Advertentie:

Peter Wouters

Moderators
  • Content count

    584
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    93

Peter Wouters last won the day on October 24 2019

Peter Wouters had the most liked content!

Community Reputation

188 Heel goed

1 Follower

About Peter Wouters

  • Rank
    Semi-expert

Personal Information

  • Gewicht
    85

Recent Profile Visitors

2,678 profile views
  1. Squaten, knie niet voorbij de teen?

    Knieen voorbij de tenen is beter. Wanneer je dit niet doet ga je dit compenseren door meer voorover te leunen en creeer je meer druk op je onderrug. Brad Schoenfeld schreef hier een mooi artikel over. http://www.lookgreatnaked.com/blog/?s=squat&submit_x=97&submit_y=39
  2. Plantaardig eten en bodybuilding?

    Ben ik mee akkoord. Je gaat meer van die plantaardige eiwitten moeten consumeren om hetzelfde effect te krijgen als met dierlijke. Gewoon omdat ze bijvoorbeeld minder rijk zijn in Leucine. Dat neemt niet weg dat plantaardig eten niet gezond kan zijn. Ik eet zelf nu al een aantal jaren meer plantaardig gericht en ik voel dat wel aan mijn gezondheid. In de plantenwereld zijn wel duizenden fytonutrienten aanwezig waarvan we van enkele nog maar de werking weten. Vele van deze nutrienten zijn toxisch maar in kleine hoeveelheden veroorzaken ze een effect dat Hormesis wordt genoemd. Dit zorgt ervoor dat het lichaam zich gaat wapenen hiervoor waardoor het sterker wordt. En dit vooral tegen ziektes zoals bepaalde kankers etc. Het probleem tegenwoordig is dat de groenten tegenwoordig niet meer zijn zoals in hun oervorm. Die waren veel meer bitter en dus beter. Op het eiland Ikaria worden bijvoorbeeld planten gegeten die nog vrij in de natuur voorkomen en onbespoten zijn. Dit is mogelijk 1 van de redenen waarom de mensen er langer leven dan elders in de wereld.
  3. Plantaardig eten en bodybuilding?

    Ik heb de film nog niet gezien maar op het International Society of Sports Nutrition forum heb ik me laten wijsmaken dat er nogal wat bullshit in verteld wordt. Kijk ook maar eens op youtube. Daar zie je de ene debunking achter de andere.
  4. Boksen en krachtsport: pro's en contra's.

    Hey Geert, hier heb je Freddy De Kerpel. Dit hilarische moment in Fear Factor moet je bekend zijn.
  5. newbie gains

    Hier ben ik niet zeker over. De resultaten hierover zijn soms tegenstrijdig. Rokers hebben doorgaans een hoger test gehalte dan niet-rokers. Aan de andere kant zou Nicotine aromatase afremmen in de hersenen. Zie hier enkele studies. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11352783 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2904480/
  6. golf elleboog pijn bij cable cross overs

    Hansie, ik vroeg me af of je al eens stretch oefeningen overwogen had voor die golf elleboog.
  7. Bpa's in blik gevaarlijk of niet

    Als ik het goed begrijp is er de hoogste afgifte van Bisphenol A na verwarming en reiniging. Nieuw is er de laagste afgifte. Dit gezegd zijnde, ik gooi elke dag een blik tonijn over mijn groenteschotel die ik bewaar in een plastic container. Dit doe ik al jaren.
  8. drag curls

    Daar had ik nog nooit van gehoord. Maar ik begrijp als ik de uitvoering zie dat er een grote compressie ontstaat naar het einde van de beweging.
  9. Hulp fitness schema

    Hoi Marc, je hebt nog niets verteld over je dieet. Zorg in elk geval dat je genoeg proteinen binnen hebt. Wat je training betreft zie ik het zo. Vind je van jezelf dat je je kan indelen bij de duurtrainers (vb duurlopers) dan ben je waarschijnlijk een hardgainer. Vind je jezelf eerder explosief zoals een sprinter of iemand die een balletje heel ver kan werpen dan ben je een easygainer. Hardgainers hebben baat bij meer wekelijks volume. Easygainers hebben voldoening aan een lager volume en hebben ook de neiging om sterker te zijn. Je kan je er ook ergens tussenin bevinden. Wees ervan bewust wanneer je je naar een splitschema begeeft je wekelijks volume = gewicht x reps x sets/week daadwerkelijk omhoog gaat. My 2 cents.
  10. Onderstaand artikel bewijst nog maar eens hoe fucked up testosteron onderzoeken zijn. Is wel in de US maar de brede variabiliteit in referentiewaarden tussen labo's onderling lijken eerder met de natte vinger bepaald. All of the academic and eight of the community centers performed total testosterone testing. Free testosterone was performed in‐house by six of the 12 academic and one community center. Testing for bioavailable testosterone, free androgen index, and percent free testosterone was performed in‐house by no more than two centers. There were eight and four different assays used for total and free testosterone, respectively. One national laboratory offered equilibrium dialysis measurement of free testosterone. Of the 25 labs, there were 17 and 13 different sets of reference values for total and free testosterone, respectively. The low reference value for total testosterone ranged from 130 to 450 ng/dL (350% difference), and the upper value ranged from 486 to 1,593 ng/dL (325% difference). Age‐adjusted reference values were applied in four centers for total testosterone and in seven labs for free testosterone. All reference values were based on a standard statistical model without regard for clinical aspects of hypogonadism. Twenty‐three of the 25 lab directors responded that clinically relevant testosterone reference ranges would be preferable to current standards. Bron: https://www.jsm.jsexmed.org/article/S1743-6095(15)31411-9/fulltext Nog een stukje maar dan uit de originele tekst. For FT, the low reference value ranged from 5.0 to 13.5 pg/mL, a variation of approximately 270%. The highest reference values ranged from 19.0 to 54.7 pg/mL, a variation of approximately 290%.
  11. Welke supplementen gebruik jij?

    Deze oude topic nog eens vanonder het stof gehaald. Volgende supplementen zijn zaken waarvan ik in de jaren ondervonden heb dat ze iets doen met mij in een positieve zin kwa spiergroei, pijnreductie, stemming; slaap etc. Whey Creatine Stack van magnesiummalaat, magnesiumcitraat, magnesiumoxide, Taurine, N-acetyl-L-tyrosine, alle B vitaminen, Zink Rode bietensap Vitamine D3: 25000 IE per week of om de 14 dagen volgens buikgevoel. Ashwagandha: feel good supplement Gelatine 15gr/dag Dr Oetker in hete koffie + vitamine C 180mg
  12. betrouwbaarheid slimme weegschaal

    Ik geloof niet in de accuraatheid van die dingen zoals slimme weegschalen, fitnesstrackers, fitbit enz. Neem dat idd maar met een korreltje zout.
  13. de kop is er af

    Stevige biceps
  14. Welke oefeningen voor licht ingegroeide borst

    Man, ik vind dat je er net goed uit ziet. Ik vind daar echt niks storend aan aan jouw borst. Niks van aantrekken hoor. Gewoon blijven doorgaan zoals je bezig bent
  15. mooiste fysiek aller tijden

    Ja maar daar zijn wel enkele grote gaten in die jaren hoor. Wat Frank Zane betreft. Dat was eigenlijk geen volumineuze bodybuilder. Ik meen me te herinneren dat zijn bicepomtrek ongeveer 45cm was tijdens zijn hoogdagen. In vergelijking met die van Arnold (55cm) was dat klein bier. Maar zijn dimensies waren goed.