Advertentie:

geert gielissen

Members
  • Content count

    41
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Everything posted by geert gielissen

  1. Sportscholen dicht vanwege corona.

    Let wel op je vloer, maat! Anders denk ik dat je je creativiteit in je portemonnee gaat voelen :).
  2. Sportscholen dicht vanwege corona.

    Gooi die dumbbells bij elkaar in een kussensloop Hansie. Kun je toch wat spelen met de totaalbelasting.
  3. Sportscholen dicht vanwege corona.

    Helemaal goed Fit. Zelfs de reviews niet klakkeloos aannemen. De meeste mensen trainen erg weinig en met een lage belasting. Krachtsporters hebben een hogere trainingsfrequentie en een aanzienlijk grotere belasting.
  4. Sportscholen dicht vanwege corona.

    Bol.com heeft een flink assortiment. Let er op dat de resistance bands / fitness tubes in een bijbehorend tasje geleverd worden waar het logo of de naam van de fabrikant op staat. De kwaliteit is beter dan die van naamloze prutsers die alleen maar op je geld uit zijn. Met name de musketons (bevestigings'haken') van deze 'drop shippers' (dank je wel Fit :)) zijn ronduit slecht. Ze sluiten niet goed en verbuigen snel. Sowieso altijd de product beschrijving goed lezen. Haastige spoed......
  5. Sportscholen dicht vanwege corona.

    Goeie zet Fit. Komt altijd uit. Ook als je bijvoorbeeld 'ns een paar dagen weg moet. Beter iets dan niets! Top!
  6. Elastiek :)

    Daar heb je 't al Shorty. Ben door de hele situatie alle besef van tijd kwijt. Thnx!
  7. Corona.

    Beste sportvrienden, Ik wens jullie in deze bizarre tijd veel kracht en wijsheid toe. Zorg goed voor jezelf en je dierbaren!!! Take care, Geert.
  8. Elastiek :)

    Of, in het kader van de 'help yourself' situatie: één of meerdere samengevoegde fiets tubes.
  9. Sportscholen dicht vanwege corona.

    Yep. Wanneer je wilt, wat je wilt en hoe je wilt!
  10. Sportscholen dicht vanwege corona.

    Tip: Gorilla Sports heeft met regelmaat zogenaamde voordeelbundels in de aanbieding. Laatst nog 6 schijven van 5 kg/st. aangeschaft voor net geen E 30,=. Haal een stuk pijp (diameter 30 mm) bij de schroot en je kunt trainen. Twee kleine stukken pijp als dumbbell. Als sluiting kun je bijv. slangklemmen (let op de goeie diameter) gebruiken. Al met al kost 't niet veel en kun je effe vooruit. There you go Fit! Aanvulling: E 30,= voor 6 schijven met een binnendiameter van 30 (kunststof). Er zijn ook schijven met een as diameter van 28 mm. Let dus op dat je de goeie hebt. Verder heeft bol.com ook regelmatig leuke aanbiedingen. Twee stevige kussenslopen (zakken) vullen met zand, dichtsnoeren en gaan. Bezemsteel d'r tussen en barbellen maar of aan één kant steel verzwaren (T-bar/landmine/enz.).
  11. Sportscholen dicht vanwege corona.

    Gelukkig heeft deze 'oude' man vaker met ongewenste situaties te maken gehad. Afgebrande gym, familiaire omstandigheden etc.. Stukje bij beetje een bescheiden home gym opgebouwd. Noem 't maar een noodrantsoen. Wanneer je je verveelt: zie instructiefilmpjes DIY HOME GYM (Do It Yourself). Ga aan de slag, verdrijf de tijd en ben toch met de sport bezig! Zorg goed voor jezelf mensen!
  12. schema in praktijk omgezet

    Sluit ik me helemaal bij aan Fit (Be ripped)! Succes Hansie!!!
  13. schema in praktijk omgezet

