Advertentie:



Guest BeestMonster

Hoeveel vitaminen en mineralen per kg lichaamsgewicht?

Recommended Posts

Guest BeestMonster

Hoeveel vitaminen en mineralen per kg lichaamsgewicht?

Op internet vind ik niet direct daar iets over.

 

Doen jullie per kg lichaamsgewicht?

Is iemand van jullie bekend met een lijst?

Of een bepaald product?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Bij mijn weten wordt dit niet zo gehanteerd daar de meeste vitaminen en mineralen een ruime veiligheidsmarge hebben. Bij proefopstellingen met ratten wordt dit volgens mij wel gehanteerd. Ik denk eerder dat hoeveelheid/leeftijdscategorie meer gangbaar is. Wil je een lijst met de laatste bevindingen dan is onderstaande link de plaats waar je moet zijn.

https://examine.com/supplements/ 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal neem ik gewoon een multi vitamine, ik kijk niet per kg oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BeestMonster
On 20/07/2020 at 9:23 AM, Peter Wouters said:

Bij mijn weten wordt dit niet zo gehanteerd daar de meeste vitaminen en mineralen een ruime veiligheidsmarge hebben. Bij proefopstellingen met ratten wordt dit volgens mij wel gehanteerd. Ik denk eerder dat hoeveelheid/leeftijdscategorie meer gangbaar is. Wil je een lijst met de laatste bevindingen dan is onderstaande link de plaats waar je moet zijn.

https://examine.com/supplements/ 

 

Heb jij ook een site die jij raadpleegt voor steroids? :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ja, van het ene is wel een maximum of aanbevolen hoeveelheid te vinden. En ban het andere niet.

 

Waar je rekening mee moet houden is dat je ook een TEVEEL kunt hebben van bepaalde vitaminen en mineralen.

 

De wateroplosbare vitaminen plas je bijvoorbeeld bij een overschot weer uit. In vetoplosbare vitaminen dus weer niet en dat kan tot gevaarlijke hoeveelheden oplopen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minuten geleden zei Shorty:

Hmm ja, van het ene is wel een maximum of aanbevolen hoeveelheid te vinden. En ban het andere niet.

 

Waar je rekening mee moet houden is dat je ook een TEVEEL kunt hebben van bepaalde vitaminen en mineralen.

 

De wateroplosbare vitaminen plas je bijvoorbeeld bij een overschot weer uit. In vetoplosbare vitaminen dus weer niet en dat kan tot gevaarlijke hoeveelheden oplopen!

Zo uit de losse pols: B(12) en C onbegrensd / A, D en K met limiet. Idd Shorty: een te veel gaat met je ontlasting mee. In feite dekt één sinaasappel bijvoorbeeld de vitamine C behoefte voor een hele dag. Je hebt 't dus echt over heel minieme hoeveelheden.

Bij gevarieerde voeding lijkt me een extra vitamine inname dan ook niet nodig. Persoonlijk neem ik als supplement enkel Magnesium. Dit heeft bij z'n nut bewezen bij het algeheel herstel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Shorty said:

Hmm ja, van het ene is wel een maximum of aanbevolen hoeveelheid te vinden. En ban het andere niet.

 

Waar je rekening mee moet houden is dat je ook een TEVEEL kunt hebben van bepaalde vitaminen en mineralen.

 

De wateroplosbare vitaminen plas je bijvoorbeeld bij een overschot weer uit. In vetoplosbare vitaminen dus weer niet en dat kan tot gevaarlijke hoeveelheden oplopen!

Dat teveel geldt voor alle vitaminen. Je komt vaker neuropathie door een vitamine B6-overschot (wateroplosbaar) tegen dan hypercalciëmie door een vitamine D-overschot (vetoplosbaar). Wateroplosbare vitamines kunnen simpelweg ook directe toxische effecten hebben, dan wel accumuleren door (plasma)eiwitbinding in het lichaam. Hoe goed oplosbaar iets is in water zegt weinig over toxiciteit.

