Advertentie:



Scato89

Even voorstellen.

Recommended Posts

Hallo allemaal, 

Mij naam is Scato, 30 jaar oud en nieuw op dit forum.

Sinds 2á3 jaar serieus aan het trainen,

dat doe ik allemaal op me zolder, waar ik een kleine verzameling aan sport spullen heb, waaronder squat rek en bench press, 2 barbell, ez Curl stang en dumbells en kleine 100 kg aan schijven. 

Voor nu doe ik een push pull leg workout, die ik zelf in elkaar heb geflanst met inspiratie van YouTube (athlean X). :D

 

Dat was het voor nu wel zo'n beetje.

Groeten Scato.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey man,

 

Welkom! Hoop dat je hier een hoop kunt leren maar ook een hoop kunt brengen! :)

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom ! Athlean X altijd goed !

Edited by Hansie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie wel

 

1 uur geleden zei Hansie:

Welkom ! Athlean X altijd goed !

 

Ja, voor mij persoonlijk heeft alleen zijn youtube kanaal me al ontzettend geholpen B|

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden zei Scato89:

Dank jullie wel

 

 

Ja, voor mij persoonlijk heeft alleen zijn youtube kanaal me al ontzettend geholpen B|

Inderdaad hetzelfde hier

Vooral met de oefeningen voor "shoulder issues"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Klopt Peter, Eiwitten kosten meer werk om te verteren, maar dit gaat echt om misschien 30kcal over een hele dag die je dan meer verbrandt en daar gaan de resultaten van fatloss niet op spaak lopen haha.   Hij moet gewoon kijken naar de videos van Greg Doucette op Youtube. Dan is alles duidelijk. 100%. Iedereen kan makkelijk vet verliezen, iedereen.       Videos zijn delen 1 en 2.
    • Een kleine nuance op wat Shorty zegt. Het klopt dat je in een energiedeficit moet gaan om vet te verliezen maar ik zou de focus niet te hard op die eiwitten gaan leggen. Verschillende studies hebben al uitgewezen dat de proteine inname voldoende hoog moet zijn om 1) vet te verliezen 2) behoud van spieren. Brad Schoenfeld raad aan om dit ten minste op 2gr per kilogram te houden van het lichaamsgewicht waar je naar streeft. In Mick zijn geval is 150gr een absoluut minimum.   Proteine heeft een veel groter thermisch effect dan koolhydraten en vet. Dit fenomeen wordt het Thermic Effect of Food(TEF) genaamd en beschrijft de energetische kost die er nodig is bij de vertering. Bij proteine is dit 25-30% van de calorieen terwijl dit bij koolhydraten minder dan 10% bedraagt. Bij vetten is dit verwaarloosbaar. Verminder je die eiwitten dan ga je dit voordeel ook verminderen.   Hier komt nog bij dat wanneer je in een calorie deficit gaat bij een gewone proteine inname, elke kilogram die je verliest daar 1/3 van afkomstig is van de afbraak van spieren. Deze wordt beinvloed door de netto dagelijkse proteine balans. Deze is gelijk aan Muscle Protein Synthesis(MPS) min Muscle Protein Breakdown(MPB). Bij MPS lijkt er een plafond te bestaan met toenemende proteine inname maar de afremming van MPB blijkt nog door te gaan. Dus verlaag je die proteine dan gaat MPB omhoog en MPS omlaag. Verhoog je die proteine dan gebeurd het tegengestelde. Hogere proteine inname is zeker niet slechter.   Als je dan toch je energie inname wilt verlagen zou ik me eerder focussen op een vermindering van koolhydraten en vetten.   Kijk ook eens naar deze topic van een paar dagen geleden.  https://krachtforum.nl/topic/1031-spiergroei-en-vetverlies-met-een-hoog-proteine-dieet/?tab=comments#comment-7183  
    • Welkom,   Volgens verschillende hobby blogs zou roeien effectiever zijn dan hardlopen voor vetverbranding. Of dat wetenschappelijk onderbouwt wordt weet ik niet. Online vind je wel zeer interessante roeiprogramma's.
  • Sponsors