Advertentie:



Rik

Members
  • Aantal bijdragen

    8
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Alles door Rik geplaatst

  1. Droogtrainen

    Minder calorieën eten dan je dagelijks aan calorieën nodig hebt, zodat je op een negatief energiebalans uitkomt wat zorgt voor gewicht- en dus vetverlies. Ik denk als je van forumleden wat concretere tips en informatie wilt ontvangen je ook wat meer informatie moet geven. Hoe ziet je voedingsschema er nu uit? Hoeveel weeg je? Mijn eerste tip is om een topic aan te maken in de juiste categorie (dit heb je gepost in de categorie: introductie) en daarmee zoveel mogelijk informatie neer te zetten over wat je doelen zijn, wat je daar nu voor doet en met welke vragen je zit.
  2. tot wat fitness al niet kan leiden

    Gefeliciteerd, ik wens jullie veel geluk en plezier samen!
  3. Miami pro

    Ik doe zelf niet mee aan wedstrijden, maar ik wil je wel veel succes wensen met je prep! Ga je ook je progressie posten hier of iets dergelijks?
  4. Enquête eindwerk school

    Je gaat er al vanuit dat de consument zit te wachten op een fitness box of heb je dit al onderzocht? Ik wilde namelijk aangeven dat ik überhaupt niet geïnteresseerd zou zijn in een fitness box, maar dat kon niet.
  5. Eiwitdranken

    Ik heb de enquête ingevuld. Veel succes met het onderzoek!
  6. Wat zijn en wat doen BCAA's

    Goeie informatie! Eens een keer wat anders dan een verkooppraatje waarbij BCAA's enkel de hemel in worden geprezen Zelf heb ik alleen BCAA's genomen tijdens het cutten toen ik aan IF (intermittent fasting) deed. Sommige zeggen dat je hierdoor je periode van vasten doorbreekt, maar ik vond het wel een fijn idee om toch wat aminozuren binnen te krijgen. Ik had de BCAA's zonder smaakje van bodylab. Deze zijn niet echt lekker en ruiken een beetje naar vis IMO. Ik heb zelf nooit een merkbaar verschil waargenomen in de periodes dat ik wel/geen BCAA's als supplement gebruikte. Mijn conclusie tot nu toe is dat als de rest van je voeding op orde is, BCAA's geen toegevoegde waarde hebben.
  7. Zwaarder worden

    Ik zal eerder kijken naar de lange termijn. Stel je gaat nu een paar maanden elke week 1-2kg aankomen. Je lifts gaan omhoog je kweekt wat spieren, maar het grootste deel van jouw gewichtstoename is vet (en op het begin wss ook veel vocht). Doe je dit voor een lange tijd dan gaat je vetpercentage echt hoog worden. Een hoog vetpercentage is natuurlijk niet gezond, je voelt je zeker niet fit en het is na een tijdje ook niet goed voor het opbouwen van spiermassa en dus kracht. Dit komt doordat een hoog vetpercentage zorgt voor een hogere oestrogeen waarde en lagere testosteron waarde. Vervolgens moet je flink gaan cutten om je vetpercentage weer op een fatsoenlijk niveau te krijgen om daarna weer te kunnen bulken. Tijdens het cutten kan je kracht verliezen of in een beter scenario je kracht behouden maar niet verhogen. Het komt er eigenlijk dus op neer dat je beter minder had kunnen eten en beter had kunnen kiezen voor een aanpak waarbij je voornamelijk spiermassa aankomt en een klein beetje vet. Ik zou eerder gaan voor maximaal 0.5kg per week, met uitzondering van de eerste maand. De eerste maand ga je sowieso wat meer aankomen omdat je weer begint met sporten. Je spiermassa kan de eerste maand sneller terugkomen, omdat je eerder hebt getraind. Daarnaast ga je vocht vasthouden als je begint met meer eten / meer sporten.
  8. Effetjes voorstellen

    Hallo leden, Na een beetje te hebben rondgekeken als gast heb ik na het lezen van wat leuke topics besloten om een account aan te maken. Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Rik, 21 jaar en nu zo ongeveer 3 jaar serieus aan het trainen. Ik begon op mijn 18e en woog toen 56kg (ik ben 170cm lang). Het zwaarste wat ik de afgelopen 3 jaar gewogen heb is 78kg. Dit was wel zwaar voor mijn bouw, lengte en spiermassa destijds. Nu schommel ik tijdens de bulk/cut zo rond de 74-64KG. Momenteel ben ik bezig met een bulk en weeg ik 71KG. Ik eet nu rond de 2800-3000 kcal per dag. Mijn huidige lift-stats: Squat: 144kg voor 4 reps Deadlift: 170kg voor 5 reps (tijd niet gedaan, doe momenteel deficit deadlifts en zit daarbij op de 155kg voor 5 reps) Bench press: 84kg voor 4 reps Ik hoop op dit forum mijn kennis over voeding en fitness te kunnen vergroten en verspreiden. Hierbij wil ik graag mensen met vragen kunnen helpen en als ik zelf met vragen zit de mogelijkheid hebben om deze hier te kunnen stellen.