Advertentie:

Avatar

Members
  • Content count

    78
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Avatar last won the day on October 19

Avatar had the most liked content!

Community Reputation

10 Goed

About Avatar

  • Rank
    Gevorderd
  1. Step Bench Brothers

    Wat heb je aan handvaten en en rope gebeuren? Daar heb ik wel belang bij namelijk, heb nu alleen een rechte stang en meer niet. Verder ben ik in de loop der jaren goed voorzien inmiddels. Step Bench is een leuke aanvulling wat ik al eerder wou hebben dus vandaar die aangeschaft. @chip Wellicht voor jou heel interessant ? Wellicht dat @Fit het nog een poosje in stalling kan hebben en als jij er aan toe bent dat je een prijs kunt afspreken? Je zou dan direct een mooie set hebben. Maar we gaan eerst steppen de rest komt wel.
  2. Domweg loggen.

    Gisteren was ik nog aardig zwaar in de benen en besefte ik dat de Squad toch nog te zwaar is, nu wou ik vandaag gaan trainen maar heb de keuze gemaakt om mijn slaapkamer helemaal aan te passen zodat het ook echt een slaapkamer is. Alleen vergeet ik dus doordat ik fanatiek ben om te eten...... Morgen moet ik de rest van het huis weer in orde brengen en pak dan in de avond een lichte training (dus geen 4x8 Sq, maar wellicht 4x6). Vandaag een goede dag en voelde mij fit, morgen weer een mooie dag te gaan en hoop vannacht echt veel beter te slapen. Geen brommende diepvries en een lege frisse kamer zodat ik er aan wen dat het ook echt een slaapkamer is en geen berghok met een bed er in. En aanwennen om geen telefoon meer te gebruiken voor het slapen maar een boek lezen over astronomie (ook een hobby van mij). Ik ben nu met deze bezig: http://www.dehilster.info/navigational_instruments/phd_thesis-Navigation_on_Wood.php Ook nog even luchtzuiverende planten kopen voor in de slaapkamer, ik probeer nu alle beetjes te pakken wat kan helpen voor goede nachtrust zodat ik optimaal kan herstellen van een training. Ook maar eens kijken of melatonine nu echt werkt of niet (heb er weinig geloof in). Edit: morgen een zootje ophalen en de wand vullen die nu nog leeg is, zag dat er deze week ook wat planten waren dus wellicht dat daar ook nog wat van over is.
  3. De leuke dingen in het leven.

    Man, met de diepvries zeulen en de wasdroger en dan de tering lading dozen in de stellingen en alles..... genoeg gym voor vandaag. Daarnaast heb ik vrijdag een mooie training gedaan en morgen doe ik weer een training zodat ik op 3x in de week blijf. Hmmm nee eten is niets van terecht gekomen vandaag, te druk gehad met alles dat ik gewoon nog geen eten heb gehad nu.
  4. De leuke dingen in het leven.

    Action blijft een top winkel! Een wakkerlamp gekocht voor 15 euro https://www.action.com/nl-nl/p/wake-up-light/, vage plank rekje ding voor 5 euro (waar niets bij zit om op te hangen en waar geen mens schroeven voor in huis heeft, maatje 10 x 2mm) maar moest er even gaten in boren om op te kunnen hangen. vervolgens een fotoprent gekocht in de sfeer van alles, daar blijken batt. in te kunnen zodat de kaarsje's ook "echt" branden kwam ik achter bij het ophangen. Ondertussen een gratis vloerkleedje die nu in de wasmachine staat te soppen, 1,2 bij 60 denk ik ongeveer maar kleed het ene beetje aan. Als ik nu niet kan slapen als een baby Alles bij elkaar 125 euro en een middag werk, dus ik hoop dat het verstandig is geweest voor een goede nachtrust nu. En voor het slapen gaan ga ik ivv maar een boekje lezen, heb nog wat dingen over navigatie en astronomie wat wel interessant is en slaapverwekkend tegelijkertijd. Het maximale zen wat ik kan doen en ben er nu ook klaar mee.
  5. De leuke dingen in het leven.

