Advertentie Bodyengymshop

Flozo

Members
  • Aantal bijdragen

    21
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    2

Flozo last won the day on September 17

Flozo had the most liked content!

Waardering in de gemeenschap

2 Normaal

Over Flozo

  • Rang
    Amateur

Persoonlijke informatie

  • Gewicht
    100
  • Vetpercentage
    29
  • Lengte (in cm)
    187
  1. gewichten opruimen na oefening of niet

    duidelijk, gewoon opruimen dus.
  2. gewichten opruimen na oefening of niet

    je mag er niets van zeggen want dan gaan ze in discussie met je ipv dat ze zich verontschuldigen oid. dat ik kinderachtig ben en dat de volgende gebruiker die gewichten ook nog gebruikt. en ondertussen je een beetje uitlachen. Ik heb mijn uur training afgemaakt maar lekker ging het niet meer. anyway nieuwe week nieuwe kansen
  3. het roer moet om

    Ondertussen lekker in mijn vel na enkele maanden, doe al paar maanden een omscholing op eigen kosten. en ondertussen denk ik meer om mijn eten en fitness ik bewuster. dagelijks leven voelt 'voller' en 'vetter' aan. Na 4 weken had ik weer een weegmoment en ik was 2 kilo afgevallen en er was wat spiermassa bij gekomen (100 gram) mooie beloning na al die maanden dus bedankt voor het advies!
  4. gewichten opruimen na oefening of niet

    er staat duidelijk dat jeje spullen op moet ruimen dmv 2 plakkaten aan de muur bij ons in fitness zaal. dus houd ik me er aan en ruim braaf mijn gewichten, bankjes, etc op die ik gebruikt heb. iso ook fijn voor de volgende gebruiker om verschillende redenen. maar nu is het zo dat ik voordat ik met een oefening begin eerst de gewichten van een ander moet opruimen waarna ik kan beginnen. Normaal doe ik dit zonder er iets van te zeggen. Maar gisteren had ik het niet meer toen een van de op te ruimen gewichten op mijn kleine teen kiepte. toen er ook nog een vieze natte bezwete nek kussen aan de stang zat. heb ik gevraagd aan twee jongens of zij net de squat rek hadden gebruikt en of ze dat de volgende x gewoon konden opruimen. Vervolgens kreeg lauwe excusses en opmerkingen terug van beide gasten... zucht. Is er een (on)geschreven regel tussen krachtsporters hierover oid? ruimen jullie zelf je gewichten op? of laat je ze hangen zodat een volgende sporter hier gebruik van kan maken? ik ben nieuwschierig. Jelle
  5. consequenties van te weinig eiwitten??

    Ingewikkeld verhaal jongens die eiwitten! pff meer eiwitten nemen heeft er wel voor gezorgt dat ik minder spierpijn heb denk ik. Ik ben nu een week bezig met 1900 calorieen per dag met met als verdeling koolhydraten 50% (270-365 gram) eiwitten 25% (134-182 gram) vetten (60-81 gram). nu is het erg moeilijk om de dagelijks koolh eiwitten en vetten te halen. Is het niet beter om de calorrieen per dag te verhogen zodat ik dat makkelijk haal? graag hoor ik jullie mening.
  6. consequenties van te weinig eiwitten??

    Ik begrijp je denk ik Peter, dan vraag ik me wel af of er misschien voorbeelden zijn bij 'oudere' krachtsporters waarvan bekend is dat ze veel en langdurig eiwitten in hebben genomen. Die er oud voor hun leeftijd zijn.
  7. consequenties van te weinig eiwitten??

    ik heb de voedingsschema-maker intussen gevonden voorlopig kan daarmee wel even uit de voeten
  8. consequenties van te weinig eiwitten??

