Advertentie:

Sciacca

Members
  • Content count

    33
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

Sciacca last won the day on May 16

Sciacca had the most liked content!

Community Reputation

20 Heel goed

2 Followers

About Sciacca

  • Rank
    Amateur

Personal Information

  • Gewicht
    85
  • Vetpercentage
    15
  • Lengte (in cm)
    182
  1. RAD140 Logbook

    Update Intussen begonnen aan de nakuur. Niet veel tijd gehad om te loggen, ook trainen was iets minder. Gelukkig toch een PR kunnen zetten op bankdrukken - 125kg, daarna de set beëindigd met 8x100 (kon ik alleen maar van dromen ) Gewicht 81,5kg, vetpercentage zit (volgens de weegschaal) op 15%, maar dit klopt meestal niet. Buikspieren zijn goed aanwezig, vasculariteit is TOP. Zelf denk ik tussen de 12 en 15% momenteel, op basis van m'n ervaring. Over deze kuur; gewoon top. Ik vergelijk het vaak met LGD, maar het valt eigenlijk nauwelijks te vergelijken. Bij LGD had ik echt geen probleem om massa aan te komen, dat is bij RAD (voor mij dan) echt moeilijk. Ik heb echt heel wat kcal (niet altijd de beste) binnengespeeld en dat zonder enige gewichtstoename. Als ik dan kijk naar mijn algemeen gevoel, had ik bij LGD wel wat meer onderdrukking - zonder het zelf door te hebben, dan bij RAD. Tijdens deze kuur was dit echt goed merkbaar. Niet dat ik superveel klachten had tijdens de vorige cycle, maar ik was wel sneller uitgeput. Bij LGD had ik ook gigantisch veel honger continu en dat had ik bij RAD dan ook weer niet. Zou ik beiden opnieuw doen? Zeker! Misschien wel een combo in de toekomst! Nu wat herstellen en goed trainen zodat ik toch het meeste blijf behouden. Tot later!
  2. RAD140 Logbook

    Update Ik zit op week 9 en kan echt wel zeggen dat de werking van rad deze laatste weken echt top is. Terwijl tijdens de eerste weken voornamelijk de pomps, drogere look en uithouding super waren, gaat m'n kracht sinds een 10-tal dagen zeer snel omhoog. Ik zeg zeer snel, want daarvoor was ik naturel en deed ik maanden over een krachtincrease, wat helemaal niet te vergelijken is met dit. Neem daar nog bij dat ik doorgaans in een bulk zat Benieuwd waar dit me brengt in een bulk zoals vroeger. Qua training zit ik nu op een niveau dat ik zeker niet haalde eerst, de effectieve krachtgains e.d. komen aan het einde van de cycle. Gewicht blijft hetzelfde, vetpercentage daalt nog steeds (langzaam). Geen sides!
  3. RAD140 Logbook

    Update Geen idee of er nog volgers zijn hier, vandaar ik wat later ben met de updates. Alles verloopt supergoed. Kracht gaat goed omhoog, ondanks dat mijn voeding iets boven mijn onderhoud ligt (2800kcal) Gewicht blijft wat hangen, maar ik word aanzienlijk droger en sterker. Ik ben momenteel sterker dan op het eind van de LGD cycle. Momenteel vind ik Rad wel interessanter dan LGD, maar dat is persoonlijk. Misschien neem ik ze ooit wel eens in een combi. Ik vind het waanzin hoe goed de trainingen gaan. Bij LGD was dit ook, maar anders, beiden positief uiteraard. Ik zoek nog naar een manier om het goed te kunnen beschrijven Zoals eerder vermeld, kracht stijgt en dat merk ik goed. Het is niet zo dat ik elke dag nieuwe PR's zet, maar de reps gaan gewoon vlotter en gewicht voelt minder zwaar dan anders. Op bench ben ik toch al +15kg gestegen, ik zat jaren klem tussen 90-100kg - dat is verleden tijd nu terwijl ik droger sta dan jaren terug. We zijn intussen aan week 8 begonnen, ik train gewoon door zoals nu, voel mij super. Verlies vet en ik win kracht + massa
  4. RAD140 Logbook

