Advertentie:



Sign in to follow this  
geert gielissen

Langverwachte openstelling sportscholen.

Recommended Posts

Beste sportvrienden,

 

Eindelijk, de sportscholen mogen weer gaan draaien. Voor de 'thuiswerkers' zoals ondergetekende veranderd er niet veel, maar de mensen die zich de afgelopen tijd hebben moeten behelpen met alternatiefjes is het een blijde boodschap.

Toch wil deze oude man een kleine kanttekening maken; vooral voor de startende en minder ervaren krachtsporters. Na de maanden van 'drooglegging' zul je je lijf weer moeten resetten en laten wennen aan de training. Weliswaar zal je spiergeheugen je daarbij onbewust ondersteunen, maar houd wel rekening met je huidige belastbaarheid. De relatief lange termijn van zekere inactiviteit heeft gegarandeerd gevolgen gehad voor de belastbaarheid, tonus en uithoudingsvermogen van je spierstelsel. 

Begin dus rustig aan, hou je koppie erbij en houd je grenzen van DIT moment in de smiezen. Dit bespaart je een hoop frustraties en brengt je binnen no time weer op het peil van voor de lock-down!

 

Wens ik jullie allemaal veel trainingsplezier en dat je de doelen mag halen die je voor ogen hebt! Geert.

  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Geweldig resultaat! Goed om te lezen dat alles bevallen is, de eerste cycle (met alles) is altijd de beste. Das dan altijd jammer haha   Wil niet zeggen dat er niks meer te gainen valt, maar toch. 8 kg zal een ENORM visueel verschil gemaakt hebben voor je!   Laat ons ook nog ff weten wat er overblijft na je nakuurtje, zeg maar een week of 3-4 na de nakuur ben je eventueel watergewicht kwijt etc. Zal niet veel zijn, maar toch, want je log is al zo compleet   Groeten!! Bwahaha biomassa  
    • Hoi  Kris. Allereerst welkom op dit forum! Voor iedereen in het algemeen en voor jou in 't bijzonder geldt: luister naar je lichaam, ken je grenzen maar heb vooral plezier in wat je doet. Plezier is de beste motivator die er is. Zoek oefeningen die je aankunt maar ook leuk vindt om te doen. Keulen en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd.  Het is prima om te googelen, maar niet te veel, anders zie je door de bomen het bos niet meer. Maak een eenvoudig  basis schema dat bij je past en breid dit gaandeweg uit.  Eerste doel is de algehele versterking van je hele lijf. Indien mogelijk beginnen met de basis van de krachtsport: deadlift, bench press en squat. Op dit moment zul je niet veel belasting aan kunnen maar laat je lijf alvast wennen aan de beweging/ uitvoering van de genoemde grote 3. Na verloop van tijd 'weet' je lichaam de bewegingen te herkennen (spiergeheugen), reageert 't daarop en verloopt de oefening steeds efficiënter. Dan kun je overgaan tot een zwaardere belasting. Niets belet je om een door jou samengesteld schema op dit forum te laten inschatten. Er zijn op deze site nog al wat mensen die veel expertise hebben en jou gegarandeerd kunnen adviseren!  In ieder geval respecteer ik je keuze zeer. Ben ervan overtuigd dat je met de juiste instelling een overtuigd krachtsporter wordt. Weliswaar binnen de grenzen van je mogelijkheden, maar hoe je het ook draait of keert, welkom in de ijzeren wereld!
  • Sponsors