Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Behandeling van depressie met Flavonoide-rijk sinaasappelsap

Recommended Posts

Na de voordelen van cacao, nu het effect van sinaasappelsap op de darmflora. Let wel op dat je niet die brol met toegevoegde suikers aanschaft.

 

Depression is not just a general mental health problem but a serious medical illness that can worsen without treatment. The gut microbiome plays a major role in the two-way communication system between the intestines and brain. The current study examined the effects of flavonoids on depression by observing the changes in the gut microbiome and depressive symptoms of young participants consuming flavonoid-rich orange juice. The depressive symptom was assessed using the Center for Epidemiological Studies Depression Scale (CES-D), a psychiatric screening tool used to detect preexisting mental disorders. The study population was randomly divided into two groups: the flavonoid-rich orange juice (FR) and an equicaloric flavonoid-low orange cordial (FL) group. For 8 weeks, participants consumed FR (serving a daily 380 mL, 600 ± 5.4 mg flavonoids) or FL (serving a daily 380 mL, 108 ± 2.6 mg flavonoids). In total, 80 fecal samples from 40 participants (mean age, 21.83 years) were sequenced. Regarding depression, we observed positive correlations between brain-derived neurotrophic factor (BDNF) and the Lachnospiraceae family (Lachnospiraceae_uc and Murimonas) before flavonoid orange juice treatment. Most notably, the abundance of the Lachnospiraceae family (Lachnospiraceae_ucEubacterium_g4Roseburia_ucCoprococcus_g2_ucAgathobacter_uc) increased after FR treatment compared to that after FL treatment. We also validated the presence of unclassified Lachnospiraceae through sensitive real-time quantitative polymerase chain reaction using stool samples from participants before and after flavonoid treatment. Our results provide novel interventional evidence that alteration in the microbiome due to flavonoid treatment is related to a potential improvement in depression in young adults.

Bron: https://www.mdpi.com/2072-6643/12/6/1815/htm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Heel beknopt! Ik volg je!
    • Hmm... inbox is toch echt praktisch leeg nu.
      Ik stuur je een mail. Komt ie aan.  
    • Vanochtend dus die Inbody meting gedaan. Zodat ik weet hoe ik er nu voorsta. En meer inzicht krijg over mijn lichaam.   Ik ben dus op 9 September begonnen met krachttraining. Na dik 8+ jaar zonder krachttraining. Wel deed ik vanaf April fysio. Ivm hernia en spieruitval rechterbeen. Waar ik sinds me 23ste mee loop. Dus veel rek en strek oefeningen en langzaam opbouwend op lichaams gewicht en extra gewicht.   Op 9 September begon ik met een bodyfat percentage van 23%. Vandaag 12 weken later op 2 December een bodyfat percentage gemeten van 18%. Een vermindering van 5%. Meer dan ik verwacht had. Aangezien je jezelf toch altijd anders ziet in de spiegel.   Gister toch nog herberekend en gekeken naar hoeveel kcal ik nou binnen moet krijgen. Ik zat de laatste 2 weken op 2000 +/- en zat ervoor op 2300/2400. Wel met 160-200gram protiene uiteraard.   Ik zag vandaag dus dat mijn lichaamsonderhoud 2000kcal is. Dus zonder activiteiten etc. Ik kwam gister al tot de conclusie dat ik rond de 2500kcal wil zitten en was daar gister al mee begonnen. Dit omdat ik voelde met 2000 zat ik echt low on energie en had moeite om mijn setjes te voltooien. Had gewoon extra rust nodig tussen setjes.   Dus dat pak ik op, ik zal wat oefening veranderen in mijn workout.   Verder nog te zien dat mijn rechterbeen nog was minder is kwa volume en spiermassa. Dit is al erg bijgetrokken voor een been dan jaren niet echt gebruikt is en met een forse achterstand begon.   Ik zal na elke 4 weken die meting weer doen en bijhouden het gaat. Ook een goede motivatie en geeft gewoon duidelijk inzicht.   Edit: Hier nog de restultaten van de laatste 4 weken:   Gewicht: 92.4 - 92.2 (18% bodyfat) • Latt pulldown: 54kg
      • Seated row: 50kg - 60kg
      • Shrugs: 16kg - 22kg
      • Shoulder press: 25kg - 30kg
      • Reverse fly: 28kg - 35kg
      • Bankdrukken (incline): 55kg - 65kg
      • Dumbell chestpress: 20kg - 22kg
      • Chest fly: 49kg - 63kg
      • Bicep cable curl: 35kg - 40kg
      • Triceps pushdown: 35kg - 40kg
      • Tricep pressdown rope: 30kg
      • Squad: 60kg
      • Leg press: 65kg
      • Leg extension: 25kg
      • Hamstrings: 52.5kg
      • Hip abductors: 45kg
      • Calf raises: 30kg   Benen op behoud getraind. Niet zwaarder gegaan, dit omdat ik me best vermoeid voelde in de benen. Aankomende weken weer pushen.   Gister 91.8, vanochtend 92.2 dat schommelt toch altijd wel van dag tot dag. Op de Inbody meting was na ontbijt en met joggingsbroek en tshirt + trui aan. Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
  • Sponsors