Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Sport, lichaamsbeweging en COVID-19, de ziekte veroorzaakt door het SARS-CoV-2 coronavirus

Recommended Posts

Belangrijk document van Henning Wackerhage en collega's met aanbevelingen over hoe veilig terug te keren naar de fitnesszaal en sporten tijdens de pandemie.

 

In this review, we will answer five questions in relation to COVID-19 fromthe perspective of sport and exercise. The questions deal with 1) how SARS-CoV-2 targets ACE2-expressing human cells via its spike protein, 2) the COVID-19 disease caused by it, 3) the COVID-19 pandemic and attempts to control it, 4) how the immune system responds to SARS-CoV-2 and how the immune system is affected byexercise training, 5) advice for exercise during the pandemic for healthy adults, athletes and elderly, and possible control measures to help to return to normal sport and exercise at the end of the pandemic before herd immunity or mass vaccination has been achieved.

 

https://www.germanjournalsportsmedicine.com/archiv/archive-2020/issue-5/sport-exercise-and-covid-19-the-disease-caused-by-the-sars-cov-2-coronavirus/?fbclid=IwAR3LIJtqh-NsiqVP2OkKFWuTnwihz9ygjrHF9GKhVs0csqQWBlfWr9eZ-14

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Flinke pil Peter, maar zeker 't lezen waard. De doorgewinterde (kracht)sporter die zich in meer dan alleen de kwantiteit en kwaliteit van de workouts verdiept, is zich tot op zekere hoogte al bewust van de kern van dit rapport. Overreaching en overtraining zijn een gevaar dat altijd op de loer ligt. Met name beginnende, obsessieve en ongeperioseerde sporters kan dit overkomen. Het is bekend dat genoemde fenomenen het lichaam in een "survival status" brengen. Constante (spier)spanning, verhoogde (rust)hartslag, voortdurende vermoeidheid en een hogere vatbaarheid voor virale en bacterieële besmetting; ergo: afgenomen weerstand. 

Hieruit blijkt met name het belang van rust en periodisering van de trainingen. In dit verband is af te leiden dat het corona virus minder heftig kan verlopen bij een uitgebalanceerde leefwijze, niet alleen qua sportmomenten maar in de gehele leefwijze: structuur, voeding en dergelijke. Blijft natuurlijk overeind dat een gepaste onderlinge afstand van kracht blijft, naast een grondige persoonlijke hygiëne en het signaleren van mogelijke corona gerelateerde gezondheidsmanco's. Je bent niet alleen voor jezelf maar ook voor je naasten verantwoordelijk. Ook dát heeft te maken met sportmanschap.

Op 28-5-2020 at 19:24 zei Peter Wouters:

Belangrijk document van Henning Wackerhage en collega's met aanbevelingen over hoe veilig terug te keren naar de fitnesszaal en sporten tijdens de pandemie.

 

In this review, we will answer five questions in relation to COVID-19 fromthe perspective of sport and exercise. The questions deal with 1) how SARS-CoV-2 targets ACE2-expressing human cells via its spike protein, 2) the COVID-19 disease caused by it, 3) the COVID-19 pandemic and attempts to control it, 4) how the immune system responds to SARS-CoV-2 and how the immune system is affected byexercise training, 5) advice for exercise during the pandemic for healthy adults, athletes and elderly, and possible control measures to help to return to normal sport and exercise at the end of the pandemic before herd immunity or mass vaccination has been achieved.

 

https://www.germanjournalsportsmedicine.com/archiv/archive-2020/issue-5/sport-exercise-and-covid-19-the-disease-caused-by-the-sars-cov-2-coronavirus/?fbclid=IwAR3LIJtqh-NsiqVP2OkKFWuTnwihz9ygjrHF9GKhVs0csqQWBlfWr9eZ-14

 

 

 

4 minuten geleden zei geert gielissen:

Flinke pil Peter, maar zeker 't lezen waard. De doorgewinterde (kracht)sporter die zich in meer dan alleen de kwantiteit en kwaliteit van de workouts verdiept, is zich tot op zekere hoogte al bewust van de kern van dit rapport. Overreaching en overtraining zijn een gevaar dat altijd op de loer ligt. Met name beginnende, obsessieve en ongeperiodiseerde sporters kan dit overkomen. Het is bekend dat genoemde fenomenen het lichaam in een "survival status" brengen. Constante (spier)spanning, verhoogde (rust)hartslag, voortdurende vermoeidheid en een hogere vatbaarheid voor virale en bacterieële besmetting; ergo: afgenomen weerstand. 

Hieruit blijkt met name het belang van rust en periodisering van de trainingen. In dit verband is af te leiden dat het corona virus minder heftig kan verlopen bij een uitgebalanceerde leefwijze, niet alleen qua sportmomenten maar in de gehele leefwijze: structuur, voeding en dergelijke. Blijft natuurlijk overeind dat een gepaste onderlinge afstand van kracht blijft, naast een grondige persoonlijke hygiëne en het signaleren van mogelijke corona gerelateerde gezondheidsmanco's. Je bent niet alleen voor jezelf maar ook voor je naasten verantwoordelijk. Ook dát heeft te maken met sportmanschap.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Dag iedereen,   Ik ben momenteel 25 jaar en heb de afgelopen 23 jaar als een dikkertje rond gelopen.    Ik ben sinds 2019 met mijn 178cm en 104 kg naar 62 kg gegaan op natuurlijke wijze. Momenteel weeg ik 72 kg en ga ik 14 uren per week naar de gym, ik hou mij zeer strict aan mijn voeding maar helaas ga ik niet vooruit.    Ik zou graag aan een kuur primobolan beginnen maar wilde weten wat jullie ervaring is omtrent het online aankopen.    Alvast bedankt . 
    •   Hey man, hoef je je helemaal 0.0 zorgen om te maken. ALS mensen ergens schrijven dat ze aggressief worden van SARMs, nemen ze geen SARMs maar gewoon wat anders. "Goedkope troep" is nooit wat je wilt, you pay for what you get.   Geen enkele zorgen, als je een correcte bron hebt voor je SARMs, hoef je niet bang te zijn voor dit soort bijwerkingen. die hebben ze niet. Anabole steroïden kunnen die WEL hebben.   Hey kerel, welkom. Als er vragen zijn over SARMs, heb ik een aantal sticky topics en zelfs flimpjes gemaakt! Kijk die en alles zal je duidelijk worden. Groeten!
  • Sponsors