Advertentie:

Peter Wouters

Moderators
  • Content count

    728
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    126

Everything posted by Peter Wouters

  1. The New Hypertrophy Continuum

    Brad Schoenfeld: Time Under Tension (TUT) is minder belangrijk zolang je tot (bijna) failure gaat
  2. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik eet al jaren weinig of geen brood. Dit is gekomen na het lezen van het boek "De voedselzandloper". Doel is om datgene te eten met een lage glycemische index(trage suikers), of toch zoiets in die richting. Wat houd dit voor mij in? Havermout('s morgens), fruit(tussendoor), groenten en vis 's (middags, vooral Tonijn) en een liter melk aangevuld met proteïnen. 's Avonds eet ik gewoon wat de pot schaft. Ik kan mijn gewicht er goed mee op peil houden en het is iets wat ik kan volhouden. Bovendien is het laag in calorieën. Toen ik er pas mee begon ben ik wel 15kg verloren. Mijn groenteschotel bestaat uit een divers mengsel van rauwkost die je in de groenteafdeling kan vinden. Spinazie, witte kool, rode kool, rode biet, wortel, radijs, ui, selder, prei, andijvie, enz. Ik meng dit met een zelfgemaakte vinaigrette op basis van olijfolie.
  3. Q10 ervaringen

    Dit staat te lezen op examine.com The standard dose for CoQ10 is generally 90mg for a low dose and 200mg for the higher dose, taken once daily with a meal due to its reliance on food for absorption. Dose-dependence is not commonly observed with CoQ10 supplementation and 90mg tends to be the best cost-effective dose. There generally isn't too much of a therapeutic effect of CoQ10 supplementation (mostly taken with the 'just in case' mentality that pervades multivitamin supplementation), although for people who have previously experience a heart attack or damage to cardiac tissue as well as for people on statin therapy supplementation becomes much more important. Maar ik zou graag dit onderwerp vanuit een andere hoek bekijken omdat ik dit momenteel toevallig bestudeer aangezien mijn vrouw een familiale historie heeft van hoge LDL en hartaandoeningen. Persoonlijk ben ik tegen het gebruik van statines maar heb mijn mening de laatste tijd iets moeten nuanceren. Rode gist rijst lijkt inderdaad dezelfde eigenschappen te bezitten als die van een statine. Het probleem bij dit supplement is dat het veel duurder uitkomt dan met het gebruik van een statine. Een tweede punt is dat zolang er geen plakvorming is (zoals bij een familiale historie) je geen statine nodig hebt. Hoge LDL, lage LDL maakt niet uit. Wat de hoofdoorzaak is van plakvorming is ontsteking (inflammation) van de vaatwand. Door een immuunrespons worden hier vloeibare substanties geproduceerd waar vanalles blijft aanplakken. Een interessant youtube kanaal is dat van Doctor Ford Brewer. Een specialist in deze materie. Hij heeft zelf een familiale historie van plakvorming. Hij is zelf ook jarenlang een tegenstander geweest van statines. Tegenwoordig behandeld hij zijn patienten met lage dosis statines. Maar niet met om het even welke. Statines blijken een anti-inflammatoire werking te hebben. Dit varieert van statine tot statine. Lipitor (Atorvastatine) blijkt de minste werking te hebben. Rosuvastatine (Crestor) is 1 van de beste op dit gebied en goed verkrijgbaar in Belgie. Gewoonlijk wordt dit aangeboden aan 10mg maar hij adviseert 2,5mg om de andere dag en maximaal 5mg/dag. Dit om de bijwerkingen te vermijden. Het doel is niet om LDL te verminderen maar de ontsteking. Hij heeft zijn eigen plak weten om te draaien door suppletie van 2gr visolie/dag, Ramipril (ACE-remmer), Rosuvastatine en baby aspirine. De eerste 3 zijn anti-inflammatoir en hebben waarschijnlijk een synergetische werking.
  4. Intermittent fasting en suikerziekte

    Ik doe soms ook aan intermittent fasting na een periode van feestdagen. Zoals hierboven gesteld is het geen beter dieet dan een ander maar voor mij is het een manier om kcal te minderen waar ik me kan aan houden.
  5. Vetverbranding/Muscle Gain?

