Advertentie:



Peter Wouters

Moderators
  • Aantal bijdragen

    500
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    88

Peter Wouters last won the day on August 14 2018

Peter Wouters had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

168 Heel goed

1 Volger

Over Peter Wouters

  • Rang
    Semi-expert

Persoonlijke informatie

  • Gewicht
    85

Recente profielbezoeken

2.187 profielweergaven
  1. Slecht humeur dag na training.

    Ik denk dat je mogelijk te hard gaat. Ik ben zelf ook zo geweest. Ik ging 3x per week 1 tot 1 1/2 uur hardlopen. Daarbij haalde ik niet eens 10km/u. De dag er na had ik het gevoel onder een trein gelegen te hebben en was ik verschrikkelijk chagrijnig. Een vriend van mij (56 j) loopt 17km binnen het uur, gaat in het weekend nog eens 60 km doen met de racefiets, doet jaarlijks een marathon en runt nog eens een fabriek van 9000 man. Hij komt steeds relaxed voor de dag.Ik heb mij dikwijls de vraag gesteld hoe dit mogelijk is. Krachttraining reageer ik dan weer beter op. Blijkbaar ben ik niet gemaakt voor cardio toestanden. Ieder individu heeft zijn eigen set van genetisch materiaal die bepalen hoe je respons is op een bepaalde stimulus. Ongeveer 15% zit bij de elite en 25% bengelt ergens onderaan. De rest zit er ergens tussen. Er is zelfs een klein percentage dat slechter wordt van training. Zie onderstaande curve. Soortgelijke curves zie je ook opduiken in alle facetten van het leven. Bepaal zelf wat je optimale stimulus is en volg niet wat persoon x doet. Het is niet omdat hij er goed op reageert dat jij dat doet. Bron: https://bretcontreras.com/individual-differences-important-consideration-fitness-results-science-doesnt-tell/
  2. Slecht humeur dag na training.

    Hoi Vinny, Ik ben natuurlijk geen dokter maar wat me het eerst voor de geest komt is dat je mogelijk een te hoog cortisol niveau hebt na een training. Het feit dat die piekt is normaal na een training maar sommige mensen hebben al een zodanig hoog niveau in rust (stress) dat dit er niet meer bij kan. Het gevolg is slecht kunnen slapen en onderdrukking van serotonine (feel good hormoon).
  3. tot wat fitness al niet kan leiden

    Gefeliciteerd allebei!
  4. Voeding advies

    Hoi, het klopt wel dat de procentuele verhouding van whey in de werkelijkheid afwijkt van wat op de verpakking staat. Dikwijls worden er wat toevoegingen gedaan om het volume te vergroten. Ik heb me eens laten vertellen dat hoe beter het poeder oplost hoe groter het percentage whey is. Maar je betaalt daarvoor natuurlijk. Ik denk dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt. Koop gewoon het goedkoopste wheyprodukt dat je kan vinden met de beste oplosbaarheid en naar jouw smaak. En neem iets meer in je shake dan wat op de verpakking wordt aangeraden. Zo zal je er niet veel naast zitten. Daarbij, eiwitten vragen meer energie(kcal) om te omgezet te worden in je lichaam dan vetten of koolhydraten. Idem wat betreft postworkout. Maar vul dit aan met snelle suikers. Ik zou men handen afhouden van BCAA's daar dit geen enkele meerwaarde geeft. Moest je toch op zoek willen gaan naar kwalitatieve whey produkten dan moet je hier eens gaan kijken. https://labdoor.com/rankings/protein/quality of google eens op beste whey proteine
  5. SARM lgd-4033 log

    Uit nieuwsgierigheid. Wie doet die lab test?
  6. Vet Verlies & Spiermassa behouden (bulken & cutten)

