Advertentie:



Peter Wouters

Moderators
  • Content count

    690
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    120

Peter Wouters last won the day on January 12

Peter Wouters had the most liked content!

Community Reputation

245 Heel goed

3 Followers

About Peter Wouters

  • Rank
    Semi-expert

Personal Information

  • Gewicht
    85

Recent Profile Visitors

3,335 profile views
  1. Vitamine D en Covid

    Hier in Belgie haal ik het in de apotheek. Online kan je ook op verschillende plaatsen terecht.
  2. Vitamine D en Covid

    Daar is het bij mij allemaal mee begonnen. Ik merkte dat het een mild rustgevend effect had. Mijn vrouw kan het echter niet verdragen. Ze wordt er lethargisch van. Zelfs van een zeer kleine dosis. Ik ken nog mensen met hetzelfde negatieve effect. Wat de reden mag zijn weet ik niet maar iedereen is blijkbaar verschillend. De kunst is uit te vinden wat voor je werkt en wat niet. Iemand gebruikte eens de term 'Me-search', en dat is eigenlijk wat we moeten doen.
  3. Vitamine D en Covid

    Ja dat klopt. De dosis verspreiden over dagelijkse innames schijnt ook nog beter te werken maar dat wordt uiteindelijk nogal een gedoe voor mij.
  4. Vitamine D en Covid

    Wat ook belangrijk lijkt is inname met een vetrijke maaltijd. Ik zie soms mensen op fora met een dagelijkse inname van 5000 IU die hun niveaus niet omhoog krijgen door dit niet te doen. Ikzelf neem 25000 IU per week. Bij voorkeur na een maaltijd met vettige frietjes. Magnesium inname is ook belangrijk aangezien dit vitamine D actief maakt.
  5. Vitamine D en Covid

    Een artikel dat ik zag passeren. Hieronder enkele beknopte hoogtepunten. Onderzoek toont aan dat lage vitamine D-spiegels vrijwel zeker COVID-19-infecties, ziekenhuisopnames en sterfgevallen bevorderen. Gezien de veiligheid, pleiten we voor een onmiddellijke wijdverbreide verhoogde inname van vitamine D. Vitamine D moduleert duizenden genen en vele aspecten van de immuunfunctie, zowel aangeboren als adaptief. Het wetenschappelijke bewijs toont aan dat: Hogere vitamine D-bloedspiegels worden geassocieerd met lagere percentages SARS-CoV-2-infectie. Hogere D-niveaus zijn geassocieerd met een lager risico op een ernstig resultaat (ziekenhuisopname, Intensieve zorg of overlijden). Interventiestudies geven aan dat vitamine D een zeer effectieve behandeling kan zijn. Vele artikelen onthullen verschillende biologische mechanismen waarmee vitamine D COVID-19 beïnvloedt. Causale inferentiemodellering, de criteria van Hill, de interventiestudies en de biologische mechanismen geven aan dat de invloed van vitamine D op COVID-19 zeer waarschijnlijk oorzakelijk is, niet alleen een correlatie. Het percentage aan mensen met een vitamine D-tekort <20 ng / ml overschrijdt 33% van de bevolking in het grootste deel van de wereld, en de meeste schattingen van een tekort <30 ng / ml zijn meer dan 50%, dit getal is zelfs hoger in de winter. Het is niet nodig om te wachten op verdere klinische onderzoeken om het gebruik van zoiets veiligs te vergroten, vooral wanneer het helpen van zulke hoge tekorten al een prioriteit zou moeten zijn. Daarom roepen we alle regeringen, artsen en gezondheidswerkers wereldwijd op om onmiddellijk maatregelen aan te bevelen en uit te voeren die geschikt zijn voor hun volwassen bevolking om vitamine D te verhogen, in ieder geval tot het einde van de pandemie: aanbeveling van alle bronnen aan die voldoende zijn om 25 (OH) D-serumniveaus van meer dan 30 ng / ml (75 nmol / L) te bereiken. aanbeveling voor volwassenen een vitamine D-inname van 4000 IU (100mcg) per dag (of ten minste 2000 IU) aan bij afwezigheid van een bloedonderzoek. 4000 IU wordt algemeen als veilig beschouwd Raad aan dat volwassenen met een verhoogd risico op een tekort als gevolg van overgewicht, een donkere huid of die in verzorgingstehuizen wonen, mogelijk een hogere inname nodig hebben (bijv. 2x). Testen kan helpen om niveaus te laag of te hoog te vermijden. Raad aan dat volwassenen die de bovenstaande hoeveelheden nog niet krijgen, dagelijks 10.000 IE (250 mcg) krijgen gedurende 2-3 weken (of tot 30 ng / ml is bereikt bij bloedonderzoek), gevolgd door de bovenstaande dagelijkse hoeveelheid. Deze praktijk wordt algemeen als veilig beschouwd. Het lichaam kan onder de juiste omstandigheden (bijvoorbeeld een zomerdag op het strand) meer dan dit uit zonlicht synthetiseren. Ook bestempelen de NAM (VS) en EFSA (Europa) dit beide als een "No Observed Adverse Effect Level", zelfs als het gaat om een dagelijkse onderhoudsinname. Meet 25 (OH) D-spiegels van alle in het ziekenhuis opgenomen COVID-19-patiënten en behandel met calcifediol of D3 om ten minste een tekort <30 ng / ml (75 nmol / l) te verhelpen, mogelijk met een protocol in de trant van Castillo et al '20 of Rastogi et al. '20, totdat het bewijs een beter protocol ondersteunt. Bron; https://vitamindforall.org/letter.html?fbclid=IwAR1DWsk68Oaqxb8ctRKrArwfLS4E1moY7szCARKQniHjAk8QwJ5Cu83dRDk
  6. All the best!

