Advertentie:

Hansie

Members
  • Content count

    124
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Hansie last won the day on March 12

Hansie had the most liked content!

Community Reputation

21 Heel goed

About Hansie

  • Rank
    Semi-professional
  • Birthday 08/10/1973

Personal Information

  • Gewicht
    88
  • Vetpercentage
    24
  • Lengte (in cm)
    181

Recent Profile Visitors

463 profile views
  1. Sportscholen dicht vanwege corona.

    't is om ne vloeren aap te schijten. Na paar maanden zwoegen en zweten wat mini gains gekregen en binnen de kortste keren weer alles kwijt. Kunnen we als god beliefd weer voor de 100e keer opnieuw beginnen. Slopende toestand voor ne mens zijne geest. Zal hier nog eerder kapot gaan van een bore out dan van dat klote virus.
  2. Sportscholen dicht vanwege corona.

    Heb een paar dumbells gekocht in de action. Super licht 3 en 5 kg pft. Heb ook nog een straffe weerstandsband liggen waarmee ik wat kan chest pressen op de grond. Lichte weerstandsband voor face puls aan paal in de tuin haha. Verder wat push ups. Kan ook nog wat touwspringen in de tuin. Schrik zit er hier serieus in. Moet eerlijk zeggen dat deze week mijn hoofd nog niet naar trainen staat. Sterkte allemaal
  3. Allen, Restaurants, café's, discotheken, scholen enzovoort gaan dicht tot zeker de eerste week van de paasvakantie. Sportevenementen zijn afgeschaft. Voor mijn eigen veiligheid en die van anderen ga ik niet naar de basic fit tot nader order. Dan maar wat thuis trainen met de middelen die ter beschikking zijn. Denk dat er nu andere prioriteiten zijn dan spieren kweken. Het is geen volledige lock down maar om toestanden zoals in Italië te vermijden. Sportieve groeten
  4. schema in praktijk omgezet

    State of mind van " naar de fitness slepen" was misschien wat te plastisch geformuleerd. Betrap mij er soms op iets te lyrisch te schrijven wat verkeerdelijk kan geïnterpreteerd worden. Nadeel van het geschreven woord. Eens ik daar was had ik toch deugd van mijn training. Heb het schema gebruikt dat door Shorty goed werd bevonden hoor om alle misverstanden uit de wereld te helpen. Heb alleen de reprange wat verlaagd omdat ik met daar beter mee voelde. Het is maar mijn tweede schema, vorige kwam te kort in werksets wat Shorty al aangaf. Wel klopt het dat het internet soms mijn hoofd op hol brengt en dat ik sneller te raden moet gaan bij de experts hier. In ieder geval het schema dat ik nu juist heb opgepakt heb ik gedestilleerd uit alles wat ik hier heb opgestoken en mijn eigen bevindingen. Mijn doel was en is 3 dagen trainen in een full body routine met oog op hypertrofie. Meer frequent gaan trainen 4 à 5 keer per week gaat niet voor mij. Ga nu dit schema na 1 dag al niet opgeven. Ik sta er ook volledig achter en ga dit op zijn minst 6 weken de kans geven. Als dit niets wordt vraag ik zeker aan de mannen een goed basisschema ! Merci in ieder geval voor de bezorgdheid.
  5. Vandaag ondanks afschuwelijke tegenzin om te gaan trainen mij naar de fitness gesleept om "vers" schema in de praktijk om te zetten. Meer werksets maar iets minder herhalingen genomen. Heb toch maar 12 herhalingen teruggeschroefd naar 10 en dan de rest van de sets licht aflopend naar 8. 8 misschien risky business voor mijn peesgevoeligheid maar heb het toch goed doorstaan. Waarom minder herhalingen wel omdat ik weet dat met die meer werksets ik aan een veel langere trainingsduur ga komen en ten tweede ik verkies iets meer gewicht toe te voegen, wat in mijn geval sneller spiergroei lijkt te stimuleren. Als dat niet zo moest zijn in de toekomst kan ik nog altijd terugschroeven naar die 12 reps, we zien wel. Totale trainingsduur van mijn nieuw full body schema klokte af op 80 minuten. Mijn rusttijd tussen de sets varieerde tussen 1.30 à 2.30 minuten. Die laatste had ik zeker nodig tussen sets goblet squat en sets voor bench press. Nu hoop ik na de bla bla bla die 3x per week routine vol te houden. groeten
  6. Hulp nodig bij voedingschema voor het afvallen

    Nog een shake wei-eiwitten. Zal zo'n dikke 20 gram zijn en met melk zo'n 7 à 8 gram per 200 ml. Dan ben je er al bijna. Als je er dan bijvoorbeeld nog een handvol ongebrande amandelen over de dag bij smijt dan zal je in totaal al wel tegen de 180 gram uitkomen. Peulvruchten zijn ook nog eiwitrijk maar je moet het binnen krijgen: bonen, kikkererwten, linzen en ander shit. Een blik tonijn, Makreel of sardines zijn ook eiwitrijke producten.
  7. Hulp nodig bij voedingschema voor het afvallen