    Peter, hoe kom je erop dat ik de helft van 170 gram eiwitten nodig heb? ga je dat uit van het vetvrije gewicht wat bij mij 70 kilo is? of van hoe zwaar ik nu weeg? 98 kilo? om gezond af te vallen zou ik 300 calorieën minder moeten eten van de 'onderhoud' dus 1900 calorieën per dag. in die 1900 calorieën moeten dus vetten eiwitten koolhydraten en vetten zitten ik ben uitgegaan van 170 gram eiwitten = 700 calorieën dan ziet mijn verdeling er zo uit. Nu nog omzetten naar voedsel. en iedere dag mijn eten wegen en in een app omzetten naar deze waarden. Koolhydraten: 40-60% 950 = 50% Eiwitten: 25-35% 700 = 36 % = 170 gram eiwitten Vetten: 15-25% 250= 24 % klopt dit een beetje? groetjes Jelle
  9. consequenties van te weinig eiwitten??

    Laatste maanden probeer ik wat af te vallen, daarnaast fitness ik 4 x in de week, op een ap houd ik op de gram noukeurig bij wat ik per dag aan callorien binnenkrijg. meestal zit ik tussen de 1200 en 1400 calorien per dag, dieet bestaat voor het grootste deel uit het normale huis tuin en keuken voedsel. dus brood met jam of kaas, of een kom yogurt met muesli, de warme maaltijd bestaan meestel uit aardappelen groente en een stukje vlees. soms laat ik het stukje vlees liggen omdat ik er niet dol op ben. Nu keek ik vandaag wat dieper in de ap en de mogelijkheiden en kwam bij een soort overzicht waaruit blijkt dat ik de afgelopen 30 dagen per dag maar 48 gram (in het rood) eiwitten binnen heb gekregen. dat rode alarmeerde mij, dus ben ik gaan googlen en daaruit blijkt dat iemand die aan krachtsport doet 170 gram eiwitten nodig heeft. 3 weken geleden ben ik overgegaan op een zwaarder schema dus heb regelmatig last van spierpijn. wat voor mij een teken is dat er wel iets gebeurd qua spiergroei. kan een tekort aan eiwitten in combinatie met krachtsport je lichaam beschadigd? en wat gaat er gebeuren als ik wel meer eiwitten neem? zou het afvallen dan ook beter gaan? Jelle
  10. het roer moet om

    Hoi beste mensen, fittness nu al zo'n anderhalf jaar ongeveer, laatste 3 maanden deed ik niks meer nadat ik werkeloos was geraakt. ik zat alleen maar een beetje boos thuis mijzelf vol te proppen en s avonds wat bier te drinken. laat op bed, 's morgens er wel vroeg uit om de kinderen naar school te helpen. steeds ontevredener over mijzelf te worden. Totdat ik mijn vader mij belde voor hulp (mijn vader doet wat in de uitvaart) om een overleden mans persoon te verplaatsen, normaal hebben ze genoeg aan 4 man, maar dit keer ging het om een zwaar persoon van 110 kilo die door het raam getild moest worden. Het was nogal confronterend, omdat de overleden persoon dezelfde leeftijd en gewicht als ik heb zijn hart was bezweken aan alcohol misbruik, roken en overgewicht. thuis aangekomen was ik nogal onder indruk en dit werkte nog paar dagen door. na deze 'wake up call' heb ik besloten mijn leven te beteren, door weer 4 dagen in de week te gaan fitnessen, bier het huis uit te schoppen, wat opleverd dat je automatisch vroeg naar bed gaat omdat er toch niks meer te beleven is 2400 's nachts nu de bier weg is. wat ik nu eens zou willen proberen is een 'fittness' dieet wat ik hier wel eens gelezen heb. vis, kip, noten, kwart etc..... ik heb moeite om door het bos de bomen te zien. zou iemand mij kunnen helpen hiermee? hoe ziet een dagelijks 'dieet' er uit? en hoeveel trainings arbeid staat er tegenover? dit alles met als doen vet weg te werken en spieren op te bouwen. hopenlijk kan iemand mij met zo'n dagelijks dieet helpen. met vriendelijke groet Jelle
  11. dank jullie idd lijkt me als ik voeding iets aanpast en verlaagd qua kcal, en tegelijk met een goed schema werkt, dat het vet weer omlaag gaat. stronglift 5x5 met arm en schouders lijkt me misschien een mooie uitdaging. ons fittness schema heeft nog paar weken aangepaste openingstijden ivm vakantie, in die periode ga ik me het nieuwe schema eigen maken. waarna ik na de bouwvak aan de slag kan. p21, wat bedoel je met "Ook blijft hierdoor heel wat spiermassa gespaard!"
  12. Om de 3 weken laat me wegen bij mijn fittness centrum altijd ging het vetpercentage en totaal gewicht naar beneden en mijn spiermassa omhoog. niet met grote stappen, maar ik vond het prima en was al heel bij dat ik mijn voedingsschema niet hoef aan te passen. eigenlijk hoefde ik alleen maar te trainen en mijn vetpercentage ging vanzelf naar beneden. de laatste 6 weken lukt dit helaas meer. dus wil ik wat veranderen in mijn fittness schema en wat in mijn dieet zodat het vetpercentage naar beneden blijft gaan. hier kan ik wel wat advies bij gebruiken. ook denk ik dat ik mijn progressie op dit forum zal bijhouden wat het extra uitdagend maakt natuurlijk. dit is de schema die ik nu 6 weken volg. http://www.schemaatje.nl/fitnessschema/split-schema-beginners welk schema zou ik nu kunnen starten? wat ook nog helpt bij het verliezen van vet? ik fittness nu al zo'n 1 1/2 jaar en kan maandag tot zaterdag overdag trainen welke veranderingen (tweaks) in mijn dieet zou ik kunnen doorvoeren om wat meer te kunnen afvallen? Met vriendelijke groet Jelle
  13. geblesseerd squad