    Beste wensen Geert en uiteraard iedereen op het forum.
  7. Hoe zit 't met m'n doelen?!

    video-1608062133.mp4
  8. Hoe zit 't met m'n doelen?!

    Ik ook niet. Vertrouw het nog niet, wat men ook mag beweren.
  9. Mk677 Ibutamoren

    Hallo Joost, ik heb zelf geen ervaring met zulke supplementen maar heb volgende nevenwerkingen al zien voorbij komen. Insuline resistentie>verhoogd suiker in het bloed verhoogd hongergevoel slaperigheid Waterretentie gynaecomastie
  10. Hoe trainen en eten? Bulken of cutten?

    Nog een aanvulling op wat Hansie zei. Probeer cardio en krachttraining toch op aparte dagen te doen. Dit schijnt beter te werken voor vetverlies. Wat het mechanisme hierachter is weet ik niet.
  11. groene thee goed of slecht voor testosteron

    Ik denk dat je dit met een korreltje zout moet nemen. Als dit echt zo moest zijn dan zouden de aziatische en andere thee drinkende landen met een serieus testosteronprobleem kampen. Wat niet het gevalis. Hier kan je een deftige analyse van die studies lezen. https://suppversity.blogspot.com/2011/09/5-cups-of-green-tea-day-lower-serum.html?m=1
  12. Geen spierpijn??

    Hallo Matt, spierpijn heb je meestal na de eerste trainingen als beginner. Het is normaal als je daarna weinig of niets meer voelt.
  13. Schouder vermoeidheid bij bankdrukken

    Hallo Bastiaan, ik probeer me voor te stellen hoe jij die Barbell vastneemt. Ik vraag me af of je die breed genoeg neemt. Op die wijze staan je ellebogen altijd naar buiten. Kijk maar op onderstaande figuur. Ik vermoed dat je deze te smal neemt maar ik kan mis zijn.
  14. Logboek Scato

    Als je kracht wil winnen dien je zwaar te gaan. Als het om estetische redenen is train je best met lichtere gewichten en meer reps. Persoonlijk doe ik de deadlift niet wegens kwetsuren in het verleden. Ik heb begrepen dat er bepaalde bodybuilders zijn die het ook links laten liggen. De reden hiervoor is dat je taille in verhouding smaller blijft en je bovenaan forser lijkt
  15. Cutten

    @Hansie Bij beginnende krachtsporters zal dit effect het meest uitgesproken zijn maar het lijkt er op dat ervaren atleten hier zeker een voordeel uit halen. Op volgende link vind je een samenbundeling van onderzoeken over dit onderwerp. https://sci-fit.net/collection-300-protein-studies/#Deficit_gaining,_energy_intake_(protective_effects_on_LBM,_satiety,_fat_loss)