    Hansie kerel, Logisch dat je gefrustreerd raakt. Je hopt van het ene schema naar het andere en laat je door veel te veel meningen beïnvloeden. Kijk eerst eens naar je persoonlijke wensen/ wat wil je bereiken?/ wat is daar voor nodig?/ welke oefeningen zet ik in om m'n training aangenaam te maken?/ enz. Niet te veel op internet maar beperk je tot bv. de raad van gevorderden als Shorty (bro science) of Peter Wouters die enorm wat expertise in huis heeft. Bouw een voor jou aantrekkelijk schema en hou je daar de komende tijd aan. Pas over langere tijd kun je wat aanpassingen/veranderingen aanbrengen zodat je op den duur een op het lijf geschreven schema hebt. Vraag de guys om een basis schema en ga aan de slag!!! P.S. Fit kan je wellicht ook verder helpen. Deze mensen hebben de site gelanceerd en zullen zeker bereid zijn je te helpen!
  14. mijn schema en stats

    Goeie instelling Hansie. Leg jezelf echter ook niet te veel druk op. Leg de focus allereerst maar 'ns op de oefeningen die je vooral fijn vindt om te doen; wel met oog voor evenwicht. Minder prestatie gericht, meer plezier. Sowieso ben je een bijter lijkt me, maar hou 't simpel en leuk. En geloof me, ik ken ook m'n slechte periodes Hansie, maar waar een wil is, is een weg. Hou je echter aan de hoofdweg en laat de zijstraten voor wat ze zijn! Succes kerel!
  15. Als jullie bedoelen wat er nodig is om mensen te motiveren om meer te gaan bewegen, lijkt 't me allereerst voor de hand liggen om een goede algehele gezondheid te bewerkstelligen. Opstapjes kunnen zijn: je beter voelen, er beter uitzien, positiever in het leven te staan, minder geld kwijt aan medische trajecten die te wijten zijn aan overgewicht. Als sportinstructeur/PT weet ik dat mensen erg moeilijk te motiveren zijn om te gaan sporten en dit ook over langere tijd vol te houden. Het is dus zaak om de mensen de positieve effecten van bewegen ZELF te laten ervaren en langzaam maar zeker een mentaliteitsverandering te creëren. Eenmaal overtuigd behoeft men vaak geen aansporing meer. Leg de nadruk vooral op de fun factor van sporten en ben vooral de eerste tijd niet zuinig met complimenteren om het zelfvertrouwen te vergroten. Verhoog het zelfbewustzijn om een meer positief zelfbeeld te genereren. Wijs de overgewichtigen er regelmatig op dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de invulling van hun leefstijl en de gevolgen daarvan.
  16. mijn schema en stats

    Aanvulling t.b.v. Shorty. Wij verstaan onder supersets het om en om trainen van antagonisten. Bijvoorbeeld biceps alternate curls vs triceps extensions/ leg extensions vs leg curls (quadriceps - hamstrings) en zo verder. Per spiergroep 3 sets maakt dus 6 sets zonder pauze. Mogelijk hebbben wij een andere interpretatie van supersets.
  17. mijn schema en stats

    Beste Hansie, Met alle respect, maar ondergetekende is 15 februari jongstleden 61 geworden en is van mening dat met het verstrijken van de jaren, split training effectiever voor je is dan een full body work out. In mijn geval is dat nu zo'n 40 minuten per dag; flink doorbeuken, dat wel, maar ruim tijd om te herstellen. Variatie is belangrijk. Een keertje krachtwerk met zo'n 6 á 8 reps, een andere keer drop sets, supersets of een andere trainingsvorm. Bij het vorderen van je leeftijd wordt goede voeding, structuur en rust wel steeds belangrijker. Ook wordt door een aantal gerenommeerde deskundigen aangeraden regelmatig creatine te nemen. Cheer up Hansie, er is nog hoop :)! Vanwege de relatief lange tijd die je actief bent. Twee oefeningen is bijv. 6 sets die zonder rust achter elkaar afgerond worden. Althans, ik neem geen rust tussen de afzonderlijke sets. Hartslag blijft gedurende langere tijd hoog, dus de cardiovasculaire inspanning zorgt voor een extra belasting. Gr., Geert.
  18. mijn schema en stats

    Wanneer je zo gefixeerd bent om e.e.a. binnen een bepaald tijdsbestek af te ronden, gaat dit ook ten koste van je concentratie en rustmomenten. Neem de tijd EN de raad van meer gevorderden ter harte. Als je de tijd niet hebt en/of neemt om een split schema naar behoren uit te voeren, zou je eventueel nog kunnen denken aan compound oefeningen. Ook zou je zo af en toe supersets kunnen doen. Bedenk hierbij wel dat supersets een flinke extra belasting betekenen en dus ook het risico op blessures verhogen door bijvoorbeeld vermoeidheid en concentratieverlies. Dit gaat ten koste van de uitvoering! Evenwel veel succes, Geert.
  19. Voorstellen!

