Advertentie:



Cyrus

Kennismaking en advies

Recommended Posts

Beste leden, 

Mijn naam is Cyrus en ik ben 33 jaar oud. Ik wilde graag  jullie advies. 
Na een motorval acht jaar terug, is in mijn rechterknie een agressief tumor (Reuscel tumor) actief geworden. Helaas is door foute diagnose van een radioloog, tumor te laat ontdekt en het was verspreid. Na een jaar chemokuur en operatie, ben ik veel spiermassa kwijt geraakt aan mijn rechterbeen (zowel dij en kuit). Na mijn operatie ben ik met goedkeuring van fysio, met personaltrainer gaan sporten om balans en spiergroei terug te krijgen. Twee jaar verder is er wel progress te zien, maar helaas niet de gelijke spiermassa. Mijn linkerbeen heeft meer spiermassa gekregen, rechter minder. Ik zou nog in februari geopereerd worden om resterende tumor weg te laten halen en kruisbanden te laten herstellen (ben blij dat operatie niet is doorgegaan, gezien de huidige omstandigheden).   
In huidige situatie kan helaas niet getraind worden in de sportschool, echter ik probeer thuis op ze minst 6x per week te trainen met dumbels. Mijn schema ziet als volgt uit; 
Maandag: Borst & Triceps, Dinsdag: Rug en Biceps, Woensdag: Benen & Schouders (en de rest van de dagen herhaling) Elke dag core training en zondag rustdag.

Mijn dieet bestaat als volgt: circa 2200 cal per dag, verdeeld over 4 maaltijden. Veelal bruin brood met beleg (kaas, worst of hummus), gekookte eitjes of omelet, en avond maaltijd is rijst/pasta met vlees(kalkoekfilet of lamsvlees met zo min mogelijk vet) en groente. Tussendoor eet ik fruit en proteine shakes/bar.  Ik vermijd ongezonde suikers en vetten, junkfood helemaal al. 
Voor supplementen gebruik ik Magnesium/Potassium pillen, creatine en reguliere Supradyn multivitamines. 

Nu vroeg ik me af of jullie mij kunnen helpen, hoe ik het beste meer spiermassa kan terug krijgen in mijn rechterbeen (qua voeding, oefeningen of supplementen)?  

Met vriendelijk groet, 

Cyrus 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey kerel! Welkom!

 

Na je verhaal gelezen te hebben: getverdemme wat kut! Goed dat je weer "op de been" bent in elk geval. Die spiermassa komt! Het ding waar je voor moet opletten is dat je die spieren van je aangedane been vooral na de trainingen een dagje rust gunt. Je spieren groeien immers tijdens RUST. Niet in de gym ;)

 

Verder qua oefeningen, gewoon beiden benen tegelijk trainen, squats etc. Do not overdo it. En... eet meer kcal. 2200 is te weinig voor elke man om massa te bouwen. Dat is een ding wat zeker is!

 

Groeten!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je huidige lengte, gewicht en vetpercentage? Dan kun je ongeveer uitrekenen hoeveel kcal je nodig hebt. Als je beide benen even zwaar traint zoals shorty aangeeft, zal je slechte been meer groeien omdat deze in verhouding minder massa heeft. Dit zal dus helemaal bijtrekken. Je kunt benen 2 keer per week pakken met voldoende rust ertussen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Cyrus,

 

Na lezen mijn eerste gedachte was "Holy Shit",  respect man..

Gelukkig heb je zo te lezen een "Never back down" mentaliteit..

 

Maar ik sluit me bij @Shorty aan 2200 kcal is wel aan de lage kant en ga niet proberen om zwaarder te trainen op de slechte kant..

Pak je rust..

 

Correct me if i'm wrong, maar zie alleen maar eiwit bronnen en weinig koolhydraten.. probeer de juiste verhouding te vinden voor jou..

@Fit heeft ergens op forum een mooi voedingsschema staan, kan je invullen en zie je precies wat je nodig hebt.. ;)

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Fit said:

Wat is je huidige lengte, gewicht en vetpercentage? Dan kun je ongeveer uitrekenen hoeveel kcal je nodig hebt. Als je beide benen even zwaar traint zoals shorty aangeeft, zal je slechte been meer groeien omdat deze in verhouding minder massa heeft. Dit zal dus helemaal bijtrekken. Je kunt benen 2 keer per week pakken met voldoende rust ertussen.

