Advertentie:



Sign in to follow this  
Peter Wouters

Spiergroei en vetverlies met een hoog proteine dieet

Recommended Posts

Is het mogelijk om spieren op te bouwen en tegelijkertijd vet te verliezen?

 

Deze studie onderzocht of een eiwitrijk dieet (2,4 g / kg / dag) gunstiger is voor de lichaamssamenstelling in vergelijking met een eiwitarm dieet (1,2 g / kg / dag) in combinatie met een intensief trainingsprogramma. Beide diëten zorgden voor een energietekort van 40% en de deelnemers trainden 6 dagen per week, inclusief weerstandstraining voor het hele lichaam, intensieve (sprint) intervaltraining, tijdritten en plyometrische lichaamscircuits.

 

Na 4 weken verschilde het totale lichaamsgewicht niet tussen de groepen. De eiwitrijke groep verloor echter meer vetmassa in vergelijking met de lagere eiwitgroep (4,8 versus 3,5 kg). Bovendien won de eiwitrijke groep zelfs aan magere massa, terwijl dit niet het geval was bij de lagere eiwitgroep (1,2 versus 0,1 kg).

 

Conclusie: een eiwitrijk dieet heeft een positieve invloed op de lichaamssamenstelling tijdens een dieetprogramma met regelmatige intensieve training. Onder dergelijke omstandigheden is het mogelijk om spiermassa te winnen en tegelijkertijd vetmassa te verliezen.

 

Bronnen: https://www.nutritiontactics.com/gain-muscle-and-lose-fat-with-a-high-protein-diet/#more-4612

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26817506/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

11 uur geleden zei Peter Wouters:

Is het mogelijk om spieren op te bouwen en tegelijkertijd vet te verliezen?

 

Deze studie onderzocht of een eiwitrijk dieet (2,4 g / kg / dag) gunstiger is voor de lichaamssamenstelling in vergelijking met een eiwitarm dieet (1,2 g / kg / dag) in combinatie met een intensief trainingsprogramma. Beide diëten zorgden voor een energietekort van 40% en de deelnemers trainden 6 dagen per week, inclusief weerstandstraining voor het hele lichaam, intensieve (sprint) intervaltraining, tijdritten en plyometrische lichaamscircuits.

 

Na 4 weken verschilde het totale lichaamsgewicht niet tussen de groepen. De eiwitrijke groep verloor echter meer vetmassa in vergelijking met de lagere eiwitgroep (4,8 versus 3,5 kg). Bovendien won de eiwitrijke groep zelfs aan magere massa, terwijl dit niet het geval was bij de lagere eiwitgroep (1,2 versus 0,1 kg).

 

Conclusie: een eiwitrijk dieet heeft een positieve invloed op de lichaamssamenstelling tijdens een dieetprogramma met regelmatige intensieve training. Onder dergelijke omstandigheden is het mogelijk om spiermassa te winnen en tegelijkertijd vetmassa te verliezen.

 

Bronnen: https://www.nutritiontactics.com/gain-muscle-and-lose-fat-with-a-high-protein-diet/#more-4612

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26817506/

Klinkt als muziek in de oren. Maar zoals vele stellingen heb je believers en non-believers. Ik hoor bij de eerste groep. Bulk- en cutfans, zoals de meesten, zullen dit niet graag horen en dit weerleggen of op zijn minst minimaliseren. Allicht zal de gewonnen spiermassa wat bescheidener zijn dan bij de echte hardcore bulkers, maar dat de mogelijkheid bestaat om überhaupt spiermassa te winnen terwijl je ook vet verbrand is zalig toch en een zegen voor de mensen die het niet zien zitten om zich vol te proppen met carbs om een calorieoverschot te creëren. In ieder geval elk vogeltje zingt zoals hij gebekt is.

Nog van dat Peter. :P

Edited by Hansie
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Misschien had je het zelf al gevonden, maar: Recepten met cottage cheese Natuurlijk kun je hüttenkäse gewoon op je boterham doen, maar wie minder koolhydraten probeert te eten, zal waarschijnlijk liever voor een andere optie kiezen. Probeer dan bijvoorbeeld eens plakjes komkommer met hüttenkäse, of maak bijvoorbeeld courgetterolletjes met een vulling van cottage cheese en kruiden. Ook als dressing in een salade kan cottage cheese een heerlijk frisse smaak geven! En wil je een zoete snack wat eiwitrijker maken? Probeer dan bijvoorbeeld eens een portie aardbeien of partjes appel met een lepel cottage cheese en wat kaneel – een heerlijk tussendoortje waar je zonder schuldgevoelens van kunt genieten.   Bron; Www.drogespieren.nl
    • Ben blij dat ik niet de enige ben. Ja het is echt ranzig zowel van smaak als van structuur.  
    • Haha ik vind het echt heel goor😆 kan je niet helpen bij deze, sorry man!
  • Sponsors