Advertentie:

Peter Wouters

Moderators
  • Content count

    701
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    122

Everything posted by Peter Wouters

  1. Deep fake

    Ja, dat is ook waar
  2. Deep fake

    Ik kwam deze tegen op youtube. Ik blijf het thema geweldig vinden.
  3. Deep fake

    Wat bedoel je met gevaarlijk?
  4. Informatie SARM Cardarine / GW-501516

    Omrekenen naar Human Equivalent Dose lijkt niet zo eenvoudig. Ik ben geen expert in rekenen maar een ruwe omrekening zou je kunnen bereiken met de volgende formule. Ratdosis (mg/kg) / 6,17 (conversiefactor) x gemiddeld menselijk lichaamsgewicht (60kg). De minimale dosis waarbij problemen werden waargenomen in de studie was 3mg/kg bij ratten. https://www.tga.gov.au/book-page/12-cardarine Omgerekend naar de dosis voor mensen is dit 3 / 6,17 x 60 = 29 mg per dag. De maximale ratdosis van 40 mg wordt dan 389mg. Voor info naar conversie zie https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4804402/
  5. hoeveel vitamine D supplementeren is veilig ?

    Ik neem al jaren 25000IE per week behalve tijdens de zomermaanden. Een apothekeres vertelde me dat de maximale grens in Belgie momenteel op 3000IE per dag ligt. Wat overeen komt met 21000IE per week. Bij bloedonderzoek zweven mijn waardes steeds rond 30 ng/ml wat de onderkant van ideaal zou moeten zijn. Die optimale waardes variëren ook tussen labo's onderling. Het labo waar mijn vader zich laat testen hanteren een onderkant van 20 ng/ml. Ik weet ook niet zeker of er al een afgesproken standaard bestaat om vitamine D te meten. Net zoals bij een testosterone meting is dit altijd een probleem geweest. Labo's gebruiken dikwijls verschillende manieren om te meten met toestellen die bovendien niet geijkt zijn(standaard). Op die manier kan je moeilijk gaan vergelijken. Vitamin D waardes lijken sterk beinvloed te worden door Magnesium. Bij mensen met een te laag vitamine D zien we een verhoging met Magnesiumsuppletie. Bij mensen met een te hoog Vitamine D gebeurd het tegenovergestelde. Ik neem al jaren Magnesium, dus ik vermoed dat mijn waardes bij mijn labo optimaal zijn. https://suppversity.blogspot.com/2018/12/magnesium-could-be-in-charge-of-your.html?fbclid=IwAR0n8pObAooCqKgR2NlOHqbQdqWVaqTVNR_QD5sN1q43aI7RnmzH3hLCVXg
  6. Voeding

    Persoonlijk mijd ik zulke producten met veel suiker in. Liever zie ik 0 gr achter suikers. Zelf gebruik ik havervlokken die ik in de bio afdeling vind.
  7. Vrije testosteron waarde versus totaal waarde

    Mag ik weten wat jouw achtergrond is en hoe je tot die conclusie komt? Ik heb weet van mensen wiens testosteronwaarden de helft hoger lagen voor ze aan hormoontherapie gingen en uiteindelijk verbeterden met een vrije testosteronwaarde die 5x hoger ligt.
  8. EMG studie spieractivatie per spiergroep

    Ja dat klopt. Hoe meer spiervezels aangesproken hoe meer groei.
  9. EMG studie spieractivatie per spiergroep

    Ik denk dat hier een onderscheid moet gemaakt worden. Het gaat hier om het percentage spiervezels die geactiveerd worden. Ik denk dat dit los staat van wat men 'voelt'. Denk daarbij aan een bench press waarbij bij oplopend gewicht de triceps meer in het spel komen. Maar voel je dit?
  10. Nieuw hier