    Er wordt aanbevolen om zo'n 1gr/kg gezonde vetten binnen te spelen per dag ( noten , olijfolie, vis, advocado...) en voor ideale spiergroei zo'n 2gr/kg eiwitten. Over de koolhydraten durf ik mij niet zo goed uitspreken maar denk dat je daar nog een beetje in kan zakken als je doel afvallen is.
  8. mijn schema en stats

    De laatste decennia werd ons belgenlandje overspoeld door Chinezen die ons nationaal erfgoed geweld aandeden met her en der frietkotten uit de grond te stampen. Echter niemand ter wereld is in staat om onze frietcultuur te imiteren (met enige zin voor overdrijving). Onze chinese vrienden staan echter niet gekend om hun goede friet. Vandaar dat ze hier smalend frietchinezen worden genoemd.
  9. mijn schema en stats

    Slotconclusie de discussie full body - split is eindeloos en zorgt voor controverse zoveel is duidelijk. We kunnen niet ontkennen dat er geen pasklare oplossing is en dat wat je ook verkiest puur subjectief is. Zoals onze corona frietchinezen zeggen iedereen heeft gelijk want niemand is gelijk.
  10. Afvallen

    Welkom, Geniet nog maar van je broodjes kipfilet tijdens de middag maar probeer er al eens 3 te eten ipv 4 dat scheelt al weer. Probeer aardappelen met mate te eten of misschien eens te vervangen door zoet aardappel, daar zit minder zetmeel in. Zoete aardappel is echt supergezond en uitstekend bodybuilding food. Eiwitshake zou ik ook gewoon doen, is een gemakkelijke bron om aan je eiwitbehoefte zo'n 2gram/kg lichaamsgewicht te komen. Cola is een afschuwelijk produkt. Hoe meer je er van drinkt hoe meer je lichaam dat nodig zal hebben. Daarbij maakt het ook je tanden en je botten kapot. Kom zelf van 1.5 liter per dag naar 0.5 liter. Eigenlijk nog te veel. Veel succes
  11. mijn schema en stats

    Interessante studie. Vraag mij af of het significant verschil zo groot zou zijn bij 3x per week full body. Allicht niet zo'n groot verschil maar misschien nog net wel genoeg.
  12. mijn schema en stats

    Ja dat is de eeuwige discussie hé frequentie t.o.v. volume. Denk dat voor gevorderden split beter is maar voor beginners lijkt het mij interessanter langer te oefenen door full body te trainen. De hormonale respons zou ook beter zijn met full body maar daar is alsnog geen wetenschappelijk bewijs voor. Wel zijn er studies (vraag me daar nu geen bronnen van want dan moet ik heel het w.w.w. weer afscannen) die 3 maanden een groep proefpersonen volgden die hun rechter biceps trainden. De ene groep na voorafgaandelijk squat te hebben getraind en de andere zonder. Je voelt me al aan komen bij de groep die voorafgaandlijk hadden gesquat was de biceps aanzienelijk meer gegroeid dan bij de andere groep.
  13. mijn schema en stats

    Merci en ik ga jouw expertise zeker nog wel dikwijls nodig hebben. Inderdaad effe terug het plezier in trainen terugvinden. Deze week rotweek gehad en maar één keer geweest maar volgende week terug met goede moed. Groetjes
  14. mijn schema en stats

    Supersets ken ik dat is inderdaad best met tegengestelde spiergroepen. Voel ook wel met mijn ellebogen aan dat er betere gains kunnen bekomen worden door split training maar ik doe momenteel wat ik kan. Moet ook rekening houden met mijn eigen lichaam. Grote blessuregevoeligheid weerhoudt me wat om alles te pompen in één of maximum 2 spiergroepen. Heb bij wijze van spreken al een verrekking in mijn hamstrings als ik mijn veters vastknoop en dat is niet door een dikke buik die in de weg hangt. Heb ook niet meer de drive of de energie om te trainen als Rocky Balboa. Als ik split zou doen dan moet ik het goed doen en dan zou ik 4 keer moeten gaan trainen om mijn benen een dag apart te nemen. Voor mij te veel van het goede. Zeker omdat ik nog cardio op de planning heb staan. Trouwens momenteel zit ik nog met een tabkverslaving die ik zoals de meeste rokers graag de nek wil omwringen. Ik twijfel er niet aan Geert dat jij op jouw leeftijd een veel betere overal fysiek heb dan ik en dat je daar allicht ook veel harder voor getraind heb maar iedere mens is anders. De hoop heb ik zeker niet opgegeven maar timmer op mijn eigen tempo aan de weg en dat is met vallen en opstaan. Maar zolang we altijd terug opstaan is het goed hé.
  15. mijn schema en stats

    Merci Geert. Het schema dat ik afwerkte was wel een full body schema hé met al tal van compoundoefeningen in verwerkt. Het probleem was dat ik de 3e keer in de week trainen die bij dat schema paste altijd skipte, deels door energiegebrek. Ben eerlijk. Wist wel dat met die 2 dagen full body, ik aan te weinig volume kwam door te weinig sets. Heb zeker de raad ter harte gepakt van de collega's hier en mijn schema hieraan aangepast. (meer sets) In de jaren 90 trainde ik met split programma maar ben de mening toegedaan dat gezien mijn middelbare leeftijd ('bijna 47) full body iets beter is dan split training. Blij dat je terug bent man. Groetjes