    Hey Fit, idd al verbeteringen, de pijn was gelokaliseerd in beide zwevende ribben, dit heeft de fysiotherapeut in 2 sessies verholpen, maar de pijn verplaatst zich nu naar andere delen van de rug, Nu heb ik al weken pijn in de onderrug. Maar ik heb goede hoop dat dit binnenkort beter wordt hoor . Mid core oefeningen helpen erg goed! Ook heb ik een stap terug qua gewicht gedaan bij de squad. en train ik nu zonder rek en rug band. Jelle
  14. geblesseerd squad

    ik denk dat het er allemaal iets mee te maken heeft. maar uiteindelijk is het gekomen van het losschieten van de riem die idd met klittenband vastzat. zal er nog een beetje mijn weg in moeten vinden, met als resultaat dat ik nog steeds spierpijn ter hoogte van de onderste ribben op mijn rug hebt. ik merk het met name bij bukken en recht op zitten. Spierpijn is misschien ook wel een verkeerd woord omdat dat weg gaat na paar dagen. denk eerder dat er wat gekneusd is. na het los schieten van de band en het tillen van 55 kilo. en dat al 2 weken... ik leef gewoon verder hoor, ga naar mijn werk doe mijn oefeningen e.d. gebruik regelmatig pijnstillers. de tijd zal het helen Jelle
  15. geblesseerd squad

    doe o.a. de squad oefening in een rek, waarbij de houding automatisch al redelijk goed is. ik doe 4 x 10 55kl en heb gemerkt dat mijn rug pijn doet bij deze oefening. maar met een 'riem' om mijn middel is deze pijn gelukkig weg. Maar nu schoot de 'riem' 2x los op het moment waar de spanning op mijn benen het grootst was. ik ervoer geen pijn. maar de dag erna kon ik bijna niks meer van de rugpijn, de pijn zit precies links en rechts van de wervel onder de ribben. Ik heb de dag erna nog geprobeerd trainen maar dit was bijna onmogelijk omdat je die spieren blijkbaar overal voor gebruikt. daarom heb ik maar besloten weer te gaan trainen totdat de rugpijn weg is. komt deze spierpijn jullie bekend voor bij squads? deed ik iets verkeerd? groetjes Jelle