Advertentie:

Hansie

Members
  • Content count

    242
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

Hansie last won the day on March 8

Hansie had the most liked content!

Community Reputation

62 Heel goed

About Hansie

  • Rank
    Semi-professional
  • Birthday 08/10/1973

Personal Information

  • Gewicht
    87
  • Vetpercentage
    24
  • Lengte (in cm)
    181

Recent Profile Visitors

1,648 profile views
  1. Mijn trainingsschema (Advies is welkom)

    Je blijkt veel te trainen maar een beetje ongeordend of ondoordacht. Benen verdienen evenveel aandacht als bovenlichaam en wist je dat je met een goede beentraining ook een hormonale (testosteron) respons krijgt waar je je benefit mee doet voor het bovenlichaam ? Frequentie is even belangrijk als intensiteit. Het is maar een idee maar met een upper body/lower body schema voor 4 dagen train je zowel je boven als onderlichaam 2x per week en dat is prima voor hypertrophy (spiergroei) . Je kan ook je split programma blijven volgen maar dan zou ik dit toch meer gestructureerd doen. Online of op you tube vind je wel geschikte schema's.
  2. Full body schema voor beginners

    Dit schema ziet er al veel beter uit Mattijs. Bench press en squat kan je ook leren met de smith machine. Shoulder press machine kan je ook doen. Veel succes
  3. Schema beginner

    Zou persoonlijk eens op zoek gaan naar een leuk full body schema voor 3 dagen in de week. Eéntje met voldoende afwisseling en waardat alle spiergroepen die belangrijk zijn aan bod komen. Je vindt die zat online. Ik geloof ,maar ben niet zeker dat @Fit en @Shorty hier op het forum eens een full body schema ineen hebben gebokst.
  4. Schema beginner

    Hey Mattijs, Als je nog onzeker bent train dan lekker voort met machines. Neem de tijd die je nodig acht om aan het halterwerk te beginnen. Je moet niet zoveel gewicht aan de halter hangen zodat je bijna omvalt. Het is inderdaad wat balans zoeken met halters en dumbells maar als je daar klaar voor bent ga je daar in groeien. De rust is tussen de sets en zou voor hypertrofie (spiergroei) best tussen de 1 à 2 minuten liggen maar als je als beginner zo'n minuutje rust zit je vrij goed hoor. De reden waarom 20 seconden rust te weinig is, is dat je energievoorraden in de spieren dan nog niet terug aangevuld zijn. Zou persoonlijk die adductor machine skippen en voor schouders ipv reverse flys (achterkant schouders) kiezen voor side lateral raises (middelste schouderkop). Je achterkant schouders worden namelijk met seated row en zelfs met shoulder press ook al aangesproken.
  5. Schema beginner

    Welkom, Probeer je te beperken tot een 7-tal oefeningen voor de belangrijkste spiergroepen. Adductor en abductor machines lijken me overbodig en een waist of time tenzij dit uit medische noodzaak zou zijn. Bv. controle over de blaas door trainen van je bekkenbodemspieren. Zou persoonlijk nu je zo'n 3 maanden met machines traint voorzichtig overgaan tot trainen met halters en/of dumbels. Machines zijn goed voor beginners en zeker niet slecht voor oefeningen aan te leren maar gelet ze een vaste bewegingsgroef hebben spreken ze de kleinere ondersteunende spieren, de stabilisatoren niet aan. Begrijp wel niet waarom je maar 20 seconden rust tussen de sets. Dit is helemaal niet handig als je traint voor spiermassa. Een rusttijd per set tussen 1 à 2 minuten is veel productiever. Als laatste zou ik zeker om de 2 weken verzwaren. Dat moet niet veel zijn. Zo'n 5% verhogen kan je spieren al een stimulans geven om te gaan groeien. Succes
  6. Aanvullend op Peter Wouters zijn reply kan ik je nog zeggen dat indien je geen 6 herhalingen kan uitvoeren met een gewicht, dit gewicht te zwaar is voor jou. Als je met gemak 12 herhalingen doet wordt dit gewicht te licht bevonden. Spierfalen of failure is het principe dat je geen één herhaling meer uit de tank krijgt zonder te smokkelen. Inderdaad kan je daar beter 1 of 2 reps uit de buurt blijven want dit is belastend voor het centraal zenuwstelsel. Aan jou omschrijving te zien van je bench pressen, lijk je te willen trainen met dropsets. Met dropsets pers je er nog 1 of 2 setjes uit zonder rust en meestal met een lichter gewicht tot je spieren aangeven dat het genoeg is geweest.
  7. Vollere benen en billen

