Advertentie:

Peter Wouters

Moderators
  • Content count

    717
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    125

Peter Wouters last won the day on December 27 2021

Peter Wouters had the most liked content!

Community Reputation

259 Heel goed

3 Followers

About Peter Wouters

  • Rank
    Semi-expert

Personal Information

  • Gewicht
    85

Recent Profile Visitors

3,985 profile views
  1. Terug van nooit weg geweest.

    Welcome back Geert
  2. Fake spull

    UG is 'underground'. Ook wel 'underground lab' of UGL genoemd.
  3. Fijne jaarwisseling!

    Alvast een gelukkig nieuwjaar
  4. maximale eiwitten uit zuivel

    Onderstaande staat in Wikipedia. Ik ga er van uit dat het waar is wat ze schrijven. Ik werk zelf ook in de voedingsindustrie en weet dat er soms wel eens gefoefeld word. Maar vroeg of laat komt dat toch aan de oppervlakte. Tegenwoordig zijn producten in Nederland nagenoeg vrij van transvetzuren of bevatten nog kleine hoeveelheden dierlijke transvetzuren. Gehydrogeneerde olie werd in het verleden met name gebruikt voor sauzen, dressings, producten van banketbakkerijen, kant en klaarmaaltijden, margarines, knapperige dan wel voorgebakken (graan-)producten, zoutjes, koek, snoep, soepen, bepaalde toetjes, etc. Er konden aanzienlijke hoeveelheden trans-vetzuren zitten in snackbarproducten, horecavoedsel, gebakken vis aan de kraam, e.d., hoewel dit geheel afhankelijk is van het soort olie of vet dat gebruikt werd. Denemarken heeft in 2003 wettelijke maatregelen genomen tegen schadelijk transvet in de voeding. Nederland heeft sinds 2004 middels de Task Force Verantwoorde Vetzuursamenstelling vrijwillig actie ondernomen waardoor de inname van transvetzuren in Nederland geen issue meer is. De Europese commissie beraadt zich op dit moment of en welke actie er ondernomen moet worden. In de VS heeft de Food and Drug Administration (FDA) per 1 januari 2006 de vermelding van transvetten verplicht gesteld en heeft sinds 2015 het gebruik van partieel geharde vetten in de ban gedaan. New York en andere Amerikaanse steden voeren actief campagnes om het trans-vetzuurpercentage naar beneden te brengen bij horecagelegenheden. In de stad New York mogen snackbars, restaurants en pizzeria's per 1 juli 2008 geen voedsel met kunstmatige transvetten meer verkopen.[7] In het verleden is in Amerika met name sojaolie op grote schaal partieel gehydrogeneerd geweest. Op voedingswaardedeclaraties van margarines wordt een onderverdeling in verzadigde en soms ook in enkelvoudig onverzadigde en meervoudig onverzadigde vetzuren gemaakt. Transvetzuren mogen niet op het etiket vermeld worden. Een goede kwaliteit plantaardige margarine bevat minder dan 2 g transvet per 100 g vet. Transvetzuren komen in Europa met name nog voor in Oost Europese landen en op wereldschaal met name nog in de minder ontwikkelde landen.
  5. maximale eiwitten uit zuivel

    Inderdaad, transvetten zouden tegenwoordig bijna niet meer voor komen in de voeding. Toch niet in die mate dat het schadelijk is.
  6. maximale eiwitten uit zuivel

    Ik ben het eens met Traveller. Zelf consumeer ik al jaren 1 liter koemelk/dag aangevuld met whey gewoon omdat ik het gezond acht. Hieronder de resultaten van een studie die de inverse associatie aantoont van oplopende consumptie van zuivelprodukten met de kans om type2 diabetes te ontwikkelen. Hieronder het verschil tussen totale zuivelprodukten, hoog en laag in vetgehalte. Bron: https://suppversity.blogspot.com/search/label/dairy Verzadigde vetten zijn ten onrechte in het verdomhoekje beland. Denk daarbij aan volkeren zoals de inuit die een hoge consumptie hebben van verzadigde vetten en geen cardiovasculaire aandoeningen hebben. Dit wil niet zeggen dat je moet gaan overdrijven. Onderstaande link brengt meer verduidelijking. https://www.nlbewustgezond.nl/waarom-vet-gezond-is/
  7. Kamalu curl nieuwe trainingsprikkel ?

    Het lijkt er op dat hij weet waarover hij praat. Ik heb eens naar hem gegoogled en heeft een indrukwekkende opleiding genoten. https://www.dr-gains.com/site/about
  8. Ostarine kuur

