Advertentie:



Mrmtty20

Members
  • Content count

    5
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Normaal

About Mrmtty20

  • Rank
    Amateur
  1. EKV verhoudingen

    Heren (en dames), Sinds een dikke maand train ik terug 3x in de week thuis met halters en een bankje en dit vlot wel goed. Ik heb terug de draad wat opgepikt, 10jaar geleden deed ik ook wel al aan krachttraining in de gym. Ik ben dus nu 28 jaar oud, 176 cm lang, weeg 76,1 kg en heb 17% vet (na een eerste meting met zo'n metertje op internet aangekocht, dus wellicht met een korreltje zout te nemen). Nu ben ik deze week gestart met het noteren van mijn eten in de excel file die hier op het forum ook verschenen is. Daar staat de verhouding EKV op 30-50-20, maar ik lees ook andere dingen op het forum/internet. Welke verhouding moet je zowat aanhouden? Ik ben nu ook al even bezig met de ongezonde avondsnacks voor de tv te laten en wat meer eieren, skyr en kwark te eten. Maar eigenlijk kom ik nog niet aan mijn behoefte eiwitten en zit ik nog steeds over mijn vetten volgens de verhouding, terwijl ik wel echt het gevoel heb dat ik wel gezond eet nu. Groeten.
  2. 60+ en krachttraining.

    Chapeau Geert, heel veel respect voor de oude garde!
  3. Trainen met spierblessure

    Dag Geert, Dank voor je reactie. In de meeste schema's staat er dat je het beste nog wat cardio doet op je rustdagen, en eigenlijk wil ik ook wel af en toe eens gaan lopen. Wanneer doe ik dat dan? Ik train maandag, woensdag en vrijdag waar woensdag volledig mijn benen centraal staan. Overigens ben ik naar de huisarts geweest en zag ze wel dat op mijn beide knieën het stukje spier aan de binnenkant van de knie dat verbonden is aan de quadriceps wel wat dik stond. Met 2 pilletjes diclofenac per dag en eventueel wat kine zal het wel over gaan. Groetjes
  4. Even voorstellen

    Hallo, Ik ben Matty, 28 jaar en vader van 2 jonge kindjes (2maand en 1,5jaar). Ik ben eigenlijk pas terug een maand geleden begonnen met wat krachttraining, bijna 10 jaar geleden deed ik dat ook voor een aantal jaar in de sportschool. Ik train dus nu thuis met een bankje, matje en een setje verstelbare halters omdat ik dan minder lang bezig ben en vooral op de uren die mij uitkomen. Ik werk in een 3-ploegen stelsel dus af en toe train ik om 6u smorgens of 11u savonds. Verder ben ik 176 cm en 77kg, er mogen dus gerust wel wat kg's af. Ik heb nog geen echt voedingsschema, maar let wel al goed op mijn eten en neem bewust wat meer eiwitten in (kwark, melk, ei, kip,...). Ik train voorlopig met onderstaand split schema, en dat bevalt me wel. http://www.schemaatje.nl/fitnessschema/thuis-trainen Groetjes!
  5. Trainen met spierblessure

    Hallo allemaal, Ik ben net nieuw hier, dus ik stel me straks ook even voor op het specifieke gedeelte op dit forum daarvoor! Ik heb door iets te snel en te veel cardio (lopen) te willen doen op rustdagen en ik nog niet zo heel lang terug bezig ben met krachttraining mijn knieën wat overbelast. Nu heb ik daar wel al een paar dagen last van en neem af en toe ibuprofen om de pijn te verzachten. Momenteel doe ik dus geen cardio meer, maar is het raadzaam om toch nog mijn bovenlichaam te trainen? Ik lees verschillende dingen, vooral dat ibuprofen nefast werkt op de spiergroei. Alvast bedankt!