Advertentie:

Peter Wouters

Moderators
  • Aantal bijdragen

    494
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    88

Peter Wouters last won the day on August 14

Peter Wouters had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

166 Heel goed

1 Volger

Over Peter Wouters

  • Rang
    Professional

Persoonlijke informatie

  • Gewicht
    85

Recente profielbezoeken

2.052 profielweergaven
  1. Welk type van training je ook doet, ik denk dat het belangrijker is om je proteine inname hoog te houden tijdens het cutten. Dit zorgt voor behoud van spiermassa. Er zijn zelfs aanwijzingen dat je spiermassa kan opbouwen tijdens het cutten op die manier. Waarschijnlijk remt proteine de spierafbraak(catabolisme).
  2. Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee maar ik vind dat het soort training nog belangrijker is. Van de trage type 1 spiervezels is geweten dat die veel gevoeliger zijn voor anabole steroïden dan de snellere type 2. Dat is volgens mij ook de reden waarom bodybuilders voornamelijk de focus leggen op een hoog aantal reps. Ze hebben ook meer spiermassa in vergelijking met powerlifters die voornamelijk sterker zijn en weinig reps doen. Wat ook niet wil zeggen dat je de type 2 vezels moet gaan verwaarlozen. Je mag alleen niet in de valkuil trappen om elke training je 1RM max gaan te bepalen.
  3. Androgeen receptor densiteit nr 1vereiste v hypertrofie

    Even nog een update over zaken die bewezen hebben de AR densiteit te verhogen. Krachttraining: voornamelijk zware gewichten en hoog volume(metabole stress) Carnitinetartraat Adequate post workout voeding en herstel Goed werkende Schildklier: Vooral T3 niveaus dienen optimaal te zijn. Overtraining en te sterk dieeten halen dit naar beneden. Anabole steroïden: korte cycles verhogen AR densiteit, lange cycles (weken tot maanden) verlagen dit terug naar het basis niveau. Hypothetisch(nog niet bewezen) Creatine. Voor meer info: https://suppversity.blogspot.com/2018/10/if-androgen-receptor-response-to.html
  4. Dit is sterk!

  5. Androgeen receptor densiteit nr 1vereiste v hypertrofie

    Ik heb het eens gegoogled. Dit lijkt me wel wat. https://naturalsupremacy.com/2017/09/06/androgen-receptors-22-ways-to-boost-them/
  6. Androgeen receptor densiteit nr 1vereiste v hypertrofie

    De Androgeen receptor densiteit blijkt de 1ste vereiste te zijn voor het ontwikkelen van spiermassa. Niet testosteron, Igf1, DHT of GH. Dit verklaart ook waarom mensen met een lage AR densiteit moeite hebben om spiermassa aan te komen. https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fphys.2018.01373/abstract
  7. Mahmut mass

    Je hebt daar een punt maar dit was niet de enige studie. Zie ook https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/1550-2783-11-19 Er zijn inderdaad nog meerdere studies als deze nodig om dit kracht bij te zetten.
  8. Mahmut mass

    Dat valt wel mee hoor. Zie deze studie https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5078648/
  9. Vandaag in de krant

    Sarm's, of toch enkele bekende, vallen sinds dit jaar onder verboden anabole middelen. Zie ook https://www.dopingautoriteit.nl/juridisch/dopinglijst/verbodenstoffenlijst#s1 Over dat achterpoortje heb ik ook al wel eens gelezen maar dit is voor interpretatie vatbaar. Onderzoek door onpartijdige labo's wijzen uit dat er dikwijls naast de hoofdstof andere anabole steroïden worden toegevoegd en daar gelden andere wetten voor. Er lijkt ook een groot verschil te bestaan in dopingcontrole tussen Nederland en België. Zie https://www.dopingautoriteit.nl/dopingcontroles/controles-in-belgie Bovendien mogen medicijnen in Belgie uitsluitend via de apotheek worden verkocht.
  10. Vandaag in de krant

    https://www.hln.be/nieuws/binnenland/steeds-meer-anabole-steroiden-in-beslag-genomen~a4530a69/
  11. Misselijkheid na V2 Extreme workout

    Een maagzuur remmer zorgt ervoor dat je minder zuur hebt in je maag. Bijgevolg slechtere vertering. Mogelijk had je daar last van. Verder ben ik geen fan van pre workoutsupplementen. Ze verlichten alleen je portemonnee. De enige supplementen met een bewezen werking voor een training zijn whey, creatine en een tas koffie.
  12. Fit logboek

    Oei, dat is minder goed nieuws. Ik hoop dat alles vlug beter gaat.
  13. Opgewonden na krachttraining

    Nog een aanvullende tip: neem een magnesiumsupplement voor je gaat slapen. Dit heeft een verzachtende invloed op het centraal zenuwstelsel. Liefst onder de vorm van magnesiumcitraat. Dit werkt beter en sneller.
  14. Opgewonden na krachttraining

    Mogelijk ga je te diep in de training. Ik denk daarbij aan trainen to failure, teveel volume. Dit werkt in op het sympathisch zenuwstelsel. Zie ook https://cjsm.be/gezondsporten/themas/training/theorie/overtraining-0
  15. DHEA supplementen. (testosteron test) Jullie ervaringen?

    Hoi Arnie, of DHEA veel effect heeft op testosterone weet ik niet zeker. De conversie zou volgens onderstaande link heel zwak zijn. Toch niet bij mannen. Vrouwen zouden er meer baat bij hebben. Het is in elk geval geen muscle builder. Wel een gezondheidspromotor. Het zou cortisol verlagen en de arteriele stijfheid verbeteren doordat het NO (nitric oxide ofwel stikstofmonoxide) produktie verhoogt. http://www.brinkzone.com/general-health/dhea-hormone-facts/ Waarom je (vrije) testosterone laag ligt kan ik alleen maar naar gissen. Het is voor een specialist zelfs een hele opgave. Een mogelijkheid die volgens mij nogal voorkomt is te fanatiek sporten(hoge volumes) en/of diëten. Lees hier maar eens het verslag van zo'n geval. http://www.brinkzone.com/bodybuilding/natural-t-rebound-a-case-study/