Advertentie:

alex

Members
  • Content count

    241
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    25

Everything posted by alex

  1. Sportkleding

    www.underarmour.nl/‎ beetje duur maar superkleding
  2. Magere franse kwark lekker maken

    of gewoon vers fruit er doorheen prakken, aardbeien, frambozen, bramen,druiven, appeltje snipperen met een beetje kaneel ( is ook nog heel gezond )
  3. Vragen over bulk voedingsschema

    als jij joggen leuk vind om te doen zou ik het niet helemaal weg laten, je trainingen moeten wel leuk blijven om te doen natuurlijk. maar voor spieropbouw doet het nix, voor je conditie wel natuurlijk. wat betreft je voeding is het zo dat je de komende tijd voor jezelf moet uitvogelen wat voor jou het beste werkt, je kan bv gerust wat hoger in je vetten gaan zitten, alles wat je dan aan kcal aan vetten neemt haal je bij je koolhydraten weg, zo blijft het totaal aantal kcal rond die 3050 zitten, je eiwitten moet je zoals peter al zei hoog houden, en deze moeten bij voorkeur ook hoogwaardig zijn. dusssss.... voor jou zou het ongeveer worden; 60 gram vetten = 540 kcal 120 gram eiwitten = 480 kcal 3050- (540+480) = 2030/4=508 gr koolhydraten beetje schuiven/passen/meten mag gerust, dat is aan jou
  4. Vragen over bulk voedingsschema

    om je macro's ( k-e-v) te verdelen kun je ongeveer de volgende verdeling aanhouden; 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht 1 gram vetten per kg lichaamsgewicht de rest aanvullen met koolhydraten 1 gram eiwitten is 4 kcal 1gram vetten is 9 kcal 1 gram koolhydraten is 4 kcal waarom mensen willen joggen is voor mij altijd een raadsel, maar als je dat wilt kan het een kwaad, het is wel zo dat intensieve cardiotrainingen niet bevorderlijk is voor spiergroei. je kcal berekening zou goed kunnen zijn zo, je weet dit snel genoeg, als je na een dag of 10 niet aankomt eet je dus te weinig, en moet je verhogen.
  5. Calum Von Moger 100kg bicep curls

    ik ben al blij dat ik die kgs kan deadliften, maar dat doe ik dan wel met een betere uitvoering, het is knap dat hij het doet en kan maar het gaat natuurlijk nergens over.
  6. marijn vooruitgang 2 jaar

    jazekers, maar het is door diegene die het roepen niet zo bedoeld, deze kunnen zichzelf alleen beter voelen door een ander naar beneden te halen arnold zei het al; don't listen to the naysayers
  7. 40 gr proteine na training superieur

    dus dan toch maar een shake na een workout dan, je hoort ook nog wel eens dat een eiwitshake in combinatie met een appel of banaantje na je workout goed zou zijn de suikers zouden de opname verbeteren/versterken. of zou dat een artikel zijn van dr. B.R.O sciense
  8. One Arm Dumbbell Row

    je mag de sets verdelen over je armen, yup dat mag, maar je moet wel 4 sets per arm doen 1 set is 2 dus armen wel afwisselen, l/r rust l/r rust enz
  9. resultaten alex

    eerste week gedraaid met mijn sl 5x5 schema, makkie natuurlijk want je begint vrij laag in gewicht, dit maak ik natuurlijk zelf nog wat zwaarder met aanvullend werk. het betekend wel dat ik nu 3 keer per week sta te squatten, nu heeft mijn fysio mijn schouder een paar keer flink onder handen genomen, heeft een paar keer flink gekraakt en behoorlijk napijn van gehad maar het lijkt erop dat het wel heeft geholpen, met squatten nu nog weinig last van gehad, ook goed opwarmen en strechen lijkt te helpen. de doelen die ik mijn het sl 5x5 schema in week 12 moet halen zijn; op de squat 120 kg, op de ohp 70 kg, op de bbr 80 kg, op de benchpress 110 kg dit allemaal 5 sets 5 reps en de deadlift 150 kg 1 set 5 reps. bij de squat en barbellrow ben ik heel laag begonnen, deze liggen mij het minst, de rest heb ik bepaalt met mijn eigen 1 rm's
  10. marijn vooruitgang 2 jaar

    goed gelukt hoor voordeel van als je lean bent is dat je altijd zwaarder en groter lijkt.
  11. ADVIES GEZOCHT

    nou, dan zal oom alex maar even reageren op jullie vragen; het meest gebruikte supplement wat in de fitness/krachtsport/bodybuilding word gebruikt is creatine, gewoon iedere dag 5 gr van gebruken, borst en rug zijn voor dit doel zeker geschikt, maar vergeet vooral ook de benen niet, de sterkste en grootste spiergroep van je lichaam bij bankdrukken en deadlifts kun je inderdaad een mooi opbouwend schema draaien, dit kan ook met de benen, met de oefening squatten, voor alle compound oefeningen kun je 2.5 kg per workout toevoegen, ook bij pull ups en chin ups kan je leuk progressie meten, dit zal in eerste instantie verhoging van je aantal reps zijn succes ermee
  12. Fit logboek

    ja met die kennis van jou zit het wel goed maar waar gebruik je de hoog/laag schema's voor je koolhydraten voor?
  13. resultaten alex

