Advertentie:

Peter Wouters

Moderators
  • Content count

    706
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    123

Peter Wouters last won the day on September 27

Peter Wouters had the most liked content!

Community Reputation

250 Heel goed

3 Followers

About Peter Wouters

  • Rank
    Semi-expert

Personal Information

  • Gewicht
    85

Recent Profile Visitors

3,851 profile views
  1. kramp in benen na upperbody training

    Hallo Rico, Ik ben niet zeker of je upper body training iets met kuitkrampen te maken heeft. Krampen treden meestal op tijdens of na een training van de betreffende spier. Wat de oorzaak mag zijn lijkt het me nogal vaag. Mogelijk heeft overbelasting er wat mee te maken. Ben je een voorvoetlander? Dan kan dit meespelen. Er wordt ook gezegd dat een tekort aan electrolyten mogelijk ook een rol spelen. Ik denk hierbij aan Natrium, Kalium en Magnesium. Ook speelt een vochttekort een rol. Je zweet dit namelijk uit. Heb je dit tijdens een 10km sessie ook?
  2. Twijfel over gewicht ivm trainen voor hypertrofie

    Als je traint voor hypertrofie is 10 tot 15 reps ongeveer de regel. Failure betekent dat de snelle spiervezels leeg geraken. Zij halen hun energie uit suikers en die voorraad is beperkt. Trage spiervezels halen dit uit vet en die voorraad is nagenoeg onbeperkt. Kijk maar naar het verschil tussen sprinters en lange afstandslopers. De sprinters met snelle spieren zijn direct leeg. Best is om een rep van failure weg te blijven. Dit is taxerend op het centraal zenuwstelsel en mensen zoals ik die daar gevoelig voor zijn gaan snel geïrriteerd geraken en een slechte nachtrust hebben. Het is mogelijk om hypertrofie te bereiken met 20+ rep rangers maar dan moet je tot failure gaan
  3. Dit gaat al in een betere richting. Meer spiermassa betekent meer energieverbruik. Hetzelfde kan gezegd worden van meer proteïne. Mensen staan er niet bij stil maar het kost het lichaam een pak meer energie om proteine af te breken en naar hun bestemming te brengen dan koolhydraten en vetten. Hou er ook rekening mee dat een te laag calorie inname op den duur zich gaat wreken tegen je lichaam. Hormonaal en mentaal loop je het risico er op achteruit te gaan.
  4. Persoonlijk vind ik niks mis met jouw fysiek. Hoe kom je er bij dat je veel visceraal vet hebt? Je verteld ook niks wat je proteine inname betreft. Dit is ook belangrijk.
  5. Bulk tijd

    Ik heb geen ervaring met mct's noch met bulken. Van Medium Chain Triglycerides (MCT) heb ik begrepen dat het gepumpt wordt alszijnde een middel om gewicht te verliezen. Uiteindelijk blijkt het weggegooid geld. Bij bulken heb ik begrepen dat je dan in een iets meer anabole toestand komt. Ga je daarna cutten dan kom in een katabole toestand. Dus, de spiermassa die je opbouwt tijdens de bulk gaat er tijdens het cutten weer af. Tenzij je steroiden neemt. Wil je toch meer kcal-en opnemen dan doe je dat in mijn opinie best onder de vorm van meer proteinen. Deze vergen het meeste energie om afgebroken te worden in het lichaam. Anderzijds beletten ze dat je spier verliest tijden een cut. Noedels kunnen lekker zijn.....als snack. Wil je gezond eten verhoog dan je vezels en omega 3. Begin je dag met havermout. Eet de ganse dag een stukje fruit als tussendoor. Maak zelf een groentesoep met alles wat je kan vinden. Vooral Brocolli staat bovenaan mijn lijst voor zijn heilzame micronutrienten. Vezels zijn de voedingsbodem voor een gezonde darmflora. Dit resulteert in een betere algemene vorm van welzijn. vb humeur, immuniteit, cognitie. Omega 3 haal je vooral uit vette vis. vb Zalm, Makreel
  6. Deep fake

    Ja, dat is ook waar
  7. Deep fake

    Wat bedoel je met gevaarlijk?
  8. Deep fake

    Ik kwam deze tegen op youtube. Ik blijf het thema geweldig vinden.
  9. Informatie SARM Cardarine / GW-501516

    Omrekenen naar Human Equivalent Dose lijkt niet zo eenvoudig. Ik ben geen expert in rekenen maar een ruwe omrekening zou je kunnen bereiken met de volgende formule. Ratdosis (mg/kg) / 6,17 (conversiefactor) x gemiddeld menselijk lichaamsgewicht (60kg). De minimale dosis waarbij problemen werden waargenomen in de studie was 3mg/kg bij ratten. https://www.tga.gov.au/book-page/12-cardarine Omgerekend naar de dosis voor mensen is dit 3 / 6,17 x 60 = 29 mg per dag. De maximale ratdosis van 40 mg wordt dan 389mg. Voor info naar conversie zie https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4804402/
  10. hoeveel vitamine D supplementeren is veilig ?

    Ik neem al jaren 25000IE per week behalve tijdens de zomermaanden. Een apothekeres vertelde me dat de maximale grens in Belgie momenteel op 3000IE per dag ligt. Wat overeen komt met 21000IE per week. Bij bloedonderzoek zweven mijn waardes steeds rond 30 ng/ml wat de onderkant van ideaal zou moeten zijn. Die optimale waardes variëren ook tussen labo's onderling. Het labo waar mijn vader zich laat testen hanteren een onderkant van 20 ng/ml. Ik weet ook niet zeker of er al een afgesproken standaard bestaat om vitamine D te meten. Net zoals bij een testosterone meting is dit altijd een probleem geweest. Labo's gebruiken dikwijls verschillende manieren om te meten met toestellen die bovendien niet geijkt zijn(standaard). Op die manier kan je moeilijk gaan vergelijken. Vitamin D waardes lijken sterk beinvloed te worden door Magnesium. Bij mensen met een te laag vitamine D zien we een verhoging met Magnesiumsuppletie. Bij mensen met een te hoog Vitamine D gebeurd het tegenovergestelde. Ik neem al jaren Magnesium, dus ik vermoed dat mijn waardes bij mijn labo optimaal zijn. https://suppversity.blogspot.com/2018/12/magnesium-could-be-in-charge-of-your.html?fbclid=IwAR0n8pObAooCqKgR2NlOHqbQdqWVaqTVNR_QD5sN1q43aI7RnmzH3hLCVXg
  11. Voeding

    Persoonlijk mijd ik zulke producten met veel suiker in. Liever zie ik 0 gr achter suikers. Zelf gebruik ik havervlokken die ik in de bio afdeling vind.
  12. Vrije testosteron waarde versus totaal waarde

    Mag ik weten wat jouw achtergrond is en hoe je tot die conclusie komt? Ik heb weet van mensen wiens testosteronwaarden de helft hoger lagen voor ze aan hormoontherapie gingen en uiteindelijk verbeterden met een vrije testosteronwaarde die 5x hoger ligt.
  13. EMG studie spieractivatie per spiergroep

    Ja dat klopt. Hoe meer spiervezels aangesproken hoe meer groei.
  14. EMG studie spieractivatie per spiergroep

    Ik denk dat hier een onderscheid moet gemaakt worden. Het gaat hier om het percentage spiervezels die geactiveerd worden. Ik denk dat dit los staat van wat men 'voelt'. Denk daarbij aan een bench press waarbij bij oplopend gewicht de triceps meer in het spel komen. Maar voel je dit?