Advertentie:

Peter Wouters

Moderators
  • Content count

    738
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    127

Everything posted by Peter Wouters

  1. Informatie SARM Testolone / RAD-140

    Vroeger werd er volgens de "vrije hormoon hypothese" aangenomen dat je beter een laag SHBG moest hebben. Immers betekend dit dat je vrije testosteron hoger ligt en wat gebonden is aan SHBG is onwerkzaam. Dit is ondertussen al weerlegt. Wanneer 2 mannen met dezelfde totaal testosteron een SHBG van respectievelijk 30nmol/L en 50nmol/L betekend dit niet dat diegene met 30nmol/L beter af is dan zijn collega. Dit heeft te maken met bepaalde suikergroepen die aangehecht zijn aan het SHBG en dit is louter individueel(genetisch). Wat je ideale SHBG niveau moet zijn lijkt dus individueel. Lage SHBG wordt geassocieerd met hypo-thyrodie, insuline resistentie en metabool syndroom. Te hoog wordt geassocieerd met hyper-thyrodie, lever problemen, alcoholisme enz. Zij nota: Ashwagandha optimaliseert de schildklier en dit (samen met testosteron) "voel" je. Lees ook: https://blog.insidetracker.com/sex-hormone-binding-globulin-new-science-questions-old-beliefs
  2. Informatie SARM Testolone / RAD-140

    Zou inderdaad mooi zijn. Maar dat heb je met die testboosters. Ofwel zijn het aromataseremmers of in dit geval shbg aanjagers. Het vreemde is dat ik me beter in mijn vel voel dan pre-ashwagandha
  3. Informatie SARM Testolone / RAD-140

    Ik ben een lange termijn gebruiker van Ashwagandha. Mijn laatste bloedonderzoek toonde aan dat m'n Totaal Testosteron was gestegen van 15 nmol/L naar 20 nmol/L. Mijn SHBG daarentegen was nagenoeg verdubbelt van 26 naar 50. Gevolg een daling van vrij testosteron van 11ng/dl naar 9ng/dl. Dus het is waar dat Ashwagandha je totaal T verhoogt. Het verhoogd namelijk je SHBG. Dit gebonden testosteron wordt langer vast gehouden in het serum dan T in zijn vrije vorm. Iets wat olijfolie ook trouwens doet. Een beetje off-topic: SHBG is niet iets slechts. Het heeft een eigen receptor op de celmembraan en hecht zich alleen in zijn vrije vorm. Hierna kan SHBG zich nog steeds binden aan Testosteron, Oestrogeen etc en kan op die manier informatie doorsturen naar de kern.
  4. Squat vs Half Squat

    Een half/partiele squat wordt gedaan om kracht te oefenen. Dit kan je zien aan de mean power en peak force in de tabel hieronder. PROM5= 5 partiele reps aan 83% van 1RM; PROM10= 10 partiele reps aan 67% van 1RM; FROM5= 5 full range of motion aan 83% van 1RM; FROM10= full range of motion aan 67% van 1RM. Bron: https://suppversity.blogspot.com/2016/08/full-squat-for-full-size-gains-partial.html
  5. Unique Pharma

    Ik ben geen ervaringsdeskundige maar wat ik begrijp van Anavar is dat het: 100% je eigen Testosteron onderdrukt Niet aromatiseert naar Oestrogeen Oestrogeen gaat richting 0% Wat Sarms betreft: Onderdrukt Testosteron gedeeltelijk Er is nog steeds aromatase van (eigen) Testosteron naar Oestrogeen Oestrogeengehalte is gedeeltelijk onderdrukt Oestrogeen is hier een belangrijk gegeven aangezien het belangrijk is voor hypertrofie (satelietcellen) en herstel van de spieren. Ook mag men het mentale aspect niet vergeten. Dus een Testosteron base is verantwoord bij Anavar. Bij het gebruik van Sarms niet.
  6. terug van weggeweest

    Welkom terug. Hopelijk niks te ernstig.
  7. Voorstellen en Hulp Gevraagd!

    Hallo Brent, marathon lopen en spiermassa kweken zijn 2 uitersten. Als je spiermassa wilt opbouwen ga je best krachttraining combineren met HIIT training. Deze laatste zijn korte explosieve cardio trainingen die geen afbraak doen aan je spiermassa met behoud van je vetverbranding en uithoudingsvermogen.
  8. Ladies only gyms vallen toch echt onder discriminatie

    Ik vind dat dit moet kunnen. Volgens diezelfde grondwet zijn vrouwen sinds mensenheugenis gediscrimineerd geweest.
  9. Pre workout

    Interessant om eens te bekijken als je veel tijd hebt. Voor een opwarmertje ga naar 1:19:40
  10. Pre workout

