Advertentie:

m1997

Members
  • Content count

    16
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

m1997 last won the day on August 10

m1997 had the most liked content!

Community Reputation

1 Normaal

About m1997

  • Rank
    Amateur
  1. Push-Pull schema tijdens cutten

    Top, dan kunnen we hier even lekker mee aan de slag
  2. Push-Pull schema tijdens cutten

    Op deze manier dus? Heb trouwens het schema iets aangepast om ook iets meer te focussen op kracht. Geef gerust aan als ik het moet terug draaien Maandag: Push A · Barbell Squat 4x6-12 · Leg Press 3x8-12 · Standing Calf Raise + Seated Calf Raise 3x8-12 (hoger gewicht, minder reps) · Barbell Bench Press 4x6-12 · Incline Dumbbell Press 3x8-12 · Dumbbell Flyes 3x8-12 · Dumbbell Shoulder Press 3x8-12 · Arnold Press 3x8-12 · One Arm Cable Push Down 3x8-12 · Skullcrusher 3x8-12 Dinsdag: Pull A · Deadlift 4x6-12 · Lying Leg Curl 3x8-12 · Pull Ups + Chin Ups 3xMAX · Seated Cable Row 3x8-12 · Dumbbell Shrugs 3x8-12 · Incline Dumbbell Curl 3x8-12 · Dumbbell Hammer Curl 3x8-12 · Chair Leg Raise 3xMAX · Cable Crunch 3x8-12 (hoger gewicht, minder reps) · Oblique Crunch 3xMAX Donderdag: Push B · Barbell Squat 4x6-12 · Leg Press 3x8-12 · Seated Calf Raise + Standing Calf Raise 3x15-20 (lager gewicht, meer reps) · Barbell Bench Press 4x6-12 · Incline Barbell Press 3x8-12 · Dumbbell Bench Press 3x8-12 · Front Lateral Raise + Bent Over Lateral Raise 3x8-12 · Cable Side Raise 3x8-12 · Triceps Press Down 3x8-12 · Lying Dumbbell Extension 3x8-12 Vrijdag: Pull B · Deadlift 4x6-12 · Seated Leg Curl 3x8-12 · Pull Ups + Chin Ups 3xMAX · T-Bar Row 3x8-12 · Barbell Shrugs 3x8-12 · Barbell Curl 3x8-12 · Concentration Curl 3x8-12 · Cable Crunch 3x15-20 (lager gewicht, meer reps) · Chair Leg Raise 3xMAX · Side Bends 3xMAX
  3. Push-Pull schema tijdens cutten

    Dus je zou adviseren om 1 borst en 1 rug oefening eruit te halen? Wat zou ik er dan voor in de plaats moeten doen?
  4. Push-Pull schema tijdens cutten

    Uiteraard mag je dat vragen Een push-pull schema is mij aangeraden door de trainer waar ik sport. Op die manier spreek je, net als een full body, twee keer per week elke spiergroep aan.
  5. Voor tijdens de cut is mij een 4-daagse push-pull schema aangeraden. Ik heb dus online wat schema's bestudeerd en vervolgens mijn eigen schema opgesteld. Is dit een goed schema voor tijdens het cutten? Het zijn wellicht wat veel oefeningen (met name borst en rug)... Maandag: Push A · Barbell Squat 4x8-12 · Leg Press 3x8-12 · Standing Calf Raise 3x15-20 · Barbell Bench Press 4x8-12 · Incline Dumbbell Press 4x8-12 · Chest Press 3x10-15 · Cable Flyes 3x10-15 · Arnold Press 3x8-12 · Cable Lateral Raise 3x10-15 · One Arm Cable Push Down 3x10-15 · Skullcrusher 3x10-15 Dinsdag: Pull A · Deadlift 4x8-12 · Pull Ups + Chin Ups 3xMAX · Seated Cable Row 3x8-12 · Wide Grip Lat Pull Down 3x8-12 · Dumbbell Shrugs 3x10-15 · Incline Dumbbell Curl 3x10-15 · Dumbbell Hammer Curl 3x10-15 · Lying Leg Curl 3x10-15 · Cable Crunch 3x15-20 · Oblique Crunch 3xMAX Donderdag: Push B · Barbell Squat 4x8-12 · Leg Press 3x8-12 · Seated Calf Raise 3x15-20 · Incline Barbell Press 4x8-12 · Dumbbell Bench Press 4x8-12 · Dumbbell Pull Over 3x10-15 · Incline Dumbbell Flyes 3x10-15 · Dumbbell Shoulder Press 3x8-12 · Bent Over Lateral Raise 3x10-15 · Triceps Press Down 3x10-15 · Lying Dumbbell Extension 3x10-15 Vrijdag: Pull B · Deadlift 4x8-12 · Pull Ups + Chin Ups 3xMAX · T-Bar Row 3x8-12 · Close Grip Lat Pull Down 3x8-12 · Barbell Shrugs 3x10-15 · Barbell Curl 3x10-15 · Concentration Curl 3x10-15 · Seated Leg Curl 3x10-15 · Chair Leg Raise 3xMAX · Side Bends 3xMAX
  6. Toe aan weekend zeker Volgens de berekening (2714 kcal per dag) moet ik 237g eiwitten, 271g koolhydraten en 75g vetten per dag binnen krijgen. De hoeveelheid eiwitten is echter hoger dan de 2g/kg regel. Is het dan niet gezonder voor mij (ben 90kg) om per dag 180g eiwitten, 329g koolhydraten en 75g vetten binnen te krijgen? Dan zit ik nog steeds op 2714 kcal.
  7. Helemaal helder! Dat wordt dus zo'n 240g eiwitten per dag eten pff
  8. Ik kom er toch niet helemaal uit... Betreft eiwitten snap ik het: 2 * 90 = 180g eiwitten Echter voor de hoeveelheid vetten zegt de één ''1g vet per kg lichaamsgewicht'' en de ander ''0,7*kg lichaamsgewicht''. Wat moet ik nu aanhouden? Als ik de hoeveelheid vetten weet, dan kan ik de koolhydraat behoefte berekenen. Mijn onderhoud zit op 3014 kcal. Is het dan logisch om voor de cut er 500 kcal van af te trekken of dien ik dit anders te berekenen?
  9. Bedankt, ik ga me er even in verdiepen!
  10. Ik zou graag willen cutten, maar wil graag weten hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten ik dan per dag binnen zou moeten krijgen. Ik ben 22 jaar, 187 cm lang, 90 kg met een vetpercentage van 19% en doe 3 à 4 keer per week aan krachttraining.
  11. Ik ben inmiddels 2 jaar bezig met fitness, maar wil nu nog meer spiermassa opbouwen. Is dit 4-daagse split schema geschikt? Ik heb deze overgenomen van andere fitness forums. Moet ik bij bepaalde oefeningen meer sets of een andere hoeveelheid reps? Alle tips zijn welkom! MAANDAG: RUG / BICEPS Deadlift (4x8) Wide Grip Pull Up (3xMAX) Seated Cable Row (3x10) Bent Over Barbell Row (3x10) Barbell (3x10) Seated Alternate Dumbbell Curl (3x10) Preacher Curl (3x10) DINSDAG: BORST / TRICEPS Flat Bench Barbell Press (4x8) Incline Dumbbell Press (4x8) Incline Dymbbell Flyes (3x10) Cable Crossover (3x10) Skull Crusher (3x10) Dumbbell Extension (3x10) Overhead Cable Extension (3) WOENSDAG: RUST DONDERDAG: BENEN Barbell Squat (4x8) Leg Press (4x8) Romanian Deadlift (3x10) Leg Curl (3x12) Leg Extension (3x12) Standing Calf Raise (3x12) Seated Calf Raise (3x12) VRIJDAG: SCHOUDERS / ABS Military Press (4x8) Dumbbell Lateral Raise (3x10) Seated Bent Over Lateral Raise (3x10) Dumbbell Shrugs (3x12) Seated Barbell Wrist Curl (3x12) Cable Crunch (4x20) Sit Up (3xMAX) Dumbbell Side Bend (3x20) ZATERDAG & ZONDAG: RUST
  12. Hulp nodig met nieuw schema

