Advertentie:



Sign in to follow this  
Fit

Hoe kun je thuis benen en billen trainen (dames)

Recommended Posts

Thuis benen en billen trainen

Er zijn zat momenten dat je thuis zou willen trainen, je hebt geen tijd om naar de sportschool te gaan, te moe, of vind de sportschool simpelweg te duur. Je wilt je benen en billen kun je thuis op verschillende manier simpel trainen.

Een goeie oefening die je thuis zou kunnen doen om je benen, billen EN je buik in 1 keer te trainen is de kettlebell swing. Hier heb je echter wel een kettebell of een gewicht voor nodig wat je makkelijk kunt vasthouden.

Voordelen van de kettlebell swing:

  1. Effectiever dan hardlopen
  2. Stimuleert het groeihormoon
  3. is goed voor je postuur
  4. Je traint je grote spiergroepen met een hoge intensiteit

Zodra je minimaal 2 trainingen per week met hoge intensiteit van ongeveer 15 minuten traint met deze oefening zal dit je vetverbranding met 40% verhogen!

Bekijk het onderstaande filmpje voor een goede uitvoering van de oefening.

 

Er is hier een compleet programma voor de kettle bell te koop met mooie workouts voor het beste resultaat!

 

Edited by Fit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Klinkt goed. Heb je voor mij een voorbeeld ?
    • Je kan ook kijken naar een complex workout, dat zijn een x aantal oefeningen die je achter elkaar uitvoert zonder de Barbell los te laten. Je pakt het gewicht van je "zwakste" onderdeel. Bijv; 7x Clean 7x military Press 7x Front Squat 7x Bent over row  7x deadlift    Je military Press is als het goed is je "zwakste" onderdeel, dus pak je dat gewicht wat je aan kan.   Je doet dit alles na elkaar, zonder de barbell los te laten. Is alles klaar houd je 1 min rust en begin je weer opnieuw. Probeer dat 7 keer (7x7).   Is goed voor kracht toename en conditie, en duurt maar 20 minuten o.i.d.    Mocht je er interesse in hebben, heb ik een schema die ik zelf af en toe doe (bij tijdgebrek), die goed zwaar is haha.
    • Dankje voor de tips !   Zat eraan te denken om maandag me benen lichter te doen zodat ik woensdag kan hardlopen. Dit is ook nooit verder dan 10km btw. en dan zaterdag wat crossfit/supersets fullbody erbij te doen voor de spierconditie en uithoudingsvermogen. probeer zaterdags wel zo min mogelijk mijn benen erbij te betrekken omdat ik deze de dag ervoor al heb aangepakt.
  • Sponsors