    Ik heb zelf geen ervaring met pre workouts. Een beetje googlen leert mij dat er verschillende stofjes beïnvloed worden zoals oa Dopamine, wat verantwoordelijk is voor motivatie. Ik weet niet of dit veel meespeelt maar de voorraad dopamine in je lichaam zou beperkt zijn en een krachtige vrijlating resulteert daarna in een crash. Net zoals bij cocaine maar dan in een afgezwakte vorm. Dat geld ook voor de overige neurotransmitters die beinvloed worden. Vandaar waarschijnlijk de negatieve gevoelens daarna.
  11. The New Hypertrophy Continuum

    Brad Schoenfeld: Time Under Tension (TUT) is minder belangrijk zolang je tot (bijna) failure gaat
  12. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik eet al jaren weinig of geen brood. Dit is gekomen na het lezen van het boek "De voedselzandloper". Doel is om datgene te eten met een lage glycemische index(trage suikers), of toch zoiets in die richting. Wat houd dit voor mij in? Havermout('s morgens), fruit(tussendoor), groenten en vis 's (middags, vooral Tonijn) en een liter melk aangevuld met proteïnen. 's Avonds eet ik gewoon wat de pot schaft. Ik kan mijn gewicht er goed mee op peil houden en het is iets wat ik kan volhouden. Bovendien is het laag in calorieën. Toen ik er pas mee begon ben ik wel 15kg verloren. Mijn groenteschotel bestaat uit een divers mengsel van rauwkost die je in de groenteafdeling kan vinden. Spinazie, witte kool, rode kool, rode biet, wortel, radijs, ui, selder, prei, andijvie, enz. Ik meng dit met een zelfgemaakte vinaigrette op basis van olijfolie.
  13. Q10 ervaringen

    Dit staat te lezen op examine.com The standard dose for CoQ10 is generally 90mg for a low dose and 200mg for the higher dose, taken once daily with a meal due to its reliance on food for absorption. Dose-dependence is not commonly observed with CoQ10 supplementation and 90mg tends to be the best cost-effective dose. There generally isn't too much of a therapeutic effect of CoQ10 supplementation (mostly taken with the 'just in case' mentality that pervades multivitamin supplementation), although for people who have previously experience a heart attack or damage to cardiac tissue as well as for people on statin therapy supplementation becomes much more important. Maar ik zou graag dit onderwerp vanuit een andere hoek bekijken omdat ik dit momenteel toevallig bestudeer aangezien mijn vrouw een familiale historie heeft van hoge LDL en hartaandoeningen. Persoonlijk ben ik tegen het gebruik van statines maar heb mijn mening de laatste tijd iets moeten nuanceren. Rode gist rijst lijkt inderdaad dezelfde eigenschappen te bezitten als die van een statine. Het probleem bij dit supplement is dat het veel duurder uitkomt dan met het gebruik van een statine. Een tweede punt is dat zolang er geen plakvorming is (zoals bij een familiale historie) je geen statine nodig hebt. Hoge LDL, lage LDL maakt niet uit. Wat de hoofdoorzaak is van plakvorming is ontsteking (inflammation) van de vaatwand. Door een immuunrespons worden hier vloeibare substanties geproduceerd waar vanalles blijft aanplakken. Een interessant youtube kanaal is dat van Doctor Ford Brewer. Een specialist in deze materie. Hij heeft zelf een familiale historie van plakvorming. Hij is zelf ook jarenlang een tegenstander geweest van statines. Tegenwoordig behandeld hij zijn patienten met lage dosis statines. Maar niet met om het even welke. Statines blijken een anti-inflammatoire werking te hebben. Dit varieert van statine tot statine. Lipitor (Atorvastatine) blijkt de minste werking te hebben. Rosuvastatine (Crestor) is 1 van de beste op dit gebied en goed verkrijgbaar in Belgie. Gewoonlijk wordt dit aangeboden aan 10mg maar hij adviseert 2,5mg om de andere dag en maximaal 5mg/dag. Dit om de bijwerkingen te vermijden. Het doel is niet om LDL te verminderen maar de ontsteking. Hij heeft zijn eigen plak weten om te draaien door suppletie van 2gr visolie/dag, Ramipril (ACE-remmer), Rosuvastatine en baby aspirine. De eerste 3 zijn anti-inflammatoir en hebben waarschijnlijk een synergetische werking.
  14. Intermittent fasting en suikerziekte

    Ik doe soms ook aan intermittent fasting na een periode van feestdagen. Zoals hierboven gesteld is het geen beter dieet dan een ander maar voor mij is het een manier om kcal te minderen waar ik me kan aan houden.
  15. Vetverbranding/Muscle Gain?

    Ik doe net hetzelfde maar met 50gr tonijn. Ik doe hierbij een zelfgemaakte vinaigrette op basis van olijfolie. Lekker gezond en je houd je gewicht mooi op peil.
  16. Bloedonderzoek zonder verwijzing (?)

    Ik denk wanneer je alles zelf wil betalen je dit best bij de huisarts doet. Hij is tenslotte diegene die het bloedstaal gaat afnemen zelfs wanneer je het online wil laten testen. In Nederland is er ook de Andros kliniek. Daar kan je ook terecht voor je testosteronwaarden
  17. Wat als spierfalen niet lukt?