    Hallo Noah, Je bent 17 jaar en eigenlijk nog volop in de groei. Neem erbij de intensiteit waarmee je traint, dan denk ik dat je weinig zorgen moet maken over vetverlies. Dat zou spontaan moeten komen. Om volop te kunnen profiteren van spiergroei zou je wel proteine aan 2gr/kg per dag moeten komen. Proteine vertraagd spierafbraak, versneld spieropbouw en zorgt tevens voor een hoger thermisch effect. Dit laatste wil zeggen dat er meer energie moet worden verbruikt, dus kcal-en, om de proteine af te breken en in de bloedbaan te brengen. Wat op zich bijdraagt aan vetverlies.
  7. Welk type van training je ook doet, ik denk dat het belangrijker is om je proteine inname hoog te houden tijdens het cutten. Dit zorgt voor behoud van spiermassa. Er zijn zelfs aanwijzingen dat je spiermassa kan opbouwen tijdens het cutten op die manier. Waarschijnlijk remt proteine de spierafbraak(catabolisme).
  8. Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee maar ik vind dat het soort training nog belangrijker is. Van de trage type 1 spiervezels is geweten dat die veel gevoeliger zijn voor anabole steroïden dan de snellere type 2. Dat is volgens mij ook de reden waarom bodybuilders voornamelijk de focus leggen op een hoog aantal reps. Ze hebben ook meer spiermassa in vergelijking met powerlifters die voornamelijk sterker zijn en weinig reps doen. Wat ook niet wil zeggen dat je de type 2 vezels moet gaan verwaarlozen. Je mag alleen niet in de valkuil trappen om elke training je 1RM max gaan te bepalen.
  9. Androgeen receptor densiteit nr 1vereiste v hypertrofie

    Even nog een update over zaken die bewezen hebben de AR densiteit te verhogen. Krachttraining: voornamelijk zware gewichten en hoog volume(metabole stress) Carnitinetartraat Adequate post workout voeding en herstel Goed werkende Schildklier: Vooral T3 niveaus dienen optimaal te zijn. Overtraining en te sterk dieeten halen dit naar beneden. Anabole steroïden: korte cycles verhogen AR densiteit, lange cycles (weken tot maanden) verlagen dit terug naar het basis niveau. Hypothetisch(nog niet bewezen) Creatine. Voor meer info: https://suppversity.blogspot.com/2018/10/if-androgen-receptor-response-to.html
  10. Dit is sterk!

  11. Androgeen receptor densiteit nr 1vereiste v hypertrofie

    Ik heb het eens gegoogled. Dit lijkt me wel wat. https://naturalsupremacy.com/2017/09/06/androgen-receptors-22-ways-to-boost-them/
  12. Androgeen receptor densiteit nr 1vereiste v hypertrofie

    De Androgeen receptor densiteit blijkt de 1ste vereiste te zijn voor het ontwikkelen van spiermassa. Niet testosteron, Igf1, DHT of GH. Dit verklaart ook waarom mensen met een lage AR densiteit moeite hebben om spiermassa aan te komen. https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fphys.2018.01373/abstract
  13. Mahmut mass

    Je hebt daar een punt maar dit was niet de enige studie. Zie ook https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/1550-2783-11-19 Er zijn inderdaad nog meerdere studies als deze nodig om dit kracht bij te zetten.
  14. Mahmut mass

    Dat valt wel mee hoor. Zie deze studie https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5078648/
  15. Vandaag in de krant

    Sarm's, of toch enkele bekende, vallen sinds dit jaar onder verboden anabole middelen. Zie ook https://www.dopingautoriteit.nl/juridisch/dopinglijst/verbodenstoffenlijst#s1 Over dat achterpoortje heb ik ook al wel eens gelezen maar dit is voor interpretatie vatbaar. Onderzoek door onpartijdige labo's wijzen uit dat er dikwijls naast de hoofdstof andere anabole steroïden worden toegevoegd en daar gelden andere wetten voor. Er lijkt ook een groot verschil te bestaan in dopingcontrole tussen Nederland en België. Zie https://www.dopingautoriteit.nl/dopingcontroles/controles-in-belgie Bovendien mogen medicijnen in Belgie uitsluitend via de apotheek worden verkocht.