 

47 minutes ago, Peter Wouters said:

 

Die ben ik nog niet tegen gekomen. Ik ben er niet mee bezig ook niet. Ik denk dat @Shorty en @PeterBond hier wel meer over weten.

Geen idee eerlijk gezegd. Patrick Arnold had een blog met soms wel interessante artikelen, had een bruine achtergrond, maar ik kan hem niet meer terugvinden. Bill Llewellyn had volgens mij ook een website met wat artikelen. Daar stonden ook hele stukken uit z'n Anabolics-boek op. Maar deze weet ik nu ook niet terug te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden zei PeterBond:

Dat teveel geldt voor alle vitaminen. Je komt vaker neuropathie door een vitamine B6-overschot (wateroplosbaar) tegen dan hypercalciëmie door een vitamine D-overschot (vetoplosbaar). 

 

 

Daar kan ik me behoorlijk in storen. Je kan tegenwoordig geen supplement meer kopen of er is wel vitamine B6 aan toegevoegd. Ik snap de synergie wel maar je dient er wel rekening mee te houden. Cyclen is de boodschap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hey,   Weet niet of jd inmiddels al handvaten oid hebt aangeschaft als hulpmiddel bij push ups. Maar deze kunnen je zeker helpen. Zelf heb ik ook last gehad van mijn polsen en dan helpt dit zeker. Je kan evt op je vuisten aankijken of dit beter gaat dan heeft je pols dezelfde houding.
    • Beginnen met krachttraining is natuurlijk top.   Ik ben geen coach, Maar het is allereerst belangrijk voor jezelf om te bepalen hoeveel calorieen je nu dagelijks verbruikt en wat je eet (gezond/ongezond). Ga ervan uit dat je door het sporten meer calorieen nodig zult hebben. Hoe jou lijf reageert op een paar honderd calorieen meer of minder is aankijken.    Ga hiernaast bedenken wat je wilt bereiken en in hoeverre je bereid bent een strikt voedingsschema aan te houden. Sommige beginnen en gaan gelijk all inn en nemen een strikt dieet met kip, rijst, groente noten etc) en stoppen na een half jaar omdat ze het zat zijn.. dit is zonde. Andere beginnen met een schema welke je voorziet van de belangrijkste bouwstoffen en daarnaast gewoon aardappels met groente en een boterham eten, zij zullen de eerste periode ook zeker resultaten zien en gaan om meer te bereiken met een hogere motivatie hun voeding steeds verder aanpassen voor meer resultaat.   Het is in ieder geval belangrijk om de juiste voedingsstoffen binnen krijgen zoals groente/fruit(vitamines), eiwitten(kip, eieren, vis) en mineralen(noten, granen etc).   Een flink deel vet verliezen in die eerste periode is natuurlijk wel prettig, dit zal er ook voor zorgen dat de vordering in de spiergroei beter zichtbaar is.   Vrijwel iedereen welke begint met trainen zal in eerste instantie wat vet verliezen en tegelijk spier opbouwen, maar op den duur zal je moeten kiezen tussen het bouwen van spieren of verliezen van vet. Voor beide geld dat het belangrijk is om niet van de juiste voeding te wijken, maar je inname calorieen te verhogen of verlagen.   En dan zeker niet onbelangrijk voor een beginner. De oefeningen juist uitvoeren zal in het begin niet gemakkelijk zijn, je motoriek is dit niet gewend. Dus leg hier de focus op. De kilos komen later. Informeer je goed hierover en probeer dmv een spiegel of dergelijke ervoor te zorgen dat je houding en uitvoering goed is.   Veel succes,      
    • Ik ben een leek in krachttraining en wil hiermee starten. Ik weet alleen niet hoe ik er aan moet beginnen want het is erg overweldigend. Is er iemand die me op weg kan helpen? Ik heb een bankje en wat halters liggen en moet het daarmee doen tot ik naar de sportschool kan. Mijn grootste vraagteken is hoe ik een voedingsschema kan maken? Is dat in verhouding met lengte en gewicht? Ik zit wat over mijn ideaal gewicht die ik zou moeten hebben. Moet ik dan eerst afvallen en dan starten of kan dit gaande weg?
  • Sponsors