    Hey kerel, Allereerst welkom. Met complimenten m.b.t. je weight loss! Zoals ik begrepen heb ga je voor spieropbouw (meer spieren kan niet; waarschijnlijk bedoel je dus spiergroei). Dan is 't zaak om, zoals Shorty al vermeld heeft, EERST je krachttraining te doen, daarna pas je cardio work out. Krachttraining heeft een heel positief effect op je vetverbranding, dus voor ongewenste gewichtstoename hoef je niet bang te zijn Patrick. Wat er nu aan gewicht bij komt is het gevolg van hypertrofie (spiergroei). Verder raad ik je aan om de basis oefeningen serieus te nemen, te weten bench press, squat en deadlift. Dit zijn de fundamentele oefeningen voor krachtsporters. Tot slot wens ik je veel succes, inzicht en motivatie bij de beoefening van deze mooie en veelzijdige sport! Gr., Geert.
  20. Trapezius

    Beetje laat met m'n reactie maar ik sluit me helemaal bij Shorty aan. Funest, dat draaien met de schouders! Goed dat daar eens aandacht voor is. Top Shorty!
  21. Trainen met kettlebells en de spiergroepen farmers walk

    Nog effe terug naar de kern: de farmerswalk. De eerstelijns aangesproken spiergroepen zijn allemaal wel zo'n beetje de revue gepasseerd. Vergeet echter niet dat de farmerswalk ook een zeer positief effect heeft op met name de core stability en de coördinatie/coöperatie van de spieren onderling. De inspanning vereist een hoge mate van 'communicatie' en gelijktijdige inzet van de diverse motorunits. Verder is één van de main targets van de farmerswalk idd vergroting van de grip strength. Vooral powerlifters hebben veel baat bij een sterke greep.
  22. misschien toch niet zo goed bezig ?

    Als ik 't zo lees zit je al IN de overtrainingsfase. Zoals al eerder gezegd: LUISTER NAAR JE LICHAAM Hansie. Laat 't niet zo ver komen dat je lichaam een shut down als noodmaatregel in de strijd gooit. Een paar weken rust lijkt me eerder raadzaam in jouw geval. Niks mis mee. Ook die supersets zou ik even achterwege laten. Goed uitgevoerd zijn supersets een boven gemiddelde belasting en zullen nu een averechts effect hebben. Stevig uitrusten en goed eten; zonder dwang! Hou je haaks!
  23. misschien toch niet zo goed bezig ?

    Idd ook mijn werkwijze. Twee oefeningen a.h.w. ineenvlechten. Eigenlijk een soort supersets, zij het in een rustiger tempo. Laat je niet gek maken door internet Hansie. Bepaal zelf wat goed voor je is en houdt je daarbij. Straks doe je zo veel dat je overtrained raakt en ben je verder van huis. Maak de hoeveelheid oefeningen op maat. D.w.z. train niet meer dan dat je aankunt. Langzaam maar zeker wordt je sterker, meer geroutineerd en kun je je schema aan gaan passen. Hardlopers zijn doodlopers Hansie. Lekker je eigen ding doen; houdt je enthousiasme vast en 'stay hungry'! Ooit kom je daar waar je zijn wil. Succes kerel!
  24. Squaten, knie niet voorbij de teen?

    P.S.: kijk eens hoe landarbeiders, handelaren, marktgangers e.d. in (veelal) derde wereld landen hun last vanuit hurkzit omhoog brengen. Juist, knieën voorbij de tenen. Deze mensen sjouwen dagelijks met zware lasten, vaak tot op gevorderde leeftijd.