Advertentie:

Mieshka

Members
  • Content count

    125
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Everything posted by Mieshka

  1. Elastiek :)

    Ik zoek voor mijn nieuwe gym van die gekleurde elastische banden die je gebruikt bij het trainen van pull ups en voor banded deadlifts enzo (jeweettoch). De eigenaar van de gym wil deze graag aanschaffen maar hij weet niet hoe het heet en waar je ze koopt. Aangezien het ook in mijn belang is, help ik een handje. Het is dus niet alleen voor mezelf, maar voor de hele gym, voor regelmatig gebruik. Waar kunnen deze het beste aangeschaft worden?
  2. Eigen huis :)

    Leuk om te zien hoe het geworden is! Ons huis is inmiddels opgeleverd en we zijn met de afwerking bezig. Op de foto's is de zolder nog kaal, maar het geeft wel een indruk van de ruimte. Lekker hoog en stevige betonnen vloer. Alles is inmiddels wit geschilderd met 1 donkergrijze muur. Op de vloer ligt pvc. Dan willen we uiteindelijk van die dikke rubbertegels, een powercage, bankje en iets van een hometrainer. Komt wel als allerlaatste aan de beurt, want het is wel zo praktisch om eerst de aankleding, keuken, bed etc. op orde te hebben. Kan best nog even duren. Maar de ruimte is er alvast!
  3. Wie traint wat vandaag?

    Alle crossfit is altijd zwaar, want cardio.
  4. Wie traint wat vandaag?

    Zou het dan niet beter zijn om eerst de kracht te doen en daarna de crossfit style training? Zoals er ook altijd gezegd wordt dat je eerst kracht en daarna cardio moet doen? Anders ben je al moe voordat je kracht gaat doen en kun je nooit het maximale uit je krachttraining halen. Verder op zich denk ik dat het best een idee kan zijn om kracht en crossfit op een of andere manier in 1 training te gooien.
  5. Eigen huis :)

    Alleen een huis kunnen kopen op zich is al heel wat! Wij zijn met z'n 2-en zonder kinderen en werken fulltime, vandaar dat we nu wat kunnen upgraden.
  6. Wie traint wat vandaag?

    Ik heb dat al eens geprobeerd, maar dat werkt helaas niet voor mij. Blijkbaar zit ik dan mijn herstel in de weg, mijn kracht ging er niet op vooruit. Ik ga dus nu weer puur voor kracht (hooguit wat niet al te belastende cardio ertussen zoals wandelen en fietsen). Misschien ben ik te oud / is mijn ziekteverleden te heftig / heb ik gewoon pech, dat ik niet kan combineren. Ik vind beide leuk en beide hebben zo z'n voor- en nadelen. Maar omdat ik de 'grote lifts' echt wel miste (te weinig deed naar m'n zin en ook niet zwaar genoeg) is alleen krachttraining voor nu de keuze.
  7. Eigen huis :)

    Ik wilde alleen maar verhuizen als ik dan stevige betonnen vloeren + ruimte voor homegym zou krijgen. Gaat wel goedkomen.
  8. Wie traint wat vandaag?

    Ik ben vorige week weer met Stronglifts 5x5 begonnen. Ik miste de 'pure' krachttraining met de 'grote lifts' toch te erg. Ik ben echt weer bij het absolute begin (dus de lege stang) begonnen, want ik heb maandenlang alleen crossfit gedaan, dus maar ff back to basics en je bouwt zo weer op. Gisteren squat - bench - row, vandaag rust en morgen squat - oh press - deadlift.
  9. Eigen huis :)

    Ben benieuwd naar hoe je homegym wordt! Wij hebben nu heipalen en fundering.
  10. Vroeger wel, in de vorm van dieetboeken. Mijn probleem is, dat ik dan altijd vind dat ik zo belachelijk weinig mag eten en dat ik me er dan toch nooit aan houd. Ik heb altijd het idee dat standaard voedingsschema's voor vrouwen gemaakt worden voor vrouwen van 1.50 m. die de hele dag zitten ofzo. Ik begin daar dus niet meer aan. Verder denk ik dat ik tegenwoordig 'te arrogant' ben dat ik het zelf allemaal wel weet. Ik weet wel hoe ik moet trainen en eten om mijn doelen te bereiken. Motivatie heb ik ook echt wel. Soms laat ik anderen mijn techniek checken. Ik zie voor mezelf op het moment dus geen meerwaarde voor personal training of online coaching.
  11. Aangepast trainingsschema na operatie

    Squat, deadlift, hip thrust, sit ups, lunges.
  12. Staan is toch ook helemaal niet zo gezond? Spataders enzo... Ik zou wel zo'n loopband-bureau voor erbij willen hebben.
  13. Wat doen jullie tijdens de winter?

