Advertentie:



Snelleehv

Members
  • Content count

    6
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Snelleehv last won the day on December 19 2020

Snelleehv had the most liked content!

Community Reputation

3 Normaal

About Snelleehv

  • Rank
    Amateur
  1. Schema voor nieuweling, advies gevraagd

    Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top zou ik niks tot weinig aan veranderen
  2. Ik ben er klaar mee

    Hier sluit ik me helemaal bij aan ben er ook helemaal klaar mee. Buiten sportschool en alles om mis ik ook gewoon het sociale leven. Even spontaan ergens heen gaan zit er al niet meer in.
  3. Hulp/advies gezocht

    Hee, Ik weet niet of je financiën het toe laat maar een coach in het begin kan je heel erg op weg helpen. Ik heb eerste 2 jaar ook coach gehad en daar veel van geleerd.De juiste techniek, voeding, slaap en algemene kennis. Mocht je hiervoor openstaan zoek wel een goede coach die aansluit bij je doelstelling. Ik ben zelf geen voorstander om te kijken naar je vetpercentage. Zeker niet die een weegschaal aangeeft. Zelfs de DECA scan (de meeste acurate op dit moment) zit er soms enkele procenten vanaf. Daarbij is iedereen anders. De 1 lijkt 8% en is 11% en de ander is 8% maar lijkt 11%, is dus voor mij totaal niet belangrijk. Jezelf ook blind staren op je gewicht helpt je ook niks en zal misschien zelf negatief op jezelf werken wat stress opbrengt en stress heeft zeker een negatieve invloed op je progressie. Je gewicht schommelt heel erg van dag tot dag. Ik woog vanochtend 800 gram meer dan gister, betekent niet dat ik 800 gram zwaarder ben maar waarschijnlijk wat meer vocht vasthoud of minder inhoud in de wc gedumpt dan de dag ervoor :p. Verder hoe zit je met je voedingschema? Krijg je voldoende eiwitten binnen. 2 gram per kg zit je altijd wel goed. Ik ben persoonlijk fan van een hogere vetinname in de bulk ( 1 - 1.2 gram per kg). Rest vul je aan met koolhydraten. Zorg ook dat je micronutriënten op orde zijn zoals zink, magnesium, vitamines etc). Weeg jezelf elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip. Beste is direct na het opstaan en je naar de wc bent geweest. Hou dit bij en pak hiervan het weekgemiddelde (tel de 7 dagen bij elkaar op deel door 7). Hou dit weekgemiddelde aan om je progressie bij te houden. Ideaal ergens tussen de 250-750 gram per week aankomen in een bulk is prima. Heb je eventueel progressiefoto's die je wilt delen? Zo niet, als je je buikspieren niet meer ziet zelfs als je ze aanspant is het tijd om te cutten tot je tevreden bent met wat je ziet om vervolgens een goede lange bulk in te zetten. Hou je progessie ook bij door zelf metingen te doen. Omvang van borst biceps heupen etc. Doe dit 1x per week op ongeveer hetzelfde tijdstip en houd dit bij. Hier kan je je progressie goed in zien + je gewicht weekgemiddelde en je hebt een duidelijk beeld bij je progessie Kan je je exacte trainingschema delen? Ben benieuwd hoe je die in elkaar hebt zitten, hoeveel sets/reps, volume, RIR etc. En als je je voedingschema kan delen zou ook top zijn om te kijken hoe die in elkaar zit. Vergeet niet dat slaap enorm belangrijk is voor je progressie en herstel. Ik weet niet hoe je slaapt? Geef dit eens een cijfer. Ergens tussen de 7.5 en 9u vaste diepe slaap is ideaal. Als laatste ben niet onzeker, we zijn allemaal ooit een beginner geweest. Heb een doel voor jezelf waar je heen wilt werken en ga hiervoor. Zorg dat je een volgende doel hebt voor hierna zodat je hier stil valt en progressie blijft maken maar bovenal geniet ervan en waardeer de sport. Zolang je je goed voelt en plezier hebt in krachttraining komt de progressie vanzelf met de juiste ingrdiënten. Hopelijk heb je er wat aan en zien we je voeding/training schema tegemoet en eventueel progressie foto.
  4. Hoe trainen en eten? Bulken of cutten?

    Ik zou persoonlijk eerst gaan cutten ivm je vetpercentage. Richting de 10/11% cutten en dan beginnen met een bulk. Zo heb je een prima basis om 4-5 maanden te gaan bulken. Zou je eventueel je trainingschema kunnen posten? Ik ben zelf geen voorstander van cardio naast krachttraining. Ik merk dat als ik cut dit mijn herstel in de weg zit en daardoor minder presteer met krachttraining. Ik wandel dagelijks wel veel om toch extra kcal te verbranden. Verder wat al gemeld word zorg dat je voeding in orde is en je slaap ook goed is, dit word enorm onderschat door veel mensen.
  5. Logboek Scato

    Vraag ik me ook af. Ben persoonlijk geen voorstander van 1 a 2 sets voor een oefening dus benieuwd wat de reden erachter is
  6. upper/lower body of 3 dagen full body

    Als beginner is 12 werksets per week meer dan voldoende. Als beginner groei je al op een laag volume. Ik raad je aan om een kijkje te nemen op de website van bell coaching. Staan heel veel uitgebreide artikelen op die je enorm op weg helpen als beginner 👍