Advertentie:



geert gielissen

Members
  • Content count

    67
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

Everything posted by geert gielissen

  1. Als ik 't goed begrijp Peter, betreft 't een vorm van symbiose. Een samenwerking in beider voordeel, met dien verstande dat alleen de darmflora het gewenste effect kan triggeren. Niet andersom.
  2. Morgen gaan de gyms open!

    Hoewel ik thuis trainen prefereer, ben ik afgelopen woensdag toch naar de sportschool van een sportvriend geweest. Prima geregeld allemaal. Om en om op de heavy bags volgens de H.I.I.T.-formule (High Intensity Interval Training). In één woord geweldig! Punches, kicks, strikes en de devastating combo's. Tong op de schoenen, schuim op de mond en door jutteren. Heerlijk! En inderdaad, dan is inhouden moeilijk, zo moeilijk, maar 't gevoel......................:)!!! Veel plezier mensen, geniet van de ultieme voldoening van een stevige work-out (wat door veel mensen niet begrepen wordt) en tot ziens op deze site! Geert.
  3. Morgen gaan de gyms open!

    Succes en veel trainingsplezier allemaal!
  4. Langverwachte openstelling sportscholen.

    Beste sportvrienden, Eindelijk, de sportscholen mogen weer gaan draaien. Voor de 'thuiswerkers' zoals ondergetekende veranderd er niet veel, maar de mensen die zich de afgelopen tijd hebben moeten behelpen met alternatiefjes is het een blijde boodschap. Toch wil deze oude man een kleine kanttekening maken; vooral voor de startende en minder ervaren krachtsporters. Na de maanden van 'drooglegging' zul je je lijf weer moeten resetten en laten wennen aan de training. Weliswaar zal je spiergeheugen je daarbij onbewust ondersteunen, maar houd wel rekening met je huidige belastbaarheid. De relatief lange termijn van zekere inactiviteit heeft gegarandeerd gevolgen gehad voor de belastbaarheid, tonus en uithoudingsvermogen van je spierstelsel. Begin dus rustig aan, hou je koppie erbij en houd je grenzen van DIT moment in de smiezen. Dit bespaart je een hoop frustraties en brengt je binnen no time weer op het peil van voor de lock-down! Wens ik jullie allemaal veel trainingsplezier en dat je de doelen mag halen die je voor ogen hebt! Geert.
  5. Flinke pil Peter, maar zeker 't lezen waard. De doorgewinterde (kracht)sporter die zich in meer dan alleen de kwantiteit en kwaliteit van de workouts verdiept, is zich tot op zekere hoogte al bewust van de kern van dit rapport. Overreaching en overtraining zijn een gevaar dat altijd op de loer ligt. Met name beginnende, obsessieve en ongeperioseerde sporters kan dit overkomen. Het is bekend dat genoemde fenomenen het lichaam in een "survival status" brengen. Constante (spier)spanning, verhoogde (rust)hartslag, voortdurende vermoeidheid en een hogere vatbaarheid voor virale en bacterieële besmetting; ergo: afgenomen weerstand. Hieruit blijkt met name het belang van rust en periodisering van de trainingen. In dit verband is af te leiden dat het corona virus minder heftig kan verlopen bij een uitgebalanceerde leefwijze, niet alleen qua sportmomenten maar in de gehele leefwijze: structuur, voeding en dergelijke. Blijft natuurlijk overeind dat een gepaste onderlinge afstand van kracht blijft, naast een grondige persoonlijke hygiëne en het signaleren van mogelijke corona gerelateerde gezondheidsmanco's. Je bent niet alleen voor jezelf maar ook voor je naasten verantwoordelijk. Ook dát heeft te maken met sportmanschap.
  6. Materiaal.

    Sedert vandaag heeft Fit een nieuwe topic aan het forum toegevoegd: Marktplaats. Heb daar wat materiaal te koop staan. Alleen voor Krachtforum gereduceerde prijs. Bij interesse gelieve te reageren; over enkele dagen gaan de spullen de krant in. Gr. Geert.
  7. Materiaal.

