Advertentie:

Robbb

Members
  • Content count

    5
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Normaal

About Robbb

  • Rank
    Amateur
  1. Progressie in armen

    Ah top! Dankjewel
  2. Progressie in armen

    Nee die 4/5 kilo is denk een combinatie van spier en vet inderdaad. Ik ben zeg maar iets voller geworden, maar niet dat ik zichtbaar veel vet heb. Maar, wat zijn die oefeningen voor de dikte dan?
  3. Progressie in armen

    Beide eigenlijk, weegschaal niet extreem veel, ik denk afgelopen 5/6 weken zo’n 4/5 kilo aangekomen, maar voonamelijk indd in de spiegel en mensen die het zeggen.
  4. Progressie in armen

    Bedankt voor je reactie! Nee ik begrijp dat je met 1 eiwit shake niet aan de dagelijkse hoeveelheid eiwitten komt, dit vul ik aan met ander eten als kwark, ei, kip, groentes en vis. Wat betreft het eten, ik denk niet dat ik altijd perfect eet op elke dag, soms erg veel kcal en eiwitten, soms wat minder (soms skip ik ontbijt) Dit is indd een puntje waar ik beter op moet letten, maar ik vind het raar dat ik wel bijvoorbeeld in mijn schouders en borst groei. Wat betreft volume, ik doe borst: benchpress, 5 sets met max gewicht dat me lukt incline benchpress, 4 sets max wat me lukt kabels van boven naar beneden en andersom, 3 sets zowel boven als onder Dan soms nog de benchpress machine of incline machine welke vd twee ik niet echt voel. Vervolgens doe ik nog 2 oefeningen voor mn schouders, en dan triceps 2/3 oefeningen Rug is de zelfde volume maar dan natuurlijk rug oefeningen en biceps :). Wel dezelfde hoeveelheud oefeningen en sets. Groetjes Rob
  5. Progressie in armen

    Beste leden van dit forum, Mijn naam is Rob en ik ben 21 jaar en sport nu ongeveer 1,5 jaar (4x in de week). Ik heb een vraag over hoe ik het beste progressie kan maken met mijn armen. Ik ga sinds de laatste tijd best lekker, mijn gewichten gaan lekker omhoog en ik ga steeds zwaarder. Ook is dit in mijn fysiek wel te zien. Echter is het probleem bij mij dat mijn armen niet echt mee gaan. Ik sport 4x in de week, waarvan ik 2x mijn rug doe en eindig met biceps (wanneer ik erg zwaar ga met rug wil ik nog wel eens wat minder bicep oefeningen doen) en 2x mijn borst waarbij ik triceps doe (ook wanneer ik erg zwaar ga ik wil ik nog wel eens wat minder oefeningen doen). Dus zowel mijn biceps als triceps worden 2x in de week getraind maar ze groeien niet. Voor biceps doe ik vaak: - Rug oefeningen waarbij mijn biceps automatisch mee worden gepakt - Rond de 3 verschillende bicep oefeningen van ongeveer 3/4 setjes Voor triceps geldt hetzelfde. Wanneer ik mijn armen heb gedaan, vooral met biceps, zijn de volgende dag mijn armen vaak juist kleiner. De dag erna zijn ze iets groter en die dag erna lijken ze soms iets groter (maar niet altijd). Echter is het dan weer tijd voor biceps en worden ze weer kleiner. Triceps heb ik minder dat ze de volgende dag kleiner zijn, maar in het algemeen mijn armen worden gewoon niet groter. De ene dag lijken ze wat groter, de andere juist weer echt tegenvallen. En het begint een beetje uit verhouding te lopen met de rest van mijn lichaam. Heeft iemand tips om mijn armen te vergroten? Ik weeg nu 70kg, en kan zeggen dat ik amper vet heb, eigenlijk alleen maar spier wat je ziet. Van bicep tot tricep is mijn arm op zich nog redelijk te doen (denk zo’n 10-12cm) maar in de breedte zijn ze echt veel te dun. Misschien komt dat omdat ik totaal geen vet heb? Maar goed, heeft iemand goede tips om dit te veranderen, bijvoorbeeld goede oefeningen die goed werken, of dat ik misschien niet mijn armen moet trainen in combinatie met rug en borst maar juist een dag moet pakken waar ik alleen mijn armen pak? ps. Ik neem elke dag eiwit shake, dus ik kom wel goed aan mijn dagelijkse hoeveelheid eiwitten. Groeten, Rob