    Update Drukke periode achter de rug. Alles verloopt super. Gewicht blijft min of meer hangen op hetzelfde, maar verschil in vasculariteit en spiermassa is zeker te zien. Pomp blijft ontzettend lang hangen en ik voel mij sterker worden. Bankdrukken, Squats, Deadlifts, gaan allemaal veel vlotter met meerdere kilo's. Sides: - Wat prikkelbaarder dan anders, maar niets extreem. Ik had hiermee ook al rekening gehouden. - Honger! Ik ben hier sowieso gevoelig aan, had ik met de LGD ook, maar nu komt er gewoon 0,0 vet bij - positief dus! - Test is merkbaar hoger dan anders Ik merk voornamelijk dat de rad vorige week echt wel aanwezig is, op 4-5 dagen verschil was ik opeens een maat groter Momenteel heel tevreden van de progressie, ik probeer binnenkort een uitgebreidere log te plaatsen.
  5. RAD140 Logbook

    Update week 2 Gewicht op 81,3 kg deze ochtend, gemiddelde nog steeds om en rond de 80,5kg maar de laatste dagen toch merkbaar verschil in vasculariteit. Kracht en uithouding gaan stilaan omhoog. Over het algemeen wel een betere week. Slaap is merkbaar beter en ik merk wel dat de pomp snel aanwezig is en lang blijft komende week start mijn trainingsschema, was voorheen niet mogelijk door tijdgebrek. Kcal hou ik momenteel vast op 2800. Verder heb ik niet zoveel te melden, alles verloopt prima Ik geef deze week nog een update hoe de krachttrainingen verlopen met de stats van die week!
  6. RAD140 Logbook

    Update week 1: Weinig te melden, wisselvallige week. Gewicht is gelijk gebleven, pomp is beter sinds 2 dagen. Ik zit nu op dag 8, dus ik verwacht de werking pas binnenkort. — Training ging niet zoals eerst gepland omwille van enkele familiale omstandigheden jammer genoeg. Wel begon ik vanaf vrijdag verschil te merken qua pomp gedurende de dag (zonder eigenlijk getraind te hebben). Gisteren dan uiteindelijk gaan trainen. Wat me opviel was dat de reps merkbaar vlotter gingen, terwijl ik dacht dat het juist wat zwaarder ging zijn door de “time off” deze week. Of dit door rad al komt momenteel of door de hogere calorie inname, geen idee. LGD begon bij mij eigenlijk na dag 2-3 al te zorgen voor hongergevoel waarvan ik snachts wakker werd Dat heb ik (gelukkig) nu niet, wel eerder het slapen die niet 100% is maar dat is misschien omdat ik er moet aan wennen?
  7. RAD140 Logbook

    Hier komt die dan, mijn tweede cycle. Deze keer met rad140 voor een periode van 10 tot 12 weken. Mijn vorige LGD cycle (waarvan ook een log op het forum staat), was een eerste kennismaking met sarms en die begon ik eind oktober 2023 tot begin januari 2024. LGD was mijn eerste kennismaking die mij super beviel naar het einde van mijn bulk toe. Tijdens de nakuur en tot nu (10 weken) begon ik een cutfase. Dit zijn grofweg de resultaten: - Start LGD: 82,5 kg (+-18%) - Einde: 85 kg (+-15 à 16%), begonnen op 3200 kcal, afgebouwd naar 2700 de laatste 4 weken. - Cut 10 weken (2250kcal) tot nu 80,5 kg (+- 12,5%) gewonnen kracht en spiermassa heb ik voor 85% behouden (ik haal 1, soms 2 reps minder dan voordien met zelfde gewicht) Over deze kuur: Ik start morgen en zal de eerste 4 weken mijn kcal wekelijks omhoog trekken. Ik hou opnieuw mijn gewicht een aantal keren bij per week en bereken daarvan het gemiddelde/week. In vergelijking met LGD, ligt de focus nu wel op kracht. Bij LGD wou ik meer reps halen met dezelfde gewichten, dat draaien we nu even om. Trainingsschema zal een 3x fullbody (+1 indien mogelijk) zijn, gezien dit het beste past qua werk enz. Let's go!
  8. Trainingschema

