Advertentie:



Hansie

Members
  • Content count

    167
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

Hansie last won the day on September 9

Hansie had the most liked content!

Community Reputation

41 Heel goed

About Hansie

  • Rank
    Semi-professional
  • Birthday 08/10/1973

Personal Information

  • Gewicht
    88
  • Vetpercentage
    24
  • Lengte (in cm)
    181

Recent Profile Visitors

721 profile views
  1. Ja de pomp krijg ik er ook van. Draai mijn lichaam ook altijd een kwartslag bij uitvoering dan voel ik de spanning nog net iets meer.
  2. Hey, Biedt de uitvoering van de reverse grip push down een toegevoegde waarde bij de ontwikkeling van triceps ? Neemt het "the medial " head of the triceps mee ? Is dit deel van de triceps ondergeschikt aan de ontwikkeling van de long head en lateral head m.a.w. draagt het uberhaupt iets bij tot het verkrijgen van hoefijzers van triceps of is het toch wat een overbodige oefening ?
  3. Sportiviteit in de vechtsport: de onderbelichte kant.

    Respect, zelfontplooiing, zelfbeheersing zijn de rode draad door deze prachtige sporttak. Zowel een uitlaatklep voor mensen die door een moeilijk levenspad hun opgestapelde frustraties kunnen kanaliseren als een zegen voor de introverte man/vrouw die hun zelfbeeld kunnen opvijzelen door vaardigheden tot een kunstvorm te verheffen.
  4. Ademen, om eens even bij stil te staan.

    Interessant stuk Geert. Alles begint bij een goede neus-buikademhaling anders ga je inderdaad lijden aan chronische hyperventilatie wat resulteert in ijlhoofdigheid, CO2 opstapeling en zelfs verzuring in de spieren. 's Nachts door de neus ademen zou ook zorgen dat je meer uitgerust wakker wordt. Over het algemeen zou je heel de dag door door je neus moeten ademhalen behalve bij zware sportinspanningen natuurlijk De theorie is mij wel gekend maar zou het zelf ook nog in praktijk moeten omzetten.
  5. 60+ en krachttraining.

    Bemoedigend stukje proza Geert. Ben ook van kleine pagadder geïnteresseerd in krachtsport. Als snotneus van 12 jaar keek ik met mond open naar de Swarzies en Stallones van hun tijd. Was niet gezegend met de goede genen. Ectomorphe lichaamsbouw en een klein, tenger maar toch dapper ventje. Ouders waren niet zo sportief aangelegd, mijn grootvader langs vaders kant echter wel en die had een kathedraal van een lichaam. Op de judo vocht ik altijd met de sterkste jongens, deze die met kop en schouders boven mij uitstaken, allicht uit compensatie voor mijn "klein lichaam" Krachttraining op mijn 16 werd niet gestimuleerd door thuis dus bleef het als braaf manneke altijd bij dromen. Zeer laat, op mijn 20 jaar toch met krachttraining begonnen, eerder circuittraining tot uitputting, naast Shaolin Kempo wat ik vooral deed om mij weerbaarder te maken en meer zelfvertrouwen te kweken. Rond mijn 22 à 23 trainde ik als een bezetene vooral op massa gericht. Veel te veel gewicht op mijn vork en vooral op karakter. Ik propte me vol met weightgainer en veel te weinig eiwitten. Obsessie om zwaar te worden, wist toen nog niet veel beter. Daar ik weinig tot geen vet had vielen de resultaten nogal mee. Zag er zowat uit als Bruce Lee. Trainingsmaatje zei dat mijn rug meer een W was dan een V. De muscles en fitness boekjes in die tijd las ik van voor tot vanachter. Vooral de massamonsters van die tijd: El Sonbatty, Yates, Coleman, Levrone staken mijn ogen uit. Later viel mijn leven echter niet meer in de juiste plooi en verdween mijn fysiek als sneeuw voor de zon. Verkeerde partner en beroepskeuze hadden hun invloed. Ongewild, zonder te willen zeuren, ziek geworden (syndroom van menière) en de motivatie verloren. Nu zoveel decennia later, probeer ik met vallen en opstaan terug de draad op te pakken maar onverklaarbare pees- en gewrichtsproblemen blijven roet in het eten gooien. Het is door zo'n verhalen als Geert Gielissen dat ik schuchter denk: dat moet ik toch ook nog kunnen. Daar probeer ik me aan op te trekken. Sportieve groeten, Hansie
  6. Ready to roll

    Knap gedaan Geert ! Hoedje af voor je fysiek man !
  7. Trainen met spierblessure

    Hey, Misschien eens Voltaren emulgel forte gebruiken, zal alleszins beter zijn voor de maag dan Ibuprofen en er zit evenzeer ontstekingsremmende werking in. Als de symptomen echter na een paar weken niet verdwijnen toch best dokter raadplegen. Groeten
  8. Vernieuwen thuis gym

