Ik combineer upperbody training met joggen.
Na 1 ronde upperbody training van 10 minuten (bijvoorbeeld 100 parallel bar dips en 50 knee-raises) neem ik een 10 minuten rustige jog pauze.
Wat mij is opgevallen is dat na de 4e ronde, tijdens het joggen er grote kans is op kramp in mijn kuiten, nog grotere kans dat dit gebeurt is als je springt (bijv. naar een pullup bar).
Mijn theorie is dat dit komt omdat al het bloed in het bovenlichaam zit en het dan dus geen goed idee is om dit te combineren met joggen, maar ik weet niet of deze theorie klopt.
Of kan dit komen omdat mijn kuiten niet sterk genoeg zijn?
Ik ren de 5km in zeg 25 minuten, en de 10km in ongeveer 55m, dus ik denk niet dat het aan de sterkte van mijn kuiten ligt.
Ik zou de kans op de kramp graag willen voorkomen en ben erg benieuwd of iemand hier ervaringen of ideeen bij heeft.
Alvast dank voor het meedenken!!