Advertentie:

Sign in to follow this  
geert gielissen

Corona.

Recommended Posts

Luitjes,

Begrijp de frustraties van iedereen helemaal. Heb de inzendingen van Shorty en Hansie gelezen en ik denk dat zij de gedachten van velen goed weergeven. Zoals het zich laat aanzien wordt er voorzichtig gedacht aan versoepeling van de maatregelen. De curves laten een positieve ontwikkeling zien. Laten we hopen dat deze zich voortzet en we allemaal langzaam maar zeker naar een acceptabele gang van zaken gaan. Zoals voor corona wordt 't nooit meer. Hou rekening met nieuwe regels en voorschriften; pas je aan en laat je niet ontmoedigen. Waar een wil is is een weg.

Pik de les op van deze crisis: zorg dat je materiaal thuis hebt om een eventuele toekomstige malaise te kunnen opvangen. @Hansie: je kunt deze tijd gebruiken om je gedachten 'ns te laten gaan over hoe je je training in de toekomst ziet. Wat verwacht je/Hoeveel tijd kun en wil je in stoppen/Schroef een haalbaar schema in elkaar en pieker je niet dol over een situatie waar je totaal geen hand in hebt.

En voor iedereen: denk ook eens aan de vele slachtoffers en hun dierbaren die tot nog lang hierna littekens aan deze tijd over houden. Als we ons druk maken over wel of niet kunnen trainen zijn we eigenlijk bofferds.

Binnenkort wil ik 't zweet vanaf m'n laptop kunnen ruiken en het ijzer horen klinken!

Hou vol mensen, better times are coming!!! 

Advertentie:

Wat we in de media zien zijn natuurlijk de ergste gevallen en we mogen ons daar niet op blind staren. Wat niet wil zeggen dat we niet moeten opletten. In een Brussels ziekenhuis moeten alle mensen die zich aanbieden voor eender welke behandeling(botbreuk, zwangerschap, snijwonde etc) een ct-scan ondergaan.  Mensen die vocht op hun longen vertonen krijgen een coronatest. Wat blijkt? 10% van die mensen is drager van het virus zonder het zelf te weten. Extrapoleren we dit naar de rest van de bevolking: in Belgie leven ongeveer 11 miljoen inwoners. Dus mag je stellen dat er 1 miljoen het hebben of gehad hebben. Misschien niet zo'n accurate schatting maar het geeft toch aan dat de ziekte je mag voorbij zijn gegaan zonder het zelf te weten.

Ik werk zelf in een bedrijf waar de temperatuur constant op 7-8 graden wordt gehouden. Koelers aan het plafond blazen massaal gekoelde lucht naar beneden. Er lopen constant een 20 tal mensen rond. Als er maar eentje het virus heeft, heeft iedereen het in no time. 2 weken geleden had iedereen last van een lichte keelpijn. Verder niets. Is het aan ons voorbij gegaan? Ik weet het niet. Maar zo ken ik meerdere gelijkaardige gevallen in mijn omgeving waarvan ik 100% van weet dat er corona mee gemoeid was.

Er wordt ondertussen koortsachtige gezocht naar medicijnen om het virus te behandelen. Een mogelijk medicijn is Ivermectine. Dit is een anti-parasitair medicijn en wordt vooral bij dieren toegepast. Mijzelf niet onbekend want als hobbykweker pas ik het al jaren toe bij mijn parkieten. 1 druppel in de nek en ze worden vrij van vedermijten en/of andere parasieten. Nu zou dit product het corona virus binnen de 48 uur onschadelijk maken. Het is wel een In Vitro studie maar ik vond het toch de moeite om hier te vermelden. In Belgie is het uitsluitend bij de dierenarts verkrijgbaar maar in Nederland wordt het vrij aangeboden als bijvoorbeeld Beaphar anti-luchtpijpmijt of anti-parasiet. 

Het dringt via de huid in de bloedbaan. Mijn ervaring bij mijn vogels is dat het onschadelijk is met overdoseringen. Dus dat is ook voornaam.