 

Beste leden, 

Dankjewel voor advies en steun. Beste Fit, mijn lengte is 1,82 en gewicht schommelt tussen 78kg tot 82kg. Mijn vet percentage dat in maart was gemeten, voor de lockdown, was rond de 15%. Zal denk nu wel niet veel verandert zijn.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Welkom op het forum,   Voor een goed onderbouwd schema zou je eens te raden moeten gaan bij @Fit, @Shorty of @Peter Wouters. Op het eerste zicht lijkt je schema goed maar ik zou toch niet te veel hooi op mijn vork nemen met én hardlopen én cross fit én krachttraining. Je kan natuurlijk cardio goed combineren met krachttraining maar ik zou er voor zorgen dat het ene doel het ander niet in de weg staat en omgekeerd. Persoonlijk zou ik  niet meer dan 3  per week cardio inlassen van maximaal zo'n half uur. Langer en meer lijkt me moeilijk om daarbij ook veel massa aan te zetten. Hoewel er altijd uitzonderingen zijn. Hangt er natuurlijk van af wat je doel is. Krachtuithoudingsvermogen is voor een militair allicht belangrijker dan rondsjouwen met veel spiermassa. De gulden middenweg kan voor jou misschien het interessantste zijn. Kleine tip:  ga voor de kuiten voor sets van 20 herhalingen. Kuiten hebben die extra trainingsprikkel echt nodig om te groeien. De dumbell side laterals zou ik ook opdrijven naar zeker 12 herhalingen per set.   Groetjes
    • Hallo allemaal !   Mijn naam is Danny en ben 23 jaar oud en ondertussen 6 jaar bezig met fanatiek sporten. Ik heb een tijd lang gevoetbald en na een blessure ben ik de gewichten gaan opzoeken. Momenteel sport ik 5/6 keer per week omdat ik mij aan het voorbereiden ben voor een functie binnen de Landmacht. Tijdens deze voorbereiding struggle ik veel met mijn trainingsschema omdat ik van alle markten thuis moet zijn. Fitness Hardlopen en nu wil ik er ook 1 dag crossfit bij gaan doen voor een stukje (spier) uithoudings vermogen, maar ik heb geen idee of dit uberhaupt wel in mijn programma past. Als mijn programma zelf al goed is. Dit is wat ik nu doe ik een week:   DAG 1 : ONDERLICHAAM   1. Barbell deadlift: 4 sets van 6 – 8 herhalingen 2. Leggpress 4 sets van 6-8 herhalingen  3. Lunges 3 sets van 10 herhalingen 4. Seated leg curl hamstring: 4 sets van 10 – 12 herhalingen.  5. Standing calf raises: 4 sets van 10 – 12 herhalingen.        DAG 2 : BOVENLICHAAM   1. Barbell bench press: 4 sets van 6 – 8 herhalingen.  2. Incline dumbelpres 3 sets van 10 herhalingen 3. Cable/dumbel fly 4 sets van 10-12 herhalingen.  4. Pull ups 3 sets van 6 5. Bent over barbell row: 4 sets van 6 – 8 herhalingen. 6. Seated dumbbell press: 3 sets van 10 – 12 herhalingen. 7. Side raises 4 sets 8 herhalingen 8. Dumbbell bicep curl: 3 sets van 10 – 12 herhalingen.  9. Triceps pushdown: 3 sets van 10 – 12 herhalingen.   DAG 3 : HARDLOPEN   DAG 4 : BOVENLICHAAM   1. Barbell incline bench press: 4 sets van 6 – 8 herhalingen. 2. Dumbel benchpres 3 sets van 8-10 herhalingen  3. Dumbell/cable omhoog borst 4 sets 10-12 herhalingen 4. Wide-grip lat pulldown: 4 sets van 8 – 10 herhalingen. 5. Cable row: 3 sets van 10 herhalingen. 6. Standing military press: 4 sets van 8-10 herhalingen. 7. Reverse dumbbell raise: 3 sets van 10 – 12 herhalingen. 8. Skullbreaker tricep: 3 sets van 10 herhalingen. 9. Barbell curl 3 sets van 10 herhalingen     DAG 5 : ONDERLICHAAM   1. Barbell squat: 4 sets van 6 – 8 herhalingen. 2. Stiff-legged barbell deadlift: 4 sets van 6 – 8 herhalingen.  3. Single-leg press: 3 sets van 10 – 12 herhalingen. 30kg 4. Leg extension: 4 sets van 10 – 12 herhalingen. 5. Standing calf raise: 3 sets van 6-8 herhalingen. 6. 3 setjes planken   Mijn doel is om meer massa te krijgen omdat ik niet heel fors ben. En daarnaast wil ik een uitstekende uithoudingsvermogen / conditie. Vandaar het hardlopen en het crossfit wat ik erbij wil gaan doen.   Wie heeft er wat tips voor mij zodat ik bovenstaande drie dingen goed kan combineren ?   Groetjes, Danny
    • I am starting an Ostarine cycle by https://musclesfax.org/oral-steroids too (my first Sarm cycle) & I need help deciding on dosage and cycle length. 20 mg of Ostarine for 12 weeks or 30 mg of Ostarine for 8 weeks?? Which one will be better for bulking? Also, what is recommended for PCT, or do I even need PCT with a minimally suppressive.
  • Sponsors