    Permabulk. Nah, eigenlijk doe ik niet echt (gepland) aan bulken of cutten. Als ik een periode per ongeluk te veel junkfood heb gegeten, doe ik het daarna een periode wat rustiger aan. Maar ik train dan ook voor kracht en conditie, niet echt voor uiterlijk.
  14. Eigen huis :)

    Ja, klopt.
  15. Eigen huis :)

    Ja, ik kijk ook uit naar mijn verhuizing. Moet alleen nog ff geduld hebben, huis moet nog gebouwd worden en moet zomer volgend jaar klaar zijn.
  16. Pokemon GO

    Ik! Level 18 en 60 verschillende Pokemon nu.
  17. Eigen huis :)

    Leuk, gefeliciteerd! Zelfde omgeving of verhuis je heel ergens anders heen? Nieuwe huis van vriend en mij krijgt ook een homegym op zolder.
  18. Mieshka's trainingslog

    Een logje hoort er wel bij natuurlijk! Meer info over mij vind je hier in mijn voorsteltopic: http://krachtforum.nl/topic/298-mieshka-stelt-zich-even-voor/#comment-3039 Huidige doelen: Zo sterk mogelijk worden op de deadlift, squat, bench press en overhead press. Op dit moment volg ik een schema gebaseerd op Wendler 5/3/1. Ik doe 4 dagen per week krachttraining, waarbij elke dag een 'main lift' central staat, die als eerste uitgevoerd wordt (volgens Wendler 5/3/1 schema). Daarna volgt assistance, waar ik redelijk losjes mee omga, maar waar toch wel enig vaste lijn/opbouw in zit. 2 Dagen zijn voor lower body (deadlift day en squat day, meestal woensdag en zaterdag) en 2 dagen voor upper body (bench press day en overhead press day, meestal maandag en donderdag). Verder probeer ik zo'n 1 tot 3 keer per week nog wat cardio te doen, gewoon voor mijn conditie en gezondheid, maar ook hier ga ik losjes mee om. Dat kan bijvoorbeeld lekker buiten wandelen zijn, of een klasje in de sportschool. Hier wat 1RM's van eind vorig jaar en begin dit jaar: Deadlift: 110 kg Squat: 57,5 kg Bench press: 50 kg Overhead press: 32,5 kg Mijn squat loopt wat achter/heb ik veel moeite mee, waarschijnlijk omdat ik jarenlang problemen heb gehad met lopen (zenuwpijn en spierzwakte) en ik heb ook nog eens jaren geleden een ongeluk gehad waarbij mijn knie stuk is geweest, plus ook nog lange benen. Maar het gaat steeds wat vooruit dus dan ben ik tevreden. Training van gisteren: Bench press 2x5 22,5 kg 1x5 26 kg 1x3 36 kg 1x3 38,5 kg 1x5 41 kg (AMRAP) Hmm Dumbbell bench press 3x8 10kg Assisted chin ups 3x12 40 kg Seated cable row 3x10 35 kg Buik: switching fitness machine 8 stand 7 3x20 (Ja sorry zo heet dat blijkbaar. Het is een soort crunch maar je houdt spanning op de buikspieren.) Sit ups met 5 kg schijf 3x10 Lying leg raises 3x5 ( Net zo'n issue als de plank blijkbaar, die mij op raadselachtige wijze ook niet goed lukt. Hoewel ik best aardig deadlift, blijk ik geen buikspieren te hebben, kwam ik laatst achter. Tegenwoordig probeer ik deze dus extra te trainen, wat ik eerst niet deed.) Dumbbell bench press per ongeluk van 8 naar 10 kg, ik dacht dat er geen 9 kg dumbbells waren, maar die waren er wel. Ging toch prima met 10 kg dus daar gaan we gewoon mee verder.
  19. Mieshka's trainingslog

    Voor mij is setjes van 20 reps squatten ook cardio. Sterker nog, alles van meer dan 5 reps is voor mij cardio! Het is wel heel leuk, de groepslessen. Ik ga kapot, zoals verwacht, maar je hebt wel het gevoel dat je "echt iets gedaan hebt" en de afwisseling is leuk en motiverend.
  20. Mieshka's trainingslog

    Ik heb me ingeschreven voor 2 Hard Work groepslessen per week. Deze groepslessen zijn crossfit-achtig / indoor bootcamp / functional training. Oftewel vooral cardio met wat barbell, kettlebell, dumbbell werk. Tractorbanden omgooien, met battleropes slaan, wall balls, pull ups, push ups, squats, deadlifts, bench / overhead presses, rennen, springen... Kortom: je gaat dood. Waarom? Voor betere conditie en tegen verveling. Ik doe dan daarnaast 2 x per week 'gewoon' krachttraining. Is de planning.
  21. Even voorstellen

    * Voeding * Rust * Squat * Deadlift * Bench press * Overhead press
  22. Fit logboek

    Lijkt me echt naar ja. Zwaar leven.
  23. https://www.t-nation.com/training/tip-women-train-like-men-for-the-most-part Ik dacht dat dit een fabel was en achterhaald, maar dit is een recent artikel. Is dit dan ook waar, of gebaseerd op niets?
  24. Wanneer pull ups niet lukken

    Ja, nee, ja... Ik zeg: 'in vergelijking met...'! Maar je hebt toch ook wel een punt. Want als ik mezelf alleen met mezelf vergelijk (zoals dat heurt), ben ik natuurlijk gewoon keigoed bezig! En ik deadlift iedere gemiddelde vrouw de moeder.
  25. Wanneer pull ups niet lukken

    *LOL* Hardcore crossfitter... Ik heb dat een blauwe maandag gedaan, maar ik heb groot respect voor de conditie en kracht van deze mensen! Daarbij was ik echt het kneusje van de klas! Maar mijn 'probleem' met crossfit is: ik hoef niet zo nodig tijdens elke workout dood te gaan, en ik wil wel elke workout een barbell vasthouden. Ik wil gewoon sterk en fit worden. Het past meer bij mij en ik vind het leuker om meer powerlifting style te trainen (hoewel ik in vergelijking met de echte powerlifters natuurlijk ook een kneusje ben). Crossfit(achtige) gyms zijn wel top trainingslocaties, voor mij dan.