    Hi @Don Toen ik in het verleden op dezelfde dagen gevechtsport deed, vond ik een upper - lower - fullbody of 3x fullbody split gemakkelijker. Je hebt heel wat spieren nodig in je bokstrainingen, dus benen en borst of rug en biceps voorafgaand lijkt mij teveel stress op je lichaam. Optie A: - Lower (bvb. Legpress - Leg curls - Leg extension - Calve raises) - Upper (bvb. Chest press - Rows - Pec decks of Flyes - Pull ups - Tricep extensions & Preacher curls - optioneel buik) - Fullbody (bvb. Squat - Overhead press - Leg curl - Lat pullover - Lateral raises) - 4e dag kan je bvb armen en wat zwakkere punten aanpakken Optie B: 3x Fullbody & een extra dag voor je zwakkere punten - Je traint bvb de ene dag Borst, achterkant benen, achterkant schouders - Volgende dag doe je het omgekeerde, dus Rug, voorkant benen, side delts, buik - Repeat. Belangrijk is bij optie B niet TE zwaar te gaan, maar dat je wel alles eruit hebt gehaald. Bij optie A kan je zwaarder gaan gezien de upper & lower dag. Hopelijk helpt dit jou wat verder
  9. Mijn advies is om na een aantal weken cutten een aantal weken terug op je onderhoud te blijven. Zo wen je aan het nieuwe gewicht en geef je je lichaam ook wat rust, wat nodig is om het vol te houden en blijvende resultaten te boeken. Representatief voorbeeld: als ik ervan uitga dat je kcalbehoefte bvb 2000 kcal is (om het simpel te houden): 8 tot 10 weken op 1700 kcal (-10 à 15% van je huidige kcal is zowat de sweet spot) 3 tot 4 weken op 1900 kcal (rekening houdende dat een lager gewicht ook een lagere kcal behoefte heeft - dit is voor iedereen anders) 8 tot 10 weken op 1600 kcal 3 tot 4 weken op 1800 kcal Of je houdt hierna de trend aan als je verder wilt cutten, of je schroeft je kcal beetje bij beetje omhoog om spiermassa te kweken. Voor spiermassa kweken doe ik vrijwel ook hetzelfde, maar dan omgekeerd uiteraard Hopelijk heb je hier wat aan.
  10. 12 week LGD4033 logbook

    @ShortyJe zal er inderdaad niet veel naast zitten. Tijdens de cycle ook mijn kcal nooit echt veel hoger geweest dan +5 tot 10% boven onderhoud. @SkuusonBedankt! 4 weken Clomid @Bdjsuper om te lezen dat je het interessant vond en graag gedaan
  11. 3 dagen krachttraining

    Je zou 3x full body kunnen doen, zoals @Jeroenzegt. Of: Als je vooral op kracht traint (&dus vaak tegen je max aanzit), kan ik je upper-lower-fullbody ook wel aanraden. Voor mijzelf is dit qua herstel ideaal gezien je op een upper/lower dag heavy kan gaan - 2 dagen rust - en op de fullbody afwerkt.
  12. 12 week LGD4033 logbook

    Nakuur afgelopen! Sinds vorige week klaar met de nakuur. Tijdens de nakuur van 4 weken voornamelijk op onderhoud of net iets boven onderhoud gegeten. Qua training viel ik terug op een 3x fullbody om gemakkelijker te herstellen. Mijn gewicht viel terug op een slordige 84kg de eerste week. Maar ik blijf mooi op hetzelfde gewicht schommelen. Na de nakuur kan ik zeggen dat de volle look van toen wel minder is en dan denk je direct van 'shit', maar dat is normaal. Eindresultaten: Qua kracht ben ik niets verloren. Gezien mijn schema (minder focus op kracht) tijdens LGD ben ik minder tot het max gegaan op heavy compounds om mijn lichaam gewoon gemakkelijker te laten herstellen. In de plaats daarvan deed ik meer reps met enkele kilo's minder. Deze werden na verloop wel zwaarder Qua vetpercentage ben ik (aanzienlijk) gedaald (17-18% naar 14-15%) Vanaf deze week verlaag ik mijn kcal naar ietsje onder mijn onderhoud om mijn vetpercentage verder te laten dalen naar 12%, dat vetpercentage ga ik proberen vasthouden. Vanaf dit bereikt is starten ik met iets nieuws Hopelijk hebben bezoekers, leden enzv iets gehad aan mijn log, ik heb geprobeerd zo uitgebreid en gedetailleerd mogelijk te zijn. Grts, Sciacca
  13. 12 week LGD4033 logbook

