Advertentie:

Motivator

Members
  • Content count

    71
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

Motivator last won the day on January 11

Motivator had the most liked content!

Community Reputation

21 Heel goed

About Motivator

  • Rank
    Gevorderd
  1. Plan

    Helemaal eens met Jeroen. Met een fullbody moet je die ene dag ertussen echt rust pakken. Kan een tijdje goed gaan hoor, maar t gaat gegarandeerd fout anders en dat zou jammer zijn. Je schema is mooi maar ik denk dat ik een betere en efficientere heb voor je. Stuur je mailadres via PB en dan stuur ik hem van de week op. Ga je meer progressie mee maken en dan weet ik zeker dat je tussendoor niks meer gaat doen haha. mvg Sander
  2. Logboek Hakan

    Hai! Nou naast de hernia denk ik ook dat ik die knoop bij je schouderblad snap haha. Durf bijna niet te reageren omdat t klinkt van: heb je hem weer 😅 maar heb exact het zelfde en loop ervoor ook bij de fysio. Het is nu 6keer behandeld en dan drukt ie de knoop zeg maar helemaal verrot. T vervelende is dat het steeds terug komt, zomaar uit het niets. Dan is het net alsof iemand een elleboog keihard in de schouderblad drukt, echt klote. Maakt niet uit hoe je houding dan is, t blijft verrot voelen. Laatste x dat hij behandeld is: 2 weken geleden. Toen een week geen last, alleen de tweede dag even, soort van na-spierpijn van de behandeling. Toen na een week: had een dagje redelijk wat beweging gehad in de zin van: veel moeten lopen. Toen eind van de dag ineens: hopla, daar is ie weer. Toen ben ik n uur op me nest gaan liggen en toen was t weer gezakt. Ben dus nog niet uitbehandeld en hii is hardnekkig. mvg Sander
  3. misschien toch niet zo goed bezig ?

    Ik heb de eerst jaren fullbody gedaan. Dat was echt kneiterhard. Was ook altijd wel 1,5 uur bezig zoeizo, 3x pw. Soms ook bijna 2 uur omdat ik dan buik en kuiten niet wou versloffen. Omdat je dan al zo af bent duurdt het zoeiozo langer haha. Nu doe ik upper/lower ivm blesurre herstel en dat bevalt me uitstekend. Moet zeggen dat ik veel gains heb gemaakt met die extreem lange fullbody sessies ( kan Shorty bevestigen) en begon op mijn 36e pas, dus geen jonge hond meer. Ik heb eigenlijk nooit gelet op rusttijden maar gewoon de volgende set gedaan als ik weer op adem was. Soms is dat sneller dan de andere x uiteraard. en rustweken, erg belangrijk. Met zware trainschemas is mijn ervaring dat t ineens ook is afgelopen, focus weg etc. Dan een rustweek en alles is weer hersteld. mvg Sander
  4. Logboek Hakan

    Super nette introductie, welkom! Die hernia is beroerd, kan er over meepraten. 2017 ging het mis, wervel scheurde compleet en zoals je weet komt het zachte gedeelte er dan uitzetten. Die beknelde me rechterbeen zenuw helemaal zo plat als een dubbeltje. Ik hoef jou niet uit te leggen hoe zeer dat dat doet 😦 in totaal een compleet jaar mee zoet geweest en 5 dagen voor de geplande operatie ging t ineens ietsie beter. Operatie uitgesteld en uiteindelijk is het nooit geopereerd. toen alles eindelijk weer een beetje ok was ben ik het squatten weer op gaan bouwen. Helemaal vanaf nul en echt niks geforceerd. Iedere keer als ik rond de 80kg kwam ging het mis, schoot t weer in me rug en dan breekt het zweet je gelijk uit. Je bent dan zoeizo weer een paar weken uitgesquat ivm harde onderrugpijn. De laattse x dat t mis ging was januari, en wederom met 80 kg squat. Dat resulteerde in een week volledig op me nest. Toen was ik er klaar mee, geen squat meer, t was het niet waard. ( bleef enorm moeilijk het te acepteren, maar inmiddels doe ik dat wel haha) Toen kreeg ik tussendoor ook nog een zeer forse patellapees blesurre. Totale hersteltijd was maar liefst 1,5 jaar, dacht dat het echt einde oefening was met onderlichaam gains. Benen waren inmiddels weer zoals voor me fitnisscarrierre, alles voor niks geweest. toen heb ik een nieuwe benenroutine samengesteld en dat werkt perfect voor mensen met onderugproblemen. ( dan echt problemen in de zin van dat je er altijd wel last van hebt, ondanks alle fysio oefeningen enzo. Ik ben 193cm en moet er mee leven en me benentraining aanpassen) ik doe geem fulbody schemas meer maar upperlower. Reden: zo heb je meer focus en tijd, vind ik teminste. Benendag: ik begin met de wallsit. Ik zit nu op 2,50min, met 50 kilo op schoot. Je benen zijn dan direct vol en goed warm. Alle knikjes en dingetjes zijn ook gelijk weg, echt top! ( was de belangrijkste oefening ook van de sportarts na de patellablesurre) Daarna doe ik leggpress, 5 tot 8 sets, 6 tot 10 herhalingen. Dan ben je al goed af en doe ik even buik tussendoor. vervolgens de hacksquat. Dit is een machine, maar idiaal omdat de losse squat dus niet slim is In mijn geval. daarna nog legextension en hamsting curl. De reps en gewichten hou ik bij zodat ik weet wat ik moet verbeteren. Belangrijk; bii zowel de legpress en de hacksquat gebruik ik een riem. Afgelopen jaar heb ik zo enorm veel progressie geboekt kwa benen dus ik neem geen enkel risico. Met me onderrug is t ok, na een benendag voel ik het zoeioz wel, maar kan doortrainen. Benen doe ik zo om de 3 dagen. Tussendoor loop ik savonds nog een rondje van 3 km door het dorp. Al met al heeft het me dus en paar jaar gekost om te ondekken wat de beste routine is voor me onderug. gezien jou hernia zou ik zeker oppassen met de sqaut, ook zonder die oefening maak je harde gains. Mijn benen zijn nu sterker dan voor alle ellende begon. succes voor nu, je bent al mega goed bezig!!! mvg Sander
  5. Unique Pharma

