Advertentie:

Cyrus

Kennismaking en advies

Recommended Posts

Beste leden, 

Mijn naam is Cyrus en ik ben 33 jaar oud. Ik wilde graag  jullie advies. 
Na een motorval acht jaar terug, is in mijn rechterknie een agressief tumor (Reuscel tumor) actief geworden. Helaas is door foute diagnose van een radioloog, tumor te laat ontdekt en het was verspreid. Na een jaar chemokuur en operatie, ben ik veel spiermassa kwijt geraakt aan mijn rechterbeen (zowel dij en kuit). Na mijn operatie ben ik met goedkeuring van fysio, met personaltrainer gaan sporten om balans en spiergroei terug te krijgen. Twee jaar verder is er wel progress te zien, maar helaas niet de gelijke spiermassa. Mijn linkerbeen heeft meer spiermassa gekregen, rechter minder. Ik zou nog in februari geopereerd worden om resterende tumor weg te laten halen en kruisbanden te laten herstellen (ben blij dat operatie niet is doorgegaan, gezien de huidige omstandigheden).   
In huidige situatie kan helaas niet getraind worden in de sportschool, echter ik probeer thuis op ze minst 6x per week te trainen met dumbels. Mijn schema ziet als volgt uit; 
Maandag: Borst & Triceps, Dinsdag: Rug en Biceps, Woensdag: Benen & Schouders (en de rest van de dagen herhaling) Elke dag core training en zondag rustdag.

Mijn dieet bestaat als volgt: circa 2200 cal per dag, verdeeld over 4 maaltijden. Veelal bruin brood met beleg (kaas, worst of hummus), gekookte eitjes of omelet, en avond maaltijd is rijst/pasta met vlees(kalkoekfilet of lamsvlees met zo min mogelijk vet) en groente. Tussendoor eet ik fruit en proteine shakes/bar.  Ik vermijd ongezonde suikers en vetten, junkfood helemaal al. 
Voor supplementen gebruik ik Magnesium/Potassium pillen, creatine en reguliere Supradyn multivitamines. 

Nu vroeg ik me af of jullie mij kunnen helpen, hoe ik het beste meer spiermassa kan terug krijgen in mijn rechterbeen (qua voeding, oefeningen of supplementen)?  

Met vriendelijk groet, 

Cyrus 

Advertentie:

Hey kerel! Welkom!

Na je verhaal gelezen te hebben: getverdemme wat kut! Goed dat je weer "op de been" bent in elk geval. Die spiermassa komt! Het ding waar je voor moet opletten is dat je die spieren van je aangedane been vooral na de trainingen een dagje rust gunt. Je spieren groeien immers tijdens RUST. Niet in de gym ;)

Verder qua oefeningen, gewoon beiden benen tegelijk trainen, squats etc. Do not overdo it. En... eet meer kcal. 2200 is te weinig voor elke man om massa te bouwen. Dat is een ding wat zeker is!

Groeten!

• Upvote 1

Wat is je huidige lengte, gewicht en vetpercentage? Dan kun je ongeveer uitrekenen hoeveel kcal je nodig hebt. Als je beide benen even zwaar traint zoals shorty aangeeft, zal je slechte been meer groeien omdat deze in verhouding minder massa heeft. Dit zal dus helemaal bijtrekken. Je kunt benen 2 keer per week pakken met voldoende rust ertussen.

Hi Cyrus,

Na lezen mijn eerste gedachte was "Holy Shit",  respect man..

Gelukkig heb je zo te lezen een "Never back down" mentaliteit..

Maar ik sluit me bij @Shorty aan 2200 kcal is wel aan de lage kant en ga niet proberen om zwaarder te trainen op de slechte kant..

Pak je rust..

Correct me if i'm wrong, maar zie alleen maar eiwit bronnen en weinig koolhydraten.. probeer de juiste verhouding te vinden voor jou..

@Fit heeft ergens op forum een mooi voedingsschema staan, kan je invullen en zie je precies wat je nodig hebt.. ;)

• Like 1

10 hours ago, Fit said:

Wat is je huidige lengte, gewicht en vetpercentage? Dan kun je ongeveer uitrekenen hoeveel kcal je nodig hebt. Als je beide benen even zwaar traint zoals shorty aangeeft, zal je slechte been meer groeien omdat deze in verhouding minder massa heeft. Dit zal dus helemaal bijtrekken. Je kunt benen 2 keer per week pakken met voldoende rust ertussen.

Beste leden, 

Dankjewel voor advies en steun. Beste Fit, mijn lengte is 1,82 en gewicht schommelt tussen 78kg tot 82kg. Mijn vet percentage dat in maart was gemeten, voor de lockdown, was rond de 15%. Zal denk nu wel niet veel verandert zijn.