Advertentie:



Sign in to follow this  
Peter Wouters

Invloed van (geslachts)hormonen op de darm microbiota-brein axis

Recommended Posts

Enkele punten die in dit artikel belicht worden.

- Kunnen de darmmicrobiota wordt beïnvloed door gonadale steroïde hormonen en vice verca?

- De darm microbiome-brein axis.

- De rol van de darmflora bij depressie en angststoornissen

- Wat we kunnen doen om een goede darmflora te krijgen.

Bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6314837/

 

Een ander interessant artikel waarin oa de Gelding hypothese wordt beschreven. Deze stelt dat bij obesitas, dewelke geassocieerd wordt met een hoog calorisch vetrijk dieet afbraak doet aan de darmwand. Beter gekend als leaky gut. Door deze gaten kunnen bacteriën passeren die op hun beurt door de toxines die ze produceren, een onsteking veroorzaken in het hele lichaam. 1 van de gevolgen is een verslechterde testiculaire werking.

 

Bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4918028/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hoi  Kris. Allereerst welkom op dit forum! Voor iedereen in het algemeen en voor jou in 't bijzonder geldt: luister naar je lichaam, ken je grenzen maar heb vooral plezier in wat je doet. Plezier is de beste motivator die er is. Zoek oefeningen die je aankunt maar ook leuk vindt om te doen. Keulen en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd.  Het is prima om te googelen, maar niet te veel, anders zie je door de bomen het bos niet meer. Maak een eenvoudig  basis schema dat bij je past en breid dit gaandeweg uit.  Eerste doel is de algehele versterking van je hele lijf. Indien mogelijk beginnen met de basis van de krachtsport: deadlift, bench press en squat. Op dit moment zul je niet veel belasting aan kunnen maar laat je lijf alvast wennen aan de beweging/ uitvoering van de genoemde grote 3. Na verloop van tijd 'weet' je lichaam de bewegingen te herkennen (spiergeheugen), reageert 't daarop en verloopt de oefening steeds efficiënter. Dan kun je overgaan tot een zwaardere belasting. Niets belet je om een door jou samengesteld schema op dit forum te laten inschatten. Er zijn op deze site nog al wat mensen die veel expertise hebben en jou gegarandeerd kunnen adviseren!  In ieder geval respecteer ik je keuze zeer. Ben ervan overtuigd dat je met de juiste instelling een overtuigd krachtsporter wordt. Weliswaar binnen de grenzen van je mogelijkheden, maar hoe je het ook draait of keert, welkom in de ijzeren wereld!
    • week 9 Pomp en sterk Belachelijke pomp Volheid blijft verder stabiliseert alles libido verhoogt Bloeddruk gemiddeld 118 / 71   week 10 libido verhoogt piek energie erg fit pomp blijft next level serieuze gains gemaakt Bloeddruk gemiddeld 119 / 71   Week 11 libido verhoogt Motivatie hoog laatste 2 weken kracht gains zeer goed meetbaar ondanks focus hypertropfie blok extra drop sets en pumpers Bloeddruk gemiddeld 128/ 79   Week 12 (laatste week) Laatste week extra motivatie Zichtbaar Gegroeid  Alles uit het minimale gehaald. extra drop sets en pumpers Bloeddruk gemiddeld 119 / 73   Het zit er op! Al met al 8,1 kilo aangekomen, holy shit. Inmiddels een paar dagen aan de chlomid, gaat verder prima. Let wel geen alchol, geen drugs optimaal slaap ritme, optimaal voedings  en supplementen plan en 6 dagen split schema gedraaid.   Veel lifts in de plus echter zijn de krachtgains dit blok niet mijn hoofdfocus geweest. Maar op al mijn compounds is een groei van 10% - 20% wel gebruikelijk, hier ben ik zeer content mee. Mijn libido is helemaal in orde gebleven en zelfs een aantal weken merkbaar hoger. Vet percentage is erg netjes gebleven en heb er geen dirty bulk van gemaakt. Het was me wel een ervaring en reageerde erg goed op deze minimale stack haha. Succes allemaal!
  • Sponsors