Zie: https://www.scientias.nl/medicijn-gevonden-dat-het-nieuwe-coronavirus-binnen-48-uur-doodt/

• Upvote 1

Guest Hansie
3 uur geleden zei Peter Wouters:

Wat we in de media zien zijn natuurlijk de ergste gevallen en we mogen ons daar niet op blind staren. Wat niet wil zeggen dat we niet moeten opletten. In een Brussels ziekenhuis moeten alle mensen die zich aanbieden voor eender welke behandeling(botbreuk, zwangerschap, snijwonde etc) een ct-scan ondergaan.  Mensen die vocht op hun longen vertonen krijgen een coronatest. Wat blijkt? 10% van die mensen is drager van het virus zonder het zelf te weten. Extrapoleren we dit naar de rest van de bevolking: in Belgie leven ongeveer 11 miljoen inwoners. Dus mag je stellen dat er 1 miljoen het hebben of gehad hebben. Misschien niet zo'n accurate schatting maar het geeft toch aan dat de ziekte je mag voorbij zijn gegaan zonder het zelf te weten.

Ik werk zelf in een bedrijf waar de temperatuur constant op 7-8 graden wordt gehouden. Koelers aan het plafond blazen massaal gekoelde lucht naar beneden. Er lopen constant een 20 tal mensen rond. Als er maar eentje het virus heeft, heeft iedereen het in no time. 2 weken geleden had iedereen last van een lichte keelpijn. Verder niets. Is het aan ons voorbij gegaan? Ik weet het niet. Maar zo ken ik meerdere gelijkaardige gevallen in mijn omgeving waarvan ik 100% van weet dat er corona mee gemoeid was.

Er wordt ondertussen koortsachtige gezocht naar medicijnen om het virus te behandelen. Een mogelijk medicijn is Ivermectine. Dit is een anti-parasitair medicijn en wordt vooral bij dieren toegepast. Mijzelf niet onbekend want als hobbykweker pas ik het al jaren toe bij mijn parkieten. 1 druppel in de nek en ze worden vrij van vedermijten en/of andere parasieten. Nu zou dit product het corona virus binnen de 48 uur onschadelijk maken. Het is wel een In Vitro studie maar ik vond het toch de moeite om hier te vermelden. In Belgie is het uitsluitend bij de dierenarts verkrijgbaar maar in Nederland wordt het vrij aangeboden als bijvoorbeeld Beaphar anti-luchtpijpmijt of anti-parasiet. 

Het dringt via de huid in de bloedbaan. Mijn ervaring bij mijn vogels is dat het onschadelijk is met overdoseringen. Dus dat is ook voornaam.

Zie: https://www.scientias.nl/medicijn-gevonden-dat-het-nieuwe-coronavirus-binnen-48-uur-doodt/

Op hoop van zegen hé Peter. Hopelijk slaat het bij mensen even goed aan. 't Zou wat zijn !

Dat zou ZEKER wat zijn. Op hoop van zegen en dan iedereen een kuurtje. Preventief of als geneesmiddel en dan alle gyms weer open :o dat lijkt me wel wat!

• Upvote 1

Ik ben heel benieuwd! Heb al vele veel belovende verhalen gehoord over diverse medicijnen die zouden helpen maar tot nu toe nog geen echte doorbraak wat gebruikt word :/ 

Op 11-4-2020 at 13:19 zei Hansie:

Op hoop van zegen hé Peter. Hopelijk slaat het bij mensen even goed aan. 't Zou wat zijn !

Inderdaad Peter.  Het in perspectief zien van deze crisis kan helpen om er mee om te gaan. Dit is echter niet voor iedereen weggelegd. (Te) veel mensen lezen enkel de doemberichtgeving of de 'zwarte' headlines zonder het artikel echt te lezen. Het is sommige media eigen om de boel wat op te kloppen. Als je het artikel vervolgens echt leest, blijkt 't uiteindelijk een stuk minder erg en/of misleidend te zijn. Als je dat niet inziet of er de moeite niet voor neemt, kom je niet meer uit die negatieve spiraal. Kijk niet alleen naar het aantal nieuwe slachtoffers, maar ook 'ns naar het aantal genezingen. Verder sluit ik me bij je aan voor wat betreft de immuniteits quota die (nog) onbekend zijn maar waarschijnlijk al erg hoog.

Dit neemt niet weg dat iedereen z'n verantwoordelijkheid moet nemen en zich uit respect voor jezelf en je medemens aan de RIVM-regelgeving moet houden.

Maak ik ff van de gelegenheid gebruik om jullie allemaal fijne Paasdagen toe te wensen.

• Upvote 1