Advertentie:



Peter Wouters

Moderators
  • Content count

    671
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    116

Peter Wouters last won the day on October 19

Peter Wouters had the most liked content!

Community Reputation

233 Heel goed

2 Followers

About Peter Wouters

  • Rank
    Semi-expert

Personal Information

  • Gewicht
    85

Recent Profile Visitors

3,185 profile views
  1. upper/lower body of 3 dagen full body

    Ik denk dat er een onderscheid dient gemaakt te worden tussen training als natural of met anabolen. Als natural duurt proteine synthese ongeveer 48 uur. Bij gevorderde naturals schijnt dit bijna gehalveerd te worden. Dus heb je er alle baat bij om elke spiergroep minimaal 2x per week te trainen. Bij anabolengebruikers schijnt proteine synthese langer aan te houden. Vandaar komt waarschijnlijk de praktijk van een bro-split. Wanneer er rekening wordt gehouden met een gelijkgesteld wekelijks volume lijkt er een voordeel te zijn met een full body training. Op voorwaarde dat dit als natural gedaan wordt. Vooral biceps en quads hebben een significant voordeel hierbij. Brad Schoenfeld deed hier onderzoek naar. https://www.lookgreatnaked.com/blog/bro-split-versus-total-body-training-which-builds-more-muscle/
  2. Bij schouderpijn denk ik direct aan problemen met de rotator cuff. Niet dat ik er iets van ken maar ik heb hiervan al meermaals gehoord in mijn omgeving. https://www.ortho-kortrijk.be/nieuw/home-2/probleem-zones/schouder/rotator-cuff-scheur/
  3. reverse grip push down toevevoegde waarde ?

    Ik ga even de contrarian uithangen met onderstaande link die ik vond met Brad Schoenfeld. De triceps zijn aangehecht aan de Ulna. Voel maar eens aan het uitstekende knobbeltje aan je elleboog. Daar zit de tricep aangehecht. Terwijl je daar voelt roteer je pols dan eens. Beweegt die aanhechting van plaats? Nee, alleen de spieren van de voorarm bewegen. Dus, ik denk dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft. https://twitter.com/BradSchoenfeld/status/676034580789501953
  4. ACE-031 / ACVR2B en FST-dHBS-hFc

    Het gaat hier om zogenaamde myostatine blockers. Myostatine vertraagd de spiergroei en wanneer je dit afremt zou je spiergroei bevorderen. Bij mijn weten zijn hier nogal nadelen aan verbonden. Die zijn te vinden in de eerste link. Zware krachttraining resulteerd in een tijdelijke onderdrukking van myostatine. Deze onderdrukking neemt in kracht af naarmate we ouder worden. Creatine heeft voor zover ik weet mild myostatine blokerende eigenschappen.
  5. Ademen, om eens even bij stil te staan.

    Als ik me niet vergis is een hond het enige dier dat niet door zijn neus ademt. In de neus en sinussen wordt stikstof(NO) afgegeven aan de ingeademde lucht. Dit gas is kiemdodend en relaxeerd de luchtwegen en bloedvaten. Je heb er dus baat bij dat je je mond zoveel mogelijk dicht houd. Je kan dit trainen bij inspanningen ook. Ik rijd elke dag met de fiets naar mijn werk en ben jaren geleden beginnen op te letten of ik mijn mond kon dicht houden de hele rit. Ondertussen is dat een automatisme geworden. Bijkomend voordeel is ook dat je niet per ongeluk 1 of ander insect inslikt
  6. Ademen, om eens even bij stil te staan.

    Mooi stukje Geert. Je kan dit op alles toepassen. Wij leerden dit in de Aikido ook. Het wordt zelfs gebruikt in het boog/geweerschieten. Je bent stabieler tijdens de uitademing.
  7. Trainingsschema meningen

    Ziet er best goed uit. Probeer wel elke spiergroep tenminste 2x in de week te trainen. Dit is de enige tip die ik je kan geven.
  8. Het optimale trainingsprogramma

    Ik kwam dit e-book tegen op een ander forum. Het ziet er veelbelovend uit. Veel leesplezier. BigBeyondBelief-eBook.pdf
  9. Speekseltest eca+mdaa

    Ik kan mis zijn maar volgens de ingredientenlijst komt er helemaal geen ephedrine voor in Monster aka Black booster workout. Wat ik me steeds afvraag bij die pre workouts is zit ingredient x wel degelijk in de samenstelling? zo ja, heeft dit ingredient een bewezen effect? vanaf welke dosis heeft dit dan een effect? is deze dosis aanwezig in de aanbevolen hoeveelheid? Een goed kopje sterke koffie is een bewezen pre workout. Zelfs beter dan caffeine alleen. Verdiep je ook eens in bakpoeder aka baking soda, Rhodiola en Ashwagandha. Dat zijn zaken die compleet legaal zijn en een bewezen effect hebben. En je kan ze prima zelf doseren.
  10. 60+ en krachttraining.

    Knap geschreven Geert. Ik herken mezelf er volledig in. Ben ook begonnen zo ergens rond mijn 14e met alternatieve middelen. Mijn eerste toestel was de koperen voetpomp die mijn vader gebruikte om zijn autobanden op te pompen. Ik duwde die met zoveel mogelijk herhalingen bij elkaar. Al gouw kreeg ik reacties op mijn ontwikkelde armen. Dit sterkte mij om door te gaan met gelijk wat ik vond om te kunnen trainen. Een aantal jaren later, begin 80tiger jaren ging er een sportschool open in mijn buurt. Ik heb me toen direct ingeschreven. De laatste jaren train ik thuis met dezelfde vindingrijkheid als waar het mee begon
  11. Daar kan ik me behoorlijk in storen. Je kan tegenwoordig geen supplement meer kopen of er is wel vitamine B6 aan toegevoegd. Ik snap de synergie wel maar je dient er wel rekening mee te houden. Cyclen is de boodschap.
  12. Ready to roll

    Hola Geert. Ziet er indrukwekkend uit.
  13. Die ben ik nog niet tegen gekomen. Ik ben er niet mee bezig ook niet. Ik denk dat @Shorty en @PeterBond hier wel meer over weten.
  14. Trainen met spierblessure

    Wat Ibuprofen betreft denk ik dat dat geen kwaad kan zolang je niet ovrrdrijft met hoge doseringen. Het is zelfs aangetoond dat het voor meer hypertrofie zorgde maar dan wel bij oudere personen.
  15. Stacker pro

    Mag ik weten wat de ingredienten zijn van dat produkt?