Advertentie:



Scato89

Members
  • Content count

    53
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Scato89 last won the day on February 25

Scato89 had the most liked content!

Community Reputation

16 Goed

About Scato89

  • Rank
    Gevorderd
  1. Nieuw en enthausiast

    Hoi, Welkom hier!
  2. Ongelijke armen

    Hoi Sash, Volgens mij is het niet mogenlijk om gericht vet te verbranden, maar ik denk zeker dat het mogenlijk is om je "slechte" arm te laten groeien in spiermassa. Persoonlijk zou ik met dumbells dan armen trainen en met het gewicht wat je "slechte" arm aankan en proberen een goede mind muscle connection te krijgen. Dan zou je elke keer als je makkelijk de 10-12 reps haalt het gewicht kunnen verhogen, totdat je op het niveau van je "goede" arm bent.
  3. Een beginneling

    Welkom hier Cuyver, Leuk dat je wilt beginnen. ik gebruik een app genaamd Food, van virtual gym. Daar kan je invoeren wat je eet en die houd de calorieën aan i.c.m. het aantal eiwitten, koolhydraten en vetten wat je binnenkrijgt. Persoonlijk zou ik niet alles in één keer aan passen qua voeding, wat hierboven ook word beschreven door JLF3105, maar steeds beetje bij beetje, anders heb je kans dat je het zat word en er mee stopt. Qua training is het handig om te beginnen met de grote Compound oefeningen, als de Bench press (borst), Squat(Benen), Bent over Row(Rug), Overhead Press(Schouders), en eventueel de Deadlift (wees daar alleen wel voorzichtig mee, en let op een goede uitvoering). Je kan op YouTube heel veel filmpjes bekijken over de goede uitvoering van deze oefeningen. Laatste tip die me te binnen schiet is, mocht de sportschool open gaan en je daar heen gaat, laat je niet "intimideren" door de grote jongens die allemaal zwaar liften. Doe gewoon je eigen ding, let goed op de uitvoering en ga niet meteen te zwaar. Veel plezier!
  4. Logboek Scato

    Hoi Hansie, dank je wel voor je input! Daar heb je inderdaad een punt. Ik ga weer even verder puzzelen. Zal binnenkort wel weer even een update geven
  5. Logboek Scato

    Ja dat dacht ik ook al haha, zal ik wel even een Supersetje bicep&tricep bij allebei de trainingen erin lassen Zal denk ik wel ten koste gaan dan van een bepaalde oefening(en), was nu al ruim uurtje bezig. En merk toch wel dat dat (voor mij) te lang is. Bedankt voor de Feedback!
  6. Logboek Scato

    Hallo allemaal, Heb even weer een vraagje Ik heb voor mezelf een Upper/Lower split schema gemaakt, waarbij ik geen oefeningen voor de biceps en triceps heb ingepland. Dit is een bewuste keuze omdat ik me armen t.o.v. voornamelijk schouders en ook wel me borst goed ontwikkeld vind. Nu pak ik indirect me armen wel mee met veel oefeningen. Dus dacht ik; Upper 1; Bench (Superset) Standing Plate press (Superset) Incline DB Row Dips (chest) Lat Pulldown Reverse fly(Superset) Face Pull(Superset) Dumbell Urlacher(Superset) Dumbell Overhead pres(Superset) Chin up Upper 2; Incline DB press(single pauze rep) Barbell underhands row Dumbell floor press Shrugs floor fly Side raise(superset) Push Press (Superset) Nu is mijn vraag, of deze gedachtengang goed is, of dat ik beter wel biceps en triceps gericht moet blijven aanpakken? Maar dan zouden andere oefeningen daarvoor plaats moeten maken haha. Alvast bedankt!
  7. schema resistance bands

    AthleanX is nu ook bezig met een serie over oefeningen met alleen resistance bands. Hij heeft de borst en schouder nu behandeld, Waarschijnelijk volgen er meerdere spiergroepen.
  8. schema resistance bands

    Je zou de bands ook nog met de dumbells combineren. Je heb meer video's ervan maar hier ff snel éentje;
  9. Nieuw huis nieuwe homegym

    Ziet er goed uit! Veel trainings plezier gewenst
  10. Voorstellen

    Welkom Jaco!
  11. Homegym: Newton of Pivot?

    Bankje is inderdaad ook van Pivot; https://www.helisports.nl/products/429179/Pivot-Fitness-HB3130-Heavy-Duty-Bench.html Olympische Halterstang van Kroon; https://www.helisports.nl/products/425082/Kroon-OB-86-Olympische-halterstang-(220cm).html Halterschijven van Hastings; 4x2.5kg 4x5kg 2x10kg 2x15kg 2x20kg https://www.helisports.nl/products/427246/Hastings-Rubberen-Olympische-Tri-Grip-Schijvenset-5-kg.html Normaal zat bij deze set een lat pulley d.m.v. halterschijven; https://www.helisports.nl/products/429767/Pivot-Fitness-HR-LR02-Lat-en-Row-Attachment-voor-HR3260.html Dit systeem heb ik (met overleg met medewerkers daar in de winkel) vervangen door een Weight stack, ging gemakkelijk en werkt (voor mij) perfect.
  12. Homegym: Newton of Pivot?

    Dat zijn serieuze apparaten Ik heb de Pivot half rack (in onderstaande topic te zien, als je naar beneden scrollt) Ik ben hier zeer goed over te spreken, nu heb ik geen ervaringen met de Smit machine of het andere merk. Maar ik vind dat Pivot goede spullen maakt. Succes met je keuze! Edit: Misschien is het wel handig, om als de winkel weer open is, even daar langs te gaan. Ze hebben een mooie showroom waar ze alle apparaten hebben uitgestald en daar kun je alles uitproberen. Tenminste in Amsterdam, de andere winkels weet ik niet.
  13. Nieuw huis nieuwe homegym

    Nice! Veel plezier ermee
  14. Tweede... petitie voor het openen van de gyms!

    Heb hem ook ondertekend, voor mij persoonlijk niet zo van belang, maar ik hoop het voor jullie (en een hoop andere) dat het snel gebeurd!
  15. Introductie

    Welkom hier!