Advertentie:

Peter Wouters

Moderators
  • Content count

    740
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    128

Peter Wouters last won the day on December 7 2022

Peter Wouters had the most liked content!

Community Reputation

264 Heel goed

3 Followers

About Peter Wouters

  • Rank
    Semi-expert

Personal Information

  • Gewicht
    85

Recent Profile Visitors

4,572 profile views
  1. Pillenpotjes

    Ik ga gewoon het rijtje af en neem ze zo in. Zowel 's morgens als 's avonds. Die van mijn vrouw leg ik klaar op haar plaats aan tafel. Zo kan ze er niet naast kijken . Met een pillendoosje loop je volgens mij het gevaar dat je vergeet er in te kijken.
  2. Heeft onthouding van masturberen zin?

    Volgens Andrew Huberman heeft dit weinig zin. Wat wel zin heeft is participeren in seks zonder tot een hoogtepunt te komen. Volgens onderzoek zou dit na een week je testosteron met 400% verhogen.
  3. Informatie SARM Testolone / RAD-140

    Vroeger werd er volgens de "vrije hormoon hypothese" aangenomen dat je beter een laag SHBG moest hebben. Immers betekend dit dat je vrije testosteron hoger ligt en wat gebonden is aan SHBG is onwerkzaam. Dit is ondertussen al weerlegt. Wanneer 2 mannen met dezelfde totaal testosteron een SHBG van respectievelijk 30nmol/L en 50nmol/L betekend dit niet dat diegene met 30nmol/L beter af is dan zijn collega. Dit heeft te maken met bepaalde suikergroepen die aangehecht zijn aan het SHBG en dit is louter individueel(genetisch). Wat je ideale SHBG niveau moet zijn lijkt dus individueel. Lage SHBG wordt geassocieerd met hypo-thyrodie, insuline resistentie en metabool syndroom. Te hoog wordt geassocieerd met hyper-thyrodie, lever problemen, alcoholisme enz. Zij nota: Ashwagandha optimaliseert de schildklier en dit (samen met testosteron) "voel" je. Lees ook: https://blog.insidetracker.com/sex-hormone-binding-globulin-new-science-questions-old-beliefs
  4. Informatie SARM Testolone / RAD-140

    Zou inderdaad mooi zijn. Maar dat heb je met die testboosters. Ofwel zijn het aromataseremmers of in dit geval shbg aanjagers. Het vreemde is dat ik me beter in mijn vel voel dan pre-ashwagandha
  5. Informatie SARM Testolone / RAD-140

    Ik ben een lange termijn gebruiker van Ashwagandha. Mijn laatste bloedonderzoek toonde aan dat m'n Totaal Testosteron was gestegen van 15 nmol/L naar 20 nmol/L. Mijn SHBG daarentegen was nagenoeg verdubbelt van 26 naar 50. Gevolg een daling van vrij testosteron van 11ng/dl naar 9ng/dl. Dus het is waar dat Ashwagandha je totaal T verhoogt. Het verhoogd namelijk je SHBG. Dit gebonden testosteron wordt langer vast gehouden in het serum dan T in zijn vrije vorm. Iets wat olijfolie ook trouwens doet. Een beetje off-topic: SHBG is niet iets slechts. Het heeft een eigen receptor op de celmembraan en hecht zich alleen in zijn vrije vorm. Hierna kan SHBG zich nog steeds binden aan Testosteron, Oestrogeen etc en kan op die manier informatie doorsturen naar de kern.
  6. Squat vs Half Squat

    Een half/partiele squat wordt gedaan om kracht te oefenen. Dit kan je zien aan de mean power en peak force in de tabel hieronder. PROM5= 5 partiele reps aan 83% van 1RM; PROM10= 10 partiele reps aan 67% van 1RM; FROM5= 5 full range of motion aan 83% van 1RM; FROM10= full range of motion aan 67% van 1RM. Bron: https://suppversity.blogspot.com/2016/08/full-squat-for-full-size-gains-partial.html
  7. Unique Pharma

    Ik ben geen ervaringsdeskundige maar wat ik begrijp van Anavar is dat het: 100% je eigen Testosteron onderdrukt Niet aromatiseert naar Oestrogeen Oestrogeen gaat richting 0% Wat Sarms betreft: Onderdrukt Testosteron gedeeltelijk Er is nog steeds aromatase van (eigen) Testosteron naar Oestrogeen Oestrogeengehalte is gedeeltelijk onderdrukt Oestrogeen is hier een belangrijk gegeven aangezien het belangrijk is voor hypertrofie (satelietcellen) en herstel van de spieren. Ook mag men het mentale aspect niet vergeten. Dus een Testosteron base is verantwoord bij Anavar. Bij het gebruik van Sarms niet.
  8. terug van weggeweest

    Welkom terug. Hopelijk niks te ernstig.
  9. Voorstellen en Hulp Gevraagd!

