Advertentie:

Vinny70

Members
  • Content count

    5
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Normaal

About Vinny70

  • Rank
    Amateur
  1. Animal pack

    Hey, Ik ben geen voorbeeld voor wat mijn voeding betreft. Wat krachtvoeding betreft moet ik het vooral hebben van de traditionele producten. Dat zijn kippenwit, eieren, havermeel, magere platte kaas, rijst, volkoren pasta en bananen amandelnoten, cashewnoten. Dat in combinatie met de gewone dagelijkse voeding, aardappelen(zonder sauzen), groenten en vlees. Daarnaast gebruik ook nog Whey Impact protein in combinatie met havermeel als dagelijkse shake. Fruit(buiten bananen dus) lust ik niet en koude groenten zoals tomaten, sla enz.. lust ik ook niet. Nu zie ik wel eens reclame voor vitamine supplementen passeren. Daarbij viel mij op dat Animal Pack wordt aanbevolen als de beste. Is dit zo? Veel reviews gelezen maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Volgens de ene te duur, te weinig resultaat en totaal zinloos. Volgens de andere the best. Hebben die vitamine supplementen sowieso zin?
  2. Slecht humeur dag na training.

    Bedankt voor uw reactie Peter?
  3. Slecht humeur dag na training.

    Dag Peter, Wat ik nog niet vermeld heb is dat ik reeds 49j oud ben.Ik ben 178m en weeg 80kg. Ik ga ook nog wekelijks twee keer 1uur hardlopen. Voor mijn leeftijd ben ik wellicht nog in supervorm. Of loop ik voor mijn leeftijd te hard van stapel? Ik sport zo graag dat ik misschien wel eens te weinig rust neem, maar dat rot gevoel na het intensief sporten speelt mij toch parten hoor. Ook wanneer ik bij het hardlopen "in het rood ga" dwz te snel of te lang loop heb ik de dag erna hetzelfde gevoel. Op 44 jarige leeftijd ben ik gestopt met voetballen om dezelfde reden. Wat betreft een te hoog cortisol gehalte! Zou een te hoge consumptie van koffie, pepsi-max en zo nu en dan eens een energiedrank(Monster blik 0,5l) er voor iets tussen kunnen zitten? Stress op het werk heb ik alvast niet in die mate dat ik mij daar echt gestresseerd door voel.
  4. Slecht humeur dag na training.

    Hallo iedereen, De dag nadat ik een kracht training heb volmaakt voel ik mij altijd moe en ellendig. Ik heb dan echt een slecht humeur en alles en iedereen werkt dan op mijn zenuwen. Ik heb het dan over een training van een goed uur waarbij ik hoofdzakelijk compound oefeningen doe. Telkens sets van 3 waarbij ik max.8 herhalingen kan uitvoeren. Ik ga dus telkens tot de limiet. Kan iemand het rot gevoel de dag na de training verklaren?
  5. Trainingsschema

    Ik fitness al jaren door pushups, situps, en plank oefeningen uit te voeren en ben dan ook gemiddeld gespierd. Nu heb ik onlangs dumbells, barbell en een bench gekocht om thuis met gewichten te trainen. Het boek "gespierde god" van Glen Goossens heb ik aangekocht om meer te weten te komen over welke oefeningen ik kan uitvoeren om iedere spier in mijn lichaam goed te kunnen trainen. Ik volg daarbij het 3 daags trainingsschema op di,do, za. Op woensdag en zondag ga ik ook nog hardlopen. De voorbije weken heb ik wellicht de fout gemaakt door op de trainingsdagen te lang en te veel verschillende oefeningen uit te voeren. Op dinsdag is het schema als volgt, buik-borst-biceps-trapezius. Voor iedere spiergroep doe ik dan meerdere en waarschijnlijk ook te veel oefeningen. Om een voorbeeld te geven! Voor borst voer ik na 3x30 pushups, 3x15 dips nog 5 a 6 verschillende oefeningen uit met dumbells. Nadat alle spiergroepen getraind zijn ben ik dan ook al snel 2 tot 2,5 uur bezig geweest. Ik ben natuurlijk supergemotiveerd om iedere spier super goed te trainen maar ik heb niet het gevoel dat ik op deze manier veel spiermassa ga bijkomen. Ik eis waarschijnlijk te veel van mijn lichaam. Ik sta wel lekker droog maar met kledij aan oog ik waarschijnlijk ook te scherp en te mager, hoewel 78kg voor 1,78m niet zo slecht is vermoed ik. Wat is de beste manier om spiermassa bij te komen maar daarbij ook iedere spier in bv. de borst te trainen? In het 3 daags trainingsschema komt de borst 2 maal aan training toe. Als het aantal oefeningen moet beperkt blijven en daarbij telkens dezelfde oefeningen uitgevoerd worden dan kan ik mij voorstellen dat de borst niet optimaal getraind wordt. Ik besef dat ik anders ga moeten trainen door met zwaardere gewichten en kortere sessies te trainen maar weet niet hoe ik mijn 3 daag schema moet invullen. Wie kan mij op de goede weg helpen?