    Hallo Moerasman, @Shorty maakte een topic over dit onderwerp. Deze kan je hier vinden. Wat het testen van het bloed na de pct betreft vind ik een discussiepunt. Als ik het goed heb kan je natuurlijk testosteron 200% stijgen tijdens de pct-kuur. Dus de kans bestaat wanneer je vlak achter de kuur test, je testosteron op bijvoorbeeld 150% staat wat een vals beeld kan opleveren. Komt nog bij dat de eliminatiefactor van Clomid 4 tot 11 weken kan duren afhankelijk van het individu.
  9. @Shorty Om 1 of andere reden heb ik de header van dit oude bericht gemist. Je hebt 100% gelijk dat een dosis van 350mg Test een cycle mag genoemd worden. Mogelijk is het dat ook bij 150mg. Ik heb hier echter geen ervaring mee. Wat het punt is is dat jullie de zaken vanuit een heel verschillend standpunt bekeken. Vanuit jouw ervaring is 350mg/week een cycle, wat terecht is. Hier bouw je een behoorlijke spiermassa mee op. Vanuit het perspectief van het TRT forum is die dosis nodig om een bepaald persoon van zijn symptomen af te helpen. Dit staat los van spiermassa opbouwen. Die dosis is afhankelijk van het individu. De ene kan symptoomvrij zijn vanaf 100mg/week(wat zeldzaam blijkt te zijn), de andere weer 150mg. Extreme gevallen hebben dan weer 300 tot 350mg nodig(wat ook zeldzaam is). Ik neem als voorbeeld je vriend Steven in boven gaande video. Hij is zo'n extreem geval dat een hoge dosis nodig heeft, weliswaar dan met een creme. Of het gezond is moet de toekomst uitwijzen. Als ik me niet vergis is Steven er al zo'n 5 jaar mee bezig. Ik heb laatst zijn bloedwaarden bekeken en die waren uitstekend. Een ander punt is dat dat betreffende forum een protocol hanteert dat niet in de medische wereld wordt aangeleerd. Het berust op jarenlange ervaring van wat kan en niet kan. Endocrinologen zien dit niet op het school. Deze laatsten geven een zogenaamd cookie-cutter behandeling van bijvoorbeeld 250mg Sustanon om de 2 weken. Of nog erger met Nebido om de 6-8 weken. Het lichaam is nooit in staat om zich aan te passen aan de sterk schommelende T-waarden die dit teweeg brengt. Dat TRT forum wil komaf maken met die onwetendheid en verdedigen dit met studies uit de medische literatuur. Vandaar hun keiharde aanpak. Persoonlijk geloof ik in hun benadering en ik hoop dat dat vroeg of laat toegang krijgt in de medische wereld. Een aantal zaken die zij sterk verdedigen: een dosis die op maat is van het individu; dit kan varieren van 100mg tot 350mg/week de frequentie van toediening: microdosis elke dag, om de andere dag of 1x per week. Dit hangt af van het SHBG van het individu. Lage SHBG eigenaars hanteren best meer frequentere doses. Hogere SHBG eigenaars hebben meer baat bij minder frequente doses. hoofdzakelijk injecties of T-creme. T-gels, pellets, pillen zijn uit den boze. Deze werken niet. geen aromatase-remmers of anti-oestrogenen. Oestrogeen is uiteindelijk waar een man zich beter van voelt en wordt automatisch in balans gebracht in het lichaam met testosteron.
  10. Hallo Kyra Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth.
  11. Zink supplement goed of slecht idee

    4 tabletten(dagdosis) van een supplement dat ik neem bevat 10mg Zink. Ik neem zelden de volledige dosis want in het verleden heb ik eens geëxperimenteerd met 20mg Zink per dag. Na de 2de dag gaf ik het over onmiddelijk na inname. Ik had dus duidelijk teveel Zink in mijn lichaam.
  12. kramp in benen na upperbody training

    Hallo Rico, Ik ben niet zeker of je upper body training iets met kuitkrampen te maken heeft. Krampen treden meestal op tijdens of na een training van de betreffende spier. Wat de oorzaak mag zijn lijkt het me nogal vaag. Mogelijk heeft overbelasting er wat mee te maken. Ben je een voorvoetlander? Dan kan dit meespelen. Er wordt ook gezegd dat een tekort aan electrolyten mogelijk ook een rol spelen. Ik denk hierbij aan Natrium, Kalium en Magnesium. Ook speelt een vochttekort een rol. Je zweet dit namelijk uit. Heb je dit tijdens een 10km sessie ook?
  13. Twijfel over gewicht ivm trainen voor hypertrofie

    Als je traint voor hypertrofie is 10 tot 15 reps ongeveer de regel. Failure betekent dat de snelle spiervezels leeg geraken. Zij halen hun energie uit suikers en die voorraad is beperkt. Trage spiervezels halen dit uit vet en die voorraad is nagenoeg onbeperkt. Kijk maar naar het verschil tussen sprinters en lange afstandslopers. De sprinters met snelle spieren zijn direct leeg. Best is om een rep van failure weg te blijven. Dit is taxerend op het centraal zenuwstelsel en mensen zoals ik die daar gevoelig voor zijn gaan snel geïrriteerd geraken en een slechte nachtrust hebben. Het is mogelijk om hypertrofie te bereiken met 20+ rep rangers maar dan moet je tot failure gaan
  14. Dit gaat al in een betere richting. Meer spiermassa betekent meer energieverbruik. Hetzelfde kan gezegd worden van meer proteïne. Mensen staan er niet bij stil maar het kost het lichaam een pak meer energie om proteine af te breken en naar hun bestemming te brengen dan koolhydraten en vetten. Hou er ook rekening mee dat een te laag calorie inname op den duur zich gaat wreken tegen je lichaam. Hormonaal en mentaal loop je het risico er op achteruit te gaan.
  15. Persoonlijk vind ik niks mis met jouw fysiek. Hoe kom je er bij dat je veel visceraal vet hebt? Je verteld ook niks wat je proteine inname betreft. Dit is ook belangrijk.