Advertentie:



Peter Wouters

Moderators
  • Content count

    618
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    100

Peter Wouters last won the day on May 31

Peter Wouters had the most liked content!

Community Reputation

198 Heel goed

1 Follower

About Peter Wouters

Personal Information

  • Gewicht
    85

Recent Profile Visitors

2,924 profile views
  1. Oestrogeen en gynecomastie

    Persoonlijk hecht ik niet veel waarde aan iemand zijn fysiek. Kijk maar naar Brad Schoenfeld. Dat is een autoriteit in de bodybuilding. Ieder zijn mening daarover. Een ander punt. Iemand enig idee waarom Tamoxifen een beter resultaat levert dan een AI bij gyno? Iemand suggereerde eens dat Tamoxifen mogelijk nog een andere werking heeft dan die wij kennen.
  2. Belangrijk document van Henning Wackerhage en collega's met aanbevelingen over hoe veilig terug te keren naar de fitnesszaal en sporten tijdens de pandemie. In this review, we will answer five questions in relation to COVID-19 fromthe perspective of sport and exercise. The questions deal with 1) how SARS-CoV-2 targets ACE2-expressing human cells via its spike protein, 2) the COVID-19 disease caused by it, 3) the COVID-19 pandemic and attempts to control it, 4) how the immune system responds to SARS-CoV-2 and how the immune system is affected byexercise training, 5) advice for exercise during the pandemic for healthy adults, athletes and elderly, and possible control measures to help to return to normal sport and exercise at the end of the pandemic before herd immunity or mass vaccination has been achieved. https://www.germanjournalsportsmedicine.com/archiv/archive-2020/issue-5/sport-exercise-and-covid-19-the-disease-caused-by-the-sars-cov-2-coronavirus/?fbclid=IwAR3LIJtqh-NsiqVP2OkKFWuTnwihz9ygjrHF9GKhVs0csqQWBlfWr9eZ-14
  3. Hey friends !Im newbie.

    Welcome. May I ask where you live?
  4. Nieuw lid

    Hallo Jmd, welkom op dit forum. Ik train ook thuis met zelf in elkaar geknutselde zaken.
  5. Oestrogeen

    Hallo @PeterBond Ik heb je blog eens bezocht en hij lijkt mij heel informatief. Toch zit ik nog met een vraag wat betreft dit topic. Ik kwam dit tegen in je artikel. Another situation in which gynecomastia often occurs is that of prostate cancer treatment. More specifically, treatment with the anti-androgen bicalutamide. In a double-blind RCT, prostate cancer patients received either bicalutamide with a placebo or in combination with tamoxifen (20 mg daily) or anastrazole (1 mg daily) for 48 weeks [13]. Gynecomastia developed in 73 % of patients receiving placebo, 10 % of patients receiving tamoxifen and 51 % of patients receiving anastrazole. We weten dat oestrogeen bij mannen ontstaat door aromatase van testosterone. De mannen hierboven kregen een anti-androgeen waardoor hun testosterone gehalte theoretisch 0% moet zijn. Als oestrogeen werkelijk een centrale rol speelt bij gynecomastie, waar wordt dit dan geproduceerd?
  6. Is het mogelijk om spieren op te bouwen en tegelijkertijd vet te verliezen? Deze studie onderzocht of een eiwitrijk dieet (2,4 g / kg / dag) gunstiger is voor de lichaamssamenstelling in vergelijking met een eiwitarm dieet (1,2 g / kg / dag) in combinatie met een intensief trainingsprogramma. Beide diëten zorgden voor een energietekort van 40% en de deelnemers trainden 6 dagen per week, inclusief weerstandstraining voor het hele lichaam, intensieve (sprint) intervaltraining, tijdritten en plyometrische lichaamscircuits. Na 4 weken verschilde het totale lichaamsgewicht niet tussen de groepen. De eiwitrijke groep verloor echter meer vetmassa in vergelijking met de lagere eiwitgroep (4,8 versus 3,5 kg). Bovendien won de eiwitrijke groep zelfs aan magere massa, terwijl dit niet het geval was bij de lagere eiwitgroep (1,2 versus 0,1 kg). Conclusie: een eiwitrijk dieet heeft een positieve invloed op de lichaamssamenstelling tijdens een dieetprogramma met regelmatige intensieve training. Onder dergelijke omstandigheden is het mogelijk om spiermassa te winnen en tegelijkertijd vetmassa te verliezen. Bronnen: https://www.nutritiontactics.com/gain-muscle-and-lose-fat-with-a-high-protein-diet/#more-4612 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26817506/
  7. Mountainbike tijdens corona

    Of je het fanatiek kan noemen weet ik niet maar ik fiets 25km per dag naar mijn werk. Verder nu en dan recreatief in het weekend
  8. lekkere middagsnack