    Hallo Brent, marathon lopen en spiermassa kweken zijn 2 uitersten. Als je spiermassa wilt opbouwen ga je best krachttraining combineren met HIIT training. Deze laatste zijn korte explosieve cardio trainingen die geen afbraak doen aan je spiermassa met behoud van je vetverbranding en uithoudingsvermogen.
  10. Ladies only gyms vallen toch echt onder discriminatie

    Ik vind dat dit moet kunnen. Volgens diezelfde grondwet zijn vrouwen sinds mensenheugenis gediscrimineerd geweest.
  11. Pre workout

    Interessant om eens te bekijken als je veel tijd hebt. Voor een opwarmertje ga naar 1:19:40
  12. Pre workout

    Ik heb zelf geen ervaring met pre workouts. Een beetje googlen leert mij dat er verschillende stofjes beïnvloed worden zoals oa Dopamine, wat verantwoordelijk is voor motivatie. Ik weet niet of dit veel meespeelt maar de voorraad dopamine in je lichaam zou beperkt zijn en een krachtige vrijlating resulteert daarna in een crash. Net zoals bij cocaine maar dan in een afgezwakte vorm. Dat geld ook voor de overige neurotransmitters die beinvloed worden. Vandaar waarschijnlijk de negatieve gevoelens daarna.
  13. The New Hypertrophy Continuum

    Brad Schoenfeld: Time Under Tension (TUT) is minder belangrijk zolang je tot (bijna) failure gaat
  14. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik eet al jaren weinig of geen brood. Dit is gekomen na het lezen van het boek "De voedselzandloper". Doel is om datgene te eten met een lage glycemische index(trage suikers), of toch zoiets in die richting. Wat houd dit voor mij in? Havermout('s morgens), fruit(tussendoor), groenten en vis 's (middags, vooral Tonijn) en een liter melk aangevuld met proteïnen. 's Avonds eet ik gewoon wat de pot schaft. Ik kan mijn gewicht er goed mee op peil houden en het is iets wat ik kan volhouden. Bovendien is het laag in calorieën. Toen ik er pas mee begon ben ik wel 15kg verloren. Mijn groenteschotel bestaat uit een divers mengsel van rauwkost die je in de groenteafdeling kan vinden. Spinazie, witte kool, rode kool, rode biet, wortel, radijs, ui, selder, prei, andijvie, enz. Ik meng dit met een zelfgemaakte vinaigrette op basis van olijfolie.
  15. Q10 ervaringen

    Dit staat te lezen op examine.com The standard dose for CoQ10 is generally 90mg for a low dose and 200mg for the higher dose, taken once daily with a meal due to its reliance on food for absorption. Dose-dependence is not commonly observed with CoQ10 supplementation and 90mg tends to be the best cost-effective dose. There generally isn't too much of a therapeutic effect of CoQ10 supplementation (mostly taken with the 'just in case' mentality that pervades multivitamin supplementation), although for people who have previously experience a heart attack or damage to cardiac tissue as well as for people on statin therapy supplementation becomes much more important. Maar ik zou graag dit onderwerp vanuit een andere hoek bekijken omdat ik dit momenteel toevallig bestudeer aangezien mijn vrouw een familiale historie heeft van hoge LDL en hartaandoeningen. Persoonlijk ben ik tegen het gebruik van statines maar heb mijn mening de laatste tijd iets moeten nuanceren. Rode gist rijst lijkt inderdaad dezelfde eigenschappen te bezitten als die van een statine. Het probleem bij dit supplement is dat het veel duurder uitkomt dan met het gebruik van een statine. Een tweede punt is dat zolang er geen plakvorming is (zoals bij een familiale historie) je geen statine nodig hebt. Hoge LDL, lage LDL maakt niet uit. Wat de hoofdoorzaak is van plakvorming is ontsteking (inflammation) van de vaatwand. Door een immuunrespons worden hier vloeibare substanties geproduceerd waar vanalles blijft aanplakken. Een interessant youtube kanaal is dat van Doctor Ford Brewer. Een specialist in deze materie. Hij heeft zelf een familiale historie van plakvorming. Hij is zelf ook jarenlang een tegenstander geweest van statines. Tegenwoordig behandeld hij zijn patienten met lage dosis statines. Maar niet met om het even welke. Statines blijken een anti-inflammatoire werking te hebben. Dit varieert van statine tot statine. Lipitor (Atorvastatine) blijkt de minste werking te hebben. Rosuvastatine (Crestor) is 1 van de beste op dit gebied en goed verkrijgbaar in Belgie. Gewoonlijk wordt dit aangeboden aan 10mg maar hij adviseert 2,5mg om de andere dag en maximaal 5mg/dag. Dit om de bijwerkingen te vermijden. Het doel is niet om LDL te verminderen maar de ontsteking. Hij heeft zijn eigen plak weten om te draaien door suppletie van 2gr visolie/dag, Ramipril (ACE-remmer), Rosuvastatine en baby aspirine. De eerste 3 zijn anti-inflammatoir en hebben waarschijnlijk een synergetische werking.