Advertentie:

Hansie

Members
  • Content count

    67
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Hansie last won the day on November 13

Hansie had the most liked content!

Community Reputation

13 Goed

About Hansie

  • Rank
    Gevorderd
  • Birthday 08/10/1973

Personal Information

  • Gewicht
    87
  • Vetpercentage
    20
  • Lengte (in cm)
    181

Recent Profile Visitors

231 profile views
  1. Breder worden

    Hey, als je je spieren elke dag hetzelfde voorschoteld gaan ze niet groeien. Je zal misschien wel wat peziger worden maar in massa ga je niet toe nemen. Je skelet is nog niet volgroeid daarom is sleuren aan gewichten nog niet echt aangewezen. Probeer eens dag om dag te pompen en varieer met je handen stand. Driehoekje maken met je handen zal je nog meer de nadruk leggen op je triceps. Je handen wat breder zetten meer de nadruk op je borstspieren. Je kan je voeten ook op je bed plaatsen en zo pompen zo leg je de focus op je bovenste borstspieren. Als je echt sterk bent kan je eens proberen push ups in handstand zo zal je sterke schouder spieren ontwikkelen. Groeten
  2. Welkom Pascal, Persoonlijk zou ik vasthouden aan een full body schema of daar toch ten minste voor 3 maanden mee starten. Vet metabolisme zal er beter mee varen. M.a.w. ben de mening toegedaan dat je met full body langer en meer vet zal verbranden dan met split training. Daarbij moeten je pezen, gewrichten, ligamenten nog wennen aan gewichtsbelasting dus als je je spieren zou slopen met split routine kan je wel eens problemen krijgen. Denk ook dat je daar later de voordelen van gaat ondervinden bij eventuele split training door dus te beginnen met full body. Mind-muscle connection vraagt ook meer om een full body training in het begin. groeten Hansie
  3. Ja stretch hem regelmatig. Heb in het verleden al een heel scala van behandelingen achter de rug gehad maar is nooit genezen geraakt. Denk dat ik cable cross ga skippen en kies als vervanger gewone dumbell flys. Pec deck is ook geen optie.
  4. Heb cable cross over recht staand gedaan. Dus stapje naar voren, armen licht gebogen en dan armen van achter naar voor brengen. Denk dat je cable flys op de schuine bank bedoelt maar die heb ik niet gedaan. In ieder geval is die golfelleboog een oud zeer maar hij is er na vandaag weer serieus op achteruit gegaan.
  5. Hallo, Vandaag cable cross overs uitgevoerd met licht gewicht. Spijtig genoeg was deze oefening erg pijnlijk voor mijn golf elleboog tendinitis. Met spijt in het hart moet ik op zoek naar alternatieven voor deze fantastische oefening. Iemand goede tips ? Shorty misschien want dat is zijn winkel.
  6. Bisfenol-A wordt voornamelijk aangetroffen in de coating van blikjes aan de binnenkant. Onvermijdelijk krijgen we dagelijks door onze voedingsindustrie redelijk wat BPa's binnen.Zelfs van een vers kasticketje aan te pakken zou je via je huid Bpa's binnen krijgen. BPa zou bekend staan als een hormoonverstorende stof die de vrouwelijke geslachtshormonen imiteert en in verband wordt gebracht met borst- en prostaatkankers, naast verminderde zaadcelproductie . Nu eet ik al eens graag een blikje makreel en een blikje kidneybonen. Zo'n 2 blikjes kidneybonen en 1 blikje makreel per week. Moet ik mij hierover zorgen maken of probeert men ons onterecht bang te maken. Verschillende onderzoeken wezen nochtans uit dat Bpa's veelvuldig in de urine gevonden worden bij mensen die regelmatig uit blik eten. De oplossing geen voedsel uit blik consumeren maar heb zoveel smaak van mijn kidneybonen in chilisaus en die vind ik alleen in blik. Die uit glazen bokalen vind ik persoonlijk niet lekker. Wat is jullie mening hier over ?
  7. drag curls

    Vandaag drag curls geprobeerd als bicepsoefening. Deze bijna uitgestorven oefening beviel met zo goed dat ik ze graag aanbeveel aan mensen die eens een andere trainingsprikkel aan hun biceps willen geven. Je zal een pak minder gewicht kunnen gebruiken maar daartegenover ervaar je een geweldige contractie in de biceps, allee ik toch. Werkt vooral op het lange hoofd van de biceps en de oefening zou voor een goede biceps piek zorgen. Ik ben een believer in ieder geval !
  8. Hulp fitness schema

    Schouders horen bij upper body en niet bij lower body. Zou niet nog eens armen apart doen op woensdag want armen krijgen, zoals al je andere spieren, 2x per week een training. Hou er rekening mee dat je biceps ook belast worden bij rug training en dat meer niet altijd beter is.
  9. Hulp fitness schema

    Als Marc zoveel volume moet geven, kan hij dan beter niet overschakelen naar een split-routine want anders gaat ie nog langer bezig zijn met zijn full body training en denk niet dat dat vol te houden valt. Bijvoorbeeld maandag: borst- biceps, woensdag benen-schouders en vrijdag: rug-triceps. Zo kan hij inderdaad 12 sets doen voor rug zonder uren bezig te zijn.
  10. Hulp fitness schema

    Welkom, Hoe lang train je effectief met gewichten in de fitness ? Want het lijkt dat je met jouw schema langer dan 60 à 75 minuten bezig bent . Meen dat je testosteronniveau dan te veel zakt en je cortisol (stress hormoon) spiegel stijgt, moest je langer trainen, door metabolische stress. Kan ook een reden zijn dat je niet meer zo veel groeit. Zaak is best alles af te werken binnen het uur en als dat niet lukt beter je energie gebruiken bij een nieuwe training. Opwarming en eventueel stretch oefeningen zitten niet in de tijd inbegrepen.
  11. planken terechte hype ?

    Ok, bedankt. Ga dan op mijn gemak wat planken.
  12. Planken verstevigen je core en beloven een platte buik. Nu dat laatste zal je wel met een korrel zout moeten nemen. Wat ik niet begrijp en contradictorisch lijkt met de regels van spiergroei: planken zou je elke dag moeten doen voor het beste resultaat. Nu lijkt het mij dat zelfs de core spieren niet elke dag getraind moeten worden omdat deze spieren dan geen rust krijgen of zijn de onderrug spieren en buikspieren de uitzondering op de regel. Zou deze oefening graag inbouwen in mijn trainingsschema voor volgende week maar dan 3x per week. Is dat zinvol of niet ?
  13. Eiwit poeder

    Variatie is de sleutel. Dacht ook eerst het grote heil te vinden in kikkererwten en rode bonen maar mijn darmen pruttelden meer dan de warmwaterbronnen in Ijsland dus eet ik die nog maar sporadisch.
  14. de kop is er af

    Ja, maar zal het hier wat relativeren, 38 is wel opgespannen hé pft. Denk ontspannen 34,5 of zo
  15. de kop is er af

    Wel opgespannen hé haha.