Advertentie:

Scato89

Members
  • Content count

    127
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

Everything posted by Scato89

  1. Hallo

    Welkom hier! Veel succes😁
  2. uitbreiding van 3 naar 4 dagen per week

    Dat is inderdaad wat @Traveller040 ook aanhaalde, upper/lower split, perfect voor 4 dagen trainen inderdaad 😀
  3. Wat vinden jullie van mijn nieuwe sportschema?

    Phoe, 36 setjes voor je armen per week🙈 Dat is wel een aardige overkill hoor, zelfs voor je benen zou dat ze veel zijn denk ik. Nogmaals, ik denk dat je te veel focust op allerlei problemen die er niet zijn. Je chest is prima, maar zeker niet buiten proportie. Ga gewoon trainen en maak je toch niet zo druk om van alles.
  4. Dumbell stang aanpassen

    Kun je hier even laten weten als je iets heb gevonden? Zit met het zelfde thuis 🙈
  5. Voorstellen

    Welkom hier!
  6. Even voorstellen

    Welkom Nick, Heftig zeg, goed dat je ervan herstelt bent!
  7. Welke oefeningen doe jij in de sportschool?

    Uhh nee hahah, niet alles schouders. Ik bedoel juist alles trainen en de aantallen voor de spiergroepen bedoel ik. Dus Maandag 2 oefeningen voor je benen van 3 sets. Dus dan krijg je al 6 setjes voor je benen. Bijvoorbeeld Squat en Romanian deadlift allebei 3 setjes uitvoeren. Dan nog weer 2 oefeningen voor je chest, bijvoorbeeld bench press en dips, ook allebei 3 setjes. 1 keer Rug, bijvoorbeeld bent over row 3 setjes. 1 keer Schouder, bijvoorbeeld Side raise 3 setjes 1 keer bicep en tricep, barbell curl en tricep extension allebei 3 setjes.
  8. Chest probleem

    Persoonlijk zou ik me niet zoveel zorgen maken man, niet over je chest, schouders, traps of vet percentage. Gewoon goed op je voeding letten en gewoon lekker trainen. Laat Mephis of die andere voetballers lekker achterwege en probeer jezelf zo goed mogenlijk te maken. Die foto's van die jongens worden ook altijd in de beste omstandigheden genomen. En hun fysiek is uiteraard niet onmogelijk maar elk lichaam is anders dus staar jezelf niet blind (ook een voetballer 🙈 ) op andere.
  9. Je zou een Lower B kunnen creëren en het daarin toevoegen, samen met de Lunge of bulgarian split squat om ook meer single leg training te doen. Hip trust is ook altijd een goede oefening. Dan heb je wat meer variatie bij je benen, wat Traveller040 ook al aangaf
  10. Welke oefeningen doe jij in de sportschool?

    Side raise!! Licht en goed uitvoeren, je kan het ook zwaarder doen maar let dan op de excentrische contractie. ook de Reverse fly of de Face pull is een goede oefening voor de achterste kop van de schouder. Zo creëer je goede en mooie 3D Schouder als je begrijpt wat ik bedoel. Persoonlijk zou ik niet te veel op je armen focussen, want als je van die mega armen op een kleine chest en rug heb ziet er ook niet echt natuurlijk uit haha. gewoon lekker door blijven gaan met je 3x full body, maar dan al je spier groepen ook echt 3 keer aanpakken. Dus je kan bijv, ma: 2x Benen 2x borst 1x Rug 1x Schouder 1x bicep 1x tricep Wo: 2x Benen 2x Rug 1x borst 1x Schouder 1x bicep 1x tricep Vrij: 2x Benen 2x Schouder 1x borst 1x Rug 1x bicep 1x tricep Dan 3/4 sets per oefening en ongeveer tussen de 6-12 herhalingen gaan zitten. En ik Probeer 5x te trainen, maar dat doe ik thuis, dus loop best makkelijk naar zolder om even te knallen.
  11. Welke oefeningen doe jij in de sportschool?

