Advertentie:



Guest BeestMonster

Hoeveel vitaminen en mineralen per kg lichaamsgewicht?

Recommended Posts

Guest BeestMonster

Hoeveel vitaminen en mineralen per kg lichaamsgewicht?

Op internet vind ik niet direct daar iets over.

 

Doen jullie per kg lichaamsgewicht?

Is iemand van jullie bekend met een lijst?

Of een bepaald product?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Bij mijn weten wordt dit niet zo gehanteerd daar de meeste vitaminen en mineralen een ruime veiligheidsmarge hebben. Bij proefopstellingen met ratten wordt dit volgens mij wel gehanteerd. Ik denk eerder dat hoeveelheid/leeftijdscategorie meer gangbaar is. Wil je een lijst met de laatste bevindingen dan is onderstaande link de plaats waar je moet zijn.

https://examine.com/supplements/ 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal neem ik gewoon een multi vitamine, ik kijk niet per kg oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BeestMonster
On 20/07/2020 at 9:23 AM, Peter Wouters said:

Bij mijn weten wordt dit niet zo gehanteerd daar de meeste vitaminen en mineralen een ruime veiligheidsmarge hebben. Bij proefopstellingen met ratten wordt dit volgens mij wel gehanteerd. Ik denk eerder dat hoeveelheid/leeftijdscategorie meer gangbaar is. Wil je een lijst met de laatste bevindingen dan is onderstaande link de plaats waar je moet zijn.

https://examine.com/supplements/ 

 

Heb jij ook een site die jij raadpleegt voor steroids? :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ja, van het ene is wel een maximum of aanbevolen hoeveelheid te vinden. En ban het andere niet.

 

Waar je rekening mee moet houden is dat je ook een TEVEEL kunt hebben van bepaalde vitaminen en mineralen.

 

De wateroplosbare vitaminen plas je bijvoorbeeld bij een overschot weer uit. In vetoplosbare vitaminen dus weer niet en dat kan tot gevaarlijke hoeveelheden oplopen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minuten geleden zei Shorty:

Hmm ja, van het ene is wel een maximum of aanbevolen hoeveelheid te vinden. En ban het andere niet.

 

Waar je rekening mee moet houden is dat je ook een TEVEEL kunt hebben van bepaalde vitaminen en mineralen.

 

De wateroplosbare vitaminen plas je bijvoorbeeld bij een overschot weer uit. In vetoplosbare vitaminen dus weer niet en dat kan tot gevaarlijke hoeveelheden oplopen!

Zo uit de losse pols: B(12) en C onbegrensd / A, D en K met limiet. Idd Shorty: een te veel gaat met je ontlasting mee. In feite dekt één sinaasappel bijvoorbeeld de vitamine C behoefte voor een hele dag. Je hebt 't dus echt over heel minieme hoeveelheden.

Bij gevarieerde voeding lijkt me een extra vitamine inname dan ook niet nodig. Persoonlijk neem ik als supplement enkel Magnesium. Dit heeft bij z'n nut bewezen bij het algeheel herstel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Shorty said:

Hmm ja, van het ene is wel een maximum of aanbevolen hoeveelheid te vinden. En ban het andere niet.

 

Waar je rekening mee moet houden is dat je ook een TEVEEL kunt hebben van bepaalde vitaminen en mineralen.

 

De wateroplosbare vitaminen plas je bijvoorbeeld bij een overschot weer uit. In vetoplosbare vitaminen dus weer niet en dat kan tot gevaarlijke hoeveelheden oplopen!

Dat teveel geldt voor alle vitaminen. Je komt vaker neuropathie door een vitamine B6-overschot (wateroplosbaar) tegen dan hypercalciëmie door een vitamine D-overschot (vetoplosbaar). Wateroplosbare vitamines kunnen simpelweg ook directe toxische effecten hebben, dan wel accumuleren door (plasma)eiwitbinding in het lichaam. Hoe goed oplosbaar iets is in water zegt weinig over toxiciteit.

 

47 minutes ago, Peter Wouters said:

 

Die ben ik nog niet tegen gekomen. Ik ben er niet mee bezig ook niet. Ik denk dat @Shorty en @PeterBond hier wel meer over weten.

Geen idee eerlijk gezegd. Patrick Arnold had een blog met soms wel interessante artikelen, had een bruine achtergrond, maar ik kan hem niet meer terugvinden. Bill Llewellyn had volgens mij ook een website met wat artikelen. Daar stonden ook hele stukken uit z'n Anabolics-boek op. Maar deze weet ik nu ook niet terug te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden zei PeterBond:

Dat teveel geldt voor alle vitaminen. Je komt vaker neuropathie door een vitamine B6-overschot (wateroplosbaar) tegen dan hypercalciëmie door een vitamine D-overschot (vetoplosbaar). 

 

 

Daar kan ik me behoorlijk in storen. Je kan tegenwoordig geen supplement meer kopen of er is wel vitamine B6 aan toegevoegd. Ik snap de synergie wel maar je dient er wel rekening mee te houden. Cyclen is de boodschap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top  zou ik niks tot weinig aan veranderen
    • Persoonlijk prefereer ik een full body schema of upper/lower body voor de eenvoudige reden dat je meer frequentie per spiergroep hebt i.p.v. één maal per week een spiergroep aan te pakken. Meer frequentie zou meer spiergroei stimuleren maar hier is dikwijls discussie over bij mensen die zweren bij een split programma. Als je beginner bent heb je volgens mij het meeste baat bij een full body schema. Veel mensen spiegelen zich aan de  schema's van de pro's met naam en faam maar vergeten dat velen, en we moeten daar niet flauw over doen, artificiële hulpmiddelen gebruiken die toelaten een geweldig volume te halen tijdens hun training daar waar de meeste stervelingen niet aan toe komen. Wil ik daarmee zeggen dat je schema niet zal werken: neen. In het begin zal je hoe dan ook spieren aanzetten omdat elke prikkel helpt, ze noemen dat ook wel eens newbie gains. Je hebt zeker goede basisoefeningen gekozen en de grote 3 zijn er in opgenomen: bench press, squat en deadlift. Dit zijn naast military press en pull ups zowat de belangrijkste compound oefeningen, dit zijn oefeningen waar je met één oefening verschillende spieren aan het werk zet. Daarbij zorgen de meeste compound oefeningen voor een hormonale opstoot van testosteron wat dan weer positief is voor spiergroei. Zeker benen zwaar trainen wordt aangeraden en daar zal raar maar waar je bovenlichaam baat bij hebben, net door die hormonale respons. Zelfs met het weinige materiaal dat je hebt kan je een goed schema in één boksen. Online voorbeelden zat.   Succes
  • Sponsors