    Heb vroeger Shaolin Kempo en judo gedaan. Neen vooroordelen over vechtsporten heb ik niet in tegendeel. Geest en lichaam zijn één en nooit moet je afgaan op het uiterlijk. Een gezonde geest in een gezond lichaam is ook mijn moto, hoewel daar bij mij nog wel wat werk aan is. Zelfrelativering is het begin van alle wijsheid . Verder interesseer ik mij in Oosterse fylosophie en Boedisme. Ook ben ik niet tegen ondersteunende supplementen zolang ze ondersteunend blijven en het lichaam niet overnemen, als je begrijpt wat ik bedoel. Zelf moet ik wel toegeven dat de idolen uit mijn jeugd zoals Schwarzie en Zane niet vies waren van opdrijvende middelen maar zou dat zelf niet bezigen. Een persoonlijkheid valt of staat ook niet met al dan niet "gebruiken". En natuurlijk kijk ik op naar mensen die de wilskracht hebben voor verandering ook al ben ik daar zelf nog niet zo sterk in af en toe. Mijn uitspraak "show muscles" is inderdaad misschien wat ongelukkig gekozen en mag niet als beledigend beschouwd worden. Mea culpa. Oef en nu laten rusten die zaak haha.
  9. Vernieuwen thuis gym

    Neen, bodybuilding op zich is één van de zwaarste sporten die er zijn. Heb mij hier zelf al in verdiept 25 jaar geleden. Persoonlijk ben ik geen voorstander van doping ook niet als het is om mee te kunnen met de concurrentie. De weg om mooie spieren te bouwen is verschrikkelijk hard en lang en de ontberingen zijn inderdaad groot. Het menselijk lichaam heeft zijn grenzen en ik vind persoonlijk dat je die moet respecteren. Als je training gewijs en genetisch aan je plafond zit kan je dat gaan forceren maar dat vind ik de waarheid geweld aan doen. Het oogt voor mij onnatuurlijk aan maar dat is ieder zijn mening. Voor de rest respecteer ik iedereen en ben ik zelf heel tolerant. Moest ik met mijn citaat mensen geraakt hebben, spijt me dat.
  10. Vernieuwen thuis gym

    Wat een beest ! 4 pijlers van fitheid bereikt: snelheid, lenigheid, kracht en uithouding. Iets anders dan opgespoten show muscles.
  11. Nieuw op het forum

    Welkom Luuk !
  12. Vernieuwen thuis gym

    Ja dat ken ik en de zitplaats op die lat pulley is rampzalig, heb die ook gehad. Neen man dan ben je beter af met Helisports.
  13. Vernieuwen thuis gym

    Gorilla sports zou wel meer betaalbaar materiaal leveren maar ach als je éénmalig wil investeren zal helisports natuurlijk wel super zijn.
  14. Nieuwe schema, wat mag er niet ontbreken

    Hey Jiggie, Net zoals lat pull down achter de nek slecht is voor het schoudergewricht zou ik neck press skippen. Biedt mijn inziens gedacht ook geen enkele meerwaarde. Deadlift voor onderrug is een poweroefening en niet zo geschikt voor bodybuilding. Weinig tot geen hypertrofie. Wat veel beter is, is romanian deadlift voor hamstrings. Is één van de beste oefeningen voor hamstrings en je hebt er een zalige stretch in de hamstrings van. Groetjes
  15. nieuwe aanpak

    Na een dipje van enkele weken de moed terug gevonden en het over een totaal andere boeg gegooid. Daar ik redelijk vet sta en ik nog altijd de fitness vermijdt (meeste fitness clubs in Antwerpse gesloten ten gevolge van tweede corona golf) ben ik aan het roeien gegaan afgewisseld met weerstandsbanden. Heb voor roeien gekozen omdat dit bijna een full body work out is (85% van de spieren komen in actie) gecombineerd met gewrichtsvriendelijke cardio. Mijn hart zal tevreden zijn. De bedoeling is dat wanneer de fitnesscentra niet meer als hoog risico beschouwd worden scherper en gezonder voor de dag te komen. Zelf was ik ook sceptisch ivm weerstandsbanden. Eindeloos variëren lijkt niet aan de orde maar na wat filmpjes op you tube te checken zijn de mogelijkheden toch groter als gedacht. Daarbij met mijn rare spierblessuregevoeligheid kick ik momenteel op de spanning die het trainen met banden op mijn spieren creëert. Ervaar hier een prikkeling van de spieren die persoonlijk voor mijn lichaam fijn aanvoelt. De bewegingsvrijheid en de hoeken die ik met mijn gewrichten en ledematen kan aannemen voelen lekker aan. Groeten Hansie