    Hoi Alain, welkom hier. Bij mijn weten kan een hoog hematocriet geen kwaad. Ik heb me laten vertellen (door enkele dokters) dat dit ten onrechte bij de meeste dokters als negatief wordt beschouwd. Als dit echt zo moest zijn dan hebben mensen die op grote hoogtes leven een probleem. Zelf ben ik geen specialist maar wat ik wel mogelijk acht is dat je aan slaapapneu lijd. Je lichaam krijgt dan minder zuurstof binnen en anticipeert hierop door het hematocriet te verhogen.
  11. Vitamine D en Covid

    Een artikel dat ik zag passeren. Hieronder enkele beknopte hoogtepunten. Onderzoek toont aan dat lage vitamine D-spiegels vrijwel zeker COVID-19-infecties, ziekenhuisopnames en sterfgevallen bevorderen. Gezien de veiligheid, pleiten we voor een onmiddellijke wijdverbreide verhoogde inname van vitamine D. Vitamine D moduleert duizenden genen en vele aspecten van de immuunfunctie, zowel aangeboren als adaptief. Het wetenschappelijke bewijs toont aan dat: Hogere vitamine D-bloedspiegels worden geassocieerd met lagere percentages SARS-CoV-2-infectie. Hogere D-niveaus zijn geassocieerd met een lager risico op een ernstig resultaat (ziekenhuisopname, Intensieve zorg of overlijden). Interventiestudies geven aan dat vitamine D een zeer effectieve behandeling kan zijn. Vele artikelen onthullen verschillende biologische mechanismen waarmee vitamine D COVID-19 beïnvloedt. Causale inferentiemodellering, de criteria van Hill, de interventiestudies en de biologische mechanismen geven aan dat de invloed van vitamine D op COVID-19 zeer waarschijnlijk oorzakelijk is, niet alleen een correlatie. Het percentage aan mensen met een vitamine D-tekort <20 ng / ml overschrijdt 33% van de bevolking in het grootste deel van de wereld, en de meeste schattingen van een tekort <30 ng / ml zijn meer dan 50%, dit getal is zelfs hoger in de winter. Het is niet nodig om te wachten op verdere klinische onderzoeken om het gebruik van zoiets veiligs te vergroten, vooral wanneer het helpen van zulke hoge tekorten al een prioriteit zou moeten zijn. Daarom roepen we alle regeringen, artsen en gezondheidswerkers wereldwijd op om onmiddellijk maatregelen aan te bevelen en uit te voeren die geschikt zijn voor hun volwassen bevolking om vitamine D te verhogen, in ieder geval tot het einde van de pandemie: aanbeveling van alle bronnen aan die voldoende zijn om 25 (OH) D-serumniveaus van meer dan 30 ng / ml (75 nmol / L) te bereiken. aanbeveling voor volwassenen een vitamine D-inname van 4000 IU (100mcg) per dag (of ten minste 2000 IU) aan bij afwezigheid van een bloedonderzoek. 4000 IU wordt algemeen als veilig beschouwd Raad aan dat volwassenen met een verhoogd risico op een tekort als gevolg van overgewicht, een donkere huid of die in verzorgingstehuizen wonen, mogelijk een hogere inname nodig hebben (bijv. 2x). Testen kan helpen om niveaus te laag of te hoog te vermijden. Raad aan dat volwassenen die de bovenstaande hoeveelheden nog niet krijgen, dagelijks 10.000 IE (250 mcg) krijgen gedurende 2-3 weken (of tot 30 ng / ml is bereikt bij bloedonderzoek), gevolgd door de bovenstaande dagelijkse hoeveelheid. Deze praktijk wordt algemeen als veilig beschouwd. Het lichaam kan onder de juiste omstandigheden (bijvoorbeeld een zomerdag op het strand) meer dan dit uit zonlicht synthetiseren. Ook bestempelen de NAM (VS) en EFSA (Europa) dit beide als een "No Observed Adverse Effect Level", zelfs als het gaat om een dagelijkse onderhoudsinname. Meet 25 (OH) D-spiegels van alle in het ziekenhuis opgenomen COVID-19-patiënten en behandel met calcifediol of D3 om ten minste een tekort <30 ng / ml (75 nmol / l) te verhelpen, mogelijk met een protocol in de trant van Castillo et al '20 of Rastogi et al. '20, totdat het bewijs een beter protocol ondersteunt. Bron; https://vitamindforall.org/letter.html?fbclid=IwAR1DWsk68Oaqxb8ctRKrArwfLS4E1moY7szCARKQniHjAk8QwJ5Cu83dRDk
  12. Vitamine D en Covid