    Aanstaande maandag wordt 't aangeboden materiaal publiekelijk aangeboden. Gr., Geert.
  8. tot wat fitness al niet kan leiden

    Lees zojuist deze post pas. Evengoed geweldig! Dat zijn de dingen die er echt toe doen. Als je dan ook gezamenlijke interesses hebt...…..fantastisch. Congratz!
  9. Mountainbike tijdens corona

    Bossen bij Stiphout (dichtbij Helmond) zijn erg de moeite waard en geschikt voor mountainbikers. Veel smalle paadjes met scherpe bochten, heuveltjes, los zand en andere uitdagingen Afgewisseld met stukken harde weg in een prachtige omgeving. Dichtbij Bakel, Milheeze, De Rips en andere pittoreske dorpen.
  10. Sportscholen dicht vanwege corona.

    Hoezo sorry? Jij verwoordt exact wat wij (willen) voelen. Heerlijk toch!
  11. Backflip op trampoline

    Mogelijk via trainingscentrum Papendal.Dit centrum heeft verscheidene specialisaties, waaronder bijv. turnen. Daar hebben ze uitgebreide mogelijkheden om bijvoorbeeld afsprongen van rekstok, brug en dergelijke te trainen. Ook met een grote bak met zacht materiaal (zoals Scato89 aanhaalt). Misschien kunnen zij je verder helpen of weten ze een alternatief. Succes!
  12. Materiaal.

    Beste sportvrienden, Vanwege overschakeling naar kettlebelltraining (sluit beter aan bij de bokssport), bied ik overig materiaal aan voor leden van Krachtforum tegen gereduceerde prijs. Het betreft: 2 schijven/gietijzer/10 kg p.st./ 31 mm; 4 schijven/kunststof/7.5 kg p.st./ 31 mm; 2 dumbbells/gietijzer/verstelbaar/trapeziumdraad sluiting en wartels/15 kg p.st./31 mm. Voor leden van Krachtforum is de prijs E 80,= (excl. evt. verzendkosten). Verzending gaarne zelf regelen of ophalen kan ook natuurlijk. Bij interesse gaarne via persoonlijk bericht reageren. Gr., Geert.
  13. Even voorstellen.

    Sluit me helemaal bij Shorty aan; welkom kerel!
  14. Kennismaking en advies

    Hoi Cyrus, Respect kerel; met zo'n geschiedenis zó'n wilskracht! Succes!
  15. Even voorstellen mr Gain

    Welkom Marvin.
  16. Sportscholen dicht vanwege corona.

    En een gemotiveerde trainingsmaat zie ik!
  17. Even voorstellen

    Welkom Bas. Veel lees- en leerplezier op deze site!
  18. Supplementen aanraders

    Goed advies van je vriend. Wanneer je pas met krachtsport bent begonnen, heb je nog niet echt veel 'extra's' nodig. Laat je lijf eerst maar 'ns wennen aan de grotere belasting. In het begin ga je als een speer (uiteraard met gestructureerde training en goede voeding). Wanneer de progressie over een tijdje minder gaat worden, kun je altijd nog met supplementen beginnen.
  19. Corona.

    Inderdaad Peter. Het in perspectief zien van deze crisis kan helpen om er mee om te gaan. Dit is echter niet voor iedereen weggelegd. (Te) veel mensen lezen enkel de doemberichtgeving of de 'zwarte' headlines zonder het artikel echt te lezen. Het is sommige media eigen om de boel wat op te kloppen. Als je het artikel vervolgens echt leest, blijkt 't uiteindelijk een stuk minder erg en/of misleidend te zijn. Als je dat niet inziet of er de moeite niet voor neemt, kom je niet meer uit die negatieve spiraal. Kijk niet alleen naar het aantal nieuwe slachtoffers, maar ook 'ns naar het aantal genezingen. Verder sluit ik me bij je aan voor wat betreft de immuniteits quota die (nog) onbekend zijn maar waarschijnlijk al erg hoog. Dit neemt niet weg dat iedereen z'n verantwoordelijkheid moet nemen en zich uit respect voor jezelf en je medemens aan de RIVM-regelgeving moet houden. Maak ik ff van de gelegenheid gebruik om jullie allemaal fijne Paasdagen toe te wensen.
  20. Corona.