    Oke, persoonlijk zou ik het wel iets aanpassen, Je traint nu één keer per week je benen, deze zou ik minimaal 2x en het liefst elke keer trainen. Ook zie ik 11 setjes voor je borst, Dit zal ik ook iets opschroeven. Je heb 21 setjes voor je rug, hier kan het wat minder. Ook zie ik maar 6 setjes voor je schouders, waarmee je beide keren de front delt het meeste pakt en de Side delt minimaal traint, want shoulder press en Military press zijn dezelfde oefening. Ik zou als ik jouw was het wat meer verdelen, dus 3x per week al je spiergroepen pakken en wat meer variatie in je oefeningen. hieronder mijn trainingschema, let wel deze heb ik zelf gemaakt voor mijn persoonlijke doelen. _________________Ma___________________ 5x3 Squat 3x9 Romanian deadlift 3x10 Incline Bench press 3x9 Bent over row •2x12 Floor fly •2x10 High to low cable crossover 3x10 Side raise 3x10 decline crunch __________________Di___________________ •3x7 Pullup •3x15 upperchest Pushup 3x10 Barbell curl •3x10 Cable Tricep extensions •3x10 Tricep kickback 3x20 Seated calf raise 3x15 Face pull 3x10 Tornado chops _________________Woe__________________ 5x3 Trapbar Deadlift 1x10 Squat (1-1.5) 1x10 Squat (Pauze) 1x10 Squat (never ending) 3x5 Military press 1x10 Military press 3x13 Reverse fly 3x12 DB bench press 1x9 DB bench press (1-1.5) 1x9 DB bench press (om en om) 1x9 DB bench press (onderhands) 3x12 Plate crunch __________________Do___________________ •3x10 Chin up •3x15 Pushup 3x12 Lying tricep extension 3x13 Hammer curl 3x15 Calf raise 3x10 Russian twist ___________________Vr__________________ •3x8 BBLunge •3x8 BB Sumo squat 3x13 Floor slide 3x2 Bench press 3x9 Bench press •2x10 One arm Side raise •2x10 One arm cheat Side raise 3x10 Seated row 3x8 Knee raise _______________________________________ •=Superset. Ik doe 3 keer full body en 2 keer de kleine spiergroepen.(Athans probeer ik haha)
  12. Welke oefeningen doe jij in de sportschool?

    Hoi Mikee, Welkom op het forum, Wat is jouw trainingschema op dit moment? Hoeveel dagen train je per week? Wissel je wel eens van trainingschema? Meer vragen dan antwoorden, maar wel even handig om te weten
  13. Wat als spierfalen niet lukt?

    Hoi Roos, Boven is er al een hoop uitgelegd. Maar lijkt ook een beetje, als je andere spieren eerder falen dan de spier die je traint, dat je geen goede mind-muscle connection heb. Probeer je volledig te focussen op de spier die je traint, meestal haal je dit door inderdaad wat lichter te trainen, of door er even een Pauze van 2-3 seconden in te lassen op het moeilijkste moment, even als voorbeeld de Squat als je helemaal gehurkt staat. Doe dit ook met lichter gewicht.
  14. Hoi hoi!

    Welkom hier Het is makkelijk verdwalen in de jungle van het www. Meestal is het niet zo moeilijk en zeker niet als je een beetje boeren verstand gebruikt Wat je al zegt, goed naar je lichaam luisteren en lekker trainen.
  15. Hallo

    Hoi, Welkom hier op het forum, Maar sjezus man, 2 dochters dat zou niemand mogen overkomen... @Shorty kan je volgens mij een hoop vertellen over de insuline e.d. Wat voor een apparaten heb je staan thuis? Persoonlijk zou ik eerst beginnen met 2 á 3 (liefst 3 ) keer full body, rep range tussen de 8-15. Maakt het niet ineens teveel en houd het leuk, als je dan eenmaal de smaak weer te pakken heb kun je schema's gaan wisselen naar persoonlijke voorkeur en afhankelijk hoeveel dagen je kan en wil trainen. Bijvoorbeeld een upper/lower split of een Push-Pull-Leg workout. Succes in iedergeval en mocht je dingen willen weten, gewoon vragen!
  16. Voorstellen Quentin