    Ja, shorty weet dat ✅
  6. Verloor motivatie door weegschaal

    Jij moet gewoon heel snel naar een ander forum gaan knul. Hai, zoiezo nette prestatie Heb je daar neegzet! Respect. Dat vastlopen Nu al is bijdehand ja. Ik heb dat zelf ook gehad. Toen heb ik me kcal langzaam gewoon verhoogd zo van: ik ga gewoon ff opvoeren en begin over twee maanden opnieuw met een frisse mindset. T mooie was dat ik na t opvoeren van me kcal juist droger ben geeindigd. Ik klapte er achteraf gezien te snel en te hard in. Dat ging heel even snel goed en toen liep t razendsnel vast. Ik zeg erbij dat ik toen door blesurres ca 8 weken de gym sporadisch hebt bezocht en me eten in die weken ook crap was. Lette niet op. door uiteraard wat spierverlies en aanpassing van metabolisme werkte me hele lijf even anders. Je kan dus Ff een break inlassen en zeg 2200kcal gaan eten. Je zal dan beter kunnen trainen wat wellicht het hele spul weer goed activeerd. mvg Sander
  7. aantal setjes per spiergroep

    Ja je kan zoals de andere al zeggen een upper/lower doen. Maar ik zie dat je nu een ‘bro schema’ doet. ( met alle respect hoor, niet lullig bedoeld). Een keer per week een spier hitten als naturel is t minst idiaal eigenlijk. een fullbody schema zou een hele mooie zijn voor je denk ik zo, ga je absoluut hard vooruit weer. stuur me een PB, dan wisselen we mail adressen uit, heb wel een mooi fulbody schema liggen. gr Sander
  8. terug van weggeweest

    Welkom terug en succes!
  9. DE BESTE TIP VOOR PROTEINE INNAME

    Maak je helemaal een account aan om alleen je boek te verkopen 😄
  10. Goede protocol voor spiermassa kweken

    Het is heel simpel wil je spieren opbouwen: meer eten dan dat je verbruikt waarbij je de macro’s respecteerd en iedere training meer doen dan de keer ervoor, oftewel: je spier kapot maken zodat hii groter en sterker hetsteld. Klaar. Er zijn geen geheimen 💪🏻
  11. Pre workout

    Ik spring ook even in 😃 vroeger had je pre en daar zat dmaa in. Dit was de werkzame stof om hard te knallen. Dit stofje is er uiteindelijk uitgehaald. De preworkouts die je nu koopt is dus eigenlijk bier zonder alcohol, koffie zonder cafeine, urine zonder de zeik…. Wacht ik sla door haha. Later is het stofje dmaa vervangen door dmha. Werkt net iets anders. De grap is dat ik niet echt lekker ga op dmaa maar wel supergoed op dmha. Verschillende vrienden hebben dit weer andersom. Grappig. Als je op google intikt: dmha kopen zie je vanzelf een site waar je deze werkzame stof Kunt bestellen. Ik kocht dan een willekeurige pot preworkout en deed daar dan zelf dmha bij. tegenwoordig heb ik helemaal geen potten preworkout meer, alleen maar n zakje dmha. Ik doe 3 a 4 schepjes in extreem weinig water en slik het door zonder het te proeven. Dan snel nog wat slokken water er achter aan want het is echt sirieus zeer smerig. het heeft een sweetspot ook, meer is dus niet nog harder knallen. Sterker nog, neem ik meer dan 5 a 6 schepjes ( schepjes zijn minder dan een mespuntje, lepeltje zit erbij) dan ga je Er niet lekker op en kan je weer naar huis. naast dmha heb ik ook zakjes met amp-citraat. Ik wissel dit af, en soms mix ik beide. haal een van deze, of beide, en je haalt gegarandeerd geen pot pre workout meer ✅ mvg Sander
  12. Even voorstellen

    Welkom!
  13. Even voorstellen

    Welkom!!
  14. Me

    Nice 😄
  15. Hai! moet lukken als ik je zo hoor, de disipline is er 💪🏻 wat je zelf al zegt: het zal langzamer gaan. Zou persoonlijk zelf net iets boven je onderhoud gaan. Zelf ook gedaan in in de afgelopen 7 maanden goed gegaind en tuurlijk ook wel een beetje vet, maar dat is minimaal. Voorheen deed ik grovere bulks en snap ook gelijk je punt. Door extra kcal en vocht oogt al je harde droogtrainwerk al snel een stuk minder. spieropbouwen zonder vet aan te komen is vrijwel niet te doen. T is al mega hard werken om spier te bouwen dus t zou ook zonde zijn als je niet genoeg eet en daardoor gains laat liggen. dus: net ietsoe pietsie boven je behoefte gaan zitten. Een huis kan je tenslotte ook niet bouwen zonder bouwmateriaal. mvg Sander