    ZO! Potverdorie wat een teringzooi kwam uit de slaapkamer en mijn hele huis staat nu op de kop..... Zucht. Diepvries er uit, droger er uit, twee stellingen er uit, magnetron er uit, kast er uit, gordijnen weg en het valletje voor de raam en alles staan te boenen als een gek en zie daar een lege frisse kamer. Bed weer goed in elkaar gezet (ding kraakte als de pest), nieuw beddengoed er op, verduisterend rolgordijn gekocht en ervoor en dan morgen nog wat luchtzuiverende planten, een nachtkastje, wekker, vloerkleed en ook nog een lamp want die had ik nog niet aan het plafond (noodfitting). En dan wellicht nog gordijnen maken die er goed bij passen maar daar zit geen haast bij. Toch wel heel erg prettig een lege schone kamer die rust uitstraalt. Denk dat dit een zeer verstandige zet is geweest zodat ik beter kan slapen in vervolg. Edit: Welicht een Philips goedemorgen lamp/wekker of iets kopen. Of een ander merk wat veel goedkoper is. Edit: Zit ondertussen te bedenken dat ik wel een soort nachtkastje heb en ga dan wel langs de Ikea voor een nieuw frontje zodat het er goed bij past. Edit: Wellicht ook even een paar plankjes aan de muur om iets op te zetten voor de aankleding.
  6. Step Bench Brothers

    Grijp de kans maatje! #TheGameChanger Dag per dag.
  7. Step Bench Brothers

    Zojuist een Step Bench gekocht (https://gorillasports.nl/deal/fitness-step) en @chip ook, ik vind dit een mooie gelegenheid om elkaar aan te moedigen en samen een training routine op te zetten die voor ons kan werken. Zowel Chip als ik hebben overgewicht en weinig conditie en problemen als het gaat om de rug en core. Kom er maar in Chip als jij die behoefte hebt en dan kunnen we overleggen wat voor jou haalbaar is voor het aantal dagen van trainen en de duur daarvan. Met een uitgestrekte hand nodig ik je uit!
  8. conditie na burn-out

    Wel dan bestel ik mij er ook 1 en kunnen we samen loggen en online trainen, is dat een idee @chip ? Gaan we een rustig opbouw schema maken en lopen we gezamenlijk op en maken daarvoor een nieuw onderwerp aan om elkaar aan te moedigen. Edit: Ik heb hem ondertussen ook besteld!
  9. conditie na burn-out

    En zo hoort dat, en de borst vooruit! Koop (kringloop was perfect daarvoor) een goedkope ouderwetste houten tafelstoel van vroeger als je die nog niet hebt, ik heb meer dan een jaar zonder bank geleefd (letterlijk geen bank meer in huis) om uit de doorgezakte slechte houding te komen. In het begin was het verschrikkelijk, maar het heeft mij enorm goed gedaan binnen een aantal maanden.
  10. conditie na burn-out

    Wat ik je wel wil adviseren is om echt te gaan zoeken op ademhaling technieken, daarmee kun je tijdens een training een hoop ellende voorkomen voor je rug. Diep inademen via de mond en vervolgens het laatste beetje lucht er in persen via je neus. Vervolgens je spieren in je core aanspannen en steppen maar op die manier zak je niet door je rug en train je ook al je core mooi mee en als je later fanatiek gaat worden en met gewichten wilt spelen dan heb je daar ook al een mooie basis. Edit: er zitten rubbers onder. Dus wel op een stroeve vloer trainen en niet op vloerbedekking. Mocht je vrij lang zijn (+ 1,9m) dan zou je eventueel met middelpunt vliegende kracht te maken kunnen krijgen en moet je zoeken naar een step die extra breed is (losse flodder gedachte in mijn hersen spinsels). Mocht je veel zwakke punten hebben in je lichaam dan is het wellicht raadzaam om een houvast punt te zoeken bij een trap (als je er onder kunt staan), een hoek in de kamer om je handen in te zetten, twee stoelen aan de zijkant en etc. Als je dan wankelt verdraai je niet de kruisbanden of wat dan ook. Maar dan ga ik wel echt uit van flinke spierzwakte en stevige core problemen. Als je in huis loopt dan is billen knijpen (blokje zeep klemmen) een goede voor APT (kont hangt naar achter en buik naar voren). Train je direct je onderrug bewust en ik doe dat ook al een paar jaar om de haverklap om rug problemen te voorkomen. Ga je afwassen, billen knijpen en je ademhaling doen want ook dan kun je trainen tijdens afwassen. Ademhaling techniek levert je weer conditie op
  11. conditie na burn-out

    Prima, dan gaan we voor een stepbankje, want het gaat om jou en wat jij denkt dat voor jou werkt. https://gorillasports.nl/deal/fitness-step?gclid=Cj0KCQjw6KrtBRDLARIsAKzvQIGH58BcMAbmZOiUBI7bXxH1_Aj5M_sXb6NrVs-TUz-xkr7yYMbJnD0aAllKEALw_wcB Meest simpele keuze wat mij betreft als het gaat om Bang for Bucks. ----- Mocht je 2e hands onderstaande voor een max 75 euro kunnen kopen zou het voor de nabije toekomst interessant kunnen zijn. Staand, zittend en liggend (op bed) zou je dan veel kracht oefeningen kunnen doen. En wie weet kun je dan ene keer kijken naar ene bankje 2e hands die verstelbaar is voor een 50 euro. Dan heb je al voor 60% de basis van een home gym. Je kunt dan je core goed trainen zodat je onderrug en je gehele core veel sterker gaat worden.
  12. conditie na burn-out