    vanaf afgelopen maandag heb ik het SL 5x5 schema in mijn trainingsschema opgenomen, ik train nog steeds 6 dagen per week alleen de maandag-woensdag en vrijdag staan nu in het teken van SL 5x5. een beetje geschoven met de oefeningen op bepaalde dagen en natuurlijk nog wat oefeningen erbij. dus een beetje afhankelijk van de progressie ben ik hier de komende 12 weken mee bezig.
  14. Fit logboek

    bevalt dat een beetje fit, zo'n personal trainer?
  15. The pump

    neej peter, arnold zegt wat anders bij 1.00 ongeveer, en dat is wel motiverend om ook op de pump te gaan trainen
  16. je trapt zo wel heel veel calorieen weg met al dat fietsen, is het nog een doel om af te vallen?
  17. The pump

    wat zou een goede omschrijving van het gevoel 'de pomp' zijn? dan kan ik komende week eens proberen om dat te bereiken bij mezelf
  18. Jouw mening ivm het logo

    ik denk dat de tweede op kleding en tassen wel goed uitkomt, het moet natuurlijk wel wat uitstralen, en dat doet het wel met die vleugeltjes en kroontje, je wil ook niet te bescheiden overkomen.
  19. hey jelle, persoonlijk zou ik met het oog op vetverlies kiezen voor een schema met hoofdzakelijk compound oefeningen zoals squat, deadlift, overhead press, barbellrow, benchpress en dat soort zaken als je kan wat pullupps/ chinups, aangevuld met een beetje cardio. stronglift 5x5 schema is misschien wel wat voor je met een klein beetje isolatie werk voor armen of schouders, maar hoofdzakelijk zou ik me richten op de grote lifts.
  20. resultaten alex

    maandupdate juli deze maand even wat extra op de voeding en gewicht gelet, dit omdat ik al een paar weken 2 tijdelijke trainingsmaatjes heb, en deze wel erg fanatiek zijn, ik wou daar niet teveel bij achter lopen en een beetje bijblijven. dit is laten we zeggen deels gelukt, maar afgelopen week heb ik toch toe moeten geven dat het geweld en intensiteit van de heren te groot was om nog aan te haken ( ik word oud). aan afgelopen maand wel een goed gevoel over gehouden en mooie resultaten behaald, maar het lichaam vraagt nu wel om een weekje rust, voel me aardig gesloopt en dan lijkt het mij verstandig om ff wat rust te nemen. mijn gewicht is nu steady boven de 85 kg, vp heb ik niet gemeten maar is als ik het zelf zo inschat zeker niet hoger geworden dus hou ik gewoon maar rond de 13-14 prc aan. dus volgende week lkkr rustig aan en daarna weer vrolijk verder
  21. Favoriete oefening?

    ik ga straks nog ff fantastisch benen trainen, ik heb het geloof is al eens meer gezegd hier; benen trainen is lastig, het is vervelend en het doet zeer, maar ik sleep mezelf er wel doorheen hoor, vanavond weer zielig op de bank zitten met mn zere benen
  22. FF voorstellen...

    hey ron, welkom
  23. Favoriete oefening?

    daar is ie weer , de pomp de leukste oefening op dit moment zijn voor mij toch wel chin ups, gevolgd door deadlifts voor de rest zijn oefeningen voor de benen voor mij horror ( op de deadlifts na dan)
  24. Eigen huis :)

    lekker hoor een eigen huis, grote verbouwing? of moet je het alleen een beetje eigen maken? geluk ermee !!
  25. ik ben deze week weer eens aan het twijfelen gebracht door een aantal collega lifters nu twijfel ik over bijna alles in het leven, maar goed, het gaat over het volume wat je zou moeten maken om vooruitgang te boeken,in combinatie met periodieke verzwaring. hun inzicht was dat je op de compounds per set ongeveer 5-8 reps moet maken, ongeacht of je nu voor hypertrofie of kracht traint, en dan ook nog een beperkt aantal sets, zij deden een deadlift rondje met 8x50 kg opwarmen en dan gelijk door naar 70-90-100-125 en eventueel nog een max, en dan met 5-6 herhalingen zelf doe ik het volgende met mijn sumodeadlift, opwarmen met 15reps x 40kg - 10x50 - 10x60 - 10x70 - 10x80 - 8x85 - 5x90 - 5x95 - 3x100 - 3x105 en als het erin zit probeer ik naar een max te werken maar zeker niet elke keer als ik deadlift, bovenstaande sets en reps doe ik 1 keer per week, de tweede keer dat ik deadlift ga ik ook nog terug in gewicht, dan doe ik als de eerste keer maar dan aanvullend nog 8x80 - 8x70 - 8x60 - 50kg tot het niet meer gaat - 40kg tot het niet meer gaat. bankdrukken doe ik ongeveer ook zo, en nu ik erover nadenk en mijn trainingsboekje erbij heb, draai ik met alles veel herhalingen dus is mijn twijfel nu, heeft het zin om zoveel volume te draaien, of moet ik sneller wat hoger in het gewicht gaan en minder sets doen, mijn doel is hypertrofie, dus dan draait het toch een beetje om het volume, dacht ik zo.....