    Daar maak je een goed punt! Ik ben echter van plan om voor een UB/LB schema te gaan. Ik heb het weer iets aangepast. Zou dit dan het goede schema zijn? Ik vervang dan de triceps, biceps en schouders elke 8 weken, zodat er variatie in blijft. Dienen de rug en borst ook afgewisseld te worden of moet je de compound oefeningen behouden? Maandag: Upper Body A· T-Bar Bent-Over Row· Dumbbell Row· Wide-Grip Lat Pull Down-------· Bench Press· Incline Bench Press· Dumbbell Flyes-------· Triceps Cable Pull Down-------· Concentration Curl-------· Military PressDinsdag: Lower Body A· Barbell Squat· Romanian Deadlift· Leg Press· Leg Curl· Standing Calf Raise-------· Plank· Abs RolloutDonderdag: Upper Body B· Barbell Bent-Over Row· Seated Cable Row· Close-Grip Lat Pull Down-------· Bench Press· Dumbbell Press· Incline Dumbbell Press-------· Skull Crusher-------· Dumbbell Curl-------· Cable Side RaiseVrijdag: Lower Body B· Deadlift· Barbell Squat· Leg Press· Leg Extension· Standing Calf Raise-------· Cable Crunch· Chair Leg Raise
  13. Hulp nodig met nieuw schema

    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad al gelezen dat een upper/lower schema beter werkt. Ik ben al een jaar aan het trainen dus ik ben al best ervaren en maak goede progressie. Is bijvoorbeeld 1 triceps oefening niet wat weinig? Ik heb namelijk al die tijd zo'n 3-5 oefeningen per spiergroep gedaan. Hieronder heb ik een nieuw schema staan. Wat vinden jullie ervan? Maandag: Lower Body A · Barbell Squat · Romanian Deadlift · Leg Press · Leg Curl · Standing Calf Raise ------- · Plank · Abs Rollout Dinsdag: Upper Body A · T-Bar Bent-Over Row · Dumbbell Row · Wide-Grip Lat Pull Down ------- · Bench Press · Incline Bench Press · Dumbbell Flyes ------- · Triceps Cable Pull Down · Overhead Cable Extension ------- · Incline Dumbbell Curl · Concentration Curl ------- · Shoulder Press · Cable Side Raise Donderdag: Lower Body B · Barbell Squat · Deadlift · Leg Press · Leg Extension · Standing Calf Raise ------- · Cable Crunch · Chair Leg Raise Vrijdag: Upper Body B · Barbell Bent-Over Row · Seated Cable Row · Close-Grip Lat Pull Down ------- · Bench Press · Dumbbell Press · Incline Dumbbell Press ------- · Skull Crusher · French Press ------- · Dumbbell Curl · Hammer Curl ------- · Military Press · Dumbbell Seated Bent-Over Raise