    Welkom Kyra, Denk dat je als gevorderde wel 20 sets en meer in de week voor benen aankan. Natuurlijk best verspreiden over meerdere dagen. Of je 2 of 3 dagen in de week benen kan trainen hangt af van je herstelvermogen. Voelen ze na 1 dag rust nog zwaar en verzuurd aan heb je nog een dagje langer rust nodig. Weet niet over welk trainingsmateriaal je thuis beschikt maar squat in al zijn variaties, bulgarian split squat, lunges, hip thrust, romanian deadlift enzovoort zijn de eerste zaken die door mijn hoofd schieten. Voor mij persoonlijk is bulgarian split squat een uitdaging en duurt het al wel een tijdje voordat je met deze oefening tegen je plafond zit. Of je moest gruwelijk sterk zijn in je benen natuurlijk, dat kan. De beste oefening voor mijn billen was een gewone goblet squat. Zowiezo vind ik squaten, maar dan lekker diep, een echte but booster ! Variatie brengen, de benen martelen en blijven uitdagen is aangewezen, te meer daar je al 10 jaar traint. Een specifiek schema kan ik je niet geven, is heel persoonsgebonden. Hier op de site zullen mensen met meer know how je daarin beter kunnen adviseren. Het aloude piramidesysteem waar je elke set verzwaart is goed maar evengoed kan je straight sets doen en elke week het gewicht verhogen zolang er maar progressive overload gehanteerd wordt. Succes
  8. Even voorstellen met een klein verzoek...

    Welkom, Schwarzie blijft toch bij velen de gemeenschappelijke noemer hé Wegens weinig kennis van zaken kan ik niet bevestigen of mensen die "gebruiken" harder moeten trainen. Het leek mij logisch dat ze bij dezelfde trainingsarbeid opmerkelijk beter konden presteren en daaruit volgend meer spiermassa ontwikkelen. Het punt dat je aanhaalt van overdosering zal hoogstwaarschijnlijk worden tegengesproken door ervaringsdeskundigen denk ik. Een nauwkeurig gecontroleerde en "veilige" dosering zal al voldoende prestatie bevorderend werken. Dit geheel terzijde.
  9. Voorstellen

    Welkom Swiebert
  10. Trainingsschema

    Welkom hier, Scato heeft zo wat alles gezegd wat nodig is. Als je bench pressen ontmoedigend vindt, zou je ook kunnen overwegen push ups in te lassen in je schema. Eén push up is ongeveer het equivalent van 60 à 70 % van je lichaamsgewicht benchen. Eigenlijk is het een omgekeerde bench press. Probeer te visualiseren dat je de vloer wegdrukt. Laat je niet ontmoedigen door wat je rondom ziet gebeuren. Focus je op jezelf en stel je een realistisch doel voor, hoe klein dit ook mag zijn. Denk er aan beter traag en gestaag dan snel en bruusk. Hou het leuk voor jezelf en groeien zal je hoor. Succes
  11. Dank je wel Peter voor je degelijke uitleg. Hier heb ik wat aan.
  12. Hoi, Na deze winter ben ik overgegaan tot een supplement vitamine D. Misschien helpt het wat preventief corona symptomatisch maar dat laat ik nog in het midden . En last but not least het zou nuttig zijn voor het testosterongehalte en dat is leuk meegenomen in onze stiel . Nu wat is nog een veilige dosering ? Ik neem 2000 ie of 50 mcg. Zoals altijd circuleren er tegenstrijdige berichten online over de maximale dosering. Sommige sites spreken van maximaal 4000 ie te supplementeren. Andere maken zich sterk te zeggen dat 1000 ie of 25 mcg toch het veiligste is in onze contreien. Vitamine D stapeling bij serieuze overdosering geven nare bijwerkingen: misselijkheid, vermoeidheid, uitdroging enzovoort. Wat zijn jullie ervaringen ? Groeten
  13. introductie

    Eveneens Welkom Kees !
  14. komkommertijd

    Ja, 't is een zenuwslopende rottijd hé. Het lijkt er inderdaad op dat de gyms weer vergeten worden maar dan wel met honderden staan lallen, verbroederen en smossen op pleinen nadat de terrassen terug open zijn mag wel. Allee mag niet maar de politie grijpt hier veel te laat in. Dweilen met de kraan open noemen ze dat.
  15. komkommertijd

    Hey @Fit, @Shorty, @Peter Wouters, @Geert Gielissen waar zijn jullie en hoe gaat het er mee. Mis jullie input, interessante weetjes enzovoort. Het is hier stilletjes. Het tij is aan het keren door de vaccinatiecampagnes. Eerste stappen naar een min of meer normaal leven zijn gezet. Nu enkel de gyms nog open. Groeten Hans