    Luitjes, Begrijp de frustraties van iedereen helemaal. Heb de inzendingen van Shorty en Hansie gelezen en ik denk dat zij de gedachten van velen goed weergeven. Zoals het zich laat aanzien wordt er voorzichtig gedacht aan versoepeling van de maatregelen. De curves laten een positieve ontwikkeling zien. Laten we hopen dat deze zich voortzet en we allemaal langzaam maar zeker naar een acceptabele gang van zaken gaan. Zoals voor corona wordt 't nooit meer. Hou rekening met nieuwe regels en voorschriften; pas je aan en laat je niet ontmoedigen. Waar een wil is is een weg. Pik de les op van deze crisis: zorg dat je materiaal thuis hebt om een eventuele toekomstige malaise te kunnen opvangen. @Hansie: je kunt deze tijd gebruiken om je gedachten 'ns te laten gaan over hoe je je training in de toekomst ziet. Wat verwacht je/Hoeveel tijd kun en wil je in stoppen/Schroef een haalbaar schema in elkaar en pieker je niet dol over een situatie waar je totaal geen hand in hebt. En voor iedereen: denk ook eens aan de vele slachtoffers en hun dierbaren die tot nog lang hierna littekens aan deze tijd over houden. Als we ons druk maken over wel of niet kunnen trainen zijn we eigenlijk bofferds. Binnenkort wil ik 't zweet vanaf m'n laptop kunnen ruiken en het ijzer horen klinken! Hou vol mensen, better times are coming!!!
  21. 1,3 kg aangekomen in 1 week? Schema of weegschaal?

    Hou je haaks Jiggie. Respect!
  22. 1,3 kg aangekomen in 1 week? Schema of weegschaal?

    Erg waardevolle opmerkingen en antwoorden van Jiggie en Shorty. Allereerst, vertrouw inderdaad op je 'gut feeling'; je lichaam is heel goed in staat om aan te geven wanneer je brandstof nodig hebt. Wel sport-verantwoorde voeding natuurlijk. Krachtsport (bodybuilding) is een zwaar onderschatte sport als het om 'smart thinking' gaat. Zoals het Jiggie het zo raak uitdrukt: niet simpelweg aan gewichten duwen en trekken. Hou je koppie d'r dus bij maar overdrijf niet. Als je alle info gaat opslaan wordt je knettergek. Ook niet elke dag op die weegschaal; nergens voor nodig, behalve als je er een neurose bij wilt hebben.
  23. Supplementen aanraders

    Helemaal top Shorty. Duidelijker kan niet
  24. geZONdheid

    Beste sportvrienden, Het lijkt er op dat met de zon de berichtgeving omtrent het corona virus ook wat positiever wordt. Niet te vroeg juichen natuurlijk, maar hoop is een sterke motivator, zeker in deze barre tijd. Laten we positief blijven, elkaar steunen waar 't kan (én verantwoord) en tolerantie tonen. Makkelijk is deze tijd niet. Naast het leed van de vele slachtoffers en hun naasten, ligt 't leven van iedereen op z'n kop. Straks gaan we d'r weer tegenaan, op 't werk, school en uiteraard de gym!!! Hou vol beste vrienden en zorg voor elkaar. Hou de RIVM regels in acht, niet alleen voor jezelf maar ook voor een ander. Ik hoop snel weer berichten te kunnen lezen over de sport die ons verbind. Take care, stay safe, Geert.