan verminderen, maar meer reps. Gevolg is een heerlijke burn zonder overbelasting en ben blij met de resultaten tot nu toe.
  15. Is teveel sporten voor puber gevaarlijk?

    Krachttraining en goede voeding is nooit slecht voor je, ook niet als je pas 14 bent. Als hij nu leert wat een reële calorie intake is en dit leert toepassen op zijn lichaam, is de kans op overgewicht juist veel minder (zo lijkt mij). Ik heb sinds ik train meer geleerd over voeding dan in de 40 jaar er voor. Wat bedoel je precies met "zoveel in de sportschool?". Zolang hij de spiergroepen, voldoende (en onder begeleiding) traint is het goed. Over-trainen en blessures krijgen hierdoor, dat is dan wel weer teveel. Dan moet je echter wel weten waar hij zich mee bezig houd; 3 tot max 4 dagen in een split training kan een prima schema zijn. 5x Full body is echt teveel van het goede. (om snel iets te roepen). Zorg wel dat zijn visie helder blijft en hij zich niet gek laat maken door alle onzin die verspreid word. Breed worden gebeurd niet vanzelf, ook niet met BCAA's of whatever onzinnig supplement er via de socials verspreid word. Daarentegen, laat jezelf ook niet gek maken door alle onzin die er verspreid word Persoonlijk zou ik graag hebben dat mijn zoon begeleiding krijgt op die leeftijd, zodat er goed op de uitvoering en zijn lichaam word gelet. wat ik zou doen; raak betrokken, stimuleer zijn passie en leer hem dat socials zo scheef zijn als maar kan mbt body image en realistische doelen. Wie weet, misschien doe je binnenkort zelf mee en worden jullie samen sterk en breed! BB is erg verslavend (zoals je merkt bij je zoon) bron: https://www.fit.nl/krachttraining/krachttraining-jongeren
  16. Lichaams verandering en slaaphouding

    Dankjewel voor de tips! Ik ga met lagere gewichten trainen, en meer reps. Ook ben ik bezig met een nieuw kussen, misschien zelfs een nieuw matras... maar eerst dit even testen
  17. Nu ik een tijd aan het trainen ben, veranderd mij lichaam nogal; van onderuitgezakt, slap maar wel zo mobiel als kan zijn (altijd vechtsport gedaan en lenig geweest ik alle gewrichten). Naar een lichaam wat door spier ondersteunt word, maar best wel stijf. Uit pure ellende ben ik dagelijks gaan stretchen om te kunnen draaien/flexen zonder dat ik rek-pijn ervaar. 'Hoort er bij' denk ik dan, met name omdat ik te mobiel was. Maar (!) sinds kort wordt ik enkele malen per nacht wakker omdat ik simpelweg pijn heb aan mijn schouder. Ik slaap op mijn zij, waar ik voorheen op mij buik/zij sliep. Mijn schouders willen eigenlijk allebei liever niet meer dat ik op mijn buik of zij slaap en op mijn rug slaap ik zo licht dat ik elke minuut bewust lijkt mee te maken, en ik draai me dan weer op mijn zij. Mijn matras is zacht, dus een te harde ondergrond is het niet... Deze week gaf mijn rechter schouder ook al 2 x op , op een gewicht wat ik in de weken ervoor wel haalde (toegegeven, ik haalde het maar net. maar het geeft wel aan dat de kracht nu minder is dan voorheen. Links drukt meer weg dan recht, ik ben ook links) Hebben jullie iets vergelijkbaars meegemaakt, wat was jullie ervaring/oplossing? Voor mij is het nieuw, en aangezien slapen mijn 2e hobby is naast BB is echt wel een beetje balen. Geintje natuurlijk maar slapen en voeding zijn belangrijk voor een goede progressie, en in de nacht pijn hebben is gewoon kak.
  18. Wat als spierfalen niet lukt?

    Push Pull Legs of Push Pull bij push pull pak je telkens ook je benen mee en breek je je schema anders op. Meer spiergroepen per training, maar minder oefeningen per groep. PS: Ik ben 41, dus de ook de jongste niet meer
  19. Wat als spierfalen niet lukt?

    Hey, Ik ben van nature ook hypermobiel en heb vaak last gehad van instabiliteit hierdoor. Ik heb er minder en minder last van, door de training, maar merk (nog steeds) dat soms een spier in eens 'op' is en ik niet tot falen kan gaan. Bij mij zijn dat mijn armen (triceps, biceps en mijn rechter schouder). Wat voor mij werkt is om altijd te trainen tot die spier in eens op is, en dan met een zo kort mogelijke pauze weer reps te maken, totdat de serie af is. Dit heeft er toe geleid dat de conditie/reserves in mijn spieren beter is geworden en ik beter sets af kan maken en zo nu en dan echt tot falen kan trainen, zonder dat dit direct een grote invloed heeft op alle vervolg oefeningen. Als ik voorheen tot falen zou gaan op een dumbell press, zou ik daarna geen oefening met triceps belasting nog kunnen halen op een gewicht wat de spiergroep nodig heeft. Ik train 3x in de week en ben ik afgestapt van P/P/L schema en gegaan naar Push/Pull, ook dit is voor mij een veel effectiever schema (door minder belasting per spiergroep, per training). Edit: bijna vergeten; trainen tot spierfalen is voor een beginner echt niet nodig en zoals ik heb ervaren werkte het zelfs averechts.
  20. Hoi hoi!

    Hoi allemaal! Bart, 41 jaartjes jong en sinds kort bloedje fanatiek met BB. Altijd interessant gevonden, maar door overgewicht dit steeds uitgesteld. Advies (destijds) was cardio "want van BB val je niet af", maar ik heb er een broertje dood aan. Ik houd van explosief, kort, krachtig, etc. Nadat ik was afgevallen, de wens om te gaan BB uitgesproken en dit ook gaan doen! De bedoeling was om lekker te trainen en spier op te bouwen wat ik over dat ik over de jaren was verloren. Toen wist ik nog niet hoe verslavend BB is. Ik hoor me nog zeggen; "eerst trainen, die shakes en supplementen, dat zal wel", maar mijn lichaam gaf al snel aan dat het proteines wilde, en veel! Inmiddels ben ik strak aan trainen, volg voedingschema's (onder begeleiding) en lees vanalles mbt voeding, supplementen, herstel, etc. Het lijk soms wel een halve medische opleiding. (en er staat wel heel veel onzin op the interwebz mbt BB/Krachtraining/fitness) Uiteindelijk een account aangemaakt om alles goed te kunnen lezen en vragen te kunnen stellen.