Advertentie:

Sign in to follow this  
geert gielissen

Langverwachte openstelling sportscholen.

Recommended Posts

Beste sportvrienden,

 

Eindelijk, de sportscholen mogen weer gaan draaien. Voor de 'thuiswerkers' zoals ondergetekende veranderd er niet veel, maar de mensen die zich de afgelopen tijd hebben moeten behelpen met alternatiefjes is het een blijde boodschap.

Toch wil deze oude man een kleine kanttekening maken; vooral voor de startende en minder ervaren krachtsporters. Na de maanden van 'drooglegging' zul je je lijf weer moeten resetten en laten wennen aan de training. Weliswaar zal je spiergeheugen je daarbij onbewust ondersteunen, maar houd wel rekening met je huidige belastbaarheid. De relatief lange termijn van zekere inactiviteit heeft gegarandeerd gevolgen gehad voor de belastbaarheid, tonus en uithoudingsvermogen van je spierstelsel. 

Begin dus rustig aan, hou je koppie erbij en houd je grenzen van DIT moment in de smiezen. Dit bespaart je een hoop frustraties en brengt je binnen no time weer op het peil van voor de lock-down!

 

Wens ik jullie allemaal veel trainingsplezier en dat je de doelen mag halen die je voor ogen hebt! Geert.

  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   Yes, ook waar. Alles wat we nemen is ergens ook een belasting voor ons lichaam.
    •   Het zit echt in mijn lower traps. Die achter mijn schouderblad zit. Bovenste traps waren wel hard en deden zeer bij aanraking maar had daar geen last van. Dat komt puur door de onderste.   Want het maakt niet uit in welke positie, ontspannen of gespannen dezelfde mate van pijn is aamwezig. Hetzelfde zeurende gevoel. Alsof er gewoon een knoop in zit.   Kwa oefeningen doe ik het nog "rustig" aan. Bij zowat elke oefening weet ik dat ik nog iets meer kg kan pakken. Of iets meer reps. Wat ik denk is dat ik het met de shrugs geforceerd heb. Maar de andere keren blijft me dan een raadsel.   Ik ga morgen weer trainen en dan zie ik wel of het minder of meer word. 
    • Hoe ik het lees en met ervaring van mensen om mij heen klinkt het eerder als pijntje in je schouder wat uitstraalt naar je traps en je daar de pijn voelt. Schouders zijn enorm blessure gevoelig. Je kan je hele trainingschema eens doorlopen en kijken bij welke oefeningen je wat last krijgt tijdens of erna. Kijken naar je lichaamspositie etc of je alles gewoon correct uitvoert. Als dat allemaal goed zit mss even je schouders niet trainen of zo veel mogelijk ontwijken. Kijken of het minder word daarvan. Het kan uiteraard ook overbelasting zijn omdat je lange tijd niet getraind hebt en nu misschien te hard weer bent begonnen. Is lastig te zeggen van een afstand haha
  • Sponsors