    Eindupdate: De kuur afgerond met 85kg op de kop (+2kg sinds start). Daarnaast is mijn vetpercentage van 18% naar 15% gegaan. Buikspieren zijn aanwezig en dat was zeker niet het geval bij aanvang, ook een stuk vasculairder. Aangekomen gewicht lijkt dus niet veel, maar dat is het dus wel en dat is zeker merkbaar. Hoe heb ik deze kuur ervaren? Leuke kennismaking, bij aanvang eigenlijk begonnen om verder te gaan in m'n bulk, maar rond week 6-7 ben ik eigenlijk meer en meer de kuur gaan gebruiken als een recomp (vet omlaag, spiermassa omhoog) momentje. Trainingen in de gym gingen super. Als je al jaren naturel traint, voel je dit na 10 dagen zeker goed door je lijf gaan. Ook pumps waren direct (nu nog) aanwezig. Mijn trainingsschema sloeg ik om naar een meer spieropbouwende fase, ik trainde voordien meer op kracht. Mijn totale omvang is een er een stuk op vooruitgegaan. Negatieve ervaringen: Amper gehad, cravings waren eigenlijk voor mij de zwaarste. Na het einde van de kuur voel ik wel dat m'n test werd onderdrukt, wat uiteraard part of the game is. Bij aanvang van kuur had ik eerder een boost in test. Over het algemeen heeft mij dit niet belemmerd. Voor herhaling vatbaar? Zeker! LGD is mij super bevallen in deze periode. In de zomer zou ik het wel niet doen, tenzij ik opnieuw doorbulk. Er staat zeker een volgende cycle met iets nieuws gepland vanaf ik volledig hersteld ben en die zal ik ook zeker loggen. Op het einde van de nakuur geef ik zeker nog een reactie om deze log mooi te eindigen!
  14. Voorstel rondje :)

    Hi Gompie Proficiat met je huidige transformatie! Zoals je wel verwacht is training, voeding & rust in orde hebben altijd het belangrijkst. Zie de voeding en rust als de fundering en de training als je bouwproject. Als je de eerste genoemde niet in orde hebt, zakt je project ineen en boek je weinig tot geen progressie. Ikzelf ben voorstander van full body en upper/lower splits. Reken erop dat idealiter elke spier 2x moet getriggerd worden om goed te groeien. Met deze splits hoef je minder vaker te gaan trainen, terwijl je toch sneller vooruit zal gaan. Klinkt super toch? Qua cardio kun je bijvoorbeeld 1 dag wel, 1 dag niet, .. Belangrijk om jezelf niet te veel uit te putten na een krachttraining. Een wandeling of een aparte dag cardio is soms beter in mijn ogen. Maar daar moet je voor zijn Is natuurlijk mijn mening en voor iedereen verschillend. Hoe ziet je voeding er momenteel uit?
  15. 12 week LGD4033 logbook

    @Shorty Ik ben zeker tevreden! Op alle vlakken goed vooruit gegaan! Qua spiermassa ben ik inderdaad goed bijgekomen, kan ik niet naast kijken Nakuur start volgende week! @Traveller040 Bedankt man! Uit jouw log heb ik ook veel geleerd! Ik frustreerde me vroeger altijd enorm aan mensen die logs niet afmaakten of super wazig waren. Een log maken voor jezelf is ook gewoon belangrijk en nog beter als je er anderen mee kan helpen! LGD was zeker niet de eerste & laatste