    Mijn geheim is olijfolie met een scheutje azijn, een kruidenmengeling voor salade van een bekende Belgische Tv kok, een mespuntje mosterd en enkele druppels sojasaus. Dit gooi ik over een kom met groentenmengeling samen met de Tonijn. Ik eet dit elke dag. Niet verder vertellen hoor.
  9. programma

    Hallo Tijn, Dit is een schema gebaseerd op een strenght protocol van Brad Schoenfeld. Het is 1 mesocycle opgebouwd in 2 blokken van 4 weken(microcycles). Ieder blok heeft een opbouwende en afbouwende fase. Je kan er eventueel ook andere oefeningen aan toevoegen naar keuze. Misschien heb je er iets aan. Opsomming – Repetities: Structurele oefeningen: 1 – 5 Geassisteerde oefeningen: 6 – 8 – Sets: 3 per oefening – Rust interval: Structurele oefeningen: 3 – 5 minuten Geassisteerde oefeningen: 2 minuten -Tempo: Concentrisch: explosief Eccentrisch: 2 – 3 seconden – Frequentie: 3 – 4 dagen per week Week 1 Maandag: Military press 3 sets @ 4 – 5 RM Bench press 3 sets @ 4 – 5 RM Deadlift 3 sets @ 4 – 5 RM Squat 3 sets @ 4 – 5 RM Woensdag: Military press 3 sets @ 4 – 5 RM Bench press 3 sets @ 4 – 5 RM Deadlift 3 sets @ 4 – 5 RM Squat 3 sets @ 4 – 5 RM Vrijdag: Military press 3 sets @ 4 – 5 RM Bench press 3 sets @ 4 – 5 RM Deadlift 3 sets @ 4 – 5 RM Squat 3 sets @ 4 – 5 RM Week 2 Maandag: Military press 3 sets @ 2 – 3 RM Bench press 3 sets @ 2 – 3 RM Deadlift 3 sets @ 2 – 3 RM Squat 3 sets @ 2 – 3 RM Woensdag: Military press 3 sets @ 2 – 3 RM Bench press 3 sets @ 2 – 3 RM Deadlift 3 sets @ 2 – 3 RM Squat 3 sets @ 2 – 3 RM Vrijdag: Military press 3 sets @ 2 – 3 RM Bench press 3 sets @ 2 – 3 RM Deadlift 3 sets @ 2 – 3 RM Squat 3 sets @ 2 – 3 RM Week 3 Maandag: Military press 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Bench press 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Deadlift 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Squat 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Woensdag: Military press 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Bench press 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Deadlift 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Squat 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Vrijdag: Military press 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Bench press 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Deadlift 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Squat 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Week 4 Maandag: Military press 3 sets @ 15 – 20 RM Bench press 3 sets @ 15 – 20 RM Deadlift 3 sets @ 15 – 20 RM Squat 3 sets @ 15 – 20 RM Donderdag: Military press 3 sets @ 15 – 20 RM Bench press 3 sets @ 15 – 20 RM Deadlift 3 sets @ 15 – 20 RM Squat 3 sets @ 15 – 20 RM Week 5 Maandag: Upper body Military press 3 sets @ 4 – 5 RM Bench press 3 sets @ 4 – 5 RM Dinsdag: Lower body Deadlift 3 sets @ 4 – 5 RM Squat 3 sets @ 4 – 5 RM Donderdag: Upper body Military press 3 sets @ 4 – 5 RM Bench press 3 sets @ 4 – 5 RM Vrijdagdag: Lower body Deadlift 3 sets @ 4 – 5 RM Squat 3 sets @ 4 – 5 RM Week 6 Maandag: Upper body Military press 3 sets @ 2 – 3 RM Bench press 3 sets @ 2 – 3 RM Dinsdag: Lower body Deadlift 3 sets @ 2 – 3 RM Squat 3 sets @ 2 – 3 RM Donderdag: Upper body Military press 3 sets @ 2 – 3 RM Bench press 3 sets @ 2 – 3 RM Vrijdagdag: Lower body Deadlift 3 sets @ 2 – 3 RM Squat 3 sets @ 2 – 3 RM Week 7 Maandag: Upper body Military press 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Bench press 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Dinsdag: Lower body Deadlift 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Squat 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Donderdag: Upper body Military press 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Bench press 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Vrijdagdag: Lower body Deadlift 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Squat 3 sets @ 5 RM, 3 RM, 1 RM Week 8 Maandag: Military press 3 sets @ 15 – 20 RM Bench press 3 sets @ 15 – 20 RM Deadlift 3 sets @ 15 – 20 RM Squat 3 sets @ 15 – 20 RM Donderdag: Military press 3 sets @ 15 – 20 RM Bench press 3 sets @ 15 – 20 RM Deadlift 3 sets @ 15 – 20 RM Squat 3 sets @ 15 – 20 RM
  10. Laxogenin