    Welkom hier!
  17. Mijn verhaal

    Welkom hier!
  18. Feedback op trainingsschema

    Ik ga mee met de mannen hierboven, probeer elke spiergroep 2x per week te trainen, door inderdaad een upper/lower schema te hanteren o.i.d. Wil je je focussen op je borst, doe je gewoon een paar setjes extra, maar aangezien je nog niet langer dan een jaartje traint, zal ik het niet overdrijven. Ik denk dat je met 9-12 setjes per week per spiergroep, (je doet er nu 24setjes voor je borst) al veel vorderingen maakt, en mocht dat stagneren kan je altijd richting de 15 setjes per week per spiergroep. Voor je benen kan je iets meer setjes hanteren en voor je bicep en tricep iets minder, bijv 6 setjes voor bicep en 6 voor tricep per week.
  19. Shoulders/Legs

    Probeer de Side raise, met licht gewicht te doen, dat is een goede oefening voor de middenkop van je schouder spier. Overhead press is een goede oefening, blijf die gewoon uitvoeren. Barbell front raise zou ik skippen, want je gebruikt de voorste kop van je schouder al bij de Overhead press en bij een groot deel van je borst oefeningen. Dan heb je nog de Reverse fly of Face pull voor de achterste kop van je schouder. Er zijn nog een tal meer oefeningen, maar naar mijn mening zijn dit wel de meest voorkomende. Voor uitvoering is het lastig te verwoorden, maar staan een legio video's op YouTube die je daar wel bij kunnen helpen
  20. Eens met Jeroen, broodtrommeltje en alsnog je bakje fruit. Ik werk zelf ook vroeg, en ik doe sochtends in de auto op weg naar me werk, een banaan en een flesje protein drink, dan heb ik in ieder geval wat binnen, en dan rond een uur of 7 (of wanneer het me het beste uitkomt) meestal me brood.
  21. Loop niet te hard van stapel, Begin oefeningen licht, totdat je de tactiek en beweging op de goede manier uitvoert. Zorg voor een goede mind-muscle connection, dus zorg ervoor dat je je spiergroep goed voelt tijdens het trainen. Je hoeft je voor niemand te bewijzen en je heb je eigen doelen. En persoonlijk zou ik wel, als je krachttraining gaat doen, dat je wel een schema heb voor jezelf, geeft je iets meer houvast in de gym. En inderdaad mocht je vragen hebben, stel ze hier gerust!
  22. Welkom Jason, Ik zou ook al met krachttraining beginnen als ik jouw was. Één van de beste manieren om zo snel mogenlijk vet te verbranden en goed in shape te raken, in combinatie met een gezonde eetstijl. Vet verbranden kan niet plaatselijk, dus als je 2 keer per week een goede full body workout doet zit je goed. Jongens in de gym zullen niet veel aandacht aan jou besteden in de negatieve zin, die zijn alleen druk met hunzelf en eigen uiterlijk. Tis net zoals een groepsfoto waar je op staat, waar kijk je het eerst naar? Waarschijnlijk naar jezelf ;). Zo is het ook meestal in de gym, iedereen is met zichzelf bezig. En iedereen is ergens begonnen, nu verloop van tijd heb je het een beetje eigen gemaakt en zal dat schaamte gevoel ook weg gaan. Succes!
  23. Schema volgen ofniet?

    Hoi Rutger, persoonlijk denk ik dat, zolang je alle spiergroepen traint, het niet zoveel uitmaakt welke oefeningen je die dag pakt. Alleen wel bepaalde oefeningen, zoals Squat, Bench, Overhead press e.d. wel minimaal 1 keer in de week uitvoert. Misschien is het ook wel goed, omdat je spieren dan elke keer verward worden en niet gewend raken aan dezelfde oefeningen.
  24. Kennismaking!

    Ha! Oke, ging er vanuit ook op de trein Hoe dan ook welkom
  25. Kennismaking!

    Welkom Savi, Grappig om nog een machinist hier tegen te komen, waar rij je op? Ikzelf zit in Hoofddorp bij Ns.