    Ik doe net hetzelfde maar met 50gr tonijn. Ik doe hierbij een zelfgemaakte vinaigrette op basis van olijfolie. Lekker gezond en je houd je gewicht mooi op peil.
  6. Bloedonderzoek zonder verwijzing (?)

    Ik denk wanneer je alles zelf wil betalen je dit best bij de huisarts doet. Hij is tenslotte diegene die het bloedstaal gaat afnemen zelfs wanneer je het online wil laten testen. In Nederland is er ook de Andros kliniek. Daar kan je ook terecht voor je testosteronwaarden
  7. Wat als spierfalen niet lukt?

    Hallo Roos, Welkom op dit forum. Zoals ik het begrijp is spierfalen het moment waarop je niet meer in staat bent om nog 1 rep uit te voeren. Je zegt dat je te vroeg moet stoppen met de herhalingen. Dit is eigenlijk spierfalen. Waarschijnlijk is het gewicht dat je op dat moment gebruikt te hoog voor jou. Spierfalen vind ik persoonlijk geen must. Het belast je centraal zenuwstelsel. Best is om hier 1 rep van verwijdert te blijven. Wil je het toch doen doe dit dan alleen tijdens de laatste set.
  8. Hallo

    Hoi Lt. Wat een verhaal zeg. Ik ben zeker dat je met jouw ingesteldheid terug ver kan komen. Onderstaand blog kwam me net onder de neus en ik vond dat ik het moest posten. Het betreft inname van proteine. Vooral snel verterende proteine zoals whey veroorzaken een hoge plasma glucose door gluconeogenese. Dus opletten hiermee. https://suppversity.blogspot.com/2016/05/the-insulin-glucagon-ratio-and-why.html?fbclid=IwAR1jwh-61hy1c9xWDRMW27HTsn_gbOtNwCAW_9LDdxneM1-saE6ue8qKrz8
  9. Kennismaking!

    Welkom Savi
  10. Visceraal vet ga je aanpakken door vooral minder suikers(insulinegevoeligheid) en meer proteinen te consumeren. Daarnaast voldoende training. Subcutaan heb je volgens de metingen niet of weinig. Dus, dat gaat niet minderen.
  11. Hallo Nono, Waarschijnlijk ben jij zoals men dat noemt 'skinny fat'. Normaal aan de buitenkant, maar relatief meer vet rond de organen(visceraal vet, buikje). Dit kan je niet meten met een huidplooimeting. Dit meet het subcutaan vet, wat vlak onder de huid ligt. Visceraal vet is op termijn niet gezond en moet eerst aangepakt worden. Dit kan je eenvoudig oplossen door een verandering in levensstijl en training.
  12. Terug van nooit weg geweest.

    Welcome back Geert
  13. Fijne jaarwisseling!

    Alvast een gelukkig nieuwjaar
  14. maximale eiwitten uit zuivel

    Onderstaande staat in Wikipedia. Ik ga er van uit dat het waar is wat ze schrijven. Ik werk zelf ook in de voedingsindustrie en weet dat er soms wel eens gefoefeld word. Maar vroeg of laat komt dat toch aan de oppervlakte. Tegenwoordig zijn producten in Nederland nagenoeg vrij van transvetzuren of bevatten nog kleine hoeveelheden dierlijke transvetzuren. Gehydrogeneerde olie werd in het verleden met name gebruikt voor sauzen, dressings, producten van banketbakkerijen, kant en klaarmaaltijden, margarines, knapperige dan wel voorgebakken (graan-)producten, zoutjes, koek, snoep, soepen, bepaalde toetjes, etc. Er konden aanzienlijke hoeveelheden trans-vetzuren zitten in snackbarproducten, horecavoedsel, gebakken vis aan de kraam, e.d., hoewel dit geheel afhankelijk is van het soort olie of vet dat gebruikt werd. Denemarken heeft in 2003 wettelijke maatregelen genomen tegen schadelijk transvet in de voeding. Nederland heeft sinds 2004 middels de Task Force Verantwoorde Vetzuursamenstelling vrijwillig actie ondernomen waardoor de inname van transvetzuren in Nederland geen issue meer is. De Europese commissie beraadt zich op dit moment of en welke actie er ondernomen moet worden. In de VS heeft de Food and Drug Administration (FDA) per 1 januari 2006 de vermelding van transvetten verplicht gesteld en heeft sinds 2015 het gebruik van partieel geharde vetten in de ban gedaan. New York en andere Amerikaanse steden voeren actief campagnes om het trans-vetzuurpercentage naar beneden te brengen bij horecagelegenheden. In de stad New York mogen snackbars, restaurants en pizzeria's per 1 juli 2008 geen voedsel met kunstmatige transvetten meer verkopen.[7] In het verleden is in Amerika met name sojaolie op grote schaal partieel gehydrogeneerd geweest. Op voedingswaardedeclaraties van margarines wordt een onderverdeling in verzadigde en soms ook in enkelvoudig onverzadigde en meervoudig onverzadigde vetzuren gemaakt. Transvetzuren mogen niet op het etiket vermeld worden. Een goede kwaliteit plantaardige margarine bevat minder dan 2 g transvet per 100 g vet. Transvetzuren komen in Europa met name nog voor in Oost Europese landen en op wereldschaal met name nog in de minder ontwikkelde landen.
  15. maximale eiwitten uit zuivel

