Advertentie:

Peter Wouters

Moderators
  • Content count

    733
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    127

Peter Wouters last won the day on October 2

Peter Wouters had the most liked content!

Community Reputation

262 Heel goed

3 Followers

About Peter Wouters

  • Rank
    Semi-expert

Personal Information

  • Gewicht
    85

Recent Profile Visitors

4,443 profile views
  1. terug van weggeweest

    Welkom terug. Hopelijk niks te ernstig.
  2. Voorstellen en Hulp Gevraagd!

    Hallo Brent, marathon lopen en spiermassa kweken zijn 2 uitersten. Als je spiermassa wilt opbouwen ga je best krachttraining combineren met HIIT training. Deze laatste zijn korte explosieve cardio trainingen die geen afbraak doen aan je spiermassa met behoud van je vetverbranding en uithoudingsvermogen.
  3. Ladies only gyms vallen toch echt onder discriminatie

    Ik vind dat dit moet kunnen. Volgens diezelfde grondwet zijn vrouwen sinds mensenheugenis gediscrimineerd geweest.
  4. Pre workout

    Interessant om eens te bekijken als je veel tijd hebt. Voor een opwarmertje ga naar 1:19:40
  5. Pre workout

    Ik heb zelf geen ervaring met pre workouts. Een beetje googlen leert mij dat er verschillende stofjes beïnvloed worden zoals oa Dopamine, wat verantwoordelijk is voor motivatie. Ik weet niet of dit veel meespeelt maar de voorraad dopamine in je lichaam zou beperkt zijn en een krachtige vrijlating resulteert daarna in een crash. Net zoals bij cocaine maar dan in een afgezwakte vorm. Dat geld ook voor de overige neurotransmitters die beinvloed worden. Vandaar waarschijnlijk de negatieve gevoelens daarna.
  6. The New Hypertrophy Continuum

    Brad Schoenfeld: Time Under Tension (TUT) is minder belangrijk zolang je tot (bijna) failure gaat
  7. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik eet al jaren weinig of geen brood. Dit is gekomen na het lezen van het boek "De voedselzandloper". Doel is om datgene te eten met een lage glycemische index(trage suikers), of toch zoiets in die richting. Wat houd dit voor mij in? Havermout('s morgens), fruit(tussendoor), groenten en vis 's (middags, vooral Tonijn) en een liter melk aangevuld met proteïnen. 's Avonds eet ik gewoon wat de pot schaft. Ik kan mijn gewicht er goed mee op peil houden en het is iets wat ik kan volhouden. Bovendien is het laag in calorieën. Toen ik er pas mee begon ben ik wel 15kg verloren. Mijn groenteschotel bestaat uit een divers mengsel van rauwkost die je in de groenteafdeling kan vinden. Spinazie, witte kool, rode kool, rode biet, wortel, radijs, ui, selder, prei, andijvie, enz. Ik meng dit met een zelfgemaakte vinaigrette op basis van olijfolie.
  8. Q10 ervaringen