    Hallo Roos, Welkom op dit forum. Zoals ik het begrijp is spierfalen het moment waarop je niet meer in staat bent om nog 1 rep uit te voeren. Je zegt dat je te vroeg moet stoppen met de herhalingen. Dit is eigenlijk spierfalen. Waarschijnlijk is het gewicht dat je op dat moment gebruikt te hoog voor jou. Spierfalen vind ik persoonlijk geen must. Het belast je centraal zenuwstelsel. Best is om hier 1 rep van verwijdert te blijven. Wil je het toch doen doe dit dan alleen tijdens de laatste set.
  18. Hallo

    Hoi Lt. Wat een verhaal zeg. Ik ben zeker dat je met jouw ingesteldheid terug ver kan komen. Onderstaand blog kwam me net onder de neus en ik vond dat ik het moest posten. Het betreft inname van proteine. Vooral snel verterende proteine zoals whey veroorzaken een hoge plasma glucose door gluconeogenese. Dus opletten hiermee. https://suppversity.blogspot.com/2016/05/the-insulin-glucagon-ratio-and-why.html?fbclid=IwAR1jwh-61hy1c9xWDRMW27HTsn_gbOtNwCAW_9LDdxneM1-saE6ue8qKrz8
  19. Kennismaking!

    Welkom Savi
  20. Visceraal vet ga je aanpakken door vooral minder suikers(insulinegevoeligheid) en meer proteinen te consumeren. Daarnaast voldoende training. Subcutaan heb je volgens de metingen niet of weinig. Dus, dat gaat niet minderen.
  21. Hallo Nono, Waarschijnlijk ben jij zoals men dat noemt 'skinny fat'. Normaal aan de buitenkant, maar relatief meer vet rond de organen(visceraal vet, buikje). Dit kan je niet meten met een huidplooimeting. Dit meet het subcutaan vet, wat vlak onder de huid ligt. Visceraal vet is op termijn niet gezond en moet eerst aangepakt worden. Dit kan je eenvoudig oplossen door een verandering in levensstijl en training.
  22. Terug van nooit weg geweest.

    Welcome back Geert
  23. Fijne jaarwisseling!

    Alvast een gelukkig nieuwjaar
  24. maximale eiwitten uit zuivel

    Onderstaande staat in Wikipedia. Ik ga er van uit dat het waar is wat ze schrijven. Ik werk zelf ook in de voedingsindustrie en weet dat er soms wel eens gefoefeld word. Maar vroeg of laat komt dat toch aan de oppervlakte. Tegenwoordig zijn producten in Nederland nagenoeg vrij van transvetzuren of bevatten nog kleine hoeveelheden dierlijke transvetzuren. Gehydrogeneerde olie werd in het verleden met name gebruikt voor sauzen, dressings, producten van banketbakkerijen, kant en klaarmaaltijden, margarines, knapperige dan wel voorgebakken (graan-)producten, zoutjes, koek, snoep, soepen, bepaalde toetjes, etc. Er konden aanzienlijke hoeveelheden trans-vetzuren zitten in snackbarproducten, horecavoedsel, gebakken vis aan de kraam, e.d., hoewel dit geheel afhankelijk is van het soort olie of vet dat gebruikt werd. Denemarken heeft in 2003 wettelijke maatregelen genomen tegen schadelijk transvet in de voeding. Nederland heeft sinds 2004 middels de Task Force Verantwoorde Vetzuursamenstelling vrijwillig actie ondernomen waardoor de inname van transvetzuren in Nederland geen issue meer is. De Europese commissie beraadt zich op dit moment of en welke actie er ondernomen moet worden. In de VS heeft de Food and Drug Administration (FDA) per 1 januari 2006 de vermelding van transvetten verplicht gesteld en heeft sinds 2015 het gebruik van partieel geharde vetten in de ban gedaan. New York en andere Amerikaanse steden voeren actief campagnes om het trans-vetzuurpercentage naar beneden te brengen bij horecagelegenheden. In de stad New York mogen snackbars, restaurants en pizzeria's per 1 juli 2008 geen voedsel met kunstmatige transvetten meer verkopen.[7] In het verleden is in Amerika met name sojaolie op grote schaal partieel gehydrogeneerd geweest. Op voedingswaardedeclaraties van margarines wordt een onderverdeling in verzadigde en soms ook in enkelvoudig onverzadigde en meervoudig onverzadigde vetzuren gemaakt. Transvetzuren mogen niet op het etiket vermeld worden. Een goede kwaliteit plantaardige margarine bevat minder dan 2 g transvet per 100 g vet. Transvetzuren komen in Europa met name nog voor in Oost Europese landen en op wereldschaal met name nog in de minder ontwikkelde landen.
  25. maximale eiwitten uit zuivel

    Inderdaad, transvetten zouden tegenwoordig bijna niet meer voor komen in de voeding. Toch niet in die mate dat het schadelijk is.