    Inderdaad, transvetten zouden tegenwoordig bijna niet meer voor komen in de voeding. Toch niet in die mate dat het schadelijk is.
  16. maximale eiwitten uit zuivel

    Ik ben het eens met Traveller. Zelf consumeer ik al jaren 1 liter koemelk/dag aangevuld met whey gewoon omdat ik het gezond acht. Hieronder de resultaten van een studie die de inverse associatie aantoont van oplopende consumptie van zuivelprodukten met de kans om type2 diabetes te ontwikkelen. Hieronder het verschil tussen totale zuivelprodukten, hoog en laag in vetgehalte. Bron: https://suppversity.blogspot.com/search/label/dairy Verzadigde vetten zijn ten onrechte in het verdomhoekje beland. Denk daarbij aan volkeren zoals de inuit die een hoge consumptie hebben van verzadigde vetten en geen cardiovasculaire aandoeningen hebben. Dit wil niet zeggen dat je moet gaan overdrijven. Onderstaande link brengt meer verduidelijking. https://www.nlbewustgezond.nl/waarom-vet-gezond-is/
  17. Kamalu curl nieuwe trainingsprikkel ?

    Het lijkt er op dat hij weet waarover hij praat. Ik heb eens naar hem gegoogled en heeft een indrukwekkende opleiding genoten. https://www.dr-gains.com/site/about
  18. Ostarine kuur

    Hallo Moerasman, @Shorty maakte een topic over dit onderwerp. Deze kan je hier vinden. Wat het testen van het bloed na de pct betreft vind ik een discussiepunt. Als ik het goed heb kan je natuurlijk testosteron 200% stijgen tijdens de pct-kuur. Dus de kans bestaat wanneer je vlak achter de kuur test, je testosteron op bijvoorbeeld 150% staat wat een vals beeld kan opleveren. Komt nog bij dat de eliminatiefactor van Clomid 4 tot 11 weken kan duren afhankelijk van het individu.
  19. @Shorty Om 1 of andere reden heb ik de header van dit oude bericht gemist. Je hebt 100% gelijk dat een dosis van 350mg Test een cycle mag genoemd worden. Mogelijk is het dat ook bij 150mg. Ik heb hier echter geen ervaring mee. Wat het punt is is dat jullie de zaken vanuit een heel verschillend standpunt bekeken. Vanuit jouw ervaring is 350mg/week een cycle, wat terecht is. Hier bouw je een behoorlijke spiermassa mee op. Vanuit het perspectief van het TRT forum is die dosis nodig om een bepaald persoon van zijn symptomen af te helpen. Dit staat los van spiermassa opbouwen. Die dosis is afhankelijk van het individu. De ene kan symptoomvrij zijn vanaf 100mg/week(wat zeldzaam blijkt te zijn), de andere weer 150mg. Extreme gevallen hebben dan weer 300 tot 350mg nodig(wat ook zeldzaam is). Ik neem als voorbeeld je vriend Steven in boven gaande video. Hij is zo'n extreem geval dat een hoge dosis nodig heeft, weliswaar dan met een creme. Of het gezond is moet de toekomst uitwijzen. Als ik me niet vergis is Steven er al zo'n 5 jaar mee bezig. Ik heb laatst zijn bloedwaarden bekeken en die waren uitstekend. Een ander punt is dat dat betreffende forum een protocol hanteert dat niet in de medische wereld wordt aangeleerd. Het berust op jarenlange ervaring van wat kan en niet kan. Endocrinologen zien dit niet op het school. Deze laatsten geven een zogenaamd cookie-cutter behandeling van bijvoorbeeld 250mg Sustanon om de 2 weken. Of nog erger met Nebido om de 6-8 weken. Het lichaam is nooit in staat om zich aan te passen aan de sterk schommelende T-waarden die dit teweeg brengt. Dat TRT forum wil komaf maken met die onwetendheid en verdedigen dit met studies uit de medische literatuur. Vandaar hun keiharde aanpak. Persoonlijk geloof ik in hun benadering en ik hoop dat dat vroeg of laat toegang krijgt in de medische wereld. Een aantal zaken die zij sterk verdedigen: een dosis die op maat is van het individu; dit kan varieren van 100mg tot 350mg/week de frequentie van toediening: microdosis elke dag, om de andere dag of 1x per week. Dit hangt af van het SHBG van het individu. Lage SHBG eigenaars hanteren best meer frequentere doses. Hogere SHBG eigenaars hebben meer baat bij minder frequente doses. hoofdzakelijk injecties of T-creme. T-gels, pellets, pillen zijn uit den boze. Deze werken niet. geen aromatase-remmers of anti-oestrogenen. Oestrogeen is uiteindelijk waar een man zich beter van voelt en wordt automatisch in balans gebracht in het lichaam met testosteron.
  20. Hallo Kyra Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth.
  21. Zink supplement goed of slecht idee