    Dit staat te lezen op examine.com The standard dose for CoQ10 is generally 90mg for a low dose and 200mg for the higher dose, taken once daily with a meal due to its reliance on food for absorption. Dose-dependence is not commonly observed with CoQ10 supplementation and 90mg tends to be the best cost-effective dose. There generally isn't too much of a therapeutic effect of CoQ10 supplementation (mostly taken with the 'just in case' mentality that pervades multivitamin supplementation), although for people who have previously experience a heart attack or damage to cardiac tissue as well as for people on statin therapy supplementation becomes much more important. Maar ik zou graag dit onderwerp vanuit een andere hoek bekijken omdat ik dit momenteel toevallig bestudeer aangezien mijn vrouw een familiale historie heeft van hoge LDL en hartaandoeningen. Persoonlijk ben ik tegen het gebruik van statines maar heb mijn mening de laatste tijd iets moeten nuanceren. Rode gist rijst lijkt inderdaad dezelfde eigenschappen te bezitten als die van een statine. Het probleem bij dit supplement is dat het veel duurder uitkomt dan met het gebruik van een statine. Een tweede punt is dat zolang er geen plakvorming is (zoals bij een familiale historie) je geen statine nodig hebt. Hoge LDL, lage LDL maakt niet uit. Wat de hoofdoorzaak is van plakvorming is ontsteking (inflammation) van de vaatwand. Door een immuunrespons worden hier vloeibare substanties geproduceerd waar vanalles blijft aanplakken. Een interessant youtube kanaal is dat van Doctor Ford Brewer. Een specialist in deze materie. Hij heeft zelf een familiale historie van plakvorming. Hij is zelf ook jarenlang een tegenstander geweest van statines. Tegenwoordig behandeld hij zijn patienten met lage dosis statines. Maar niet met om het even welke. Statines blijken een anti-inflammatoire werking te hebben. Dit varieert van statine tot statine. Lipitor (Atorvastatine) blijkt de minste werking te hebben. Rosuvastatine (Crestor) is 1 van de beste op dit gebied en goed verkrijgbaar in Belgie. Gewoonlijk wordt dit aangeboden aan 10mg maar hij adviseert 2,5mg om de andere dag en maximaal 5mg/dag. Dit om de bijwerkingen te vermijden. Het doel is niet om LDL te verminderen maar de ontsteking. Hij heeft zijn eigen plak weten om te draaien door suppletie van 2gr visolie/dag, Ramipril (ACE-remmer), Rosuvastatine en baby aspirine. De eerste 3 zijn anti-inflammatoir en hebben waarschijnlijk een synergetische werking.
  9. Intermittent fasting en suikerziekte

    Ik doe soms ook aan intermittent fasting na een periode van feestdagen. Zoals hierboven gesteld is het geen beter dieet dan een ander maar voor mij is het een manier om kcal te minderen waar ik me kan aan houden.
  10. Vetverbranding/Muscle Gain?

    Ik doe net hetzelfde maar met 50gr tonijn. Ik doe hierbij een zelfgemaakte vinaigrette op basis van olijfolie. Lekker gezond en je houd je gewicht mooi op peil.
  11. Bloedonderzoek zonder verwijzing (?)

    Ik denk wanneer je alles zelf wil betalen je dit best bij de huisarts doet. Hij is tenslotte diegene die het bloedstaal gaat afnemen zelfs wanneer je het online wil laten testen. In Nederland is er ook de Andros kliniek. Daar kan je ook terecht voor je testosteronwaarden
  12. Wat als spierfalen niet lukt?

    Hallo Roos, Welkom op dit forum. Zoals ik het begrijp is spierfalen het moment waarop je niet meer in staat bent om nog 1 rep uit te voeren. Je zegt dat je te vroeg moet stoppen met de herhalingen. Dit is eigenlijk spierfalen. Waarschijnlijk is het gewicht dat je op dat moment gebruikt te hoog voor jou. Spierfalen vind ik persoonlijk geen must. Het belast je centraal zenuwstelsel. Best is om hier 1 rep van verwijdert te blijven. Wil je het toch doen doe dit dan alleen tijdens de laatste set.
  13. Hallo

    Hoi Lt. Wat een verhaal zeg. Ik ben zeker dat je met jouw ingesteldheid terug ver kan komen. Onderstaand blog kwam me net onder de neus en ik vond dat ik het moest posten. Het betreft inname van proteine. Vooral snel verterende proteine zoals whey veroorzaken een hoge plasma glucose door gluconeogenese. Dus opletten hiermee. https://suppversity.blogspot.com/2016/05/the-insulin-glucagon-ratio-and-why.html?fbclid=IwAR1jwh-61hy1c9xWDRMW27HTsn_gbOtNwCAW_9LDdxneM1-saE6ue8qKrz8
  14. Kennismaking!

    Welkom Savi
  15. Visceraal vet ga je aanpakken door vooral minder suikers(insulinegevoeligheid) en meer proteinen te consumeren. Daarnaast voldoende training. Subcutaan heb je volgens de metingen niet of weinig. Dus, dat gaat niet minderen.