Advertentie:

Peter Wouters

Moderators
  • Content count

    725
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    126

Peter Wouters last won the day on April 28

Peter Wouters had the most liked content!

Community Reputation

260 Heel goed

3 Followers

About Peter Wouters

  • Rank
    Semi-expert

Personal Information

  • Gewicht
    85

Recent Profile Visitors

4,254 profile views
  1. Intermittent fasting en suikerziekte

    Ik doe soms ook aan intermittent fasting na een periode van feestdagen. Zoals hierboven gesteld is het geen beter dieet dan een ander maar voor mij is het een manier om kcal te minderen waar ik me kan aan houden.
  2. Vetverbranding/Muscle Gain?

    Ik doe net hetzelfde maar met 50gr tonijn. Ik doe hierbij een zelfgemaakte vinaigrette op basis van olijfolie. Lekker gezond en je houd je gewicht mooi op peil.
  3. Bloedonderzoek zonder verwijzing (?)

    Ik denk wanneer je alles zelf wil betalen je dit best bij de huisarts doet. Hij is tenslotte diegene die het bloedstaal gaat afnemen zelfs wanneer je het online wil laten testen. In Nederland is er ook de Andros kliniek. Daar kan je ook terecht voor je testosteronwaarden
  4. Wat als spierfalen niet lukt?

    Hallo Roos, Welkom op dit forum. Zoals ik het begrijp is spierfalen het moment waarop je niet meer in staat bent om nog 1 rep uit te voeren. Je zegt dat je te vroeg moet stoppen met de herhalingen. Dit is eigenlijk spierfalen. Waarschijnlijk is het gewicht dat je op dat moment gebruikt te hoog voor jou. Spierfalen vind ik persoonlijk geen must. Het belast je centraal zenuwstelsel. Best is om hier 1 rep van verwijdert te blijven. Wil je het toch doen doe dit dan alleen tijdens de laatste set.
  5. Hallo

    Hoi Lt. Wat een verhaal zeg. Ik ben zeker dat je met jouw ingesteldheid terug ver kan komen. Onderstaand blog kwam me net onder de neus en ik vond dat ik het moest posten. Het betreft inname van proteine. Vooral snel verterende proteine zoals whey veroorzaken een hoge plasma glucose door gluconeogenese. Dus opletten hiermee. https://suppversity.blogspot.com/2016/05/the-insulin-glucagon-ratio-and-why.html?fbclid=IwAR1jwh-61hy1c9xWDRMW27HTsn_gbOtNwCAW_9LDdxneM1-saE6ue8qKrz8
  6. Kennismaking!

    Welkom Savi
  7. Visceraal vet ga je aanpakken door vooral minder suikers(insulinegevoeligheid) en meer proteinen te consumeren. Daarnaast voldoende training. Subcutaan heb je volgens de metingen niet of weinig. Dus, dat gaat niet minderen.
  8. Hallo Nono, Waarschijnlijk ben jij zoals men dat noemt 'skinny fat'. Normaal aan de buitenkant, maar relatief meer vet rond de organen(visceraal vet, buikje). Dit kan je niet meten met een huidplooimeting. Dit meet het subcutaan vet, wat vlak onder de huid ligt. Visceraal vet is op termijn niet gezond en moet eerst aangepakt worden. Dit kan je eenvoudig oplossen door een verandering in levensstijl en training.
  9. Terug van nooit weg geweest.

    Welcome back Geert
  10. Fake spull

    UG is 'underground'. Ook wel 'underground lab' of UGL genoemd.
  11. Fijne jaarwisseling!

    Alvast een gelukkig nieuwjaar
  12. maximale eiwitten uit zuivel

    Onderstaande staat in Wikipedia. Ik ga er van uit dat het waar is wat ze schrijven. Ik werk zelf ook in de voedingsindustrie en weet dat er soms wel eens gefoefeld word. Maar vroeg of laat komt dat toch aan de oppervlakte. Tegenwoordig zijn producten in Nederland nagenoeg vrij van transvetzuren of bevatten nog kleine hoeveelheden dierlijke transvetzuren. Gehydrogeneerde olie werd in het verleden met name gebruikt voor sauzen, dressings, producten van banketbakkerijen, kant en klaarmaaltijden, margarines, knapperige dan wel voorgebakken (graan-)producten, zoutjes, koek, snoep, soepen, bepaalde toetjes, etc. Er konden aanzienlijke hoeveelheden trans-vetzuren zitten in snackbarproducten, horecavoedsel, gebakken vis aan de kraam, e.d., hoewel dit geheel afhankelijk is van het soort olie of vet dat gebruikt werd. Denemarken heeft in 2003 wettelijke maatregelen genomen tegen schadelijk transvet in de voeding. Nederland heeft sinds 2004 middels de Task Force Verantwoorde Vetzuursamenstelling vrijwillig actie ondernomen waardoor de inname van transvetzuren in Nederland geen issue meer is. De Europese commissie beraadt zich op dit moment of en welke actie er ondernomen moet worden. In de VS heeft de Food and Drug Administration (FDA) per 1 januari 2006 de vermelding van transvetten verplicht gesteld en heeft sinds 2015 het gebruik van partieel geharde vetten in de ban gedaan. New York en andere Amerikaanse steden voeren actief campagnes om het trans-vetzuurpercentage naar beneden te brengen bij horecagelegenheden. In de stad New York mogen snackbars, restaurants en pizzeria's per 1 juli 2008 geen voedsel met kunstmatige transvetten meer verkopen.[7] In het verleden is in Amerika met name sojaolie op grote schaal partieel gehydrogeneerd geweest. Op voedingswaardedeclaraties van margarines wordt een onderverdeling in verzadigde en soms ook in enkelvoudig onverzadigde en meervoudig onverzadigde vetzuren gemaakt. Transvetzuren mogen niet op het etiket vermeld worden. Een goede kwaliteit plantaardige margarine bevat minder dan 2 g transvet per 100 g vet. Transvetzuren komen in Europa met name nog voor in Oost Europese landen en op wereldschaal met name nog in de minder ontwikkelde landen.
  13. maximale eiwitten uit zuivel

    Inderdaad, transvetten zouden tegenwoordig bijna niet meer voor komen in de voeding. Toch niet in die mate dat het schadelijk is.
  14. maximale eiwitten uit zuivel

    Ik ben het eens met Traveller. Zelf consumeer ik al jaren 1 liter koemelk/dag aangevuld met whey gewoon omdat ik het gezond acht. Hieronder de resultaten van een studie die de inverse associatie aantoont van oplopende consumptie van zuivelprodukten met de kans om type2 diabetes te ontwikkelen. Hieronder het verschil tussen totale zuivelprodukten, hoog en laag in vetgehalte. Bron: https://suppversity.blogspot.com/search/label/dairy Verzadigde vetten zijn ten onrechte in het verdomhoekje beland. Denk daarbij aan volkeren zoals de inuit die een hoge consumptie hebben van verzadigde vetten en geen cardiovasculaire aandoeningen hebben. Dit wil niet zeggen dat je moet gaan overdrijven. Onderstaande link brengt meer verduidelijking. https://www.nlbewustgezond.nl/waarom-vet-gezond-is/
  15. Kamalu curl nieuwe trainingsprikkel ?

    Het lijkt er op dat hij weet waarover hij praat. Ik heb eens naar hem gegoogled en heeft een indrukwekkende opleiding genoten. https://www.dr-gains.com/site/about