Advertentie Bodyengymshop

Peter Wouters

Moderators
  • Aantal bijdragen

    409
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    57

Peter Wouters last won the day on March 13

Peter Wouters had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

137 Heel goed

1 Volger

Over Peter Wouters

  • Rang
    Professional

Persoonlijke informatie

  • Gewicht
    85

Recente profielbezoeken

1.346 profielweergaven
  1. Aromasin, dat is een aromatase remmer, niet? Denk je dat dit nog nodig is met zo'n laag vetpercentage? Ik heb begrepen dat de omzetting van testosteron naar oestrogeen(aromatase) gebeurd in het vetweefsel. Hoe meer vetweefsel, hoe meer aromatase. Ik neem aan dat bij een vetpercentage van 11,5% deze omzetting al redelijk laag is. Oestrogeen is voor een man net zo belangrijk als testosteron bij een vrouw. In kleine hoeveelheden dan. Ik denk daarbij aan de positieve invloed op humeur, botsterkte, libido, cholesterol enz. Denk je niet dat het gebruik van een aromatase remmer je algemeen welzijn/gezondheid beïnvloed. Wat zijn je ervaringen hiermee?
  2. Ik heb het volgende even gegoogled. De filterfunctie van de nieren wordt bepaald door het creatinine niveau te meten in het serum. Met een formule(MDRD) wordt dit niveau omgezet in een getal dat GFR heet (de glomerulaire filtratie snelheid). Hoe meer creatinine, hoe lager het getal. Creatinine is een afbraakproduct van creatine en staat in relatie met deze laatste. Hoe meer inname van creatine, hoe hoger het creatinineniveau ondanks een normale nierfunctie. Serum creatinine blijkt ook in relatie te staan tot spiermassa. Concentraties die normaal zijn bij zware gespierde mannen blijken minder goed bij hun lichtere vrouwelijke collega's. Dus, je dokter heeft gelijk om zeker in de eerste plaats creatine te schrappen. Zie ook http://www.gpnotebook.co.uk/simplepage.cfm?ID=x20131109201336216972 Dierlijke eiwitten lijken ook een invloed te hebben maar het gaat hierbij vooral om de fosfaten. Dus, zoveel mogelijk eiwit uit plantaardige zaken halen zoals noten en peulvruchten. Whey proteine zou ook minder fosfaat bevatten en in dit geval net aan te raden zijn.
  3. Enkele weken detraining heeft voordelen. Je lichaam past zich namelijk aan op training. Het doet dit door de anabole respons te verlagen. Een aantal weken rust laat deze respons terug keren naar 100%. Dus, na deze periode groei je harder. Er zal tijdens de weken van rust wat verlies optreden maar spieren hebben een geheugen en je zal heel snel naar de toestand van ervoor terugkeren.
  4. Als dat rechtstreeks uit de apotheek kan je over zoiets nog discussiëren. Maar zaken die je online besteld weet je niks over de inhoud. Die zijn meestal bij iemand in de keuken vervaardigd. De verhoudingen kloppen niet en het werkzame product is dikwijls iets totaal anders. Dan nog gezwegen over giftige bijvoegsels. Jaarlijks sterven er honderden mensen aan online aangekochte middelen.
  5. Nieuwe interessante studie waarbij een groep atleten werden ingedeeld in ofwel een ISO groep (concentrische en excentrische fase = hetzelfde gewicht) ofwel een AEL (Excentrische fase = concentrisch + 40%) Resultaat: In week 5 had de ISO groep zich aangepast aan de training en zowel gains als acute testosteron en GH minderden. De AEL groep bleef nog doorgaan tot in de laatste week (week 10). Bron: http://physreports.physiology.org/content/5/7/e13241#sec-11
  6. Muziekkeuze is bij iedereen blijkbaar verschillend. Ik hoor zowat alles graag. Maar tijdens training prefereer ik toch graag iets in de richting van het epische/heroisch. Vooral filmmuziek komt dan om de hoek kijken. vb Inception, X-men, Interstellar etc van Hans Zimmer. Maar ook trailermuziek. Dan denk ik aan 'Two steps from hell', 'Audiomachine'....... En zelfs epic Dubstep kan ik pruimen.
  7. Je gaat het misschien niet geloven maar koffie is beter dan caffeine alleen. Er zitten nog andere stimulanten en anti-oxidanten in. Bovendien gaat het de verzuring tegen. http://suppversity.blogspot.be/2016/02/coffee-beats-caffeine-in-gym-more-reps.html?m=1
  8. Ik ben zelf niet bezig met bulken of cutten maar ik weet zeker dat je beter je kcal uit proteine opvoert dan uit vetten of koolhydraten. Heeft te maken met thermogenesis en resulteert in minder vetopslag.
  9. En wat te denken van de battle robes? Schijnt meer te vragen van je lichaam. http://suppversity.blogspot.be/2014/06/want-to-get-ripped-strong-battling-rope.html?m=1
  10. Sorry, mijn excuses.
  11. Hallo Labinah, Alvast welkom hier. Ik neem aan dat je ondertussen traint met een bepaald schema. Wat m.i. belangrijk is bij vrouwen is te focussen op de menstruele cyclus. In de eerste 2 weken van deze cyclus is het hormonale profiel optimaal. Dit voor zowel toename van spiermassa of vetverlies. De boodschap is om tijdens deze periode flink je best te doen door de frequentie/zwaarte van de trainingen op te bouwen .
  12. De enige pre-workout die ik neem is een goed tas koffie(caffeine). Al moet ik toegeven dat dit 's morgens beter werkt dan 's avonds. Wat de overige supplementen betreft heb ik mijn twijfels. Meestal zijn die gericht op een verbeterde bloedvoorziening(bloodflow). Ik denk dat een gezond lichaam en vooral dat van jonge mensen voorzien in hun eigen bloodflow mits een goede opwarming. Stikstofmonoxide(nitric oxide), een vasodilator(vaatverwijdend) is hierbij verantwoordelijk. Bij jonge mensen is de stikstofmonoxide produktie optimaal. Anders ligt het bij oudere mensen en diegene die de neiging hebben tot hypertensie. Iemand van 50 produceerd maar 50% stikstofmonoxide dan iemand van 30. Bij zulke personen denk ik dat citrulline en dergelijke mogelijk baat hebben.
  13. Het gemiddeld hogere vetpercentage bij vrouwen is er denk ik niet voor niets. Het zorgt voor een optimaal reproduktiesysteem. Als ik het goed heb dan is 10-12% een absoluut minimum maar mogelijk duiken er dan al problemen op met de menstruele cyclus. 20% lijkt mij een gezond niveau. Bij mannen ligt dit anders. Hoe hoger het vetpercentage, hoe hoger de omzetting van testosteron naar oestrogeen. Denk hierbij maar aan de borstontwikkeling die optreed. Voor mannen is dit ongezond.
  14. Een live talk door Dr Jacob Wilson over hyperplasie. Wat is het? Wat zijn de mechanismen? En belangrijk, hoe komt het tot stand?
  15. Toevallig vandaag verschenen in de strength and conditioning research.