Advertentie:



geert gielissen

Members
  • Content count

    68
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

geert gielissen last won the day on July 3

geert gielissen had the most liked content!

Community Reputation

37 Heel goed

About geert gielissen

  • Rank
    Gevorderd

Recent Profile Visitors

254 profile views
  1. Net begonnen

    Welkom en veel plezier met trainen en deze site!
  2. Als ik 't goed begrijp Peter, betreft 't een vorm van symbiose. Een samenwerking in beider voordeel, met dien verstande dat alleen de darmflora het gewenste effect kan triggeren. Niet andersom.
  3. Morgen gaan de gyms open!

    Hoewel ik thuis trainen prefereer, ben ik afgelopen woensdag toch naar de sportschool van een sportvriend geweest. Prima geregeld allemaal. Om en om op de heavy bags volgens de H.I.I.T.-formule (High Intensity Interval Training). In één woord geweldig! Punches, kicks, strikes en de devastating combo's. Tong op de schoenen, schuim op de mond en door jutteren. Heerlijk! En inderdaad, dan is inhouden moeilijk, zo moeilijk, maar 't gevoel......................:)!!! Veel plezier mensen, geniet van de ultieme voldoening van een stevige work-out (wat door veel mensen niet begrepen wordt) en tot ziens op deze site! Geert.
  4. Morgen gaan de gyms open!

    Succes en veel trainingsplezier allemaal!
  5. Langverwachte openstelling sportscholen.

    Beste sportvrienden, Eindelijk, de sportscholen mogen weer gaan draaien. Voor de 'thuiswerkers' zoals ondergetekende veranderd er niet veel, maar de mensen die zich de afgelopen tijd hebben moeten behelpen met alternatiefjes is het een blijde boodschap. Toch wil deze oude man een kleine kanttekening maken; vooral voor de startende en minder ervaren krachtsporters. Na de maanden van 'drooglegging' zul je je lijf weer moeten resetten en laten wennen aan de training. Weliswaar zal je spiergeheugen je daarbij onbewust ondersteunen, maar houd wel rekening met je huidige belastbaarheid. De relatief lange termijn van zekere inactiviteit heeft gegarandeerd gevolgen gehad voor de belastbaarheid, tonus en uithoudingsvermogen van je spierstelsel. Begin dus rustig aan, hou je koppie erbij en houd je grenzen van DIT moment in de smiezen. Dit bespaart je een hoop frustraties en brengt je binnen no time weer op het peil van voor de lock-down! Wens ik jullie allemaal veel trainingsplezier en dat je de doelen mag halen die je voor ogen hebt! Geert.
  6. Flinke pil Peter, maar zeker 't lezen waard. De doorgewinterde (kracht)sporter die zich in meer dan alleen de kwantiteit en kwaliteit van de workouts verdiept, is zich tot op zekere hoogte al bewust van de kern van dit rapport. Overreaching en overtraining zijn een gevaar dat altijd op de loer ligt. Met name beginnende, obsessieve en ongeperioseerde sporters kan dit overkomen. Het is bekend dat genoemde fenomenen het lichaam in een "survival status" brengen. Constante (spier)spanning, verhoogde (rust)hartslag, voortdurende vermoeidheid en een hogere vatbaarheid voor virale en bacterieële besmetting; ergo: afgenomen weerstand. Hieruit blijkt met name het belang van rust en periodisering van de trainingen. In dit verband is af te leiden dat het corona virus minder heftig kan verlopen bij een uitgebalanceerde leefwijze, niet alleen qua sportmomenten maar in de gehele leefwijze: structuur, voeding en dergelijke. Blijft natuurlijk overeind dat een gepaste onderlinge afstand van kracht blijft, naast een grondige persoonlijke hygiëne en het signaleren van mogelijke corona gerelateerde gezondheidsmanco's. Je bent niet alleen voor jezelf maar ook voor je naasten verantwoordelijk. Ook dát heeft te maken met sportmanschap.
  7. Materiaal.

    Aanstaande maandag wordt 't aangeboden materiaal publiekelijk aangeboden. Gr., Geert.
  8. tot wat fitness al niet kan leiden

    Lees zojuist deze post pas. Evengoed geweldig! Dat zijn de dingen die er echt toe doen. Als je dan ook gezamenlijke interesses hebt...…..fantastisch. Congratz!
  9. Mountainbike tijdens corona

    Bossen bij Stiphout (dichtbij Helmond) zijn erg de moeite waard en geschikt voor mountainbikers. Veel smalle paadjes met scherpe bochten, heuveltjes, los zand en andere uitdagingen Afgewisseld met stukken harde weg in een prachtige omgeving. Dichtbij Bakel, Milheeze, De Rips en andere pittoreske dorpen.
  10. Materiaal.

    Sedert vandaag heeft Fit een nieuwe topic aan het forum toegevoegd: Marktplaats. Heb daar wat materiaal te koop staan. Alleen voor Krachtforum gereduceerde prijs. Bij interesse gelieve te reageren; over enkele dagen gaan de spullen de krant in. Gr. Geert.
  11. Sportscholen dicht vanwege corona.

    Hoezo sorry? Jij verwoordt exact wat wij (willen) voelen. Heerlijk toch!
  12. Backflip op trampoline

    Mogelijk via trainingscentrum Papendal.Dit centrum heeft verscheidene specialisaties, waaronder bijv. turnen. Daar hebben ze uitgebreide mogelijkheden om bijvoorbeeld afsprongen van rekstok, brug en dergelijke te trainen. Ook met een grote bak met zacht materiaal (zoals Scato89 aanhaalt). Misschien kunnen zij je verder helpen of weten ze een alternatief. Succes!
  13. Materiaal.

    Beste sportvrienden, Vanwege overschakeling naar kettlebelltraining (sluit beter aan bij de bokssport), bied ik overig materiaal aan voor leden van Krachtforum tegen gereduceerde prijs. Het betreft: 2 schijven/gietijzer/10 kg p.st./ 31 mm; 4 schijven/kunststof/7.5 kg p.st./ 31 mm; 2 dumbbells/gietijzer/verstelbaar/trapeziumdraad sluiting en wartels/15 kg p.st./31 mm. Voor leden van Krachtforum is de prijs E 80,= (excl. evt. verzendkosten). Verzending gaarne zelf regelen of ophalen kan ook natuurlijk. Bij interesse gaarne via persoonlijk bericht reageren. Gr., Geert.
  14. Even voorstellen.

    Sluit me helemaal bij Shorty aan; welkom kerel!