    Ik had eerlijk gezegd nog nooit gehoord van het supplement. Een beetje opzoekwerk leert mij dat het nog nooit bewezen is dat het werkt op mensen. Bovendien bevat enkel 25% van de in de handel zijnde produkten effectief het stofje. 'Only 1 product (25%) contained 5-alpha-hydroxy-laxogenin, an ingredient with purported anabolic effects in rats that, to our knowledge, has not been studied in humans.' Bron: https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2764399
  11. Even voorstellen mr Gain

    Inderdaad. Past bij mij ook heel goed. Maar eigenlijk is koolhydraatarm dieet niet de juiste benaming. Toch niet in mijn geval. Dieet met lage glycemische index is meer correct.
  12. Even voorstellen mr Gain

    Hallo Marvin, ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Ik let ook al jaren op koolhydraten. Nu ja heel fanatiek nu ook weer niet. Het was begonnen na het lezen van 'De voedselzandloper'. De idee is om brood, aardappelen en andere suikerhoudende produkten te vermijden. Ik verloor er op korte tijd 15kg mee. Het is waar dat je uiteindelijk minder kcal inneemt en voor mij is dat voornaam omdat ik me niet bezig wil houden met calorieën te gaan tellen. Hoeveel gram koolhydraten ik per dag inneem heb ik geen idee maar ik kan je wel vertellen dat ik vroeger nagenoeg dagelijks een heel brood op at. Reken daarbij de smeersels die je er op doet en je zit aan een hoop energie. Het positieve aan een laag koolhydraat dieet is dat het een positief effect heeft op insulineresistentie. En daar hoef je niet extreem in te gaan zoals bijvoorbeeld een ketonendieet. Een eventueel nadeel/voordeel is dat je water verliest wat meehelpt aan de gewichtsafname.
  13. Trainingfrequentie

    Ik heb nog geen tijd gehad om dit door te nemen maar dit is 'De Bijbel' door James Krieger. https://weightology.net/the-members-area/evidence-based-guides/training-frequency-for-hypertrophy-the-evidence-based-bible/?fbclid=IwAR3ULlGFoybYnmFbwZpPwycpD6EK5g8FuaGv6o2DNVCGr273sT-E6EPEu28
  14. Corona.

    Wat we in de media zien zijn natuurlijk de ergste gevallen en we mogen ons daar niet op blind staren. Wat niet wil zeggen dat we niet moeten opletten. In een Brussels ziekenhuis moeten alle mensen die zich aanbieden voor eender welke behandeling(botbreuk, zwangerschap, snijwonde etc) een ct-scan ondergaan. Mensen die vocht op hun longen vertonen krijgen een coronatest. Wat blijkt? 10% van die mensen is drager van het virus zonder het zelf te weten. Extrapoleren we dit naar de rest van de bevolking: in Belgie leven ongeveer 11 miljoen inwoners. Dus mag je stellen dat er 1 miljoen het hebben of gehad hebben. Misschien niet zo'n accurate schatting maar het geeft toch aan dat de ziekte je mag voorbij zijn gegaan zonder het zelf te weten. Ik werk zelf in een bedrijf waar de temperatuur constant op 7-8 graden wordt gehouden. Koelers aan het plafond blazen massaal gekoelde lucht naar beneden. Er lopen constant een 20 tal mensen rond. Als er maar eentje het virus heeft, heeft iedereen het in no time. 2 weken geleden had iedereen last van een lichte keelpijn. Verder niets. Is het aan ons voorbij gegaan? Ik weet het niet. Maar zo ken ik meerdere gelijkaardige gevallen in mijn omgeving waarvan ik 100% van weet dat er corona mee gemoeid was. Er wordt ondertussen koortsachtige gezocht naar medicijnen om het virus te behandelen. Een mogelijk medicijn is Ivermectine. Dit is een anti-parasitair medicijn en wordt vooral bij dieren toegepast. Mijzelf niet onbekend want als hobbykweker pas ik het al jaren toe bij mijn parkieten. 1 druppel in de nek en ze worden vrij van vedermijten en/of andere parasieten. Nu zou dit product het corona virus binnen de 48 uur onschadelijk maken. Het is wel een In Vitro studie maar ik vond het toch de moeite om hier te vermelden. In Belgie is het uitsluitend bij de dierenarts verkrijgbaar maar in Nederland wordt het vrij aangeboden als bijvoorbeeld Beaphar anti-luchtpijpmijt of anti-parasiet. Het dringt via de huid in de bloedbaan. Mijn ervaring bij mijn vogels is dat het onschadelijk is met overdoseringen. Dus dat is ook voornaam. Zie: https://www.scientias.nl/medicijn-gevonden-dat-het-nieuwe-coronavirus-binnen-48-uur-doodt/