    Hier in Belgie haal ik het in de apotheek. Online kan je ook op verschillende plaatsen terecht.
  13. Vitamine D en Covid

    Daar is het bij mij allemaal mee begonnen. Ik merkte dat het een mild rustgevend effect had. Mijn vrouw kan het echter niet verdragen. Ze wordt er lethargisch van. Zelfs van een zeer kleine dosis. Ik ken nog mensen met hetzelfde negatieve effect. Wat de reden mag zijn weet ik niet maar iedereen is blijkbaar verschillend. De kunst is uit te vinden wat voor je werkt en wat niet. Iemand gebruikte eens de term 'Me-search', en dat is eigenlijk wat we moeten doen.
  14. Vitamine D en Covid

    Ja dat klopt. De dosis verspreiden over dagelijkse innames schijnt ook nog beter te werken maar dat wordt uiteindelijk nogal een gedoe voor mij.
  15. Vitamine D en Covid

    Wat ook belangrijk lijkt is inname met een vetrijke maaltijd. Ik zie soms mensen op fora met een dagelijkse inname van 5000 IU die hun niveaus niet omhoog krijgen door dit niet te doen. Ikzelf neem 25000 IU per week. Bij voorkeur na een maaltijd met vettige frietjes. Magnesium inname is ook belangrijk aangezien dit vitamine D actief maakt.
  16. All the best!

    Beste wensen Geert en uiteraard iedereen op het forum.
  17. Hoe zit 't met m'n doelen?!

    video-1608062133.mp4
  18. Hoe zit 't met m'n doelen?!

    Ik ook niet. Vertrouw het nog niet, wat men ook mag beweren.
  19. Mk677 Ibutamoren

    Hallo Joost, ik heb zelf geen ervaring met zulke supplementen maar heb volgende nevenwerkingen al zien voorbij komen. Insuline resistentie>verhoogd suiker in het bloed verhoogd hongergevoel slaperigheid Waterretentie gynaecomastie
  20. Hoe trainen en eten? Bulken of cutten?

    Nog een aanvulling op wat Hansie zei. Probeer cardio en krachttraining toch op aparte dagen te doen. Dit schijnt beter te werken voor vetverlies. Wat het mechanisme hierachter is weet ik niet.
  21. groene thee goed of slecht voor testosteron

    Ik denk dat je dit met een korreltje zout moet nemen. Als dit echt zo moest zijn dan zouden de aziatische en andere thee drinkende landen met een serieus testosteronprobleem kampen. Wat niet het gevalis. Hier kan je een deftige analyse van die studies lezen. https://suppversity.blogspot.com/2011/09/5-cups-of-green-tea-day-lower-serum.html?m=1
  22. Geen spierpijn??

    Hallo Matt, spierpijn heb je meestal na de eerste trainingen als beginner. Het is normaal als je daarna weinig of niets meer voelt.
  23. Schouder vermoeidheid bij bankdrukken

    Hallo Bastiaan, ik probeer me voor te stellen hoe jij die Barbell vastneemt. Ik vraag me af of je die breed genoeg neemt. Op die wijze staan je ellebogen altijd naar buiten. Kijk maar op onderstaande figuur. Ik vermoed dat je deze te smal neemt maar ik kan mis zijn.
  24. Logboek Scato

    Als je kracht wil winnen dien je zwaar te gaan. Als het om estetische redenen is train je best met lichtere gewichten en meer reps. Persoonlijk doe ik de deadlift niet wegens kwetsuren in het verleden. Ik heb begrepen dat er bepaalde bodybuilders zijn die het ook links laten liggen. De reden hiervoor is dat je taille in verhouding smaller blijft en je bovenaan forser lijkt