Advertentie Bodyengymshop

Denn1s

Members
  • Aantal bijdragen

    6
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Normaal

Over Denn1s

  • Rang
    Amateur
  1. Crossfit

    Klopt. En is natuurlijk ook erg vermakelijk om te kijken Maar helaas geeft het crossfit onterecht een erg slechte naam!
  2. Crossfit

    Ik hoor vaak heel slechte verhalen over crossfit, maar wil dat toch een beetje nuanceren. Ik heb bij twee verschillende crossfit 'boxen' getrained, 1 in Utrecht en 1 in Amersfoort. Bij beide ligt er erg veel nadruk op de correcte uitvoering van de oefeningen. Bij vermoeidheid wordt er wel een klein verval in uitvoering toegestaan, maar echt niet heel veel. Beide moedigen ook aan dat je de losse gewichtheftrainingen bijwoont als je de techniek niet volledig machtig bent. Misschien zijn deze boxen de uitzondering op de regel, dat kan natuurlijk. Maar sowieso is het niet waar dat alle crossfitters slechte techniek hebben.
  3. Log Denn1s

    Ja, zelf bedacht en erg succesvol moet ik zeggen. Het heeft één gouden regel. Ik denk dat ik er een boek over ga schrijven. Hier komt ie: Minder eten Ben alleen bang dat het niet sexy genoeg is voor de meeste mensen. Maar even serieus. Mijn grootste probleem is vooral grootte van mijn porties, ben niet zo’n ontzettende snacker. Behalve dan een twix bij iedere tankbeurt Mijn strategie voor nu is dus heel simpel: geen junk en kleinere porties.
  4. Log Denn1s

    Hier wil ik mijn trainingen en metingen gaan bijhouden. Momenteel is mijn doel afvallen. Ik begon eind juni op 104.7 en afgelopen maandag woog ik 99.3. Was helaas weer een beetje aangekomen, maar daar waren duidelijk aanwijsbare oorzaken voor. Een weekje wat meer meten kan gebeuren, het gaat om de trend. Ik heb nu 12 weken stronglifts gedaan om weer een beetje mijn basiskracht op te bouwen. Vorige week 1RM squat getest, was 100kg. 110 had ik gefaald. Deadlift 3x120 als ik het goed heb. Bench heeft altijd al achter gelopen en is nu nog meer. Volgens mij 5x60 ofzo. Momenteel loop ik bij de chiropractor die bezig is mijn postuur te verbeteren. Dat heeft effect, maar ik merk ook dat mijn rug zich anders 'gedraagt'. Ik heb het gevoel dat ik mijn rug/core nu echt eerst sterker moet gaan maken voordat ik weer verder kan met zware barbell training. Heb nu voor de komende weken sowieso wat anders gepland staan qua training, meer op fat loss gericht. Barbell complexes en kettlebell training. En ik ga 1x in de week 3-5km wandelen met een rugzak van 15kg, voor nu ook uitdaging genoeg.
  5. Denn1s

    Thanks!
  6. Denn1s

    He, ik zat eerst op een ander forum, maar dat is tegenwoordig totaal uitgestorven Vandaar dat ik eens even hier kom kijken! Ik doe al een aantal jaar krachttraining, maar helaas verlies ik regelmatig mijn motivatie. Waardoor ik dan bijvoorbeeld weer een jaar niet in de sportschool te vinden ben. Nu sinds een aantal maanden weer lekker aan het trainen. 12 weken stronglifts gevolgd, ga nu 2-4 weken richten op echt fat loss workouts (barbell complexes, kettlebell training enz). Mijn doel momenteel is afvallen, de afgelopen jaren iets teveel aangekomen. Nu inmiddels ruim 6kg kwijt en zit weer onder de 100kg! Goed begin, maar we zijn er nog lang niet. Ik ben trouwens 34, 1.85m en weeg nu 99kg. Ik denk dat ik richting de 90kg wil, of misschien 85. Maar de spiegel is mijn maatstaf, gewicht is slechts een indicator. Ik zal een dezer dagen een logje openen om mijn trainingen en metingen in bij te houden.