Advertentie:

NoobLifter

Members
  • Content count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Normaal

About NoobLifter

  • Rank
    Amateur
  1. Intermittent fasting en suikerziekte

    Wat Aleksius zegt; Zolang je in een calorietekort zit, zul je afvallen. Of je nu in de ochtend 900kcal eet, of in de avond, dat maakt niet uit. Wat ik me wel kan voorstellen is - zoals Peter zegt - dat het makkelijker vol te houden is om op die manier minder calorieën te eten
  2. Intermittent fasting en suikerziekte

    Waarom zou je door middel van intermittent fasting willen cutten? Er is geen enkel type dieet dat aangetoond beter werkt dan het andere dieet, behalve... bij diabetes. Hier is het namelijk van belang op je bloedsuiker te letten. Daarnaast hoor ik veel mensen met diabetes die baat hebben bij koolhydraatarm (en dan echt heel arm) dieet. Anyways. ik zou daarin toch meer 'naar mijn lichaam luisteren'. Normaal vind ik dat een vreselijke uitspraak, maar ja, met diabetes lijkt het me best om te eten zodat je bloedsuiker goed blijft. Met andere woorden; ken je macro's, je kcalbehoefte etc, en eet door de dag heen.
  3. Dat je niet meer om 12 uur hele maaltijden wil eten is te begrijpen, maar 'hoeft' niet slecht te zijn. Maar het beste om er voor te zorgen dat je 's avonds minder zin hebt om de restjes te eten, is er voor te zorgen dat je vol zit. Dat kan door veel voedsel te eten, met veel volume en een lage calorische waarde. Veel groente dus. Daarnaast schijnt eiwit er voor te zorgen dat je langer een 'vol' gevoel houdt. Ik lunch bijvoorbeeld met een bak voedsel van 600 gram, courgette, paprika, ui etc, maar ook zo'n 100 gram kip en wat bonen, zodat ik maar 350 kcal eet, maar toch he-le-maal vol zit, tot ik met het avondeten moet eten (anders weer te vol in de gym ;)). Deze lunch maak ik op zondag klaar voor een hele week (jep, 4kg voedsel :P) 5 porties hiervan zou ik niet eens op krijgen op een dag, en dat terwijl het maar 1750 calorieën is (ben 185,cm 95kg) Beste tip die ik daarbij kan geven is, maak eten dat naast vullend ook LEKKER is. Geniet van je eten, en zit je vol zonder dat je te veel calorieën binnen krijgt? Dan hoef je nooit meer je dieet te veranderen