Hey allemaal,
Na een slordige 13 jaar van weinig beweging, ben ik eindelijk weer begonnen met trainen.
Op m'n 36e, zo'n drie maanden terug.
Ik ben 1,90m lang en begon op 28% vet met een gewicht van 111kg.
Nu, na die drie maanden, zit ik op zo'n 24% vet en volgens een inbody-scan heb ik ongeveer 1,5kg aan spiermassa erbij gekregen.
Volgens wat artikelen die ik gelezen heb, is die spierwinst misschien aan de lage kant, maar eerlijk gezegd ben ik best tevreden voor nu.
Ik houd mijn voeding in de gaten en probeer ongeveer op onderhoud te zitten qua calorieën, al weeg ik nog niet alles precies af.
Mijn doel is om in eerste instantie naar zo'n 14% vet te gaan (hopelijk ergens voor komende zomer) en daarna flink boven onderhoud te gaan eten om echt die spieren te kweken.
Hoop hier toffe info te vinden over trainingsschema's en voeding.
Groetjes!