Advertentie:

Cyrus

Kennismaking en advies

Recommended Posts

Beste leden, 

Mijn naam is Cyrus en ik ben 33 jaar oud. Ik wilde graag  jullie advies. 
Na een motorval acht jaar terug, is in mijn rechterknie een agressief tumor (Reuscel tumor) actief geworden. Helaas is door foute diagnose van een radioloog, tumor te laat ontdekt en het was verspreid. Na een jaar chemokuur en operatie, ben ik veel spiermassa kwijt geraakt aan mijn rechterbeen (zowel dij en kuit). Na mijn operatie ben ik met goedkeuring van fysio, met personaltrainer gaan sporten om balans en spiergroei terug te krijgen. Twee jaar verder is er wel progress te zien, maar helaas niet de gelijke spiermassa. Mijn linkerbeen heeft meer spiermassa gekregen, rechter minder. Ik zou nog in februari geopereerd worden om resterende tumor weg te laten halen en kruisbanden te laten herstellen (ben blij dat operatie niet is doorgegaan, gezien de huidige omstandigheden).   
In huidige situatie kan helaas niet getraind worden in de sportschool, echter ik probeer thuis op ze minst 6x per week te trainen met dumbels. Mijn schema ziet als volgt uit; 
Maandag: Borst & Triceps, Dinsdag: Rug en Biceps, Woensdag: Benen & Schouders (en de rest van de dagen herhaling) Elke dag core training en zondag rustdag.

Mijn dieet bestaat als volgt: circa 2200 cal per dag, verdeeld over 4 maaltijden. Veelal bruin brood met beleg (kaas, worst of hummus), gekookte eitjes of omelet, en avond maaltijd is rijst/pasta met vlees(kalkoekfilet of lamsvlees met zo min mogelijk vet) en groente. Tussendoor eet ik fruit en proteine shakes/bar.  Ik vermijd ongezonde suikers en vetten, junkfood helemaal al. 
Voor supplementen gebruik ik Magnesium/Potassium pillen, creatine en reguliere Supradyn multivitamines. 

Nu vroeg ik me af of jullie mij kunnen helpen, hoe ik het beste meer spiermassa kan terug krijgen in mijn rechterbeen (qua voeding, oefeningen of supplementen)?  

Met vriendelijk groet, 

Cyrus 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey kerel! Welkom!

 

Na je verhaal gelezen te hebben: getverdemme wat kut! Goed dat je weer "op de been" bent in elk geval. Die spiermassa komt! Het ding waar je voor moet opletten is dat je die spieren van je aangedane been vooral na de trainingen een dagje rust gunt. Je spieren groeien immers tijdens RUST. Niet in de gym ;)

 

Verder qua oefeningen, gewoon beiden benen tegelijk trainen, squats etc. Do not overdo it. En... eet meer kcal. 2200 is te weinig voor elke man om massa te bouwen. Dat is een ding wat zeker is!

 

Groeten!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je huidige lengte, gewicht en vetpercentage? Dan kun je ongeveer uitrekenen hoeveel kcal je nodig hebt. Als je beide benen even zwaar traint zoals shorty aangeeft, zal je slechte been meer groeien omdat deze in verhouding minder massa heeft. Dit zal dus helemaal bijtrekken. Je kunt benen 2 keer per week pakken met voldoende rust ertussen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Cyrus,

 

Na lezen mijn eerste gedachte was "Holy Shit",  respect man..

Gelukkig heb je zo te lezen een "Never back down" mentaliteit..

 

Maar ik sluit me bij @Shorty aan 2200 kcal is wel aan de lage kant en ga niet proberen om zwaarder te trainen op de slechte kant..

Pak je rust..

 

Correct me if i'm wrong, maar zie alleen maar eiwit bronnen en weinig koolhydraten.. probeer de juiste verhouding te vinden voor jou..

@Fit heeft ergens op forum een mooi voedingsschema staan, kan je invullen en zie je precies wat je nodig hebt.. ;)

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Fit said:

Wat is je huidige lengte, gewicht en vetpercentage? Dan kun je ongeveer uitrekenen hoeveel kcal je nodig hebt. Als je beide benen even zwaar traint zoals shorty aangeeft, zal je slechte been meer groeien omdat deze in verhouding minder massa heeft. Dit zal dus helemaal bijtrekken. Je kunt benen 2 keer per week pakken met voldoende rust ertussen.

 

Beste leden, 

Dankjewel voor advies en steun. Beste Fit, mijn lengte is 1,82 en gewicht schommelt tussen 78kg tot 82kg. Mijn vet percentage dat in maart was gemeten, voor de lockdown, was rond de 15%. Zal denk nu wel niet veel verandert zijn.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hoe “gevaarlijk” het ook klinkt, want je hebt best wat skinny fat, ik zou volgas gaan bulken. Nu afvallen rondom de middel, betekent dat je eerst elders wat kwijt raakt. En je wilt spiermassa opbouwen, dus dat gaat niet samen.  Ik ben met ongeveer zo’n fysiek ook gaan bulken. 
        Resultaat is uiteraard niet naturel, maar ben in 2020 begonnen met trainen en stond er in juni 2020 ongeveer bij als jij. 
        en dit is nu:     Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Maar hoe sta je er nu bij dan qua fysiek?   Neem aan dat de laatste foto niet recent is ivm ontbreken tattoo’s?   Heb je je onderhoud al eens uitgerekend? 1800 kcal is niks idd. Ik denk dat je of ergens een rekenfoutje maakt, of ergens “stiekem” wat calorieën meer binnen krijgt. 
      ik zou uithongeren op 1800 kcal. 
         
    • Je bent precies daar waar ik anderhalf jaar geleden ben begonnen. Zelfde lengte en gewicht destijds. 
        Wat mij geholpen heeft is om vooral te doen waar je op dat moment zin in hebt. Voorheen volgde ik een strikt schema (5x5 stronglifts) en hoewel het een goed schema is voor overall massa, vond ik er geen moer aan. Ik ben destijds na 6 maanden volledig gestopt. 
        Nu train ik sinds begin 2020 zo’n 5 a 6 dagen in de week. Elke spiergroep pak ik 2 keer aan, soms 3 keer. Ook hier geldt: net waar ik zin in heb. 
        Het meest belangrijke om te groeien is dat jij de spier voldoende stimulatie geeft om te groeien. Doe je dit naturel, dan breek je de spier af en bouwt zichzelf opnieuw op. Doe je dit niet-naturel, dan heb je ook profijt van “onder pomp” trainen. Dus zoveel mogelijk bloed in de spieren en tijdens de pomp veel volume maken met sets en reps. Je kunt natuurlijk ook een combinatie van beiden doen, zo doe ik dat ook.    Ik volg dus geen strikt schema. Voor borst doe ik de ene keer 10 sets van 20  op de chest press machine en de andere keer ga ik flat of incline benchen, opgevolgd met cable fly’s, etc. You name it. Als je die borst maar genoeg op z’n flikker geeft. Meestal eindig ik met dips. Als je de borst goed hard getraind hebt, moet je nauwelijks nog een dip kunnen doen.    2 keer trainen is wel weinig. Kun je dit echt niet oprekken naar 3 keer? Hoeveel massa wil je pakken? Waar liggen je sterke punten en wat zijn je mindere punten?    Ik had je DM trouwens beantwoord dus spreken elkaar ook wel op app
          Trouwens, blijf je bij 2 keer pw trainen dan zijn de compound oefeningen wel jouw beste vriend. Je pakt in 1 oefening meerdere spiergroepen. Anders ben je 5 uur bezig per training  
  • Sponsors