    Matje kost ongeveer 15 euro of minder. Stepbank +/- 35 euro van 12 tot 23 centimeter hoog met brede voeten tot 250kg. Eventueel op Mp zoeken naar een setje halters (30mm - 40cm - 25kg) met losse gewichten. +/- 40 euro. "Flat" bench op Mp verstelbaar voor een 50 - 75 euro als je een degelijke kunt vinden (let op max gewicht). Eenmaal aangeschaft vreet het geen brood dus kan je het altijd bewaren, ben je fanatiek dan gaat het matje binnen drie maand stuk (mijn ervaring). Het matje eerst in de douch insmeren met een lekker douche middel en afspoelen (die dingen stinken als de pest naar chemie, weekmakers denk ik). Halters zou ik voor 30mm gaan omdat daar veel 2e hands van te koop is en uit zichzelf nieuw al voor een relatief gering bedrag verkrijgbaar wil je eventueel meer gewichten hebben en je kunt dan ook goedkoop een bar of curlstang aanschaffen waar het bij gebruikt kan worden. Ik meen dat een goedkope curl en bar rond de 20 a 25 euro nieuw liggen. Je zou eventueel een 3x12 circuit training kunnen doen voor conditie en core, met 5 oefeningen. Step voor puur cardio gebruiken en de gewichten als mooie aanvulling om basis oefeningen te doen. Als je het niet te gek maakt zou je met drie keer in de week een half uur tot drie kwartier lekker kunnen trainen en is het goed haalbaar naar mijn idee (uiteraard wel opbouwen in een aantal weken). Persoonlijk denk ik dat je het meeste plezier haalt uit een flatbench of verstelbare met wat halters, is meer motiverend en neemt minder tijd in beslag en vergt minder conditie. En op de lange duur levert het veel meer op dan een stepbank.
  13. De leuke dingen in het leven.

    Wat ?, ik heb nu beddengoed wat allemaal net niet perfect past en wat begint op te rollen waardoor je op naden gaat liggen. En zorgen dat het geen werkkamer is maar een echte slaapkamer is een goede verbetering, het is nu een beetje een zootje en meer rommelkamer dan een slaapkamer. En ik vind het ook wel leuk om de boel even flink op te frissen en mooi te maken als slaapkamer. Paar goede luchtzuiverende planten er in en de diepvries er uit, dat ding bromt een beetje. Een degelijke slaapkamer zou geen kwaad kunnen.
  14. De leuke dingen in het leven.

    Vandaag beddengoed gekocht wat beter past bij het matras en het beddek en dan aankomende week even kijken of ik een verduisterend gordijn of rol ding kan vinden zodat de slaapkamer veel donkerder gaat worden. Ik heb nu veel last van straatlantaarns en wil mijn slaap situatie ook verbeteren omdat dit toch wel een erg belangrijke basis is voor herstel.
  15. conditie na burn-out

    Welkom Chip, Persoonlijk zou ik adviseren om in elk geval zo min mogelijk "moeten" in je verandering te stoppen, elke dag een stuk beter is een mooie gedachte en uiteindelijk na verloop van tijd komt alles weer goed. Zelf denk ik dat het helemaal niet gek is om een stepbankje te kopen, altijd beschikbaar en geen sta in de weg. Mooi voor de tv zetten en gewoon gaan beginnen en dan aanvoelen waar de max ligt, dus jezelf lekker in het zweet werken zonder pijn te krijgen! Als je elke dag een 15 minuten weet te halen voor een weekje kun je weer wat langer en etc, wellicht zijn er meer oefeningen mee te bedenken (zie video) die je daarmee kunt uitvoeren. Maar let wel dat het behoorlijk pittig is en zelfs ik dat niet 1 2 3 voor elkaar krijg. Verder uiteraard naar je voeding kijken dat je gezond gaat eten, maar wel simpel en makkelijk (dus geen geroosterde amandelen gewokt met paksoi en daarbij een vers gestoomde forel en etc.) Gewoon brood en aardappelen als je het mij vraagt en brood met pindakaas, gewoon normaal eten. Je zult ook merken dat gezond eten en verdeelt over de dag meer energie geeft en helpt bij afvallen. Je zou eventueel eens kunnen bijhouden wat je op een dag eet zodat je daar meer inzicht in hebt. Ik wens je veel succes en vraag er op lost, genoeg mensen die je willen helpen. Edit: Eventueel een matje om oefeningen te doen is ook een optie en lekker goedkoop en makkelijk op te bergen. Als voorbeeld een zware training voor de core, maar er zijn vele soorten trainingen die lichter zijn: