Advertentie:

BrianVB

Zijn eiwitshakes slecht voor je zaadkwaliteit?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Brian, 25 jaar oud en ik fitness nu zo’n 5 jaar fanatiek. Ik let goed op m’n voeding en streef er naar om elke dag mn juiste aantal kcal en macro’s binnen te krijgen.
Ook gebruik ik af en toe een eiwitshake. Ik gebruik de Gold Standard Whey van Optimum Nutrition. Deze koop ik gewoon bij Body&Fitshop. Na het trainen eet ik het liefst een blik tonijn op waterbasis of een stuk kipfilet. Eigenlijk gebruik ik alleen een eiwitshake wanneer ik niet over eiwitrijk voeding beschik na de training (meestal 2/3 keer per week). 
Ik ben een getrouwde man en heb samen met m’n vrouw een kinderwens. Omdat zij maar niet zwanger werd, zijn we onze vruchtbaarheid laten checken in het ziekenhuis. Uit onderzoek bleek dat bij mijn vrouw niks mis was maar dat mijn zaadkwaliteit veel te laag was.
Ik word over een paar weken verder onderzocht bij een uroloog, maar wordt nu doodmoe van mijn ouders en schoonouders. Zij zijn er heilig van overtuigd dat mijn zaadkwaliteit zo laag is vanwege de eiwitshakes. Mocht dit zo zijn, dan zou ik meteen stoppen met het gebruik hiervan natuurlijk. Meteen ben ik het internet gaan afspeuren om te kijken of dit inderdaad door de eiwitshakes kan komen. Tot op de dag van vandaag kan ik géén enkel artikel vinden waarin wordt aangetoond dat dit zo is!

Dit is dan ook de reden waarom ik dit met jullie deel op het forum. Wie kan mij hier meer over vertellen?

Alvast bedankt 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo Brian,

 

Welkom op dit forum. Ik heb nog nooit gehoord dat eiwitshakes de vruchtbaarheid zouden beinvloeden. Wat wel een invloed kan hebben is het gebruik van anabolen. Deze gaan het follicle stimulerend hormoon (FSH) onderdrukken. Ook alcohol, stress en mogelijk andere factoren kunnen een invloed hebben.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog nooit gehoord dat eiwit shakes slecht voor je vruchtbaarheid zouden zijn, maar ik snap dat als je ouders hier geen ervaring mee hebben dat ze dit gelijk als boosdoener zullen zien.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Hansie

Welkom beste kerel,

 

Overbezorgde ouders ik ken er alles van. Toen ik in de jaren 90 begon met eiwitshakes of weightgainers dachten de brave mensen ook dat dit kunstmatig opdrijven van spieren was. Heb zojuist de ingrediënten van je shake  Gold Standard Whey van Optimum Nutrition  eens nagezien en nu is er één ding dat de kwaliteit van het sperma ZOU kunnen aantasten en dat is aspartaam. In hoeverre en welke dosis aspartaam schadelijk zou kunnen zijn kan ik niet zeggen maar in ieder geval zijn er verschillende artikels te vinden online met vermelding van dokteronderzoeken  die de negatieve relatie sperma-aspartaam verduidelijken. Nu zal die hoeveelheid in je shake wel meevallen maar misschien gebruik je cola light of andere zaken.

Het is maar een denkpiste hé man, wil hier ook geen onrust zaaien.

 

Groetjes Hansie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whey (en aspartaam) is niet de boosdoener. Weet je precies wát van je zaadkwaliteit slecht was? De zaadcelconcentratie, motiliteit, ...?

Edited by PeterBond

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Hansie
3 uur geleden zei PeterBond:

Whey (en aspartaam) is niet de boosdoener. Weet je precies wát van je zaadkwaliteit slecht was? De zaadcelconcentratie, motiliteit, ...?

De hoeveelheid aspartaam in Whey-shakes zal puur op zich zelf allicht niet bepalend zijn voor slechte spermakwaliteit en aspartaam is inderdaad slechts één van de vele mogelijke oorzaken van het probleem maar het goedje is wel niet erg bevorderlijk voor de zaadcellen.

Toch vond ik deze site effe interessant om te vermelden.

https://www.opednews.com/articles/Aspartame-s-Mitochondrial-by-Stephen-Fox-92-Symptoms-Of-Aspartame-Poisoning-According-To-Fd_Betty-Martini_Brain-Tumors-Caused-By-Ajinomoto-Aspartame_Epidemiology-180624-936.html

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kwaliteit van sperma kan WEL beinvloed worden doordat je dieet misschien teveel EDC's bevat. Endocrine Disruptive Chemicals.

 

Even googlen en kijken wat je precies eet door een week heen. Veel rommel zit in ons eten, zonder dat we het weten! :(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 uur geleden zei PeterBond:

Whey (en aspartaam) is niet de boosdoener. Weet je precies wát van je zaadkwaliteit slecht was? De zaadcelconcentratie, motiliteit, ...?

De hoeveelheid zaadcellen is te laag, en het aantal (levende) goed beweeglijke cellen wat hiervan overblijft is ook nog eens veel te laag

58 minuten geleden zei Shorty:

De kwaliteit van sperma kan WEL beinvloed worden doordat je dieet misschien teveel EDC's bevat. Endocrine Disruptive Chemicals.

 

Even googlen en kijken wat je precies eet door een week heen. Veel rommel zit in ons eten, zonder dat we het weten! :(

Ik eet ik principe niks speciaals. In een dag eet ik meestal dingen als havermout, rijst, quinoa, zalm, kipfilet en groentes etc. Ook gebruik ik niet veel kruidens. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt eigenlijk best goed! Dus aan het eten zal het denk ik niet liggen.

 

Wel eens bloedwaarden laten testen? Totaal testosteron, vrij testosteron, oestradiol, LH en FSH?

 

Als die laatste twee nou bijvoorbeeld aan de lagere kant zijn (vooral FSH) dan weet je wat je moet doen. Dan moet je daar de huisarts die je doorstuurt naar de endocrinoloog. Daar leg je alles uit en dat je graag hCG en hMG zou willen nemen. Dat boost beide hormonen en dan zou je toch vrij vlug raak moeten schieten!

 

Voor je algehele mentale en fysieke welgesteldheid, kan je denk ik beter meteen met je endo wat bespreken over het bovengenoemde naast een TRT protocol met Proviron.

 

TRT, Proviron, hCG en hMG. Dat is kwakjes schieten als een pornoster bwhahaha😂 dan moet er eentje zijn die de finishlijn bereikt!

:)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Hansie
35 minuten geleden zei Shorty:

Dat klinkt eigenlijk best goed! Dus aan het eten zal het denk ik niet liggen.

 

Wel eens bloedwaarden laten testen? Totaal testosteron, vrij testosteron, oestradiol, LH en FSH?

 

Als die laatste twee nou bijvoorbeeld aan de lagere kant zijn (vooral FSH) dan weet je wat je moet doen. Dan moet je daar de huisarts die je doorstuurt naar de endocrinoloog. Daar leg je alles uit en dat je graag hCG en hMG zou willen nemen. Dat boost beide hormonen en dan zou je toch vrij vlug raak moeten schieten!

 

Voor je algehele mentale en fysieke welgesteldheid, kan je denk ik beter meteen met je endo wat bespreken over het bovengenoemde naast een TRT protocol met Proviron.

 

TRT, Proviron, hCG en hMG. Dat is kwakjes schieten als een pornoster bwhahaha😂 dan moet er eentje zijn die de finishlijn bereikt!

:)

 

 

 

Goed advies van Shorty. Endocrinoloog is de man die je moet hebben. Succes in ieder geval en het zal allemaal wel in orde komen !

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/24/2020 at 9:33 PM, BrianVB said:

De hoeveelheid zaadcellen is te laag, en het aantal (levende) goed beweeglijke cellen wat hiervan overblijft is ook nog eens veel te laag

Ik eet ik principe niks speciaals. In een dag eet ik meestal dingen als havermout, rijst, quinoa, zalm, kipfilet en groentes etc. Ook gebruik ik niet veel kruidens. 

Helder. Dan zijn er een aantal dingen die getest moeten worden. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je geen drugs gebruikt, geen chronische aandoeningen hebt en een normale puberteit hebt doorlopen.

 

Zoals eerder genoemd is het belangrijk om te kijken of je misschien niet hypogonadaal bent. Ze gaan daarvoor wat bloed afnemen, en dan kijken ze naar de concentratie testosteron, LH en FSH in het bloed.

 

Als deze waarden normaal zijn, en je ballen een normaal volume hebben, dan gaan ze waarschijnlijk kijken met een echo om uit te sluiten dat er geen blokkade is van de zaadleiders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Berichten

    • @Shorty ik heb je een bericht gestuurd. Alvast bedankt!
    • Nếu bạn muốn biết thêm về nó, bạn sẽ có thể xem nó sau. một sự kiện phụ thực sự cần thiết. Bạn có muốn xem cái này sau không? Bây giờ đã đến lúc quay trở lại làm việc, đã đến lúc phải sớm đi trước khi chúng ta bắt tay vào việc có lẽ Citizen EM0734-56D là một lựa chọn đơn giản.   Đây là chiếc Citizen của bạn, hiện đang sử dụng EM0734-56D.   Bạn không thể chờ đợi để xem bạn đang làm gì bây giờ, đây là ngày mai, Citizen sẽ ở lại, ngày mai, ngày mai sản phẩm Bây giờ bạn có thể thấy bạn đang làm gì bây giờ.   Cách để xem  tại đây  nhé   Đây là đồng hồ Citizen EM0734-56D của bạn.   Đây là chiếc xe công dân đầu tiên của tôi, EM0734-56D.   Nếu bạn muốn biết thêm về Citizen EM0734-56D, bạn sẽ sớm có cơ hội xem thông tin chi tiết hơn ở phần sau. Đã đến lúc mua ngay rồi!   Từ 4 ngày trước, từ 12 giờ, 3 giờ, 6 giờ từ 9 giờ, đã đến lúc phải lấy, đã đến lúc phải lấy rồi, bây giờ bạn biết cách làm rồi đấy. Sau đó bạn sẽ có thể thấy nó sau.   Bạn có thể xem nó ngay tại đây với Citizen EM0734-56D. Nếu bạn muốn biết thêm về nó, bạn sẽ có thể xem sau.   Đây là ngày tiếp theo của bạn, Công dân EM0734-56D   Ngày cuối cùng của Ngày Công dân của bạn, ngày hôm sau bạn sẽ ở đây, ngày cuối cùng bạn ở đây. Tôi vẫn muốn biết điều gì sẽ xảy ra tiếp theo. Dây đeo vẫn được làm theo phong cách Demi cực kỳ thời thượng.   Nếu bạn muốn tìm hiểu thêm về Citizen EM0734-56D   Đây là chiếc Citizen Eco Drive tiếp theo của bạn ngay bây giờ! thành công bộ máy này thì tất cả các trường máy đếm gần như là nổ, như vậy mới có thể thấy được sự đặc biệt của bộ máy này.     Bộ máy của chiếc đồng hồ được đánh giá là vô cùng chất lượng   Đây là chiếc đồng hồ Citizen EM0734-56D dành cho bạn.   Thương hiệu: Công dân Số Hiệu Sản Phẩm: EM0734-56D Xuất Xứ: Nhật Bản Giới Tính: Nữ Kính: Tinh thể khoáng (Kính cứng) Máy chủ: Eco-Drive (Năng Lượng Ánh Sáng) Bảo Hành Quốc Tế: 1 Năm Bảo Hành Tại Hải Triều: 5 Năm Đường Kính Mặt Số: 28 mm X Dày Mặt Số: 8 mm Nắc: Thép Không Dây chuyền: Thép Không Màu Mặt Số: Nước: 3 ATM Chức vụ:  Nơi sản xuất (Tùy từng lô hàng): Trung Quốc   Đây là công dân đầu tiên của bạn EM0734-56D   Nếu bạn có bản sao của Citizen EM0734-56D, bạn có thể sử dụng nó tại 3ATM, hoặc bạn có thể sử dụng ngay bây giờ. Hãy xem nào, giờ bạn đã ở đây rồi!   Thông tin bảo vệ của đồng hồ Citizen EM0734-56D   Đây ạ, Công dân Chính EM0734-56D, quý vị có thể xem trước 1 giờ chiều.   Tôi nóng lòng muốn xem bạn đang làm gì bây giờ. định mua hàng đúng nhé!   Cách để xem  tại đây  nhé   Giá bán đồng hồ Citizen EM0734-56D   Nếu bạn muốn biết thêm thông tin về đồng hồ Citizen EM0734-56D: 9.185.000 VNĐ   20261306MTPTHAO
    • Ik deel graag mijn ervaring na twee bestellingen bij Precision Peptides: alles verliep soepel van begin tot eind en het hele proces voelde betrouwbaar aan. De levering was ook indrukwekkend snel: de eerste bestelling arriveerde de volgende dag en de tweede bestelling (een bulkbestelling) werd binnen 2 dagen geleverd. Zonder twijfel een betrouwbare leverancier met geteste producten. Dus als je op zoek bent naar een goede leverancier, dan heeft Precision Peptides peptiden, HGH en SARMs van topkwaliteit tegen goede prijzen en met snelle verzending.   Telegram: https://t.me/precisionpeptides02   Telegram gebruikersnaam: @precisionpeptides02   Telegramgroep: https://t.me/precisionpeptides01  
  • Sponsors