    4 tabletten(dagdosis) van een supplement dat ik neem bevat 10mg Zink. Ik neem zelden de volledige dosis want in het verleden heb ik eens geëxperimenteerd met 20mg Zink per dag. Na de 2de dag gaf ik het over onmiddelijk na inname. Ik had dus duidelijk teveel Zink in mijn lichaam.
  22. kramp in benen na upperbody training

    Hallo Rico, Ik ben niet zeker of je upper body training iets met kuitkrampen te maken heeft. Krampen treden meestal op tijdens of na een training van de betreffende spier. Wat de oorzaak mag zijn lijkt het me nogal vaag. Mogelijk heeft overbelasting er wat mee te maken. Ben je een voorvoetlander? Dan kan dit meespelen. Er wordt ook gezegd dat een tekort aan electrolyten mogelijk ook een rol spelen. Ik denk hierbij aan Natrium, Kalium en Magnesium. Ook speelt een vochttekort een rol. Je zweet dit namelijk uit. Heb je dit tijdens een 10km sessie ook?
  23. Twijfel over gewicht ivm trainen voor hypertrofie

    Als je traint voor hypertrofie is 10 tot 15 reps ongeveer de regel. Failure betekent dat de snelle spiervezels leeg geraken. Zij halen hun energie uit suikers en die voorraad is beperkt. Trage spiervezels halen dit uit vet en die voorraad is nagenoeg onbeperkt. Kijk maar naar het verschil tussen sprinters en lange afstandslopers. De sprinters met snelle spieren zijn direct leeg. Best is om een rep van failure weg te blijven. Dit is taxerend op het centraal zenuwstelsel en mensen zoals ik die daar gevoelig voor zijn gaan snel geïrriteerd geraken en een slechte nachtrust hebben. Het is mogelijk om hypertrofie te bereiken met 20+ rep rangers maar dan moet je tot failure gaan
  24. Dit gaat al in een betere richting. Meer spiermassa betekent meer energieverbruik. Hetzelfde kan gezegd worden van meer proteïne. Mensen staan er niet bij stil maar het kost het lichaam een pak meer energie om proteine af te breken en naar hun bestemming te brengen dan koolhydraten en vetten. Hou er ook rekening mee dat een te laag calorie inname op den duur zich gaat wreken tegen je lichaam. Hormonaal en mentaal loop je het risico er op achteruit te gaan.
  25. Persoonlijk vind ik niks mis met jouw fysiek. Hoe kom je er bij dat je veel visceraal vet hebt? Je verteld ook niks wat je proteine inname betreft. Dit is ook belangrijk.